kleine jeukende vochtbultjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

kleine jeukende vochtbultjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 09:46

sinds twee dagen geleden heb ik jeuk aan m'n tenen en de zijkant van mijn voet. ik voelde een bultje en wat bij m'n tenen. maar ik dacht er niet zovee van.
toen het gisteren erger werd ( de jeuk) ben ik maar even gaan kijken. nou blijkt dat vanaf m'n grote teen tot aan midden onder m'n voet allemaal kleine bultjes zitten. alleen een paar aan de zijkant van m'n voet zijn echt aan het jeuken, de rest heb ik eigenlijk geen last van.
omdat ik eerst dacht dat het blaren waren heb ik er een paar doorgeprikt, er kwam helder vocht uit dat iets kleverig was. ik denk gewoon wondvocht. (dit was voordat ik zag hoeveel er er waren) ze zijn soms niet groter dan een speldenprikje en de grootste zijn misschien een speldenkop groot.

ik denk zelf dat het van de warmte komt, omdat ik ook een aantal jeukende bultjes heb op m'n buik en m'n elleboog. maar die zien er niet uit als vochtbultjes.

heeft iemand dit ook of weet waardoor het komt?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:47

voetschimmeltje, even zalf halen

AdnerB

Re: kleine jeukende vochtbultjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:48

dat is voetschimmel/zwemmersexceem en besmettelijk voor andere mensen..vervelend de jeuk,je kan volgens mij bij de drogist zalfjes halen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 09:50

echt? ik dacht altijd dat voetschimmel er...schimmelig uitzou zien :P

welk zalfje kan ik het beste kopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:50

Dit kan ook door de warmte en door de zon komen.
Ik heb precies dezelfde bultjes met vocht erin als jij,maar dan op mijn handen.Dat zijn echt zonne bultjes.het vocht is idd. kleverig wat eruit komt.
Dit is zeker geen voet schimmel.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 09:54

ja dat dacht ik dus ook, ook omdat het pas is sinds de laatste twee dagen en toen was het zo verschrikkelijk heet.

ik zou ook niet weten hoe ik aan een voetschimmel moet komen? :P

zou het trouwens kwaad kunnen om voor de zekerheid toch een voetschimmelmiddeltje te halen? of kan je dat beter niet gebruiken als je geen schimmel hebt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:55

Ik heb hier al jaren last van. Zowel op mijn voeten als mijn handen. Wat het precies is weet ik niet, maar wel dat het erger is wanneer het warm/benauwd is. Volgens mij is het geen voetschimmel, maar eerder exceem oid als gevolg van een zonne/warmte allergie oid.

Ik prik ze ook altijd door wanneer ik er last van heb. Dan heb ik er al vlug weinig last meer van en drogen ze sneller uit.

Op onderstaande thread ook heel veel mensen met soortgelijke klachten.
http://www.medischforum.nl/onderwerp/4334

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 09:58

is er iets tegen te doen? ik prik nu de grootste door, waar echt veel vocht in zit zeg maar. want daar heb ik een beetje last van ( voelt niet prettig aan). maar is er een middeltje ofzo? of moet ik gewoon met m'n voet in koud water zitten :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:06

Ik heb dit ook vaak, bij mij komt het puur door de warmte. Heb het ook op mijn handen. Ben wel eens bij de dokter geweest omdat ik aan voetschimmel dacht, maar dit was het niet. Ik heb er toen wel een zalfje voor gekregen, maar dat was een hormoonzalf en daar ben ik niet zo'n fan van. Toen het op was heb ik niet weer gehaald.

Bij mij helpt het om op open schoenen te lopen, de boel zoveel mogelijk luchten. Eventueel doe ik smorgens talkpoeder op mijn voeten, of een antizweetspray. Dat houdt je voeten droog en dan heb je er ook minder last van. Verder, hoeveel jeuk je ook hebt, niet krabben.. dan word het alleen maar erger.

Als je toch krabt, of je hebt er echt heel veel jeuk van: anti jeuk spul van de paarden helpt goed, dat smeer ik er dan ook op.

Ik moet zeggen dat ik het dit jaar helemaal nog niet heb gehad, en vorig jaar heel weinig. Hoop dat het weg blijft :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:52

Ehmm ik denk dat het gewoon warmtebultjes zijn hoor, ik heb het ook vooral op de boven kant van mijn handen. Jeukt verschrikkelijk en als je krabt wordt alles rood en de bultje wit. Dit is zeker van de warmte. :j

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:45

Ik denk ook dat het warmtebultjes zijn. Tegenwoordig valt het wel mee, maar in zomers in het verleden kreeg ik er zelfs 'oude vrouwtjes' handen van. Tip: ga lekker naar het strand en in de zee, het zoute water helpt :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:53

McLaren schreef:
Ik denk ook dat het warmtebultjes zijn. Tegenwoordig valt het wel mee, maar in zomers in het verleden kreeg ik er zelfs 'oude vrouwtjes' handen van. Tip: ga lekker naar het strand en in de zee, het zoute water helpt :)

Klopt,dit zijn idd. gewoon warmte bultjes.
Ze verdwijnen ook weer vanzelf.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:17

ik heb er zomers ook vaak last van, zeker in schoenen die niet goed ademen.
let er dus op dat je goede schoenen aaan hebt en zo min mogelijk zweet.
alhoewel dat met deze temperaturen wat minder goed wil :+

badje van zeezout is idd goed en je voeten dagelijks insmeren met voetbalsem helpt ook

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:42

Mijn schoonzusje heeft hier ook last van, en die smeerde het in met Miconazolnitraat zelf, wel op recept van de huisarts. Maar de jeuk werd een stuk minder bij haar.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:41

ik heb ook kleine bultjes op mijn vingers, alleen jeukt het bij mij gelukkig niet :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:54

kan een soort van zomerexceem zijn, heb het elk jaar weer met de warmte, gewoon even langs de huisarts, die schrijft een zalfje voor.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:00

herkenbaar, ik heb het ook in de zomer :j
hier helpt het idd , net wat hierboven al ergens stond , om op slippers of open schoentjes of zo te lopen

`s avonds een heerlijk voetenbadje en dan een fijne verzorgende creme en ze kunnen er weer een nachtje tegen.
Doe ik dit niet dan word ik geheid midden in de nacht wakker van een jeuk die gewoon aarrrg frustrerend is..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:06

ik heb er ook altijd last van...en altijd dezelfde voet.
Maar ik heb het bijna altijd. ook in de winter.

Loop nu bijna altijd op slippers...maar wordt niet minder.

Voetschimmel is het zeker weten niet....

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:14

Hoi hoi, voetschimmel kan het zeker weten wel zijn hoor! Ik heb het zelf ook. Ik dacht ook warmte bultjes, want die krijg ik op mijn vingers. En er komt allebei vocht uit. Ik heb het op precies dezelfde plek als ts, van mijn tenen tot halverwege mijn voet. En stom genoeg aan maar één voet. En je wordt GEK van de jeuk soms, maar lang niet de hele tijd. Het wordt bij mij erger als ik bij de paarden ben geweest en zwaardere (warmere) schoenen aan heb gehad. Sommige mensen hebben het als ze uit bed komen (warmte vh bed), maar ik juist niet. Je kan bij de aoptheek wat halen of even langs de huisarts gaan. Bij mij hielp niets dus nu heb ik ook zo'n zalfje met cortico's...ik ben er ook geen fan van, maar het lijkt wel te gaan werken...

En niet krabben is soms best moeilijk, ik heb goede zelfbeheersing wat jeuk betreft, maar voor ik dat zalfje kreeg!! Poeh hee...

Ik denk niet dat het zalfje kwaad kan om te proberen als je het bij de apotheek of drogist haalt hoor. Lamisil schijnt heel goed te werken....

smokey, ben je er wel es mee naar de huisarts geweest? Want het altijd hebben lijkt me geen pretje! Of heb je er niet heel erg last van?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:17

Klinkt als wat ik ook altijd krijg bij warm weer, soort zonne-eczeem denk ik. Gaat altijd spontaan weer weg.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:17

Elpharo schreef:
Hoi hoi, voetschimmel kan het zeker weten wel zijn hoor! Ik heb het zelf ook. Ik dacht ook warmte bultjes, want die krijg ik op mijn vingers. En er komt allebei vocht uit. Ik heb het op precies dezelfde plek als ts, van mijn tenen tot halverwege mijn voet. En stom genoeg aan maar één voet. En je wordt GEK van de jeuk soms, maar lang niet de hele tijd. Het wordt bij mij erger als ik bij de paarden ben geweest en zwaardere (warmere) schoenen aan heb gehad. Sommige mensen hebben het als ze uit bed komen (warmte vh bed), maar ik juist niet. Je kan bij de aoptheek wat halen of even langs de huisarts gaan. Bij mij hielp niets dus nu heb ik ook zo'n zalfje met cortico's...ik ben er ook geen fan van, maar het lijkt wel te gaan werken...

En niet krabben is soms best moeilijk, ik heb goede zelfbeheersing wat jeuk betreft, maar voor ik dat zalfje kreeg!! Poeh hee...

Ik denk niet dat het zalfje kwaad kan om te proberen als je het bij de apotheek of drogist haalt hoor. Lamisil schijnt heel goed te werken....

smokey, ben je er wel es mee naar de huisarts geweest? Want het altijd hebben lijkt me geen pretje! Of heb je er niet heel erg last van?

Ja ben er mee naar de HA geweest en zei dat het geen voetschimmel was......heb ook wel voetschimmel gehad omdat ik te lui ben om mijn tenen te drogen :o

Bultes gingen wel weer weg zei ze :) niet dus.

Ik krab ze kapot en smeer er homeo zalfje....volgende dag zitten er dan nog meer :)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:18

ik heb dit op mijn handen.
echt geen flauw idee wat het kan zijn.
misschien zonne-allergie?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:19

Het is wel schimmel, maar geen voetschimmel, je kan het nl ook op handen etc hebben.

En bij de HA een zalfje halen is het zo weer weg, als je het eenmaal hebt gehad blijf je er wel last van houden. Dus altijd even die zalf in huis hebben. Vooral in de warmte. Je kan ook alvast even alles doorprikken en dan een pleister met jodium erop doen, dat deden ze vroeger.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 05:06

moonprayer schreef:
ik heb dit op mijn handen.
echt geen flauw idee wat het kan zijn.
misschien zonne-allergie?

als je het op je handen hebt komt het wel heel vaak van een allergie,zou dus zeker nagaan of je iets nieuws op je handen hebt gehad wat betreft zalf, shampoo, of wat dan ook

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:16

gohya schreef:
Dit kan ook door de warmte en door de zon komen.
Ik heb precies dezelfde bultjes met vocht erin als jij,maar dan op mijn handen.Dat zijn echt zonne bultjes.het vocht is idd. kleverig wat eruit komt.
Dit is zeker geen voet schimmel.

Heb ik ook :)
Maar ik heb ze open gekrabt xD