Stoppen met roken via de huisarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Stoppen met roken via de huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 08:24

Ik rook nu al ruim 10 jaar, vreselijk vind ik het. Ooit begonnen omdat het "stoer" was |o

Maar goed ik wil echt graag stoppen, nu lukt me dat niet en wilde ik hulp gaan zoeken bij de huisarts omdat daar nu veel reclame voor wordt gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee?

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:30

Hoi ik ben ook via de ha gestopt met roken heb van die pillen gekregen (schoonouders hadden die ook en hun waren gestopt) dus vriendlief en ik ook naar de ha geweest ook die pillen gekregen, ben zelf een maand gestopt geweest omdat ik erg groeide ben ik weer begonnen beetje dom maar goed kan nu gewoon geen extra kilo's gebruiken..
Mijn schoonmoeder rookt af en toe is op een feestje.. mijn schoonpa die was echt een kettingroker die is nu inmiddels al bijna anderhalf jaar gestopt!!
Dus het werkt wel,
het medicijn hete champix zijn wel vrij prijzige pillen maar het helpt wel!
Hopelijk heb je hier iets aan!

Alvast heel veel suc6 met het stoppen!

Nathalie

Re: Stoppen met roken via de huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:37

Idd Champix zijn echt superdingen... En wat is prijzig? Sigaretten zijn ook duur!! ;)

Mijn beide ouders zijn gestopt met deze pilletjes, en echt zonder moeite! Ondanks dat ze beide echt flink rookten en ik had zelf nooit gedacht dat ik hun ooit nog rookvrij zou zien. :)

Zelf ben ik gestopt door gewoon niet meer te roken en zelfs dat was eigenlijk heel erg makkelijk. Maar dan moet je wel écht willen, met een beetje twijfel lukt het je niet. Ik was zwanger dus wilde perse stoppen en dat is zonder moeite gelukt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:46

Ik lees mee,ik wil al jaren stoppen met roken.
Ik heb nicotine pleisters [op beide armen 1 pleister] gehad,een nicotine inhalator,druppels.Nix hielp,met die inhalator kreeg je me toch een stoot nicotine naar binnen,je werd er naar van.
Ben ook heel benieuwd naar deze pillen en wat de prijs is.
Ja sigaretten zijn ook duur,maar die betaal je per dag,een klein bedrag in 1 keer dus.De pillen zijn vast een groot bedrag in 1 keer?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:52

Dat maakt toch niet uit? Uiteindelijk bespaar je een hoop door te stoppen met roken dus...
Ik heb trouwens geen idee hoeveel ze kosten... Maar volgens mij niet heel erg veel....

Op http://www.champix.nl kun je meer info vinden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:52

Ik heb heel makkelijk kunnen stoppen door het boek van Allen Carr te lezen.
Via marktplaats of Bol.nl vast makkelijk te verkrijgen.

Als je dat nog nooit geprobeerd hebt, lees dat dan eerst, als het dan niet lukt kan kan je nog naar de huisarts.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:53

In principe maakt dat ook niet uit,maar niet iedereen kan zo'n bedrag in 1 keer ophoesten? ik kan het wel kopen maar genoeg mensen niet,die ook graag willen stoppen met roken.
Bedankt voor je link.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:58

Volgens mij is het niet zo'n groot bedrag hoor, ik meen rond de 150 euro? Maar weet het niet zeker. Maar lijkt me dat je dat wel hebt als je rookt? Maar sowieso volgens mij kun je ook per strip kopen, mijn moeder moest nl op t eind een nieuwe strip ophalen dus die had ze ook niet allemaal tegelijk.
Mijn vader nu wel, maar die krijgt het vergoed.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:05

Ik heb twintig jaar stevig gerookt :o Ben afgelopen jaarwisseling gestopt omdat vriendlief het dan het overwegen waard vond om een tweede paard aan te schaffen. Een betere drijfveer had ik niet nodig :Y)
Ben overigens op eigen initiatief gestopt, niet via de huisarts, dergelijke extreme medicatie zag ik niet zitten.
Moet ik wel zeggen; ik vind het, ook nu nog, heel moeilijk. Ik heb echt hele zware afkickverschijnselen gehad en op dagen als deze dat iedereen buiten met een sigaret loopt maakt het er niet beter op. Vind het nog steeds zó ontzettend lekker ruiken :\
De aanhouder wint zeggen ze, dus op naar acht maanden niet roken *D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:08

@Niezel: [MW] Ik ben gestopt met roken :D
Boek van allen Carr kan jou ook nu nog helpen....
(nee ik heb er geen aandelen in iod, maar ben er zo enthousiast over omdat ik het zo makkelijk vond. inmiddels zo'n 9 maanden verder, en totaal geen trek meer, denk er eigenlijk ook niet meer aan..)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:11

Niezel schreef:
Ik heb twintig jaar stevig gerookt :o Ben afgelopen jaarwisseling gestopt omdat vriendlief het dan het overwegen waard vond om een tweede paard aan te schaffen. Een betere drijfveer had ik niet nodig :Y)
Ben overigens op eigen initiatief gestopt, niet via de huisarts, dergelijke extreme medicatie zag ik niet zitten.
Moet ik wel zeggen; ik vind het, ook nu nog, heel moeilijk. Ik heb echt hele zware afkickverschijnselen gehad en op dagen als deze dat iedereen buiten met een sigaret loopt maakt het er niet beter op. Vind het nog steeds zó ontzettend lekker ruiken :\
De aanhouder wint zeggen ze, dus op naar acht maanden niet roken *D

Wat goed van je zeg dat je bent gestopt! Nu wel volhouden he.
Ik heb dus ook paar keer geprobeerd te stoppen,mijn afkick verschijnselen zijn zo erg,ik krijg halucinatie's ervan.Ik zag mensen op straat veranderen in sigaretten,er liepn dus sigaretten over straat i.p.v. mensen.
Ook word ik heel erg druk in me hoofd,maar het belangrijkste:ik heb geen wilskracht zucht.

shay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:22

iets vervangen waar nicotine in zit bijvoorbeeld pleisters ofzo werken niet zo hoor. Na 3 dagen niet roken is de nicotine uit je lichaam. En heb je niet zozeer meer de behoefte aan nicotine maar meer behoefte aan de gewoonte. En die gewoonte moet je doorbreken. En jaaaa dat is heel moeilijk. :) zit allemaal tussen je oren

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:26

shay schreef:
iets vervangen waar nicotine in zit bijvoorbeeld pleisters ofzo werken niet zo hoor. Na 3 dagen niet roken is de nicotine uit je lichaam. En heb je niet zozeer meer de behoefte aan nicotine maar meer behoefte aan de gewoonte. En die gewoonte moet je doorbreken. En jaaaa dat is heel moeilijk. :) zit allemaal tussen je oren

Idd, met pleisters en middeltjes ben je alleen jezelf en je lichaam aan het pesten..
3 dagen een beetje een soort van hongergevoel door het afkicken overleef je écht wel..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:41

Ik geloofde nooit dat het tussen de oren zat,maar het is idd. echt waar! De nicotine miste ik echt niet toendertijd,was helemaal niet moeilijk om niet te roken,maar de gewoonte óm te roken!Die gewoonte kan ik maar niet doorbreken,door dus geen wilskracht.
Nu weet ik wél: het zit tussen de oren!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:27

kehdra schreef:
@Niezel: [MW] Ik ben gestopt met roken :D
Boek van allen Carr kan jou ook nu nog helpen....
(nee ik heb er geen aandelen in iod, maar ben er zo enthousiast over omdat ik het zo makkelijk vond. inmiddels zo'n 9 maanden verder, en totaal geen trek meer, denk er eigenlijk ook niet meer aan..)

Dat boek heb ik zeker vijftien jaar geleden al helemaal doorgelezen :Y)
Mijn moeder is hem gaan lezen uit interesse en is inderdaad ook gestopt met lezen omdat ze al bijna geen zin meer had in een sigaret. Ik ben stug door blijven roken, niets aan het handje }:0

kehdra schreef:
Idd, met pleisters en middeltjes ben je alleen jezelf en je lichaam aan het pesten..
3 dagen een beetje een soort van hongergevoel door het afkicken overleef je écht wel..

Was het maar waar! Het zweet parelde van mijn voorhoofd, mijn handen waren doorlopend klam en het vel hing er al bijna bij van het telkens droogwrijven, ik sliep niet tot amper en liep bijkant tegen de muur op. Dat zat niet tussen mijn oren _O-
Een hongergevoel heb ik dan weer géén last van gehad :P

Al met al, ik ben heel erg blij met onze paarden ( *D ) en voornu laat ik het roken wel, iedere dag is er 1!
Laatst bijgewerkt door Niezel op 10-07-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:28

kehdra schreef:

Als je dat nog nooit geprobeerd hebt, lees dat dan eerst, als het dan niet lukt kan kan je nog naar de huisarts.

Helemaal mee eens, dankzij dat boek ben ik heel anders gaan denken en was het een makkie om te stoppen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:36

Niezel schreef:
Was het maar waar! Het zweet parelde van mijn voorhoofd, mijn handen waren doorlopend klam en het vel hing er al bijna bij van het telkens droogwrijven, ik sliep niet tot amper en liep bijkant tegen de muur op. Dat zat niet tussen mijn oren _O-
Een hongergevoel heb ik dan weer géén last van gehad :P

Al met al, ik ben heel erg blij met onze paarden ( *D ) en voornu laat ik het roken wel, iedere dag is er 1!

Waarom zou dat niet tussen je oren kunnen zijn? Je bent lichamelijk EN geestelijk verslaafd. In principe zit die geest tussen je oren. Van geestelijke verslavingen afkicken kan ook ontwenningsverschijnselen geven ;)

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ver ... ilijk.html

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:41

kehdra schreef:

Ik denk dat een boek alleen niet gaat helpen.
Je krijgt ook lichamelijk/mentale klachten als je gaat stoppen...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:26

Charica schreef:
kehdra schreef:

Ik denk dat een boek alleen niet gaat helpen.
Je krijgt ook lichamelijk/mentale klachten als je gaat stoppen...

Dat boek heeft mij, en vele met mij, anders prima geholpen.
Tuurlijk krijg je mentale klachten, je bent aan het afkicken!
Lichamelijke klachten stellen niks voor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:14

Helemaal mee eens Kehdra

Ik heb zelfs zeer weinig klachten gehad.

De ontwenningsverschijnselen zijn zeer gering bij nicotine, het is vooral psychisch verslavend, lichamelijk juist zeer weinig.

Lees het boek maar eens, als je het boek goed leest, en snapt wat hij bedoeld, dan is stoppen een stuk makkelijker

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:17

je moet voor jezelf stoppen en anders werkt het niet en rook je over 5 jaar weer net zo hard.
Ik heb meer als 10 jaar gerookt en op een dag had ik er genoeg van niks nieuws meer gekocht en ben er nu 1 jaar en 3 maanden van af. mis het niet maar ik moet eerlijk zeggen het blijft lang heel lang in je hoofd zitten.

en nergens last van gehad :) zelfs geen gram aangekomen al had ik dat wel gewild grrrr.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:27

ik wil ook graag stoppen, maar heb even een flinke schop onder mijn kont nodig. gewoon blijven roken is immers veel makkelijker :o
heb het boek dus besteld, krijg het maandag of dinsdag binnen. ben heel benieuwd!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:29

LiSSy schreef:
ik wil ook graag stoppen, maar heb even een flinke schop onder mijn kont nodig. gewoon blijven roken is immers veel makkelijker :o
heb het boek dus besteld, krijg het maandag of dinsdag binnen. ben heel benieuwd!

Het is dat je zo ver weg woont anders was ik even langs gekomen en je die schop bezorgd ghighi scheelt je toch geld voor en boek en sigaretten :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:30

boek was maar 16 euro, dat zijn 3 pakjes sigaretten. heb ik er dus zo weer uit :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:18

Ik was 1 euro kwijt bij de kringloop :+

Die hebben deze boeken altijd wel liggen :j