Maar goed ik wil echt graag stoppen, nu lukt me dat niet en wilde ik hulp gaan zoeken bij de huisarts omdat daar nu veel reclame voor wordt gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ben afgelopen jaarwisseling gestopt omdat vriendlief het dan het overwegen waard vond om een tweede paard aan te schaffen. Een betere drijfveer had ik niet nodig

Niezel schreef:Ik heb twintig jaar stevig gerooktBen afgelopen jaarwisseling gestopt omdat vriendlief het dan het overwegen waard vond om een tweede paard aan te schaffen. Een betere drijfveer had ik niet nodig
![]()
Ben overigens op eigen initiatief gestopt, niet via de huisarts, dergelijke extreme medicatie zag ik niet zitten.
Moet ik wel zeggen; ik vind het, ook nu nog, heel moeilijk. Ik heb echt hele zware afkickverschijnselen gehad en op dagen als deze dat iedereen buiten met een sigaret loopt maakt het er niet beter op. Vind het nog steeds zó ontzettend lekker ruiken
De aanhouder wint zeggen ze, dus op naar acht maanden niet roken
zit allemaal tussen je oren shay schreef:iets vervangen waar nicotine in zit bijvoorbeeld pleisters ofzo werken niet zo hoor. Na 3 dagen niet roken is de nicotine uit je lichaam. En heb je niet zozeer meer de behoefte aan nicotine maar meer behoefte aan de gewoonte. En die gewoonte moet je doorbreken. En jaaaa dat is heel moeilijk.zit allemaal tussen je oren
kehdra schreef:@Niezel: [MW] Ik ben gestopt met roken :D
Boek van allen Carr kan jou ook nu nog helpen....
(nee ik heb er geen aandelen in iod, maar ben er zo enthousiast over omdat ik het zo makkelijk vond. inmiddels zo'n 9 maanden verder, en totaal geen trek meer, denk er eigenlijk ook niet meer aan..)
kehdra schreef:Idd, met pleisters en middeltjes ben je alleen jezelf en je lichaam aan het pesten..
3 dagen een beetje een soort van hongergevoel door het afkicken overleef je écht wel..

) en voornu laat ik het roken wel, iedere dag is er 1! kehdra schreef:Ik heb heel makkelijk kunnen stoppen door het boek van Allen Carr te lezen.
Via marktplaats of Bol.nl vast makkelijk te verkrijgen.
Als je dat nog nooit geprobeerd hebt, lees dat dan eerst, als het dan niet lukt kan kan je nog naar de huisarts.
Niezel schreef:Was het maar waar! Het zweet parelde van mijn voorhoofd, mijn handen waren doorlopend klam en het vel hing er al bijna bij van het telkens droogwrijven, ik sliep niet tot amper en liep bijkant tegen de muur op. Dat zat niet tussen mijn oren![]()
Een hongergevoel heb ik dan weer géén last van gehad
Al met al, ik ben heel erg blij met onze paarden () en voornu laat ik het roken wel, iedere dag is er 1!

kehdra schreef:Ik heb heel makkelijk kunnen stoppen door het boek van Allen Carr te lezen.
Als je dat nog nooit geprobeerd hebt, lees dat dan eerst, als het dan niet lukt kan kan je nog naar de huisarts.
Charica schreef:kehdra schreef:Ik heb heel makkelijk kunnen stoppen door het boek van Allen Carr te lezen.
Ik denk dat een boek alleen niet gaat helpen.
Je krijgt ook lichamelijk/mentale klachten als je gaat stoppen...
zelfs geen gram aangekomen al had ik dat wel gewild grrrr. 
LiSSy schreef:ik wil ook graag stoppen, maar heb even een flinke schop onder mijn kont nodig. gewoon blijven roken is immers veel makkelijker
heb het boek dus besteld, krijg het maandag of dinsdag binnen. ben heel benieuwd!