Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:30

Het is weer zover..
De stopweek van de pil.

Zowel gister als vandaag loop ik als een zombie door het huis, óveremotioneel en ik baal er zo van!
Elke maand is het hetzelfde, eerst gruwelijke migraine, daarna buikkrampen alsof er messen in gestoken worden. Vervolgens alles is een druppel te veel of ik ben aan het huilen, niets gaat goed, m'n concentratievermogen is 0,0 en ik erger me ZO aan mezelf!
Het doet zo'n pijn gewoon! Alles is even helemaal van slag geloof ik, ik ben zo ongelooflijk moe, voel me echt alsof ik een week lang niet geslapen heb en alleen maar alcohol gedronken heb, het ene moment heb ik zin om alles wat we in huis hebben op te eten, en het andere moment totáál niet, heb het enorm warm en loop op alles te klagen wat los en vast zit :\ .

Ik word toch zo moe van mezelf..
Hebben ze geen middeltjes hiervoor?
Ik ben al aan de pil, maar dit alles is helaas niet minder geworden := .

Help, hoe kom ik deze week door!
Gouden hoe-overleef-ik-mijn-stopweek-van-de-pil tips??

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:35

Gezellig, dan ben ik niet alleen. Ook ik zit in m'n stopweek... >;)

Anne.

Re: Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:35

Ik ben er net weer uit, godzijdank. Ik jank dan ook echt om álles ;( :P

Mniekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:39

Ik kan je alleen maar aanraden om je op te sluiten in je kamer en daar een week te blijven..zo overleef ik het meestal.
Je hebt alleen middeltjes tegen de pijn voor zover ik weet, niet tegen die vervelende, zeurende muts die je ineens wordt..ik vind het ook verschrikkelijk!

Maar even als serieuze tip: ik neem altijd een lekker koude douche, de pijn in mijn rug etc. wordt minder en ik voel me weer (even) fris.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:39

Misschien een andere pil proberen? Ik slik altijd 2 maanden door want vind het ook een verschrikkelijke week.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:40

Simpel. Geen stopweek doen. Is namelijk nergens voor nodig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:41

slik calcium supplementen bij, of neem wat meer zuivelproducten. Dat heeft het voor mij heel wat draagbaarder gemaakt :j

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:42

Ibuprofen feminax, dat moet erg goed helpen tegen menstruatie klachten.

Gelukkig heb ik er zelf altijd vrij weinig last van, en ben nu de eerste 9 maanden niet ongesteld (dus ja zwanger worden is ook een optie :P)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:42

Ik word altijd emo in de derde week. In de stopweek voel ik me eigenlijk beter :P
Beetje dufjes... maar beter dan de hele week emo zijn!
;( heb er ook geen tips voor... die zoek ik ook nog!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:44

Inderdaad, geen stopweek meer doen tot je een doorbraakbloeding krijgt. Afhankelijk van je lijf en de pil die je slikt zit je dan ergens op 1 keer in de 3 tot 6 maanden.
Overigens kan een andere pil soms ook verschil uitmaken.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:44

ik slik mn pil altijd door, heb er dan ook nooit geen last van gelukkig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:45

gewoon doorslikken heb je nergens meer last van

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:45

Is inderdaad niet zo heel moeilijk hoor: gewoon lekker doorslikken die pil! Heb je er wel eens met je huisarts over gepraat? Ik had namelijk ook standaard migraine in de stopweek (en alle andere pretjes erbij, maar het ging me om de migraine). Heb al een andere pil geprobeerd, maar die was niet sterk genoeg voor mij en toen raadde de dokter me aan om gewoon terug te gaan op Microgynon en dan zonder stopweek. Ik zou het anders niet gedurfd hebben, ze raden het toch altijd af, maar volgens de dokter kan het geen kwaad. Helemaal doorslikken werkt bij mij niet, na een strip of vier krijg ik wat bloedingen en las ik altijd even een stopweek in, maar vier keer per jaar vind ik wel te overzien. Enige nadeel is eigenlijk dat je bij de apotheek altijd overhoord wordt waarom je zo snel weer nieuwe nodig hebt ;).

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:47

Gezellig,zit nu ook in de stopweek. heb bijna nooit ergens last van beetje buik pijn. en sta het liefst de hele dag onder de douche voel me altijd zo vies in eze week :o

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 16:50

Sushilla: Lotgenoot :(:) .

Mniekie: Ik zou me toch DOLGRAAG een week lang op m'n kamer willen opsluiten! Het punt is alleen dat ik deze hele week verder werk van half 10 tot zes (nou ben ik vandaag naar huis gestuurd omdat ik er nogal beroerd uitzag schijnbaar, en bedankt :roll: ), en 's avonds naar m'n paard ga.
Koude douche voor je rug?? Eerder een warme om te ontspannen.. Maar een lange douche is een geweldig idee!

phormicola: Hebben zuivel producten een genezend-effect hiervoor??

Pil doorslikken vind ik altijd toch.. Tja, eng ofzo, zal wel tussen m'n oren zitten..

Andere pil is waarschijnlijk geen optie, ivm een bloedafwijking mocht ik eigenlijk niet eens aan de pil. Maar de arts zei dat het nu wel mocht ofzo. Ben wel aan het overwegen voor een andere anticonceptie (gezien de afwijking) .

Spetter: Mazzelaar!

edit: Ohja, ik heb nu ook Alive tegen menstruatiepijn (althans, huismerk maar wel dezelfde stofjes erin)! Kan dat verder wel samen met ibuprofen?
Laatst bijgewerkt door Melisjee op 19-07-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:51

De hele dag door ibuprofen slikken (helemaal niet goed voor je, maar werkt wel), en vooral niet proberen te huilen in het openbaar.
Verder heb ik er niet zo heel veel last van. Meestal de ene maand niet zo erg, dan weer wel erg, steeds afwisselend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:54

pff de pil doorslikken.. kon ik dat maar
2 maanden gaat wel..
maar als ik dan langer de pil doorslik zonder stopweek, vind mijn lichaam dat het wel goed is zo..
flauwvallen + overgeven en zo

zit nu ook in de stopweek.. leef met je mee.. voel me precies hetzelfde :Y)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:06

Als ik een maandje pecht heb moet ik overgeven van de buikpijn, heb ik het continu warm/koud/warm/koud, ontzettend veel pijn in mn rug, stemmingswisselingen, migraine etc. Alles kwam erbij kijken ;( Vreselijk! Gelukkig heb ik het altijd maar 3 dagen :) Zonder stopweek durf ik niet zo goed want stel! je word ongewenst zwanger.. Dan merk je het misschien pas als het al te laat is :oo Brr.. Nee dankje!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:15

xXGRIETJEXx schreef:
Ibuprofen feminax, dat moet erg goed helpen tegen menstruatie klachten.

Gelukkig heb ik er zelf altijd vrij weinig last van, en ben nu de eerste 9 maanden niet ongesteld (dus ja zwanger worden is ook een optie :P)

*schudt nee* ik loop al 19 weken lang zo rond.. en mag er nog 21 :(

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:22

Ik weet niet of dit in hetzelfde straatje thuis hoort, maar ik hoorde laatst dat 'oosterse' vrouwen veel minder last hebben van de overgang, omdat zij meer sojaproducten binnen krijgen. Misschien dat dat ook geld voor de menstruatie.

Ik heb even wat ingetikt op google en er zijn dus wel producten die soja bevatten om de menstruatie en overgang minder te maken..

http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/10 ... -overgang/

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:24

Ik slik de pil ook door, net zo makkelijk. :) Maargoed, is ook wel afhankelijk van welke pil en even overleg met je dokter denk ik.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:28

Ik heb ook altijd erg veel buikpijn, hoofdpijn, rugpijn en soms val ik er van flauw.. Nu ben ik wel zo eigenwijs om zoveel mogelijk dingen te doen die ik normaal ook gewoon doe, en dankzij Alive Feminax word het allemaal een stuk minder (qua pijn etc)! Misschien is dat wat voor je?

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:30

pfff een week lang onder je dekens gaan zitten en er niet onderuit komen :'(

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:33

Lang leve de spiraal heb nergens geen last meer van...

Weet niet hoe oud je bent, maar anders kan een spiraal misschien uitkomst bieden tegen deze klachten?

Je eigen nu lekker verwennen met in bed liggen, tv kijken, lekkere snoepjes... Zo kwam ik de week wel door...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:37

Ik heb hier (lucky me) geen last van.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou erg vervelend is, heb je het hier al eens met je huisarts over gehad?
Misschien is een ander soort pil beter voor jou, zodat je hier minder last van hebt.

succes.