zwanger en abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anoniem1

zwanger en abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:54

Hallo

ik heb een goedgekeurd schaduw account

ik ben een vrouw van 30 jaar oud en ben sinds een paar maanden moeder van een prachtige dochter
Dit kindje was niet gepland, maar was wel welkom
Ik heb net een nieuwe baan, en mijn handen vol aan mijn kleine meid.

Ik werd afgelopen weekend erg misselijk, en heb, omdat ik het erg veel op mijn zwangerschap vond lijken, meteen een test gedaan

positief
zwanger dus, en wat nu?
het streepje was erg licht, maar was er wel

Ik wil en kan het kindje niet houden omdat:
* ik al een kleine heb, die amper 4 maanden oud is
* ik dit lichamelijk niet trek, ik heb een zware zwangerschap gehad
* ik een nieuwe baan heb
* ik financieel erg krap zit, door een tijd ww gehad te hebben, en ik wil mijn kleine meid alles geven wat ze nodig heeft, en normaal kunnen leven
* ik mijn kindje alle aandacht wil geven, zowel mijn geboren kindje, als een evt 2e
dat kan ik nu niet, en vind ik oneerlijk
* mijn relatie ook niet 100% stevig is op het moment

Ik had maandag al een afspraak bij een kliniek, om te kijken wat mogelijk was en om te zien hoever ik al zwanger ben
Op in- en uitwendige echo was nog niks te zien, dit betende dat ik OF een buiten baarmoederlijke zwangerschap heb, of pas zo kort zwanger ben, dat nog niks te zien is
Dit 2e lijkt mij waarschijnlijker, ook omdat er maar een heel licht streepje te zien was op alle testen
( ook bij de kliniek is dit getest en heel licht zichtbaar)
waarom ik op zulke korte termijn al zoveel last van misselijkheid had, wisten hun ook niet. Waarschijnlijk omdat ik borstvoeding geef en pas zo kort geleden bevallen ben, en dat dit door de hormonen kwam

Ik kon dus weer naar huis gaan, moest maar afwachten en over 14 dagen terugkomen

Ik begrijp dat er ook tegenstanders van abortus zijn
en geloof me, ik heb altijd gezegd dat ik het nooit zou laten doen
Ik had me ook voorgenomen, als het vruchtje al een paar weken oud zou zijn, ik het gehouden zou hebben. Dan is het in mijn ogen al een kindje, met kloppend hart, maar in mijn geval, is het nog niet eens zichtbaar op de echo, nog niet eens een klompje cellen

Ik baal ontzettend dat ik niet meteen geholpen had kunnen worden, en ik waarschijnlijk net 2 dagen te laat was voor een morning after spiraal ( morning after pil kan na 3 dagen nog, de spiraal nog na 6,en ik zou als ik het goed het, vanaf de 11e bevrucht moeten zijn, dus net te laat voor dit aangezien ik op de 19e in de kliniek was)

Voor de abortus pil, wilden ze eerst iets zien op de echo, en om het slijm en vruchtje weg te zuigen, zou ik ook al verder zwanger moeten zijn, zodat ze zagen wat ze deden.
Ik baal, dat ik nu moet wachten, het vruchtje moet groeien voor het weggehaald kan worden, ik misselijk ben, en niemand wat kan zeggen waardoor ik dat ben. Denk je er op tijd bij te zijn, en dan moet je maar afwachten en laten groeien voor het weggehaald kan worden
het houden is gewoon geen optie , mijn partner is het hier ook mee eens en staat achter mij
We willen graag een 2e, maar dit is nu echt niet haalbaar, niet qua werk, aandacht en financien

ik heb vandaag ook het ziekenhuis gebeld, ik wil niet afwachten en over 2 weken teruggaan. Ik moet donderdag daar zijn voor een gesprek en controle bij de gyneacoloog

wie heeft ook voor zulke keuze gestaan, wat heb je gedaan
wie heeft ook een abortus laten plegen, hoe ging dit bij jou?
Ik wil graag ervaringen delen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:59

MM hier precies hetzelfde meeegemaakt,ik moest ook wachten en nog een test doen als ik officieel weer ongesteld moest worden.
Dat terwijl ik het ook binnen een week wist,daarna positief getest en doorgestuurd mijn ,h a raadde me de pil af en gewoon curritage te ondergaan ,dat is dus gebeurt ik bleek 4 week overtijd te zijn.
Geen spijt en goed geholpen in de kliniek fijne en lieve mensen,ok het is geen pretje maar ik wist zo zeker dat ik dit niet wilde en aankon dat het voor mij prima was,stond na 3 kwartier weer buiten.

Heel veel succes en natuurlijk sterkte
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 20-07-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:59

Ten eerste, diep respect dat je deze keuze zo goed kunt maken!
Een abortus is niet makkelijk, al woog bij mij het feit dat ik het kind niet kon bieden wat ik wou vele malen zwaarder.
je hebt weinig keus, je zult moeten afwachten totdat het vruchtje beter zichtbaar is voor je kunt gaan kijken naar abortusmanieren.
Steunt je partner je hier goed in?
Zoals ik al liet merken; ik zat in eenzelfde situatie als jij alleen dan zonder vaste relatie en zonder 1e kind; uiteindelijk ben ik heel blij dat ik voor mezelf gekozen heb en niet voor het kind, alle partijen zijn daar het beste bij gebaat.

Sterkte!

anoniem1

Re: zwanger en abortus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:02

brendalevita
was bij jou op de echo dan wel al wat te zien, omdat je zegt dat ze bij jou wel al curritage konden doen?

Ik ben nog niet ongesteld geweest na de bevalling, dus van die datum kan ik niet uitgaan

de kliniek zei dat je het vruchtje pas met 5 weken kon zien, en de gyn zei dat het met 6 weken pas zichtbaar zou zijn

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:04

Mag ik vragen hoe het kan dat je alweer zo snel zwanger bent?

Zelf bleek ik 6 jaar geleden ineens zwanger en na veel nadenken besloten abortus te plegen.
Ik heb er nooit spijt van gehad al vraag ik me weleens af of het iets had veranderd.
Lichamelijk heeft het bijna geen effect gehad, tijdens de behandeling geen pijn gehad dat was eerder een irritant gevoel en de dagen erna ook niet.
Ik wil graag kinderen dat wilde ik toen ook al maar niet in de situatie waar ik op dat moment in zat.
Ik was zelf trouwens 9 weken zwanger op moment van curettage.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:05

Nee bij mij was het een stip en was echt tussen de 4 en 5 week volgens hun ,ik weet zeker 4 daarvoor was ik gewoon ongesteld geweest!

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:06

@ wildgirl, ik ben er zondag achter gekomen, en was maandag al in de kliniek, om het zo snel mogelijk te doen
Ik had er ook echt geen twijfel over, al denk ik er nu wel steeds meer over na, omdat ik gewoon nog 2 weken zwanger ben. die gedachte vind ik vervelend, dat ik het moet laten groeien, om erna weg te halen

mijn partner steunt me, al zou hij ook graag een 2e willen, net als ik, maar niet zo snel al.
over 2 a 3 jaar, als mijn meid wat groter is, en we financieel weer wat beter ervoor staan wel.
ik ben net bij een nieuwe baan begonnen en moet mijn draai nog krijgen
Om nu fulltime te werken, met een kleine, en dan zwanger, dat trek ik gewoon niet
daarbij zit ik nog in mijn proefperiode, en weet ik dat ik kan vertrekken als ze er nu achter komen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:09

Wat een vreselijk zwaar besluit neem jij, diep respect :) Ik wens je alle succes en steun van de wereld toe! Dat heb je wel nodig lijkt mij zo, ook wens ik je nog succes met de verwerking en dergelijke! Dikke knuffel vanuit hier. :o

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:10

zonnebloem18 schreef:
Mag ik vragen hoe het kan dat je alweer zo snel zwanger bent?

Zelf bleek ik 6 jaar geleden ineens zwanger en na veel nadenken besloten abortus te plegen.
Ik heb er nooit spijt van gehad al vraag ik me weleens af of het iets had veranderd.
Lichamelijk heeft het bijna geen effect gehad, tijdens de behandeling geen pijn gehad dat was eerder een irritant gevoel en de dagen erna ook niet.
Ik wil graag kinderen dat wilde ik toen ook al maar niet in de situatie waar ik op dat moment in zat.
Ik was zelf trouwens 9 weken zwanger op moment van curettage.

nou, je hebt een man en een vrouw die elkaar lief vinden en.......

bij de eerste was ik zwanger door de pil heen, nu gaf ik bv, ik was nog niet ongesteld geweest en dan heb je 2 % om zwanger te worden

De pil kon ik niet gebruiken, omdat ik borstvoeding geef
spiraaltje wilde de dokter niet plaatsen, totdat ik ongesteld zou zijn
condooms waren te klein ( wiste wij veel dat die te klein waren, nooit eerder gebruikt, als je getrouwd bent gebruik je die niet zo gauw meer),, en in the heat of the moment......
ja, mijn fout om het dan toch onveilig te doen

het is niet vaak gebeurd, maar ja, 1 keer is al genoeg, ook al is het maar 2% kans

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:10

Jeetje wat vervelend zeg.
Eigenlijk ook hier de vraag hoe dit mogelijk is. Dacht je met borstvoeding minder vruchtbaar te zijn ofzo? Ik ben met 3 weken na de geboorte meteen aan de Cerazette pil gegaan, een anticonceptiepil die gebruikt mag worden met borstvoeding.
Ik was ook ongepland zwanger geraakt maar ik zou wel zorgen dat dit dus absoluut geen 2de keer kon gebeuren, vandaar al meteen zo snel mogelijk aan de pil.

Edit: Ik lees dat je idd dacht dat je dan maar 2% kans had om zwanger te worden... dit is absoluut niet zo. Je bent vlak na de bevalling zelfs nog vruchtbaarder dan normaal. Borstvoeding is absoluut geen anticonceptie!

Verder heb je je ook te weinig verdiept in de anticonceptie die wel kon samen met borstvoeding.
Ik snap dat je daar nu niks meer aan hebt maar ikzelf vind het roekeloos omgaan met een leven. Je wist dat je geen tweede wilde op korte termijn en toch doe je het onveilig. Wees dan ook zo'n grote vrouw om de gevolgen te dragen vind ik. :o

Maar goed, sterkte met het weghalen want dat zal psychisch ook best zwaar zijn lijkt mij. :)
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 20-07-10 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:12

@ Suzanne, de mini pil is dat toch?
Aangezien ik door de normale pil al zwanger was geworden, en deze op exacte tijden moet worden ingenomen, en erg onbetrouwbaar moet zijn, wilde ik wachten op het spiraaltje
maar helaas....

met bv zou je eigenlijk geen tot 2 % kans moeten hebben om toch zwanger te raken, al helemaal als je nog niet ongesteld zou zijn geweest, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen
op het moment hadden we geen passende condooms bij de hand, en tja, dom,,, denk je dat die 2% niet veel is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:16

anoniem1 schreef:
@ Suzanne, de mini pil is dat toch?
Aangezien ik door de normale pil al zwanger was geworden, en deze op exacte tijden moet worden ingenomen, en erg onbetrouwbaar moet zijn, wilde ik wachten op het spiraaltje
maar helaas....

met bv zou je eigenlijk geen tot 2 % kans moeten hebben om toch zwanger te raken, al helemaal als je nog niet ongesteld zou zijn geweest, dus ik dacht dat het wel mee zou vallen
op het moment hadden we geen passende condooms bij de hand, en tja, dom,,, denk je dat die 2% niet veel is

Is een fabeltje. :)

En ja de pil moet op exacte tijden ingenomen worden. :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:17

pff, wat een heftige periode maak jij nu mee! vooral omdat je nu een kleine meid hebt, weet wat een zwangerschap is en wat je dus laat weghalen.
toch klinkt het me in de oren als een besluit waar je heel goed over hebt nagedacht en waar je je 'goed' bij voelt.
fijn dat je eerder bij de gynea terecht kan, kan me voorstellen dat iedere dag dat het vruchtje groeit er 1 te veel is voor je, temeer omdat het dan al mensje wordt ipv klompje delende cellen...

cezarette is idd de enige pil die kan icm borstvoeding. hier had je verloskundige of gynea of huisarts je over moeten inlichten, dan had jij nu niet voor zo'n moeilijk besluit gestaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:18

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:20

Je wil graag een tweede zeg je zelf... Maar nu even niet. Ben dan echt bang dat je vreselijk veel spijt gaat krijgen. Zelf ben ik ook zo snel zwanger geworden na de 1e, de kans dat ik (weer) een een hele premature baby was 25%, door hellp, de kans op (weer) een placentaloslating ook 25%, daarom heb ik het vruchtje laten weghalen. Ingreep an sich was trouwens een eitje.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:33

nou, ik ben wel ingelicht hoor, en minipil, vonden de artsen geen goed idee, het spiraaltje was beter, vooral omdat ik al door de pil heen zwanger geworden was
en met bv heb je echt minder kans om zwanger te worden,het is niet helemaal waterproof, maar het is zelfs door de gyn. gezegd

Mijn man heeft er meer moeite mee dan mij, omdat hij weet wat voor schatje het kan worden na 9 maanden, ik heb juist door mijn kleine minder moeite ermee, ik weet wat ik al heb, en dat ik haar alle liefde en aandacht wil geven, en dat ik dat straks niet meer kan

ik blijf erbij dat ik gewoon niet onveilig had moeten doen, ontdanks dat er maar kleine kans zou zijn, maar daar gaat t nu niet om

wie weet een andere manier, wat wel al kan, bij zo kort zwanger te zijn?
Bij de kliniek waren ze erg kortaf, er werd gewoon gezegd, ja, kom over 14 dagen maar terug

ik sta achter mijn besluit, maar om nu 14 dagen zwager te zijn, en een vruchtje te laten groeien, en dan weg te halen, vind ik zo zinloos en oneerlijk

@ tantesam
ik (wij) wil ook graag een 2e, maar deze zou waarschijnlijk een maand na mijn dochtertjes eerste verjaardag geboren worden. zo kort op elkaar, vind ik gewoon heeeeel kort

Dit, en met alle bovengenoemde redenen, maken het voor mij eigenlijk onmogelijk
Ik denk ook, omdat het nu nog zo klein is, ik er minder (of geen) moeite mee heb, omdat het in mijn ogen nog niet veel meer is dan wat cellen
klinkt heel hard, maar zie

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:37

Ik ben principieel tegen abortus, echter vind ik dat iedereen wel het recht heeft dit zelf in te vullen.
En vind ik een kindje dragen waarvan je al weet dat het bestaan misschien moeilijk wordt, ook bezwaarlijk. Gelukkig denk je er zelf al over na!

Doe het in goed overleg met je partner, wees open en eerlijk en maak een keuze waar je samen achter staat.

Luister naar je hart en naar je gevoel, maar wijsheid ligt tussenbeide.

Tips, trucs, ik kan niets voor je betekenen, maar wil je wel veel wijsheid, kracht en rust toewensen met alle keuzes die je gaat maken! Lastig! Erg lastig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:43

anoniem1 schreef:
wie weet een andere manier, wat wel al kan, bij zo kort zwanger te zijn?
Bij de kliniek waren ze erg kortaf, er werd gewoon gezegd, ja, kom over 14 dagen maar terug

ik sta achter mijn besluit, maar om nu 14 dagen zwager te zijn, en een vruchtje te laten groeien, en dan weg te halen, vind ik zo zinloos en oneerlijk

Die bedenktijd is wettelijk vastgelegd, dus daar ontkom je niet aan.
Wat bedoel je met "een andere manier" ?

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:46

nee
het is geen bedenktijd!!
als je binnen een bepaalde tijd komt, heb je geen bedenktijd nodig
ik meen 6 of 8 weken
Ik had ook geen verwijzing of gesprek met een arts nodig, omdat ik binnen die termijn viel

Omdat bij mij niks te zien is, konden ze het niet weghalen
als er nu al een vruchtje op de echo te zien was, konden ze me meteen verdoven en helpen
daarom vind ik het zo vervelend, ik denk juist, hoe eerder hoe beter, maar dat is dus niet zo
de letterlijek woorden van de arts en verpleegster: wat nog niet zichtbaar is, kunnen we niet weghalen

de abortuspil zou in princiepe wel kunnen, aangezien die zorgt dat het vruchtje en slijm loslaten van de baarmoederwand, en na 2 dagen krijg je een 2e pil wwaardoo je lichaam dat afstoot, maar dan konden ze niet controleren of wel alles weg was, en daarom deden ze dat niet
Ik vraag me af of alleen deze kliniek zo redeneerd of andere klinieken ook

dat bedoel ik met andere manier, is er niet bv toch een spiraaltje, wat na 10 dagen ook nog kan? of een pil?
ik ga geen gekke dingen doen, of zelf wat proberen, ben niet gek
Laatst bijgewerkt door anoniem1 op 20-07-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:47

In geval van korte zwangerschappen (max 4-6 weken) kun je ook d.m.v. een pil innemen een 'miskraam' opwekken, waardoor het vruchtje het lichaam verlaat.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:48

biskwie, dat is de abortuspil, wat ik in post boven je ook noemde, maar dat wilde deze kliniek niet doen,
dat vind ik juist vreemd, en daarom vraag ik me af, of een andere kliniek dit wel doet als het vruchtje nog niet zichtbaar is op een echo

ik ben niet langer zwanger dan vanaf week 25 , dat kan gewoon niet
In week 26 en 27 heb ik namelijk een test gedaan, en was ik niet zwanger ( omdat ik het wachten op spiraal zat was, en wilde weten of ik soms zwanger was, ook al kon dat eigenlijk niet)
ik weet dat niet meteen bij bevruchting al iets zichtbaar is op een test, pas na 8 dagen meen ik , vandaar dat ik een week eerder tel,
Dat zou betekenen dat ik op zijn langste , nu 3 /4 weken zou zijn ( officieel volgens ziekenhuizen ed is hetdan 5/6weken)
maar met mijn berekening zou ik pas vanaf de 11e bevrucht moeten zijn, en dat is nog korter
Laatst bijgewerkt door anoniem1 op 20-07-10 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:51

Mij huisarts wilde mij die pil afraden ,vaak moet je namelijk alsnog een curritage ondergaan omdat het niet goed loslaat.
Ik heb maar geluisterd,en idd er zaten 3 meisje die de pil hadden gebruikt en alsnog moesten.

Een bedenktijd van 14 dagen heb ik nog nooit gehoord,max 7 dagen vanaf je huisarts als je boven de 6 weken bent en dan mag je de kliniek bellen.
Daarvoor kun je direct de kliniek bellen,dat heb ik dus niet gedaan wilde eerst met mijn huisarts praten,maar is niet verplicht.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 17:57

ik meld me even af, lees straks bij en reageer nog wel

in elk geval al bedankt voor jullie reacties, ook via pb
ik krijg erg veel steun, ook al is dat niet de reden van dit topic
ik ben zelf fout geweest, maar sta achter mijn keuze

Ik wil voornamelijk ervaringen horen, en weten of een andere kniniek wel bv die pil geeft, of iets anders weet

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:04

Ik ben absoluut voor abortus zolang het niet anders kan door de omstandigheden. Dit is bij jou duidelijk het geval, je lichaam is er niet klaar voor en 2 baby's kosten veel.

Ik vind het echter wel erg dom dat je onveilige sex hebt gehad... Je hebt jezelf heel veel problemen bezorgt, wat helemaal niet nodig was geweest.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:33

Suzanne F. schreef:
Jeetje wat vervelend zeg.
Eigenlijk ook hier de vraag hoe dit mogelijk is. Dacht je met borstvoeding minder vruchtbaar te zijn ofzo? Ik ben met 3 weken na de geboorte meteen aan de Cerazette pil gegaan, een anticonceptiepil die gebruikt mag worden met borstvoeding.
Ik was ook ongepland zwanger geraakt maar ik zou wel zorgen dat dit dus absoluut geen 2de keer kon gebeuren, vandaar al meteen zo snel mogelijk aan de pil.

Edit: Ik lees dat je idd dacht dat je dan maar 2% kans had om zwanger te worden... dit is absoluut niet zo. Je bent vlak na de bevalling zelfs nog vruchtbaarder dan normaal. Borstvoeding is absoluut geen anticonceptie!

Verder heb je je ook te weinig verdiept in de anticonceptie die wel kon samen met borstvoeding.
Ik snap dat je daar nu niks meer aan hebt maar ikzelf vind het roekeloos omgaan met een leven. Je wist dat je geen tweede wilde op korte termijn en toch doe je het onveilig. Wees dan ook zo'n grote vrouw om de gevolgen te dragen vind ik. :o

Maar goed, sterkte met het weghalen want dat zal psychisch ook best zwaar zijn lijkt mij. :)

Ik ga helemaal mee met Suzanne. :j

Echt, we weten allemaal hoe 'het' moet maar iedereen weet nu toch wel dat anno 2010 borstvoeding geen anti-conceptie is?

Heel veel sterkte met het weghalen, het lijkt me een zeer zware last.