Tot mijn schrik kom ik uit op een BMI van 23,9, waarbij alles tussen 18,5 en 25 als een normaal/gezond gewicht wordt gezien, en je vanaf 25 overgewicht hebt.
Nou heb ik broekmaat 38, soms 40, en in shirtjes draag ik maat S of M...
Maar volgens het BMI kan ik dus nog 15 kilo!! afvallen voor ik ondergewicht heb, en zit ik zelfs in de richting van overgewicht.
Ik dacht altijd dat je BMI een goede graadmeter was maar nu begin ik toch te twijfelen..ik weet dat we vaak een beeld voorgehouden krijgen via de media dat het allemaal mooier, dunner en beter moet...maar damn...ik dacht dat ik toch wel een 'gemiddeld' maatje had eigenlijk...
Worden op deze manier (jonge) mensen niet gestimuleerd meer af te vallen dan nodig is? Is je BMI echt een goede graadmeter, of heb je weleens het gevoel dat het inspeelt op de huidige trend van mooie dunne mensen?
Ik gebruik mezelf hier nu als voorbeeld, voel je vrij om daarover te praten, vind ik geen probleem

Ik wil verder absoluut niemand op zijn tenen trappen, maar ik vraag me dus serieus af of we niet gewoon doorslaan met zijn allen? Wordt mensen op deze manier niet voorgehouden dat ze af moeten vallen om aan de 'norm' te voldoen terwijl ze eigenlijk een prima gewicht hebben?
Ik heb geprobeerd me zo duidelijk mogelijk te verwoorden, als ik kwetsend overkom voor wie dan ook heb ik het zo niet bedoeld!

Heb ook net iets ondergewicht gehad volgens de BMI en dat klopte ook, was net ietsjes te mager. 
Mijn BMI is 19 bij een gewicht van 54 kilo. Bij 52 kilo zit ik op ondergewicht. Dus eigenlijk moet er bij zeker niks af!