ibuprofen na diclofenac

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ibuprofen na diclofenac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:08

Bah, ik heb een soort van kolieken... Logisch zou zijn dat ze vanuit mijn galblaas komen; want galstenen. Maar de pijn zit zo ongveer overal dus mijn darmen kunnen het ook goed zijn. Pijn is echt niet te harden. Echt niet uit te staan gewoon. Heb diclofenac zetpillen gekregen, maar max. dosering is 200mg en daar ben ik nu door heen. Laatste pil heb ik 17.00 genomen.

Dus nu heb ik pijn, en geen pijnstillers meer (ik mag alleen nog 2 paracetamols, maar die werken toch niet)... Nu vroeg ik me af of ibuprofen nog een optie was? Hoewel ik het haast denk van niet aangezien dat net als Diclofenac een NSAID is. Maar, inmiddels zou de diclofenac wel uit m'n lichaam moeten zijn.
Zelfde geldt voor naproxen overigens.
Of heeft iemand nog andere suggesties?

Inmiddels heb ik ookal 2 dagen amper tot niet geslapen vanwege de pijn, dus dat zou toch wel weer eens fijn zijn :)

Anoniem

Re: ibuprofen na diclofenac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:11

Ik slik ook diclofenac en mag daarnaast wel paracetamol, maar geen ibuprofen. Ik heb ook naproxen en daarvoor geld het zelfde verhaal.

Dus ik zou het toch maar bij paracetamol houden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:11

Kan je niet beter even naar je huisarts of apotheker bellen? Huisartsenpost neemt vast nog wel op hoor.

Lijkt me niet slim om nu iets andersn dan paracetamol te nemen zonder het na te vragen. Moet je die tabletten ook niet wat beter timen dan want als je er een bepaald aantal mag per 24h is het meestal wel de bedoeling dat je dat een beetje handig spreid.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:13

Diclofenac en ibuprofen mogen NIET samen :n
Diclofenac met paracetamol mag dan weer wel en dat werkt ook een stuk sterker dan alleen Diclofenac!

Ik weet niet of Ibu's en paracetamol samen mogen, maar Ibu en Diclofenac iig ABSOLUUT NIET!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:15

oeps, overheen gelezen :o
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 30-06-10 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:18

BIj zetpillen heeft de maagwand weinig te lijden ;)

Maar het mag niet, Paracetamol kan in combinatie in Diclofenac en heeft soms opvallend veel invloed.
Mocht je de pijn niet trekken even naar de huisartsenpost bellen voor verdere opties.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:23

Balen dat je zo ver weg woont, ik heb namelijk nog wat sterkers liggen van mijn nierstenen! Vreemd dat jij dit niet meteen hebt gekregen. Ik had namelijk twee morfine-zetpillen gekregen voor als ik de kolieken echt niet meer kon uitzingen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:25

Ga standaard 3x per dag je paracetamol slikken.
Doordat je dan spiegel opbouwt werkt het beter.
En neem contact op met de arts als de pijn te erg is. Wie weet is er iets anders aan de hand.

En natuurlijk: Ga niet zomaar pijnstilling van een ander wat jou niet voorgeschreven is slikken, zoals Mootje voorstelt.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:26

Ik zou idd even naar de HAP bellen, die kunnen je waarschijnlijk verder helpen.

Overigens mocht ik na mijn wortelkanaalbehandeling wel paracetamol icm ibuprofen, met bepaald maximum.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:36

Paracetamol en Ibu is een ding, maar slik alsjeblieft geen Ibu en Diclofenac samen! Die maximale dosering is er niet voor niets, je kunt heel ziek worden van een overdosis NSAID's.

Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe beroerd je je nu moet voelen. Zou toch proberen het met paracetamol te redden. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:55

liedje89 schreef:
Kan je niet beter even naar je huisarts of apotheker bellen? Huisartsenpost neemt vast nog wel op hoor.

Lijkt me niet slim om nu iets andersn dan paracetamol te nemen zonder het na te vragen. Moet je die tabletten ook niet wat beter timen dan want als je er een bepaald aantal mag per 24h is het meestal wel de bedoeling dat je dat een beetje handig spreid.

ik ben al 3x bij de HAP geweest maar ze kunnen niets doen... Meestal trok 't vanzelf wel we, maar ik ben nu al ruim 2/3 dagen bezig? Ik heb ook bijna niet geslapen... Als ik loop, zit ik ook echt op randje flauwvallen

Ik mag 2 diclofenacpillen per dag, want 100mg per pil.. 't werkt maar een uur of 3... Geen idee hoe ik dat handig kan timen. Heb er nu 1 om 10.00 genomen want toen moest ik naar school, en 1 om 17.00 Ik had op internet een schema gevonden waarin stond dat dat wel goede tijdstippen waren :+ Mja, beter dan dat kan ik niet timen met een max. van 2.... Paracetamol heb ik tussendoor geslikt, maar haalt niet veel uit.

Dat ik geen ibuprofen mag en diclofenac snap ik wel, maar diclofenac is toch ook een keer uit m'n bloed...
Ik trek 't op dit moment echt heel slecht iig... En ga anders zo toch maar even de HAP bellen, voor morfine mss.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:56

Gewoon nog een keer bellen. Ze kunnen het misschien niet oplossen maar ze kunnen wel wat aan pijnstilling doen. Met dit soort dingen moet je soms een beetje zeuren helaas.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:01

Het duurt vrij lang voordat alles is verdwenen.
Maar idd zoals gezegd ga standaard 2 paracetemol 3 keer per dag slikken en daarnaast de diclofenac. paracetemol versterkt de werking.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:03

ehh...geen diclofenac met ibuprofen?? kan dat niet?? :+ Als ik dat had geweten had ik het nooit gedaan...ik doe het zo vaak namelijk. als ik 600 mg ibuprofen heb doe ik er soms weleens een diclofenac achteraan en heb nooit last gehad van iets?? Ik lees even mee

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:06

en buscopan, heb je dat al geprobeerd? Wordt ook aan paarden met koliek gegeven en werkt voornamelijk op de gladde spieren zoals de maag en darmen maar denk dat het ook helpt voor galkoliek.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:10

zou toch maar de HP bellen... Zowel diclofenac als ibuprofen werken bloedverdunnend, niet echt een goede combi..

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... rId=328#L6 hierin staat de wisselwerking met andere pijnstillers...

edit voor niemand aanvallend bedoeld, maar zomaar andere pijnstillers/medicijnen aanraden is mss niet zo verstandig.. Wij weten verder niks af van medische toestand van TS dus ook niet van verder evt medicatie...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:16

Diclo is ook in zetpilvorm schadelijk voor je maag heb ik me laten vertellen bij de HAP. Zit gewoon een goedje in dat ook via je bloedbaan op je maag inwerkt :)

Bij een acute koliek kunnen ze echt wel wat bij de HAP :j

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:19

vind het persoonlijk niet heel slim om zelf te gaan dokteren met tabletten! in samen werking met anderen kunnen ze vaak toch voor een heftige reactie zorgen! zou gewoon de HAP bellen een aandringen op de klacht! mss willen ze de dosering diclo verhogen of iets zwaarders geven! mij is altijd vertelt dat medicatie langere tijd in het bloed zit zeker een dag of 3 dus ben wel voorzichtig! en iedereen reageert er anders op!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:20

marise83 schreef:
zou toch maar de HP bellen... Zowel diclofenac als ibuprofen werken bloedverdunnend, niet echt een goede combi..

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... rId=328#L6 hierin staat de wisselwerking met andere pijnstillers...

edit voor niemand aanvallend bedoeld, maar zomaar andere pijnstillers/medicijnen aanraden is mss niet zo verstandig.. Wij weten verder niks af van medische toestand van TS dus ook niet van verder evt medicatie...

idd beter verwoord als ik!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:06

Goed, om even een aantal misverstandjes uit de wereld te helpen:
- paracetamol is dan wel vrij verkrijgbaar en veel gebruikt, maar is desalniettemin een erg goede pijnstiller.
- zetpillen zijn net zo schadelijk voor je maag als gewone pillen, inderdaad omdat het mechanisme waarop de NSAID's de pijn bestrijden via een bepaald stofje gaat dat ook in je maag zit. Het stofje wordt opgenomen in je bloed en bereikt zo je pijn, maar ook je maag. Maagklachten kun je dus nog steeds krijgen.
- Diclofenac en pcm samen werken versterkend. Het beste kun je inderdaad de pijnstillers op vaste tijden innemen. Je mag 8pcm per dag en 2 diclofenac. Pcm kun je het beste altijd per 2 innemen en op 4 vaste tijdstippen. Ik weet niet of je een beetje kunt slapen maar als je toch wakker bent kun je bijvoorbeeld aanhouden: 24u-6u-12u-18u en dan neem je ergens daartussenin je diclofenac. Dan bouw je spiegels van beide medicamenten op waardoor ze het beste werken.
- je zegt 'diclofenac is toch een keer mijn lichaam uit' ja dat klopt, maar niet zolang jij elke dag 2 tabletten blijft slikken. Het is niet voor niks dat je maar 200mg mag, als de werkzame stof na 3 uur alweer verdwenen zou zijn, zou het geen kwaad kunnen weer een nieuwe te nemen. Niet meer nemen dan voorgeschreven dus! Ook niet van paracetamol, want ondanks dat veel mensen dat niet weten kun je aan een overdosis paracetamol net zo goed doodgaan als aan andere overdoseringen.
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:40

nikilover schreef:
ehh...geen diclofenac met ibuprofen?? kan dat niet?? :+ Als ik dat had geweten had ik het nooit gedaan...ik doe het zo vaak namelijk. als ik 600 mg ibuprofen heb doe ik er soms weleens een diclofenac achteraan en heb nooit last gehad van iets?? Ik lees even mee

google maar eens op NSAID tegelijkertijd gebruiken. Dat het niet tegelijkertijd mag wist ik wel, maar had ijle hoop dat ik na 5 uur er toch wel weer een ibuprofennetje in mocht mikken :o
Ben er net even bij de HAP geweest, is een dik half uur rijden dus dat is wat minder. Heb een injectie gekregen met iet 'verslappends' wat goed schijnt te werken .et diclofenac :\ Merk er nog niets van ... Maar mocht bellen als het echt niet ging (maarja, dan moet ik mijn ouders weer wakker make om daar heen te rijden, nog een nacht zonder slaap trek ik gewoon niet!)
De huisarts vond paracetamol nutteloos bij krampen, dus daar kon ik beter mee stoppen zei hij.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:46

Hoop dat het al wat beter gaat.
Zelf heb ik jaren diclofenac én ibuprofen gebruikt, totdat er eindelijk iemand van de apotheek vroeg of ik wist dat deze NIET samen gebruikt mochten worden i.v.m. mogelijke beschadiging van de maag(wand), maar kon toen andere diclofenac krijgen waar een maagbeschermer in zat. Misschien is dat een optie om bij je huisarts te vragen ? En sterkte in ieder geval !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:41

Dankje, ze zijn nu al de hele nacht bezig dat ik in het ziekenhuis opgenomen kan worden, maar wat denk je :') .... Er zijn geen bedden. Arts wilde dus toen vannacht voor 2e keer belde dat ik daar heen zou gaan, hij had het over een infuus ofzo? Maar toen zakte de pijn gelukkig weg, en er waren geen bedden dus. Maar dan moest ik wel 's ochtends komen... Pijn is nu helaas weer terug dus we zullen zien... Ook nog een afspraak met mijn eigen HA om 10.00 . Dus ben benieuwd :=

Wel een beetje gedoe allemaal zeg, kinderarts vindt me te jong voor een galblaasverwijdering.. Maar dit is toch ook echt geen optie, en ik ga over 4 weken op vakantie >;) 3 weken naar amerika ....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:44

Hoe is het nu met je?

Een ziekenhuis zonder bedden klinkt maf, maar ook in "mijn" ziekenhuis gebeurd het regelmatig dat alle beschikbare plekken gevuld zijn. Met een beetje pech wordt je dan doorgestuurd naar een ziekenhuis verder weg.

Veel succes iig!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:56

Misschien helpt het om een warme kruik tegen je buik te houden. Medicijnen geef ik geen advies over; dat moet je echt met je HA bespreken.

Ik weet niet precies hoe het in NL werkt, maar als je hier bij de SEH aankomt, mogen ze je niet weigeren en krijg je (als het ernstig genoeg is) een bed toegewezen. Aangezien je HA je sowieso naar het ziekenhuis wil sturen heb je goede kans dat je via de eerste hulp een bed toegewezen krijgt. Kijk, als het een beetje uit te houden is dan kan je beter gewoon afwachten, maar als je echt krom ligt van de pijn is dat misschien een idee.