Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
InekeH87 schreef:... Ik ga morgen toch maar proberen mijn psychiater te bellen, ik vecht tegen de tranen. Ik wil dit niet, ik wil geen medicijnen of een opname. Ik wil sterk zijn en alles doen. Ik wil de wereld onder controle hebben en geen enkel detail uit het oog verliezen. Ik wil niet zwak zijn en al helemaal niet dat anderen het zien. Ik ben geweldig, ik ben superwoman, ik ben sterk en kan alles aan. Maar ik ben zo moe, mijn lichaam geeft het op...
....
!
!
! 
InekeH87 schreef:Ik krijg nu geen pillen, ik heb altijd wel een aantal zware slaapmiddelen op voorraad voor dagen als deze. Maar dan nog ben ik erg huiverig om ze te gebruiken, want ik wil niet suf worden zeker niet omdat ik morgen tentamen heb. Omdat ik geen ADHD heb werkt Ritalin niet.
Hypomaan is het voorstadium van manisch. Je bent druk en leeft in een fantasiewereld, maar je hebt nog wel contact met de realiteit. Je kan jezelf voor erge misstappen behoeden en je weet van de hallucinaties nog dat ze niet echt zijn. Als ik manisch zou zijn dan slaap ik waarschijnlijk helemaal niet meer en ren ik alleen nog maar rondjes in mijn kamer. Totdat je echt helemaal instort en in een zware depressie valt. Ik heb toen ik vijftien was een hele zware depressie gehad met suicide pogingen. Daarvoor heb ik medicijnen gekregen maar die vermoorden mijn inspiratie, mijn wezen en wil om te leven. Als ik niet meer kan schrijven, hoe kan ik me dag nog van anderen onderscheiden? Daarom wil ik geen medicijnen uit angst dat ik niet meer kan schrijven.
).Bzoem schreef:wat voel je precies als je medicijnen slikt? want je zegt dat je niet meer kan schrijven... ik denk dat je ook dan wel kan schrijven, je wordt wel geremd, de scherpe kantjes zullen er waarschijnlijk af gaan, maar je inspiratie zou je ook dan zeker terug kunnen vinden al moet je dan op een andere manier er naar op zoek gaan.
Sica schreef:Waar komt die onrust vandaan dan?
Wat lief van je vriend dat hij dat voor je doet. Het is heel belangrijk om mensen om je heen te hebben waar je op kunt vertrouwen.
Succes met bellen zometeen en als ik wat voor je kan doen, staat mijn pb open!
Mensen met een bipolaire stoornis kunnen zichzelf letterlijk de afgrond in rennen.
Heb je lithium voorgeschreven gekregen? Naar mijn weten is dat het enige wat echt goed helpt, ookal kun je je nogal doods voelen.
Wat betreft het schrijven kan ik je alleen maar toejuichen! Heb je weleens 'Vang me als ik val' van Nicci French gelezen? Dat gaat over een vrouw met een bipolaire stoornis. Wellicht vind je dat prettig om te lezen, ik vond het iig een onwijs aangrijpend en prachtig boek.