Mama heeft darmkanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ulrika

Mama heeft darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 08:20

Hallo allemaal,

Ik moet mijn verhaal echt even van mij afschrijven. Vrijdag is mijn moeder naar het ziekenhuisgebracht...ze heeft al langer last van buikpijn en kon niet naar de wc. Inmiddels had ze al meer dan 2 weken niet kunnen poepen en ze leek wel zwanger.
De artsten dachten dat ze een beknelling had...er werden foto's gemaakt echo's en een CT-scan...ze konden er niks op vinden...gisteren waren haar darmen leeg gepompt via een slang door haar neus omdat ze het er niet met clismas uit kregen. Nu konden ze gaan kijken doormiddel van een endoscopie ( slang door de anus). Ze kwamen een verdikking tegen en hebben daar een hapje uit genomen....na 2 uur kwam de uitslag..ooh god ik wist t al ze kwamen met 5 man aan...ik voelde de grond onder mijn voeten weg zakken...er was niet meer aan de ontkomen....Mijn moeder..Mijn aller liefste moeder....Mijn alles heeft darmkanker!
Ze wordt vandaag al geopereerd...wat gelukkig heel snel is. Ze kunnen dan ook pas zien of het uitgezaaid is. Ik ben zo bang! ben nog nooit zo bang geweest in mijn hele leven.

Ik hoop dat het hier goed staat.

SophievdV

Re: Mama heeft darmkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:22

Jeetje wat een nieuws!! Ik wil je heel erg veel sterkte toewensen in deze zware en onzekere tijd.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:23

He jakkes meid, dat zijn altijd zulke nare berichten.
Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat er verder geen uitzaaiingen zijn.
Heel veel sterkte toegewenst, ik weet wat voor klote periode je meemaakt.

Als je behoefte hebt aan praten dan mag je me PBen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:24

Heel veel sterkte in deze hectische periode die nu gaat volgen. Ik hoop dat je moeder er goed doorheen komt, en dat het je lukt om haar zoveel mogelijk te steunen!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:24

jeetje dan schrik je ook heel erg,
ik hoop voor jou en je moeder en natuurlijk de rest van de fammilie dat het niet uit gesaaid is.
heel veel sterkte de komende tijd.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:26

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg.. ik hoop heel erg dat de uitslagen in hoeverre het positief kan zijn, positief zijn.

Mijn moeder heeft ook darmkanker gehad, mocht je willen praten hier staat de Pb ook open.

Heel erg veel sterkte de komende tijd!

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:32

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke en onzekere tijd,

Liefs,

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:32

Jeeeeeetje jouw verhaal lijkt precies op die van mij.........
Kon ook niet naar de WC.......stukje weggehaald en bleek kanker te zijn.....ze hebben een heel stuk darm ertussen uit gehaald......ze bleek wel uitzaaiingen te hebben in de vorm van zwevende cellen....ze had ook 2 plekjes op haar longen en 1 op haar lever en heeft eerst heeeeele zware kuren gehad waardoor die plekjes op longen en lever wel weg zijn gegaan.....maar de zwevende cellen kunnen ze helaas niets aan doen.....ze leeft gelukkig nog steeds en het is al 4 !!!!!! jaar geleden !!! Ze heeft wel om de 3 weken een chemokuur wij noemen het haar onderhoudskuur en het gaat nog steeds goed.....ze zit al bijna aan de 75 kuren.........de arts zei als ze de 100 kuren haalt krijgt ze een feestje........

Ik wens je heeel veel sterkte de komende tijd !!! en je mag altijd pb sturen hoor !!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:34

Meis wat een verschrikkelijk nieuws voor jouw en je familie.
Ik wil jullie erg veel sterkte en kracht wensen in deze tijd. En als je iemand nodig hebt om je verhaal tegen te vertellen staat mijn pb open.
Veel liefs

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:37

Pff, dat is schrikken zeg! :(:) Verhaal klinkt ook mij bekend in de oren.. Voor een paar maanden terug was er bij mijn opa darmkanker ontdekt. Zijn conditie was al niet meer optimaal, en hij is er ook aan overleden..
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe! T'zal niet makkelijk zijn.. :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:46

Wat verschrikkelijk, dat verwacht je toch niet als ze met die klachten naar het ziekenhuis gaat.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 08:47

dankjewel allemaal...pff ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit doormaakt ook al voelt dat zo wel.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:48

Het is niet misselijk,maar het hoeft niet het einde te zijn.
Ik had ook darmkanker,in de laatste fase.Bij mij was het dus uitgezaaid naar een long en mijn lever.
Ze hebben in het beste ziekenhuis in Duitsland alles eruit kunnen krijgen in 1 operatie!
Mijn lever bleef maar 30 procent van over.Het was een
Daarna chemo gehad en (afkloppen)tot op de dag van vandaag nog niets weer gevonden.
Ik ben mama van drie kinderen en wil er ook graag nog heel lang zijn.
Probeer positief te blijven,hoe moeilijk soms ook.En leef met de dag!
Heel veel Sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:49

Wat een afschuwelijk nieuws.
Ik duim voor jullie dat de operatie slaagt.

Heel veel sterkte.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:49

ik wens je heel veel sterkte!!!! , weet helaas hoe het voelt heb mijn vader hier aan verloren |(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:50

Heel veel sterkte!ik hoop dat er geen uitzaaiingen zijn,en dan komt het weer helemaal goed met je moeder.Zeker als ze er op tijd bij zijn,wat volgens mij zo is?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:52

Inderdaad.....positief blijven hoe moeilijk dat ook soms is.........mijn moeder zegt dat ook altijd...en het gekke is dat ze dat eigenlijk ook altijd wel is en ik denk dat dat ook wel heel veel scheelt........tuurlijk heeft ze soms ook wel hele moeilijke momenten en wij ook maar we slaan ons er wel altijd weer doorheen...................

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 08:52

gohya schreef:
Heel veel sterkte!ik hoop dat er geen uitzaaiingen zijn,en dan komt het weer helemaal goed met je moeder.Zeker als ze er op tijd bij zijn,wat volgens mij zo is?

Dat idee hebben wij ook omdat ze op de foto's en de de ctscan niks hebben gezien.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:57

Ik wil je even heel erg veel sterkte wensen!

Ik maak zelf op het moment grotendeels hetzelfde mee dus ik weet hoe je je voelt.
(Al is het bij mijn moeder helaas longkanker en is er niets meer aan te doen, we weten het sinds 3 weken)

Onzeker, radeloos, bang en wat al niet meer...
Probeer in ieder geval goed voor jezelf te zorgen en er voor je moeder en de rest van je familie te zijn, meer kun je nu niet doen.

Ik hoop en zal voor je duimen dat het met jou en je moeder goed komt. :(:)

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:59

Heel veel sterkte,
en helaas weet ik precies wat jij meemaakt..
Mijn moeder vecht al 2 jaar tegen haar darmkanker.. verschillende chemo's en operaties ondergaan en nog is het niet weg..
Ze heeft uitzaaiingen naar haar lever en haar maag.
De artsen zijn nu ook radeloos en hebben ons gezegd dat we euthenasie moeten overwegen..

Je mag me altijd pb-en!

samloes

Poeh, heel veel sterkte voor jou, je moeder en de rest van de familie in deze zware en onzekere tijd

Siets

He bah, wat afschuwelijk! Die onderzoeken lijken me ook vreselijk zeg... Heel veel sterkte gewenst!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:02

Jeetje, wat een verhalen allemaal. Het zal lastig zijn om het positief te bekijken. Maar hoop is alles wat je hebt.
Allemaal heel veel sterte trouwens!

Ik zal voor je meeduimen voor goed nieuws Ulrika!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:11

Oh wat erg. Ik leef met je mee.

Een tante van mij is helaas overleden aan darmkanker. Had diaree waar ze niet vanaf kwam. Zij kreeg chemo wat de tumor moest verkleinen en daarna zou ze geopereerd worden. Helaas bleek toen ze geopereerd werd, dat de tumor veel te groot was en er niets meer aan te doen was....

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat ze er bij jouw moeder op tijd bij zijn. Het schijnt dat als je er op tijd bij bent, goed te genezen is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:13

wat een naar nieuws... ontzettend veel sterkte :(:)