Vaginisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vaginisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:10

Na lang twijfelen open ik toch maar dit topic :o

Ik ben heel erg benieuwd of er nog meer Bokkers zijn die hier last van hebben, hoe ze hiermee omgaan, hoe hun partner hier mee omgaat, of er mensen zijn die dit gehad hebben en hoe ze er vanaf zijn gekomen etc. Kortom: allerlei soorten ervaringen.

Sinds een tijd heb ik hier last van. Toen ik nog maar pas een relatie had met mijn huidige vriend had ik nergens last van. Ja, ik merkte wel dat hij bovengemiddeld groot was, en dat het hebben van seks pijn deed. Maar als hij er eenmaal 'doorheen' was ging het wel en kon ik ook gewoon genieten.
De eerste vlinders verdwenen, en de seks ging alleen maar meer pijn doen. Na enige tijd wilde ik helemaal geen seks meer hebben, erover praten met mijn vriend deed ik wel, maar het draaide nergens op uit. Ik wilde echt geen seks meer. Waarom zou ik hem een pleziertje geven als het mij zoveel pijn deed?!
Ik heb lang gedacht dat ik gewoon aan mijn vriend moest wennen, dat ik vanzelf wel 'groot genoeg' zou worden en dat het allemaal wel goed kwam, maar helaas.

Ik ben dan ook naar de dokter gegaan en heb mijn probleem uitgelegd. Hij wilde even kijken ( :roll: ) en zag inderdaad dat mijn benen naar elkaar toe getrokken werden en dat mijn bekkenbodemspieren zich aanspanden zodra ik nog maar dacht dat er iets in de buurt kwam.
Nooit had ik moeite met tampons, tot mijn laatste menstruatie. Zelfs een formaatje mini deed pijn. Ik ben heel bang dat het alleen nog maar erger wordt... ;(

De dokter heeft me doorgestuurd naar een bekkenbodemtherapeut, waar ik nu 2x ben geweest. Beide keren leerde ik mijn hele lichaam ontspannen, en leerde ik bewust spanningen voelen. Of het nut gaat hebben weet ik niet, maar dat zal ik moeten zien...

Ik hoop dat er in dit topic normaal gereageerd kan worden, want veel topics die gerelateerd zijn aan seks worden gesloten.

Sammyy

Re: Vaginisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:13

Meid, ik herken het niet ( gelukkig? :o ) maar vind het wel knap dat je hier zo open over praat.

Ik hoop voor je dat het door de bekkenbodemtherapie beter gaat zijn voor je, en dat je leert ontspannen :j

Succes!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:15

Ik ken het helaas ook.....

En mij is verteld door da, dat wanneer je eraan denkt dat het pijn gaat doen je onbewust gaat aanspannen waardoor het inderdaad pijn gaat doet.
Ook met tegenzin sex hebben geeft dit effect.

Het enige wat ze zei was: proberen te ontspannen.

En soms ging dit goed, soms ook niet.

Verder geen onderzoek laten doen(ze heeft ook niet gekeken) want het ging uit met mijn ex :)

Daarna een one night stand gehad....half bezopen en een super leuke jongen.....nergens last van gehad....omdat het zo spontaan was en zo spannend en we hadden allebei erg veel zin :)

Inmiddels al 2 jaar geen jongen van dichtbij gezien, zal ook wel volledig dichtgegroeid zijn :)

Edit: Met mijn ex daarvoor had ik nergens last van. Maar die jongen was heel lief en teder, en kreeg altijd eerst een massage met warme olie waardoor ik erg ontspannen was :)
En wou ik geen sex, dan kwam er geen sex.

Met mijn laatste ex was het tegenovergestelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:17

Jouw one night stand kan ik wel begrijpen, als ik flink aangeschoten/zelf zat ben, heb ik ook nergens last van... :\

Ik denk dat ik de loop der tijd inderdaad bang ben geworden voor de pijn, en dit zo ontwikkeld heb. Het krijgen is niet zo moeilijk, maar hoe kom je er vanaf?
Mijn huisarts zei dat ik gewoon normaal gemeenschap kan hebben. Dit moet ook wel, ik zou namelijk ook gewoon een baby moeten kunnen uitpoepen :\

Edit op jouw edit :P : Als mijn vriend om seks vraagt, durf ik vaak geen nee te zeggen omdat hij dan teleurgesteld is en er een ijskoude sfeer tussen ons in hangt. Daardoor praat ik er liever helemaal niet over met hem. Hij is erg gefocust op seks, en kan niet zonder. Hij vraagt er dan ook regelmatig naar. Tegenwoordig zeg ik altijd maar dat ik het er niet over wil hebben, omdat ik toch geen beloftes kan maken. Als hij om seks vraagt in bed, en ik stem toe, en ik heb toch geen zin (ik hoop altijd dat de zin dan vanzelf komt) dan draait hij zich boos om en gaat slapen.

Met exen had ik ook nergens last van...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:20

Jeetje lastig probleem hoor!
(ben blij met gemiddelde vriend)

Kan me ook wel indenken dat als het iedere keer zeer doet je steeds meer gespannen raakt ipv ontspannen.
Ik snap alleen neit goed wat die bekkenbodem therapie gaat helpen? is dat puur zodat de rest wel gaat? (tampons etc.) want ik las net (of ik keek weer eens scheel) dat zelfs in de begin periode het alsnog zeer deedt, alleen dan ging het na ff doorzetten wel.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:23

Ik denk dat begrip van je partner heel, heel belangrijk is hierin. Hoe meer jij je onder druk gezet voelt om seks te hebben, hoe minder ontspannen je zult zijn en hoe moeilijker het zal gaan. Het is heel vervelend voor je vriend dat hij het gevoel heeft dat hij 'niet aan zijn trekken komt', maar het probleem gaat niet weg door boos op jou te worden en seks te 'eisen'. Zou hij er niet voor open staan eens mee te gaan naar je therapeut zodat hij er ook wat meer begrip voor krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:24

De bekkenbodemtherapeut leert je hoe je bewust kunt ontspannen.

Ik ben begonnen met op een bed liggen. Ik moest mijn armen ontspannen. Dit was nog knap lastig! Uiteindelijk lukte het wel :)
De tweede behandeling werd ik aangesloten op een apparaat, die elke kleine spanning in mijn lichaam opving. Ik moest weer gaan liggen en me helemaal ontspannen. Op een computer kon ik dan een grafiekje zien. Ze vroeg me ook om mijn bekkenbodem aan te spannen, en hoewel de sensoren op mijn benen (net boven mijn knieën) ving de computer toch een spanning op.

Het komt er dus min of meer op neer, dat als je lichaam niet helemaal ontspannen is, je bekkenbodem ook niet ontspannen kan zijn. Althans, dit is wat die vrouw mij vertelde.
Ik moet dus eerst leren om mijn lichaam te kunnen ontspannen, en ik denk dat we dan na verloop van tijd mijn bekkenbodem echt gaan aanpakken.

Het is gewoon de bedoeling dat ik deze leer ontspannen, zodat ook gemeenschap mogelijk is... Dus niet alleen het gebruik van tampons :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:25

Kayleigh_ schreef:
Jouw one night stand kan ik wel begrijpen, als ik flink aangeschoten/zelf zat ben, heb ik ook nergens last van... :\

Ik denk dat ik de loop der tijd inderdaad bang ben geworden voor de pijn, en dit zo ontwikkeld heb. Het krijgen is niet zo moeilijk, maar hoe kom je er vanaf?
Mijn huisarts zei dat ik gewoon normaal gemeenschap kan hebben. Dit moet ook wel, ik zou namelijk ook gewoon een baby moeten kunnen uitpoepen :\

Edit op jouw edit :P : Als mijn vriend om seks vraagt, durf ik vaak geen nee te zeggen omdat hij dan teleurgesteld is en er een ijskoude sfeer tussen ons in hangt. Daardoor praat ik er liever helemaal niet over met hem. Hij is erg gefocust op seks, en kan niet zonder. Hij vraagt er dan ook regelmatig naar. Tegenwoordig zeg ik altijd maar dat ik het er niet over wil hebben, omdat ik toch geen beloftes kan maken. Als hij om seks vraagt in bed, en ik stem toe, en ik heb toch geen zin (ik hoop altijd dat de zin dan vanzelf komt) dan draait hij zich boos om en gaat slapen.

Met exen had ik ook nergens last van...

Mijn laatste ex kon er ook erg boos om worden...had ik echt schijt aan :) Is ook o.a. de reden waarom het uit is gegaan. Hij wou elke dag minstens 3 keer sex, erin eruit en dat was het...niks meer....nou ik ben geen h.er die met haar benen wijdt gaat als hij graag wil

Jouw probleem(en die van mij) ligt echt bij het aanspannen...Je bent bang geworden voor de pijn.
Als je bezopen bent, dan denk je er niet aan :)

Wellicht is een sekstherapeut is, misschien kan die nieuw leven blazen in jullie niet erg spannende sexleven. En kan jij leren te ontspannen.

Jouw vriend zal er ook aan moeten gaan werken, het is duidelijk dat een groot deel van het probleem toch ook bij hem ligt....

Mijn zus had er ook altijd erg last van, maar nu met haar nieuwe vriend is er een wereld van genot open gegaan....haar vriend is euhm nogal creatief......

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:37

waw onze vriendjes lijken wel wat op mekaar denk ik -O-
en inderdaad, hier ook eentje die bovengemiddeld is dus neen, het gaat niet als er van mijn kant totaal geen zin is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:43

Bekkenbodemtherapie kan ondersteunend werken, want ontspannen (van je hele lichaam) is inderdaad belangrijk.
Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat het grootste probleem het onbegrip van jouw vriend is. Ik vraag me af of je je wel kunt ontspannen bij iemand die zo weinig rekening met je houdt.
Je moet stoppen met seks hebben tegen je zin, alleen omdat hij anders boos wordt. Dan wordt hij dat maar. Seks is iets dat je hebt omdat je daar allebei zin in hebt. Jij bent niks aan hem verplicht. Ik denk dat je hem moet vragen of hij samen met jou aan dit probleem wil werken. Dat jij iets aan het fysieke aspect doet is prima maar vergeet niet dat het mentale aspect minstens zo belangrijk is. Pas als jij je veilig en fijn bij hem voelt zal het beter kunnen gaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:55

Ookal ontspan ik me erin is pijn maar heb het niet in erge mate
Het is rot en zeker als ze een grote hebben is dat echt rot...
hoop voor jouw dat er mee onderzoeken komen en ze je een goede oplossing kunnne vinden !

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:59

Eerste keer dat ik het dan ook maar openbaar op bokt zet.

Vanaf mijn 14e lijd ik hieraan, ben ook meerdere malen in het ziekenhuis geweest.
Maar is lang verhaal, dus liever niet openbaar via bokt.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:04

ook ik ben hier helaas bekend mee
zodra er gemeenschap komt, denk ik al dat het pijn gaat doen
en dan doet het ook gewoon pijn, tampons gaan nu overigens wel goed

ook mijn vriend kan soms teleurgesteld zijn,zich boos omdraaien en dan gaan slapen, maar hij heeft wel veel geduld.
ben er nog niet mee naar de dokter geweest, ik moet gewoon leren om te ontspannen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:06

Ikzelf heb geen vaginisme, een goede vriendin van me echter wel.
Zij heeft ook heel lang bij een bekkenbodemtherapeut gelopen.
Dit heeft bij haar wel enigzins baat gehad.

Het probleem (vertelde zij me) is alleen dat 1 keer een foutje tijdens de gemeenschap funest is. Dan heeft ze weer pijn en kan ze zich weer niet ontspannen.

Ik denk zelf dat praten en je vriend meenemen naar de therapie veel kan helpen. Hij denkt dat waarschijnlijk dat het komt omdat hij groot geschapen is. Nu is dit deels ook wel waar, maar je gaf zelf al aan dat er een kindje uit kan. Dus lichamelijk gezien zou het moeten kunnen.

Heel veel succes.

Edit: Meid je bent nog hartstikke jong. Laat je lichaam niet verpesten door dingen te doen die je niet wilt.
Sexueel contact is iets wat 2 mensen samen doen. Het vaginisme is niet jouw probleem maar jullie probleem.
Als jullie beide geen relatie met elkaar hadden was het probleem er niet geweest.
Samen een probleem is het ook samen oplossen!
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 18-07-10 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:10

RedPassion schreef:
Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat het grootste probleem het onbegrip van jouw vriend is. Ik vraag me af of je je wel kunt ontspannen bij iemand die zo weinig rekening met je houdt.

Ik denk dat dit ook een grote rol speelt ja... Naast de pijn die je vreest (wat voor spanning zorgt), zorgt ook de (verwachte) reactie van je vriend voor spanning en stress, waardoor het idd niet zal lukken.. Weet hij van je pijn?
Verstandig dat je hulp gezocht hebt, da's de eerste en belangrijkste stap :)
Heel veel sterkte!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:12

Inderdaad, je vriend is 50% oorzaak van het niet kunnen ontspannen.
Als hij geen begrip zal tonen, zal je alleen maar meer stress en gespannenheid hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:17

Ligt dit probleem niet wat dieper? Ik bedoel, vind je je vriend wel echt leuk? Het lijkt mij dat als je iemand leuk vind, vaginisme niet zo snel voor zou moeten komen. Snap je. Je zegt dat het bij andere jongens niet zo was, misschien omdat je meer gevoelens voor hen had?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:22

Is een seksuologe niet iets voor je? Zij kijkt ook naar wáár de spanning vandaan komt.. En betrekt je vriend erbij. Hij heeft er namelijk ook een aandeel in. Sterkte!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:23

Joolien schreef:
Ligt dit probleem niet wat dieper? Ik bedoel, vind je je vriend wel echt leuk? Het lijkt mij dat als je iemand leuk vind, vaginisme niet zo snel voor zou moeten komen. Snap je. Je zegt dat het bij andere jongens niet zo was, misschien omdat je meer gevoelens voor hen had?

Dat heeft er echt niets mee te maken. Hoe verliefd je ook bent, vaginisme komt ook dan voor.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:24

Joolien bedoelt ook niet dat het PERSEE kan liggen aan der vriend, maar er is een mogelijkheid omdat TS verteld dat ze bij anderen geen pijn heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:25

Broccoli schreef:
Joolien schreef:

Dat heeft er echt niets mee te maken. Hoe verliefd je ook bent, vaginisme komt ook dan voor.

Ok. Het klinkt alleen dan zo onlogisch. Zelf heb ik er geen last van en probeer ik het te begrijpen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:26

Ik had hier tot voor kort nog noooooooooit van gehoord..
Maar er was laatst een programma op tv met een speciale dokterspost voor gênante kwaaltjes. Daar kwam dit ook in naar voren. Die vrouw kreeg een en ander mee om de boel weer op de rit te krijgen. Ik weet alleen helaas niet precies meer hoe en wat.. Misschien even dat programma opzoeken? Was iets op rtl 5 geloof ik, iets uit Engeland..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:27

Ze kreeg pilletjes mee ofzo?
denk niet dat dat helpt.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:28

SteffiiY schreef:
Joolien bedoelt ook niet dat het PERSEE kan liggen aan der vriend, maar er is een mogelijkheid omdat TS verteld dat ze bij anderen geen pijn heeft.

En ik leg dus uit dat vaginisme niks te maken heeft met iemand wel of niet leuk vinden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:28

Nee geen pilletjes.. Iets om er in te doen zeg maar.. Maar hoe en wat ben ik vergeten. Het was iets doorzichtigs.
Jaja aan mij heb je wat he?! :P