Het leed dat vrouw-zijn heet....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pieteritus

Het leed dat vrouw-zijn heet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 19:49

Het is weer die tijd van de maand.
Twee weken geleden kondigde het zich al aan: migraine-aanval dankzij een vrijkomend ei. Een voorbode van de pret die je 2 weken later te wachten staat. *lang leve migrainemedicijnen!*
Na twee weken:
Het begint met een voorgevel die zooo zeer doet dat je met een BH aan moet slapen, manlief die het ontbeert omdat hij 2km van me vandaan moet blijven en mijn borstklieren die opzetten tot en met.
Dan komt er een nieuwe migraine-aanval die je aankomende menstruatie inleidt.
Nóg ben je niet ongesteld, want je wéét, dat je eerst nog extreme buikpijn moet krijgen, waarvoor je een heel pakje nerofen naar binnen werkt.
Buikpijn voorbij en dan is het 5 dagen afzien omdat je zo lek bent als een mandje.
Iedere 5 minuten naar het toilet, omdat je bang bent dat je doorlekt. Getver.

Toch heb ik ondanks mijn endometriose 2 lieve jongens kunnen krijgen, maar ook ben ik 4 kindjes verloren (3 in een miskraam van een natuurlijke drieling en 1 kindje welke het tweelingbroertje van de jongste was, bij 10 weken zwangerschap).
Van de pil wordt ik poep-sjacherijnig, spiraaltje dan blijf ik ongesteld. Tot mijn endo terugkomt, probeer ik het maar zo uit te zingen, maar leuk is anders.
En als ik dan aan mijn man vraag of hij niet iedere maand een paar dagen een zere *** kan krijgen om zich een beetje in te leven in wat ik iedere maand meemaak, krijg ik een antwoord dat ik dan maar man had moeten worden....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:54

is stereliseren geen optie dan?
je hebt al kinderen en je wilt er niet meer toch?
ben je van alles verlost.
de man kan het ook laten doen alleen heb je dan als vrouw juist nadeel(vind ik) dat als je dan stopt met de pil je menstruatie veel pijnlijker is.

heb je ook al van die homeopatische druppeltjes geprobeerd?

ik heb er gelukkig nooit last van,had wel eens met een andere pil dat ik in de stopweek hoofdpijn kreeg,maar heb nu een andere en nu is het goed.
zo vervelend als je niet veel kunt.
je kunt kijken wat een homeopaat misschien voor je betekenen kan?

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:55

mannen zijn onuitstaanbaar, ze begrijpen niets!
hier heb ik er ook zo eentje :P

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:56

Pff jeetje zeg dat klinkt echt heftig.
Heb er ook altijd last van.
Zodra ik ongesteld moet worden, wordt ik helemaal niet lekker duizelig en licht in me hoofd en hele erg buikpijn niet te omschrijven. En dan moet ik nog even ben pas 21...

pieteritus

Re: Het leed dat vrouw-zijn heet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 20:01

Steriliseren is zo drastisch en ik heb me voorgenomen dat als bijv. mijn zus niet zwanger kan raken, ik voor haar een kind wil dragen. Daarom wil ik nog niet gesteriliseerd worden.
Je kan er ook voor kiezen om de laag in je BM weg te laten branden als je érg ongesteld bent, maar op zich vloei ik niet zo veel. Het is alleen de ellende eromheen, waar ik zoveel last van heb.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:06

tja,heb daar dus gelukkig nooit last van,maar probeer eens een homeopaat of iets dergelijks?
,voetreflex is ook heel erg aan te raden voor dit soort problemen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:11

ellepel schreef:
de man kan het ook laten doen alleen heb je dan als vrouw juist nadeel(vind ik) dat als je dan stopt met de pil je menstruatie veel pijnlijker is.

wat is het verschil? als de man zich laat steriliseren hoeft de vrouw de pil niet meer te slikken, maar als de vrouw zich laat steriliseren hoeft ze diezelfde pil ook niet meer te slikken. Ik ben zelf gesteriliseerd en de menstruatie is bij mij bijna hetzelfde als bij TS, behalve de migraine ;(

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:11

Acupunktuur kan je hier ook heel erg veel bij helpen....
Heel veel succes er mee want het lijkt mij geen pretje....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:50

Jeetje wat lastig zeg! Kan de huisarts/gynocoloog verder niks voor je doen met medicatie?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:09

ellepel schreef:

als je gesteriliseerd bent dan heb je nog gewoon een eisprong en je word nog gewoon ongesteld. dus een sterilisatie zal de klachten van TS niet verminderen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:19

dat weet ik,maar ik had begrepen dat het wel heel veel van de lichamelijke/geestelijke klachten vermindert

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:20

ellepel schreef:
dat weet ik,maar ik had begrepen dat het wel heel veel van de lichamelijke/geestelijke klachten vermindert

nee hoor totaal niet, worden alleen maar erger na stoppen met de pil, want dan ga je weer naar je natuurlijke ritme en dat is veel heftiger dan met de pil

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:21

ik bedoel het stereliseren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:22

Helaas niet, ik ben ook gesteriliseerd maar heb nog "gewoon" 2 keer in de maand migraine aanvallen en andere misère. :(

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:24

toen ik je berichtje aan het lezen was, had ik al zoiets van klinkt als endo. ,zulke hevige buikpijn dat er een heel pakje nurofen doorgaat.
natuurlijk kunnen mensen zonder endo ook heel erg buikpijn hebben maar ik herkende dit wel, zonder de migraine dan.
ik heb ook endo, en heb nog geen kindjes, waarvan ik de hoop ook al heb opgeven dat ik ze ooit ga krijgen.
ik slik nu de pil door, het heeft even geduurd voordat ik er een had waarvan ik niet zoveel bijwerking had, maar ik moet zeggen dat ik me nu heel wat lekerder voel nu ik eigenlijk niet meer menstrueer (ja af en toe een paar druppeltjes).
dus mijn tip: probeer meerdere soorten pillen totdat je een hebt gevonden waarvan je niet zo sjaggie word, en ga hem dan lekker doorslikken.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:25

ellepel schreef:
ik bedoel het stereliseren.

ja dat begreep ik wel, maar steriliseren is alleen maar 2 eileiders "onbruikbaar" maken en verder veranderd er niks, als je de pil slikt dan wordt alles door die pil onderdrukt (meestal dan)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:28

pieteritus schreef:
Steriliseren is zo drastisch en ik heb me voorgenomen dat als bijv. mijn zus niet zwanger kan raken, ik voor haar een kind wil dragen. .

wat een mooie gedachte zeg... maar wat als zij het nog 10 jaar willen proberen? jij 10 jaar ellende en misschien kun je dan neit eens meer draag moeder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 05:46

Knert schreef:
pieteritus schreef:
Steriliseren is zo drastisch en ik heb me voorgenomen dat als bijv. mijn zus niet zwanger kan raken, ik voor haar een kind wil dragen. .

wat een mooie gedachte zeg... maar wat als zij het nog 10 jaar willen proberen? jij 10 jaar ellende en misschien kun je dan neit eens meer draag moeder worden.

Nou idd, ik zou echt af gaan wegen of ik dat er wel voor over heb..

Met de klachten die jij hebt zou ik eerder overwegen om de hele boel weg te laten halen, kom je meteen in de overgang en dan zou het allemaal achter de rug zijn qua klachten. Mijn moeder heeft alleen maar endometriose en hierdoor vaak buikpijn, maar zij overweegt serieus om alles weg te laten halen zodra de klachten erger worden..

Ik heb gelukkig geen last van het vrouw zijn, op af en toe een blaasontsteking na ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:14

Ik ben ook zo'n PMS-er :( Zorg ervoor dat je heel erg veel calcium binnenkrijgt. Ik heb ontdekt dat m'n pms en migraine daarvan 90% zijn verminderd! Ipv 2 weken lang gedoe, heb ik nu maar 3 dagen last en lang niet zo heftig als eerst.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 15:52

Goede tip!
Vandaag ben ik eerder van mijn werk weggegaan omdat mijn migraine weer de kop opstak.
Na een Sumatriptan en een uurtje plat ben ik gelukkig weer opgeknapt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:02

Hallo,

Er is sinds ruim een jaar een "nieuwe" pil op de markt, die speciaal is ontwikkeld voor vrouwen die last hebben van PMS, zware menstruaties, humeurwisselingen, moeheid etc. De pil heet Yaz 24+4.
Ik gebruik de pil nu een jaar, en ik kan hem aan iedereen aanraden die bovenstaande klachten heeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:07

Ik heb de Yaz ook gebruikt, maar ik had gewoon dezelfde klachten als met de andere pillen.
Alleen lichamelijk waren ze iets minder heftig, maar ik had nog steeds enorm last van stemmingswisselingen en een vreselijk humeur :=
Ik slik nu ook niks. Lichamelijk is het heftig, maar geestelijk zoveel beter.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:12

Balen Amanda, bij mij doet deze pil echt wonderen. Maar ja.. blijkt wel weer, niet ieder mens is het zelfde.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:14

Ja, ik had het ook gehoopt. Helaas.
Ik slik voor de pijn Aleve. Of Nurofen als het niet heel heftig is.
Spiraaltje is niet mogelijk vanwege ontstekingsgevoeligheid.

Implanon was nog een optie geweest, of de prikpil. Maar in beiden zitten dezelfde hormonen als in de pil.
Nuvaring schijnt ook goed te werken. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar wil ik nog wel eens doen.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 20:23

Probleem is eigenlijk dat ik ein-de-lijk eens van die hormoontroep af wil zijn, vandaar dat ik zo lang mogelijk zonder pil etc. wil doen.
Het gaat nu echter steeds slechter, dus ik móet nu iets doen.