Kosten van lenzen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Kosten van lenzen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 20:48

Hoi bokkers!

Vanaf donderdag ga ik op kamers wonen.
Dit betekend natuurlijk dat ik echt op mijn geld moet gaan letten.
Tot nu toe betaalde moeders altijd mijn lenzen, maar nu moet ik dat dus ook zelf gaan betalen.
Dus ik vroeg net hoeveel dat zo ongeveer kost.
Zo'n 100 euro! Voor een halfjaar set met cilinder en een set zonder (1 oog heeft een cilinder, andere niet) en dan nog een pakket van 3 flessen vloeistof (17.50€)
Bij de Hans Anders.
Kan dit nou niet wat goedkoper?
Bij een vriend heb ik weleens een vloeistof gebruikt van de kruitvat, toen gingen mijn lenzen ook ineens wat langer mee (normaal zo'n 3 à 4 weken, maandlenzen)
Natuurlijk snap ik dat kwaliteit belangrijker is dan de prijs!
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen, op internet staan niet echt prijzen aangegeven...

fjordjes

Re: Kosten van lenzen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:49

bij de hans anders betaal ik voor zachte lenzen, 6 stuks, 55 euro.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:51

Ja hoor, je kunt ze ook via internet bestellen.

Maar persoonlijk vind ik het een veilig idee dat mijn ogen ook ieder halfjaar gecontroleerd worden door mijn opticien. Met je ogen moet je je hele leven nog doen.

En ik snap dat je als student niet veel te besteden hebt, maar in dit geval zou ik toch voorzichtig zijn met besparen. Zeker als je ook een lens met cilinder hebt, dan komt een en ander toch best nauw IMO.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:52

Ik betaal ook bijna €120 per half jaar. En dan heb ik -1,5 ofzoiets. En geen cillinders oid. Maar je moet idd wel zuinig zijn op je ogen en misschien kun je beter bezuinigen op andere dingen! :)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 20:53

Ja mijn moeder had het over zo'n 60 euro voor 6 lenzen voor mijn rechter oog, daar komt dan het set voor mijn linker oog nog bij (zonder cilinder) en dan nog vloeistof.

Karin; ik ga nog altijd gewoon naar de oogarts, ivm scheel kijken en die kijkt ook altijd goed na of mijn ogen niet beschadigd raken van lenzen!
Natuurlijk snap ik dat hierop besparen 'gevaarlijk' kan zijn, maar misschien is een andere opticien net zo goed, maar goedkoper? (ben nooit zo te spreken geweest over de hans anders..)

edit; gaitmonster, waar zit jij dan?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:54

Ik betaal 120 euro per half jaar, incl lenzenvloeistof maar heb wel hydrogel lenzen.
Ik kan 1x in het jaar mijn lenzen terugvorderen, dus die 120 euro is dus maar 1x in het jaar, in plaats van twee keer.
Kun jij dit niet?
Ik zit overigens bij Stassar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:55

Ook ik betaal 120 euro per halfjaar, voor maandlenzen. Heb ook een speciaal type met een hoog eigen vochtgehalte, heb weinig keus.

Dat je onder controle bent van een oogarts is idd positief! :j Toch zou ik oppassen, goedkoop is in dit soort gevallen vaak duurkoop.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:56

Over de lenzenvloeistof; mijn moeder zegt dat ze zeker verschil merkt tussen de wat de duurdere merken vloeistof, en de goedkopere.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:57

karinFTbing schreef:
Ja mijn moeder had het over zo'n 60 euro voor 6 lenzen voor mijn rechter oog, daar komt dan het set voor mijn linker oog nog bij (zonder cilinder) en dan nog vloeistof.

Karin; ik ga nog altijd gewoon naar de oogarts, ivm scheel kijken en die kijkt ook altijd goed na of mijn ogen niet beschadigd raken van lenzen!
Natuurlijk snap ik dat hierop besparen 'gevaarlijk' kan zijn, maar misschien is een andere opticien net zo goed, maar goedkoper? (ben nooit zo te spreken geweest over de hans anders..)

edit; gaitmonster, waar zit jij dan?

Ik zit bij optiek Jos/Cyu Optiek! :)
Verder goede service enzo :)

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:57

100 euro vind ik niet zo duur voor lenzen eigenlijk :=

Je kan wel kijken of je online dezelfde lenzen kan bestellen als die je via je opticien krijgt, dan weet je iig dat die lenzen geschikt zijn voor je ogen. Heb ik ook wel eens een half jaartje gedaan als ik krap zat, scheelt aanzienlijk (60 euro ipv 160 euro). Dan het half jaar daarna wel weer braaf naar de opticien zodat je ogen ook nog nagekeken worden, maar als je ook nog naar de oogarts gaat is dat misschien niet eens nodig..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:58

Ik merk ook verschil. Heb voor op reis wel eens een klein flesje vloeistof van Kruidvat of Hema meegenomen, maar daarmee voel ik mijn lenzen veel sneller zitten dan wanneer ik mijn standaard lenzenvloeistof gebruik.

Maar ik ken ook mensen die nergens last van hebben. Die kunnen ook gewoon lenzenvloeistof van anderen gebruiken, zoals mijn vriend die mijn vloeistof gebruikt. Andersom gaat dat echt niet.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:59

Ik heb 2 week lenzen en haal om het half jaar een nieuw pakket lenzen, dan ben ik (naja mijn moeder) zo'n 115 euro kwijt. Bij de pearle. Ik krijg er wel altijd gratis vloeistof bij en ook nog van die nieuwe lenzen doosjes.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:59

Tja, een cillinder hebben in combinatie met zachte lenzen is nu eenmaal duur. Je kunt in plaats daarvan een bril opzetten of kiezen voor harde lenzen.

Denk er trouwens aan dat maandlenzen niet voor niets zo heten, draag ze dan ook niet langer dan een maand!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:01

ik heb nachtlenzen en betaal meer als 400 € per jaar.
Lenzen zijn nu eenmaal duur...

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:02

Hmm, dus de kosten vallen dan eigenlijk nog wel mee!

Ik wordt door de opticien nooit gecontroleert, alleen door de oogarts (die het naar mijn idee denk ik toch ook wat beter kunnen zien dan een opticien?)

Heb geen idee hoe het zit met online bestellen bij de hans anders, zou sowieso wel makkelijk zijn :P

Maar het is ook niet aan te raden om lenzen van de hans te nemen en vloeistof van de kruitvat?
Zat net op de site van Het Huis te kijken en die raden het iig niet echt aan om verschillende merken te gebruiken.
Bij mij igng het namelijk juist beter met de vloeistof van de kruitvat..

Ik draag ze altijd maar 3 à 4 weken, op aanraden van de oogarts en omdat ze gewoon te wazig worden na die tijd :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:04

karinFTbing schreef:
Ik wordt door de opticien nooit gecontroleert, alleen door de oogarts (die het naar mijn idee denk ik toch ook wat beter kunnen zien dan een opticien?)

Maar stel je voor dat iedereen met een bril of lenzen voor controle naar een oogarts gaat. Dat is praktisch gezien niet te doen. Het is dan ook maar goed dat er opticiens zijn. Die nemen de oogartsen een hoop werk uit handen. ;)

Zolang je geen ernstige of aparte oogafwijkingen hebt kun je IMO prima bij een opticien terecht. Die heeft voor zijn vak geleerd en je mag ervan uitgaan dat hij prima op de hoogte is. Bij het vermoeden van een wat groter probleem kun je altijd nog naar een oogarts.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:06

Ik ga naar de oogarts ivm met scheel kijken, niet omdat ze even een standaard controle moeten uitvoeren ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:08

Dat bedoel ik. Jij hebt een oogafwijking. ;)

Maar dat wil niet zeggen dat een oogarts beter ziet dan een opticien of je lenzen nog wel bij je passen.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:12

Snap ik, maar ik vertrouw die opticiens bij mijn hans anders nog altijd niet :=

Heb zojuist even opgezocht hoeveel er vergoed wordt, €100 op 2 jaar, is opzich nog best wel wat, moet er wel gebruik van worden gemaakt (moeders die dat eerst altijd regelde wist dat niet :P )

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:26

Maar heeft iemand nog antwoord op mijn vraag over een ander merk vloeistof gebruiken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:27

Nou ja, dat kan dus per persoon verschillen. Zien mijn reactie hierboven.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:29

Eigenlijk is het gewoon even uitproberen dan..

Ik zal het nog wel even navragen bij de opticien zelf, al denk ik dat die liever hebben dat je gewoon hun merk pakt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:30

Ik betaal voor een half jaar set €78,- met voordeelpas (pas is €30,- per jaar, dit is een duurdere opticien). Ik heb ook harde lenzen gehad, en je sterkte blijft er praktisch hetzelfde mee, dit kostte eenmalig +/- €300,- maar kan je minimaal 5 jaar mee doen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:31

karinFTbing schreef:
Snap ik, maar ik vertrouw die opticiens bij mijn hans anders nog altijd niet :=

Heb zojuist even opgezocht hoeveel er vergoed wordt, €100 op 2 jaar, is opzich nog best wel wat, moet er wel gebruik van worden gemaakt (moeders die dat eerst altijd regelde wist dat niet :P )

Ik pb je even met informatie over Hans Anders en Pearl die mij zéér slecht 'geholpen' hebben.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:33

Je zou kunnen denken aan een nieuwe verzekering, die meer vergoed dan 100,- per twee jaar, volgens mij zijn die er namelijk zeker wel. Misschien ben je dan aan je verzekering iets meer kwijt, maar uiteindelijk toch goedkoper uit..