meer mensen die snel duizelig worden met benauwd/ warm weer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

meer mensen die snel duizelig worden met benauwd/ warm weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:19

nou zoals de titel al zegt, zijn er meer mensen die met dit warme/benauwde weer heel snel duizelig worden.

zelf zit ik nu elke dag op het randje van flauwvallen door deze warmte. zodra ik ook maar 5 minuutjes heb gezeten en ik wil opstaan, word het helemaal zwart voor mijn ogen en moet ik zorgen dat ik echt overdreven door moet ademen. na een seconde of 10 is het meestal wel weg. ik heb het ook als ik heel langzaam opsta.

wie weet wat het zou kunnen zijn ?

ik ben wel van plan om binnenkort even langs de HA te gaan.

philips

Re: meer mensen die snel duizelig worden met benauwd/ warm weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:26

Heb je het alleen bij het opstaan ? Ik heb namelijk ook het probleem gehad van zwart voor mijn ogen met opstaan en in het dagelijkse leven ook erg duizelig dit had niet met de warmte te maken maar met mijn bloed die was te laag --> bloedarmoede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:32

ik heb het inderdaad alleen bij opstaan of bukken met het warme weer.

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:32

jup ik heb het ook. alleen niet dat het zo zwart voor je ogen word, maar ik voel mezelf wel wankelen. Dit heb ik ook als ik gebukt sta en dan weer overeind kom, en ik heb heb ook alleen bij warm weer. heel vervelend!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:35

even je bloeddruk op laten meten. veel drinken en zoute dropjes eten. ik moest van de huisarts 3x per dag cuppa soup of zoute bouillon nemen. echt, het werkt.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:40

een bekend probleem; ik zie dat je 15 jaar bent.

het heet officieel Orthostatische Hypothensie. een duur woord, maar het is precies wat je beschrijft. Duizelig en zwart wordend bij het opstaan. Ik heb er ook Altijd last van! ook als ik heel rustig opsta, en bij hitte is het vaak wat erger dan bij koelte!

het hoort bij je leeftijd en het heeft met de groei te maken ;) als je het niet vertrouwt kan je inderdaad je bloeddruk even laten opmeten. Te veel zout eten (Tieme) is dus ook niet echt heel gezond voor je nieren etc.

Het is heel lastig en vervelend... maar niets aan te doen!! :( (in de meeste gevallen, tenzij je bloedarmoede oid hebt)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:48

Heb er met dit weer ook wel last van...
Kvoel me dan vooral erg flauw en duizelig... Niet zwart voor de ogen!

Heb dit inderdaad met jou leeftijd ook wel last van gehad, tot flauwvallen toe (vooral op mijn 15e en 16e)

Af en toe op het werk meet ik mijn bloeddruk maar die is gewoon goed, ik zorg in ieder geval voor genoeg water, dat helpt al aardig was en ik moet zeggen dat het nu wel wat minder is dan voorgaande zomers..

Als je het niet vertouwd kun je altijd even langs de HA gaan...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:19

Kan verschillende dingen zijn, maar ik zou even mijn bloed laten onderzoeken als ik jou was.
Bloedarmoede of lage bloeddruk kwamen ook bij mij op inderdaad. Ben je toevallig op het moment ongesteld?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:00

ik heb het ook en ik heb gewoon een veel te lage bloeddruk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:02

ik ga mijn bloeddruk ook laten meten ;)

nee ongesteld deze week niet.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:03

Ik had ook een lage bloeddruk... nu is die weer normaal en heb er nog steeds last van ;) Het kan er zeker mee te maken hebben maar hoeft niet.

je moet maar s op internet rondzoeken op Orthostatische Hypothensie! :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:03

Ah want ongesteld zijn terwijl je in de groei bent (en je bent 15) wil nog wel eens voor bloedarmoede zorgen, maar het kan ook zonder dat je ongesteld bent hoor.
Vriendinnetje van mij heeft tijdens haar puberteit ijzertabletten moeten slikken, is nog steeds snel duizelig maar nu alleen als ze fanatiek sport (wat ze nu dus nooit meer doet), wat wel jammer is maar hoeft geen indicatie voor jou te zijn natuurlijk. :)

Ik zou niet gelijk gaan googlen naar vreemde ziektes trouwens, ondanks wat Roosje zegt. Internet is voor aandoeningen een slechte bron tenzij je medische databases in kunt.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:05

Het kan echt vanalles zijn.
Het kan door de hitte komen, hyperventilatie, ijzer te kort, lage bloeddruk.. gewoon even naar de dokter. :)

Maar met dit warme weer denk ik dat iedereen dit wel heeft, alleen niet altijd zo erg.
Onderzoekje kan dus zeker geen kwaad.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:06

Inderdaad, misschien een lage bloeddruk... Heb ik ook & ik had het nog meer toen ik jou leeftijd had.
zout eten :D ! (en veeel water drinken natuurlijk, want met dit warme weer verlies je veel vocht (+ zout) ;) )

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:06

inderdaad een lage bloeddruk, ik herken het. Vooral bij opstaan, bukken en dat soort dingen. Kun je weinig aan doen, voldoende drinken vooral. En zoute drop eten kan helpen!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:07

[quote="r_oo_sj_e"']

het hoort bij je leeftijd en het heeft met de groei te maken ;) als je het niet vertrouwt kan je inderdaad je bloeddruk even laten opmeten. Te veel zout eten (Tieme) is dus ook niet echt heel gezond voor je nieren etc.
[/quote]

ik zeg ook niet dat ze veel zout moet nemen. 9 van de 10 x helpt iets met zout erin wel. ;) aangeraden door de huisarts en het ziekenhuis.

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:07

Heb ik ook last van gehad, nu gaat het eigenlijk weer goed.
Mijn bloed was te laag. Doordat je te snel beweegt word je dan duizelig.
Ik zou er maar even mee langs de HA gaan, kan nooit kwaad en het kan natuurlijk ook altijd wat anders zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:08

Ja hier nog één. Ik kan ook niks doen eigenlijk omdat ik van alles te duizelig word. :\
Ik ben anderhalve week geleden of zo ook flauwgevallen en een tijdje daarvoor ook al. :=

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:10

Ik weet precies wat je bedoeld:

zodra het benauwd wordt wordt ik heel vaak duizelig (zwart voor de ogen soms als ik opsta
maar soms ook gewoon uit het niets), continu dorst en mn
bloedsomloop gaat niet helemaal zoals het hoort... heel irritant !
Ik laat morgen ook voor de zekerheid ff mn bloeddruk meten, want maak me er toch wel een
beetje zorgen over...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:11

Niet duizelig wel af en toe hoofdpijn

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:12

Ik heb t ook,
Ik krijg allemaal rare vlekken en flitsen voor mn ogen :(

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:15

Ik heb het ook..
Het ergste heb ik het op momenten zoals bijv. bij onweer, dat erg benauwde weer.
Maar ook tijdens de warmte/hitte heb ik er last van..

Als ik op sta, bezig ben, maar zelfs als ik gewoon op de bank zit..
Het is erg vervelend!

Ook wordt ik zwart voor m'n ogen, en heb ook al eens gehad dat ik daardoor viel, gelukkig vaak nadat ik op stond, en dat ik terug viel op m'n bed, of bijv. de bank..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:17

Ik heb dat eigenlijk altijd.. maakt niet uit hoe warm of koud het is.
Als ik me heb gebukt om de buik van Kim te poetsen of haar sokje uit te kammen en te snel opsta, wordt het ook helemaal zwart.
Het is inderdaad erg vervelend!
Misschien kun je je eens laten testen op Orthostatische Hypotensie; http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthostatische_hypotensie
Dit is bij mij ook vast gesteld. :j
Is heel makkelijk te testen voor een huisarts.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:19

KoudbloedKim schreef:
Ik heb dat eigenlijk altijd.. maakt niet uit hoe warm of koud het is.
Als ik me heb gebukt om de buik van Kim te poetsen of haar sokje uit te kammen en te snel opsta, wordt het ook helemaal zwart.
Het is inderdaad erg vervelend!
Misschien kun je je eens laten testen op Orthostatische Hypotensie; http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthostatische_hypotensie
Dit is bij mij ook vast gesteld. :j
Is heel makkelijk te testen voor een huisarts.

exactly!!! t komt meer voor dan de meeste denken ;) maar heel slim ook om even langs de HA te gaan voor je bloeddruk!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:00

Ik heb het met warm weer meer met inspanning. Ben veel sneller buiten adem en als ik daarmee doorga ook heel snel duizelig. Goed blijven drinken en rustig aan doe op de warmste uren helpt bij mij.