"Doorgaren"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

"Doorgaren"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 18:57

Het is gebeurt!

Vandaag lekker aan het water gezeten van 10 tot half 2, niks aan de hand. Heerlijk bruin geworden geen rooie gloed te zien helemaal niks! Dus dik tevreden over mijn nieuwe tint op de bank geploft. Kijk ik 3 uur later in de spiegel.. Alles is knalrood! Ik ben gewoon doorgebakken! Heerlijk mijn huid is extreem gevoelig als ik ook maar een beetje ben verbrand. Dus ik ben meteen naar de supermarkt gegaan en ze hebben gewoon nergens aftersun! Heb nu hydraterende lotion van Nivea die ik er om het half uur op smeer. :Y)

Meer slachtoffers van de zon? :P
Laatst bijgewerkt door Cubone op 02-07-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Re: "Doorgaren"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:58

>;) leer jij nu echt niks en hebbie niks geleerd op school

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:58

Yep, gisteren begin van de middag 10 min in de zon gezeten, zit ik s'avonds op de fiets, mijn hele benen rood :oo

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:59

Had je je niet ingesmeerd? :P Wel raar dat ze nergens aftersun hebben zeg. Ik heb er gelukkig niet snel last van. Heb niet zo'n gevoelige huid wat betreft zon.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:00

Aftersun is natuurlijk overal uitverkocht ;)

Ik waag me zo min mogelijk buiten met deze temperaturen. Als ik wel buiten kom, zit ik stevig in de factor 50. Ben nou eenmaal een redhead met een witte huid ;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:01

Magnummm schreef:
Had je je niet ingesmeerd? :P Wel raar dat ze nergens aftersun hebben zeg. Ik heb er gelukkig niet snel last van. Heb niet zo'n gevoelige huid wat betreft zon.

Nee :Y) Was al poepbruin dus ik dacht dat ik niet meer zou verbranden :Y) Verbrand zowiezo niet zo snel! Heb een paar weken terug een surfweekend gehad dus het hele weekend nat op de plank gestaan boven het water maar toen was er niks gebeurt. En dat was echt 2 dagen lang van 10 tot 10 in de volle zon. Nu maar een paar uurtjes en is dit ineens haha. Maar het was ook wel heel fel vandaag :=

Blue_Eyes: Bij de appie en de plus hier in Arnhem hadden ze het zowiezo niet :? Heel raar :oo De hydraterende lotions waren ook al bijna uitverkocht _O-

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:02

Ik smeer me niet in en ga gewoon eventjes een kwartiertje/halfuurtje per dag in de zon liggen ;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:04

Ik smeer me ook niet in, kan het hebben dusja.
Maar als ik echt bewust ga zonnen, ga ik me wel insmeren, maar niet voor dat kwartiertje dat ik buiten zit of dat uurtje dat ik aan 't paardrijden ben.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:08

Ik voel me altijd zo vies met zonnebrand op.. Helemaal als ik daarna weer een topje aan moet! Ieeehhh :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:10

zooo slecht mensen om je niet in te smeren! Kans op huidkanker is veel groter om nog maar niet te zwijgen over de welbekende perkament huid als je ouder wordt... (denk aan te bruine 65+ers met van die rimpelige decolleté's!) dat wil je toch niet?

Dus of je het nou kunt hebben of niet, smeer je alsjeblieft regelmatig in!

En je hebt tegenwoordig hele fijne spray's die niet plakken (piz buin heeft een hele fijne, die verkoelt en trekt direct in, je hoeft m niet eens uit te smeren)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:22

Eleionomae schreef:
zooo slecht mensen om je niet in te smeren! Kans op huidkanker is veel groter om nog maar niet te zwijgen over de welbekende perkament huid als je ouder wordt... (denk aan te bruine 65+ers met van die rimpelige decolleté's!) dat wil je toch niet?

Dus of je het nou kunt hebben of niet, smeer je alsjeblieft regelmatig in!

En je hebt tegenwoordig hele fijne spray's die niet plakken (piz buin heeft een hele fijne, die verkoelt en trekt direct in, je hoeft m niet eens uit te smeren)

Er stond laatst juist een heel artikel in de krant dat heel veel zonnebrandcrèmes etc. heeeel slecht zijn voor je huid en dat je daar juist kanker van krijgt! Er schijnt in heel veel zonnebrandcrèmes namelijk een stofje te zitten waar je dus kanker van krijgt. De zon is juist goed, zolang je maar niet verbrand. Dus gewoon niet te lang in de zon blijven (wat ik nu dus wel heb gedaan :o).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:25

Horsii_mine schreef:
Er stond laatst juist een heel artikel in de krant dat heel veel zonnebrandcreme's etc. heeeel slecht zijn voor je huid en dat je daar juist kanker van krijgt!

Dan moet je wel goed lezen: enkele zonnebrandcreme's bevatten een middel wat huidkanker kan veroorzaken. Die creme's komen in NL sporadisch voor én uit onderzoek is gebleken dat zonnen zonder creme meer risico geeft dan zonnen met zo'n creme.

Gewoon áltijd smeren. Het hydrateert je huid en beschermt tegen schadelijke invloeden die niet zo snel zichtbaar zijn als verbranden.

Overigens: het is de zonnesterkte, niet de temperatuur die bepaalt hoe snel je verkleurt.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:29

Chubby schreef:
Horsii_mine schreef:
Er stond laatst juist een heel artikel in de krant dat heel veel zonnebrandcreme's etc. heeeel slecht zijn voor je huid en dat je daar juist kanker van krijgt!

Dan moet je wel goed lezen: enkele zonnebrandcreme's bevatten een middel wat huidkanker kan veroorzaken. Die creme's komen in NL sporadisch voor én uit onderzoek is gebleken dat zonnen zonder creme meer risico geeft dan zonnen met zo'n creme.

Gewoon áltijd smeren. Het hydrateert je huid en beschermt tegen schadelijke invloeden die niet zo snel zichtbaar zijn als verbranden.

Overigens: het is de zonnesterkte, niet de temperatuur die bepaalt hoe snel je verkleurt.

Ok dan zijn het er enkele :+ Maar ik heb zowiezo een hekel heb aan zonnebrandcrème ;) Als ik merk dat de zon echt begint te branden op mijn huid dan smeer ik me wel in, maar zolang dat niet het geval is niet. En dat het aan de zonnesterkte ligt weet ik, ik zeg toch ook nergens dat het door de temperatuur komt?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:35

heb je er al een vork in gestoken ???
kijken of je ook daad werkelijk gaar bent ???

maar goed (nu gaat iedereen me voor gek verklaren)
wat ik altijd doe als ik verbrand ben
onder de douche en flink schubben met de scrub spons (ja dat doet even zeer maar het opent de huid)
gelijk daarna dik in de lotion (bij voorkeur aftersun maar die had je niet) er op en met en uurtje oid zal de pijn alweer minder zijn

hoe ben ik er achter gekomen ???
wil je niet weten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:38

rommulus schreef:
heb je er al een vork in gestoken ???
kijken of je ook daad werkelijk gaar bent ???

maar goed (nu gaat iedereen me voor gek verklaren)
wat ik altijd doe als ik verbrand ben
onder de douche en flink schubben met de scrub spons (ja dat doet even zeer maar het opent de huid)
gelijk daarna dik in de lotion (bij voorkeur aftersun maar die had je niet) er op en met en uurtje oid zal de pijn alweer minder zijn

hoe ben ik er achter gekomen ???

wil je niet weten

Vertel O:) Ik ga zo denk ik ook maar ff een verkoelende douche nemen :)

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:39

Willen we wel weten, hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:41

Brrrrr, verbranden... Is niet aan mij besteed... :P

Ben heel gemakkelijk bruin en verbrand ook niet. Het gekke is dat ik wel rood kleur als ik een poosje uit de zon ben, maar dat het nauwelijks pijn doet.

Ik gebruik een soort olie met SPF 3, deze olie is erg goed voor mijn huid merk ik, veel minder droog dan normaal en erg natuurlijk. Komt uit Frankrijk/Spanje. Maar ik verbrand er absoluut niet op. Heel erg maf...
Overigens kan ik moeilijk tegen de zon, lig op dagen als vandaag lekker in de schaduw. :) Niet dat dat wat uitmaakt voor het verbranden...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:43

een verbrande huid scrubben is het slechtste wat je kan doen!!
heb je komkommer of yoghurt, dat verkoeld ook
en lauwe douche nemen

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:44

Ik ben vanmiddag ook verbrand, maar dat komt denk ik door het naar huis fietsen..

Ik heb nu van Vaseline een Aloë Vera bodygel, die vind ik nu toch wel fijn..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:46

Bepanthen kopen, dat is goedkoop en werkt wel (maar niet lang) bij 1e graatsverbrandingen. En bij de apotheker Burn Shield bestellen (hebben ze wss niet op voorraad, wij moesten het ook bestellen). Dat is duurder dan Bepanthen maar werkt heel lang, onwijs verkoelend en je voelt geen pijn meer. Heel fijn spul :j

Ik verbrand zelf ook altijd plots. Eerst kan ik dagen letterlijk "bakken" en word ik bruin verder niks, en op het eind van de vakantie kan ik ineens ontzettend verbranden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:55

ik was een keer goed verbrand maar o zo smerig
met teer plekken ed van die heerlijke steiger palen

dus ik douchen ging er niet af ;(
moeke zei dat moet er af en ik wilde het er ook af hebben (ik vind dat niets teer op verbrande huid)
moeders mocht mijn rug doe en moeders is niet van de zachte handjes zoette kindjes
dus dat was schrobben
het was er wel af maar gloeide flink dus ik gelijk maar aftersun op gesmeerd
tot mijn verbazing voelde dat binnen een uur weer redelijk normaal allemaal

dus de keer er op weer geprobeerd en ja hoor het werkt

kijk wel uit met burn shield
het is super spul maar bij te overdadig gebruik (op te grote oppervlakken) kun je onderkoeld raken :+ (ik geloof dat het staat op 9 % ofzo weet ik niet zeker :D)
trouwens evt bij erge verbrandingen kun je ook biogaze gebruiken
is ook lekker maar dat moet er wel even op blijven
(vriend lief en ik hebben er verschrikkelijk veel goede resultaten mee gehad ;) )

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:15

Als jij je niet wil insmeren moet je ook niet zeuren ts ;)
Ik smeer me altijd in als ik langer dan een half uur de zon in ga; Meestal zelfs factor 20!
Verbranden is zo ontezettend slecht voor je huid, en idd kankerverwekkend.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:15

Ik wou dat de zon uberhaupt wat deed met m'n huid, m'n armen moet ik wel insmeren maar het is net of mijn benen de zon in z'n geheel terugkaatsen ofzo. _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:35

faye1995 schreef:
Als jij je niet wil insmeren moet je ook niet zeuren ts ;)
Ik smeer me altijd in als ik langer dan een half uur de zon in ga; Meestal zelfs factor 20!
Verbranden is zo ontezettend slecht voor je huid, en idd kankerverwekkend.

Veel smeren kan in sommige gevallen slecht zijn voor de huid.
Ik heb te veel met zonnebrand en andere troep gesmeerd, het resultaat: Een buik en rug als een tijgerbrood, en met een beetje pech gaat het nooit helemaal weg. Is ook wel een naam voor, lastige naam... Komt er op neer dat de gisten (gist is een schimmel) in je huid worden gevoed en agressief worden, en dan het pigment 'opeten'.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:38

Gist =/= schimmel. Een gist is een aparte categorie.
Maar dat ze dat deden wist ik niet! In ieder geval komen ze vaak gewoon als normaal organisme dat geen kwaad kan op/in je huid voor, dus er zit wel iets in.

Maar ik smeer zo laag mogelijk, maar ik doe het wel. En ik smeer als het even kan ook niet te dik/te vaak. Wel veel bodylotion enzo.

Heb trouwens ook tijgerbrood maar dan op m'n dijen, met een vrij duidelijke reden... ;)