Baarmoeder eruit laten halen, wie heeft hier ervaring mee??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Baarmoeder eruit laten halen, wie heeft hier ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:02

Hallo het is elke maand weer raak.
Vreselijke buikkrampen, migraine voor 2 dagen lang.
Ik zit er zo sterk aan te denken, om mijn baarmoeder eruit te laten halen.
Wie heeft dit ook laten doen? en hoe gaat het erna zeg maar?
Ik ben het zo vreselijk zat elke maand maar weer opnieuw, alle ellende :(
Ik ben bijna 42, en ik hoef geen kinderen, dus waarom niet?
ik ben zeer benieuwd naar dames die dit hebben laten verwijderen.
even een edit, mijn eierstokken laat ik dus wel zitten ivm de overgang.
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 12-07-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:06

Mijn schoonmoeder heeft dit laten doen. Het is een tijdje flink aanmodderen want je komt spontaan in de menopauze en je lichaam veranderd ook heel snel en niet echt ten goede zeg maar :)
Maar als je echt veel last hebt van migraine is het een goede oplossing, mijn schoonmoeder heeft sinds dien nooit migraine meer gehad en die had het echt heel erg vaak.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:07

het is misschien wel heel erg drastisch om meteen je baarmoeder eruit te laten halen... je kan ook gewoon de pil nemen en deze doorslikken totdat je vanzelf weer ongesteld wordt, zo heb je maar een paar keer een menstruatieperiode en er zijn ook medicijnen voor migraine. Misschien moet je eerst dat eens overwegen?

Edit: ik heb zelf ook veel last van migraine en dit hielp mij altijd erg goed. Zo stelde ik mijn hormonale migraine uit en had ik veel minder vaak migraine.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:11

phormicola schreef:
Mijn schoonmoeder heeft dit laten doen. Het is een tijdje flink aanmodderen want je komt spontaan in de menopauze en je lichaam veranderd ook heel snel en niet echt ten goede zeg maar :)
Maar als je echt veel last hebt van migraine is het een goede oplossing, mijn schoonmoeder heeft sinds dien nooit migraine meer gehad en die had het echt heel erg vaak.

De overgang kom je alleen in als ze ook je eierstokken euit halen.
Mijn moeder is er heel erg van opgeknapt. heeft er na de operatie nog wel last van gehag aar dat kwam ook door andere dingen. herstel is ongeveerr wel een half jaar geloof ik.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:12

Rena100 schreef:
het is misschien wel heel erg drastisch om meteen je baarmoeder eruit te laten halen... je kan ook gewoon de pil nemen en deze doorslikken totdat je vanzelf weer ongesteld wordt, zo heb je maar een paar keer een menstruatieperiode en er zijn ook medicijnen voor migraine. Misschien moet je eerst dat eens overwegen?

Edit: ik heb zelf ook veel last van migraine en dit hielp mij altijd erg goed. Zo stelde ik mijn hormonale migraine uit en had ik veel minder vaak migraine.

Ik heb dus alles al geprobeerd op het gebied van de migraine aan medicijnen.
9 van de 10 helpen gewoon niet meer.
En de pil word ik zeer misselijk van, dat is geen optie voor mij.
Nee ik wil het gewoon kwijt snap je?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:14

phormicola schreef:

Dat is als ik ook mijn eierstokken weg laat halen, maar dat wil ik dus niet alleen de baarmoeder zelf.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:15

Mijn moeder heeft ook dr baarmoeder eruit. En volgens mij heeft zij daar niet veel last van gehad. In elk geval niet zoals de schoonmoeder van iemand hierboven. En ik weet dat ze vroeger vaker enorm last had van migraine en volgens mij heeft ze er daarna stukken minder last van gekregen :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:16

Mee leesstand :D
Ben dat ding ook al jaren liever kwijt dan rijk :( dus ben benieuwd naar de ervaringen en opties van anderen :o

Rena100

Re: Baarmoeder eruit laten halen, wie heeft hier ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:20

Ok dat is duidelijk. Dat had je niet aangegeven, dus ik dacht, misschien kon je nog andere dingen proberen, maar aangezien je dit al geprobeerd hebt, dan kan ik je verder geen raad geven, want ik heb er geen ervaring mee. Veel succes verder en ik hoop dat je eruit komt.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:22

Ik vraag me af in hoeverre het alleen laten weghalen van de baarmoeder de hormonale migraine helpt verkomen. Als de eierstokken blijven zitten, dan blijf je de hormoonschommeling ook hebben, alleen heb je, bij gebrek aan baarmoeder, de mentruatie met bijkomende krmap niet meer.

Ik heb iemand in mijn omgeving die door omstandigheden geen baarmoeder meer heeft, maar nog wel de eierstokken en die voelt altijd precies wanneer ze ongesteld had moeten worden.

Ik heb het er ook wel eens met de HA over gehad om de baarmoeder te laten verwijderen, omdat mijn lichaam door ziekte nogal heftig reageert op de hormoonschommelingen, ook bij het inlassen van een (zo lang mogelijk uitgestelde) stopweek van de pil, maar de enige manier om die schommeling te voorkomen, is ook de eierstokken eruit laten halen. Alleen kan de overgang ook de nodige gevolgen hebben voor mijn lijf.

Gelukkig verdraag ik de pil wel goed, maar laat je eens goed informeren door een arts op dit gebied.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:25

bij mij moeder word ie er over een paar dagen uitgehaald.
maar ze ziet er erg tegen op, want het is niet dat ze er af wil maar omdat er een tumor in zit.
maar als je wil kan ik wel weer reageren hoe het afgelopen is, en of het echt zo zwaren operatie is.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 14:52

ladyleonie schreef:
bij mij moeder word ie er over een paar dagen uitgehaald.
maar ze ziet er erg tegen op, want het is niet dat ze er af wil maar omdat er een tumor in zit.
maar als je wil kan ik wel weer reageren hoe het afgelopen is, en of het echt zo zwaren operatie is.

O jee dat is minder voor je moeder. :(:)
Heel veel sterkte.

Ik wil graag horen hoe het haar is vergaan na de operatie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:58

bij mijn moeder zijn toen ze ziek werd ook de baarmoeder en eierstokken verwijderd, zij was er in no time weer bovenop.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 15:29

Ik heb ook gehoord dat het vaginaal zou kunnen.
Iemand hier ervaringen mee?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:35

Als er geen grote vleesbomen zitten wordt het altijd vaginaal gedaan.
Heb het zelf op mijn 44ste gehad omdat er dus vleesbomen zaten en ik toen al twee jaar constant bloedingen had.
Het is geen ongesteldheid dan.

Heb het zelfs met een ruggeprik en heel klein roesje laten doen en was er toch vrij snel weer bovenop

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:31

Echwel schreef:
Als er geen grote vleesbomen zitten wordt het altijd vaginaal gedaan.
Heb het zelf op mijn 44ste gehad omdat er dus vleesbomen zaten en ik toen al twee jaar constant bloedingen had.
Het is geen ongesteldheid dan.

Heb het zelfs met een ruggeprik en heel klein roesje laten doen en was er toch vrij snel weer bovenop

Ik heb geen idee van vleesbomen. Dat zal ik eerst moeten laten bekijken.
hoelang heeft het allemaal bij jou geduurd, en hoe is het verder gegaan erna?
had je bv ook vreselijke buikkrampen en veel last van migraine, voor de behandeling zeg maar?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:32

per PB mag ook hoor, als je het niet openbaar wilt maken.
Dat is heel begrijpelijk, ik ben alleen benieuwd naar ervaringen op dit gebied.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:34

Geen gyneacoloog die zonder onderzoeken je baarmoeder eruit haalt, er moet echt iets mis zijn met e baarmoeder willen ze het doen
Zoals ik zei ik heb twee jaar gebloed zonder tussenpozes dus dan ben je zodanig ziek dat ze eraan gaan denken

Na de operatie was ik heel snel weer op de been omdat ik toen eindelijk geen bloed meer verloor

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:37

Misschien een andere oplossing, maar ik heb zelf ook heel veel last van mijn ongesteldheid en migraine gehad, ieder weekend had ik een aanval, ook had ik last van een zwangerschapsmasker (terwijl ik niet eens zwanger was). Toen heb ik op aanraden van mijn HA een spiraaltje laten plaatsen. Ik kon voorheen niet eens op mijn buik slapen omdat mijn borsten zo'n zeer deden tijdens mijn menstruatie.
Nadat ik een spiraaltje had laten zetten, knapte ik helemaal op. Ik werd ook niet meer ongesteld en heb nergens meer last van gehad. Dat ding kan 5 jaar blijven zitten en 5 jaar lang hoef je nergens meer aan te denken. Misschien ook iets voor jou?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:38

Hoi,

erg vervelend en kan me voorstellen dat je er echt definitief af wilt van al die ellende nu je toch geen kinderen meer wilt. Ik heb eens gehoord van een minder drastische methode. Het was een methode waarbij ze het baarmoederslijmvlies definitief (!!!) weghaalde d.m.v. branden of laseren dacht ik. Je kan daarna niet meer zwanger worden en je zou geen menstruatie meer krijgen. Misschien iets om eens navraag naar te doen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:41

Zeeuwtje68 schreef:

Bij mijn schoonzusje is dit een paar jaar geleden gedaan. Zij is er erg van opgeknapt. Was ook met een week of wat weer aardig op de been.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:48

Storm schreef:
Misschien een andere oplossing, maar ik heb zelf ook heel veel last van mijn ongesteldheid en migraine gehad, ieder weekend had ik een aanval, ook had ik last van een zwangerschapsmasker (terwijl ik niet eens zwanger was). Toen heb ik op aanraden van mijn HA een spiraaltje laten plaatsen. Ik kon voorheen niet eens op mijn buik slapen omdat mijn borsten zo'n zeer deden tijdens mijn menstruatie.
Nadat ik een spiraaltje had laten zetten, knapte ik helemaal op. Ik werd ook niet meer ongesteld en heb nergens meer last van gehad. Dat ding kan 5 jaar blijven zitten en 5 jaar lang hoef je nergens meer aan te denken. Misschien ook iets voor jou?

nou wie weet.
Maar ik heb nooit gehoord dat je van een spiraaltje niet meer ongesteld zou kunnen worden?
Ik wil er echt definitief vanaf, maar als dat met een spiraaltje kan dan is dat zeker een optie.

iemand daar ervaringen mee?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:48

Delphi schreef:
Hoi,

erg vervelend en kan me voorstellen dat je er echt definitief af wilt van al die ellende nu je toch geen kinderen meer wilt. Ik heb eens gehoord van een minder drastische methode. Het was een methode waarbij ze het baarmoederslijmvlies definitief (!!!) weghaalde d.m.v. branden of laseren dacht ik. Je kan daarna niet meer zwanger worden en je zou geen menstruatie meer krijgen. Misschien iets om eens navraag naar te doen!

Ga ik zeker navraag over doen bedankt!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:49

Blue_Eyes schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Bij mijn schoonzusje is dit een paar jaar geleden gedaan. Zij is er erg van opgeknapt. Was ook met een week of wat weer aardig op de been.

Had ze ook erge krampen en last van migraine?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:55