Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Mag ik vragen hoe het kan dat je alweer zo snel zwanger bent?
Zelf bleek ik 6 jaar geleden ineens zwanger en na veel nadenken besloten abortus te plegen.
Ik heb er nooit spijt van gehad al vraag ik me weleens af of het iets had veranderd.
Lichamelijk heeft het bijna geen effect gehad, tijdens de behandeling geen pijn gehad dat was eerder een irritant gevoel en de dagen erna ook niet.
Ik wil graag kinderen dat wilde ik toen ook al maar niet in de situatie waar ik op dat moment in zat.
Ik was zelf trouwens 9 weken zwanger op moment van curettage.
anoniem1 schreef:@ Suzanne, de mini pil is dat toch?
Aangezien ik door de normale pil al zwanger was geworden, en deze op exacte tijden moet worden ingenomen, en erg onbetrouwbaar moet zijn, wilde ik wachten op het spiraaltje
maar helaas....
met bv zou je eigenlijk geen tot 2 % kans moeten hebben om toch zwanger te raken, al helemaal als je nog niet ongesteld zou zijn geweest, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen
op het moment hadden we geen passende condooms bij de hand, en tja, dom,,, denk je dat die 2% niet veel is

anoniem1 schreef:wie weet een andere manier, wat wel al kan, bij zo kort zwanger te zijn?
Bij de kliniek waren ze erg kortaf, er werd gewoon gezegd, ja, kom over 14 dagen maar terug
ik sta achter mijn besluit, maar om nu 14 dagen zwager te zijn, en een vruchtje te laten groeien, en dan weg te halen, vind ik zo zinloos en oneerlijk

Suzanne F. schreef:Jeetje wat vervelend zeg.
Eigenlijk ook hier de vraag hoe dit mogelijk is. Dacht je met borstvoeding minder vruchtbaar te zijn ofzo? Ik ben met 3 weken na de geboorte meteen aan de Cerazette pil gegaan, een anticonceptiepil die gebruikt mag worden met borstvoeding.
Ik was ook ongepland zwanger geraakt maar ik zou wel zorgen dat dit dus absoluut geen 2de keer kon gebeuren, vandaar al meteen zo snel mogelijk aan de pil.
Edit: Ik lees dat je idd dacht dat je dan maar 2% kans had om zwanger te worden... dit is absoluut niet zo. Je bent vlak na de bevalling zelfs nog vruchtbaarder dan normaal. Borstvoeding is absoluut geen anticonceptie!
Verder heb je je ook te weinig verdiept in de anticonceptie die wel kon samen met borstvoeding.
Ik snap dat je daar nu niks meer aan hebt maar ikzelf vind het roekeloos omgaan met een leven. Je wist dat je geen tweede wilde op korte termijn en toch doe je het onveilig. Wees dan ook zo'n grote vrouw om de gevolgen te dragen vind ik.![]()
Maar goed, sterkte met het weghalen want dat zal psychisch ook best zwaar zijn lijkt mij.