AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s_spikker

AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 14:38

ik heb vannacht verschrikkelijke kiespijn gehad.overdag is het uit te houden.
de hele nacht spoelen met water en zakjes van oralB en tandenpoetsen

1 panadol 1000
4 paracetamol 500
5 inbuprofet
1 ppc tablet

En nog was de pijn bijna niet uit te houden..Tegen 5 uur werd het iets dragelijker en ben ik in slaap gevallen.
Nu zit HELAAS mijn tandarts op vrijdag niet en kan pas maandag terecht.
Heb al eens eerder zo'n probleem gehad en kreeg voor nood ibuprrofenbruis
wat wel redelijk hielp!

Mijn verstandkies zit een gat en is ontstoken en ook mijn tandvlees aan die hele kant.
Mijn tandvlees en lippen zijn helemaal dik na een nacht spoelen.

Ik heb de huisarts gebeld voor een ABkuur en ibo-bruis maar kreeg het niet! moet daarvoor maar naar de noodtandarts 25 km verderop !! heb geen vervoer en kan het helaas niet betalen

Wie o wie heeft tips om het weekend en vooral de nachten door te komen..dan is het op de ene of andere manier het ergst!
HELP!!

Grapjasjes12

Re: AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:40

Ik weet nog niet of het ook bij kiespijn werkt, maar Sensodyne Rapid is voor snelle pijnverlichting. Misschien kun je dat kopen? Op de tube staat hoe het werkt :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:41

Een hele goede borrel pakken en dan gaan slapen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:42

Misschien een teentje knoflook tegen je kies houden, succes

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:43

Ik heb dit vorig jaar ook gehad het enige wat toen hielp was blijven spoelen met koud water en ijsjes eten.
Voor ik ging slapen ging ik douchen en duurde het een minuut of 5 voor ik door de pijn heen was.
Heb toen wat geschreeuwd en gejankt zo'n pijn deed het, eenmaal door de pijn heen kon ik zonder problemen slapen maar zodra ik weer wat dronk of at was het helemaal mis.
Het bleek een ontstoken zenuw te zijn van een verstandskies die toen gewoon getrokken is.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:44

Corsodyl Mondspoeling

is verkrijgbaar bij de apotheek en helpt heel goed!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:45

Een kruidnagel in het gat proppen(of essentiele olie,maar dat is lastig mikken).
Wat(bij mij)helpt is Voltaren K.
Sterkte! :(:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:45

Hebben ze daar geen vervangende tandarts of een met weekenddienst? Hier wel....ook gewone artsen of apotheken!

als ik ts zou ik geen 3 dagen wachten en pijn hebben!
Ik zou even informeren naar een tandarts met weekenddienst of waar je terecht kunt voor spoedgevallen ;-)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:01

s_spikker schreef:
ik heb vannacht verschrikkelijke kiespijn gehad.overdag is het uit te houden.
de hele nacht spoelen met water en zakjes van oralB en tandenpoetsen

1 panadol 1000
4 paracetamol 500
5 inbuprofet
1 ppc tablet

En nog was de pijn bijna niet uit te houden..Tegen 5 uur werd het iets dragelijker en ben ik in slaap gevallen.
Nu zit HELAAS mijn tandarts op vrijdag niet en kan pas maandag terecht.
Heb al eens eerder zo'n probleem gehad en kreeg voor nood ibuprrofenbruis
wat wel redelijk hielp!

Mijn verstandkies zit een gat en is ontstoken en ook mijn tandvlees aan die hele kant.
Mijn tandvlees en lippen zijn helemaal dik na een nacht spoelen.

Ik heb de huisarts gebeld voor een ABkuur en ibo-bruis maar kreeg het niet! moet daarvoor maar naar de noodtandarts 25 km verderop !! heb geen vervoer en kan het helaas niet betalen

Wie o wie heeft tips om het weekend en vooral de nachten door te komen..dan is het op de ene of andere manier het ergst!
HELP!!

Bel een andere tandarts! Ik zou zo echt geen weekend ingaan :n Al die pillen door elkaar zijn ook niet goed, bel je huisarts en vraag voor paracetamol met codeïne

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:40

Ik zou ook naar de dienstdoende tandarts gaan.
Het onstoken tandvlees zou je uit kunnen spoelen met waterstofperoxide verdund met een gelijke hoeveelheid lauw water. Dat bruist en spoel je de viezigheid er dus uit.
Antibiotica heeft weinig zin, dat werkt sowieso pas op de 3e dag en is in principe geen pijnstiller maar een ontstekingsremmer. Als er een gat in je kies zit, en er geen ontsteking aan de wortel zit, heb je daar dus weinig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:11

Ik weet niet hoe suïcidaal je bent en hoe lang je je maag nog wil houden....Maar zou dit het weekend niet door gaan slikken.

5 ibuprofen in 1 nacht, doe even normaal zeg... :n
De rest is allemaal paracetamol, qua dosering ook niet lekker, maar dat gaat nog.

Gewoon zorgen dat je bij de noodtandarts komt, vanavond nog.
Bus, taxi whatever.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:14

Naar de weekendtandarts gaan! Als het zo'n pijn doet zou ik er niet een weekend mee gaan rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:15

Alsof iedereen het geld heeft liggen voor de noodtandarts. Hier moet je 200 euro direct betalen anders helpen ze je niet eens en het wordt niet vergoedt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:18

breezy302 schreef:
Alsof iedereen het geld heeft liggen voor de noodtandarts. Hier moet je 200 euro direct betalen anders helpen ze je niet eens en het wordt niet vergoedt.

Vreemd verhaal...

'Noodtandarts' is gewoon een tandarts die dienst heeft. Als je bent verzekerd voor tandheelkunde dan wordt het gewoon vergoed. Contant afrekenen is wel heel normaal, maar gelukkig hebben steeds meer praktijken een computersysteem waarmee verzekeringsgegevens via internet kunnen worden opgevraagd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:22

breezy302 schreef:

Toen TS het topic opende was het middag en was er geen sprake van een noodtandarts. In zo'n geval kun je een willekeurige andere TA bellen.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:23

een kruidnagel in het gat stoppen, erin bijten, en binnen no-time ben je van je kiespijn af!
het klinkt raar en vies, maar werkt echt!
en baat het niet, dan schaad het niet!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:24

waar woon je ts? misschien is er iemand die met je naar de tandarts wil rijden? en ik denk dat er heus wel een mouw aan te passen valt qua betaling hoor. niet iedereen heeft zomaar zoveel geld op de bank staan en dat snappen ze daar ook wel,ze sturen je echt niet naar huis met zoveel pijn...

Ik zou hier het weekend zeker niet mee in gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:25

chocobroodje schreef:
breezy302 schreef:

Toen TS het topic opende was het middag en was er geen sprake van een noodtandarts. In zo'n geval kun je een willekeurige andere TA bellen.

Dan wel ja maar in het weekend moet je hier toch echt direct dokken hoor. Had mijn vriend vorig jaar ook. Op zaterdag enorme kiespijn gekregen en die is heel goed verzekerd ook voor de tandarts en je moet echt 200 euries betalen. Toen ik het jaaaaren geleden had moest ik dat ook.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:26

ben het eens met Renskje en jodi, heb ik mijn vader ook met enige regelmaat zien doen, en het hielp echt! Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:26

__danielle__ schreef:
waar woon je ts? misschien is er iemand die met je naar de tandarts wil rijden? en ik denk dat er heus wel een mouw aan te passen valt qua betaling hoor. niet iedereen heeft zomaar zoveel geld op de bank staan en dat snappen ze daar ook wel,ze sturen je echt niet naar huis met zoveel pijn...

Ik zou hier het weekend zeker niet mee in gaan!

Dat doen ze wel hoor. Eerst moet er betaald worden. Ohja TS je kan wel even langs de huisartsenpost gaan, die kunnen je wel sterke pijnstillers geven en die hoef je niet te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:27

Het is al heel wat jaren geleden dat ik bij de weekendtandarts moest zijn, maar zelfs toen kon hij mijn gegeven zo opzoeken en hoefde ik niks te betalen.

En ja, TS heeft de hele/halve dag gehad om een andere tandarts te bellen. Of langs te gaan..

edmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:29

spoelen met kamillosan dat verzacht het een beetje het tandvlees dan he en idd corsodyl. Ik heb toevallig gisteren 5 kiezen laten trekken spoel met allebei die goedjes en nergens geen last van terijl bij mij ook een kies helemaal ontstoken was

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:35

nou breezy de 1e en enige keer dat ik in het weekend naar de noodtandarts moest hoefde dat echt niet hoor :n misschien verschilt dat per regio?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:28

Hier moet je ook betalen.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:29

Ik ben zelf tandartsassistente en als wij dienst hebben dan hoef je echt geen 200 euro vooraf te betalen, en ook hoef je niet contant af te rekenen maar krijg je gewoon een rekening thuis.
De diensttandartsen hebben meestal op zaterdagochtend en middag een spreekuur, waar je zonder afspraak kunt komen. Als je ze nu belt met kiespijn is de kans klein dat ze nog voor jou naar de praktijk komen, omdat dat echt alleen voor echte spoedeisende klachten is (nabloeding na extractie, kies/tand er helemaal uit door bijv val, dikke wang zodat slikken bijna onmogelijk is)
Maar zou morgenochtend zeker naar het spreekuur gaan!