Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bij mij werd het op mijn 1 1/2e geconstateerd en ik heb toen gelijk medicijnen gekregen. Niet de blauwe ventolin, maar de rode/oranje (geloof ik, ik ben de naam kwijt) Ik gebruik nu al zo'n 7(!) jaar geen medicijnen meer. Alleen heel af en toe als ik benauwd ben en als ik dichtzit door de hooikoorts vind ik het wel makkelijk. De medicijnen zijn toch in huis ivm mijn moeder + broertje.
(nog nooit gebruikt maargoed
)
Bellona_K schreef:Ik heb astma en gebruik salbutamol en byclometasol. Maar dat helpt geen f*** en ik betaal me eigen iedere maand scheel aan die medicijnen. Wordt niet verzekerd door de ziektekostenverzekering. Ben al jaren niet meer op long-onderzoek gegaan (laatste keer is 2, 2.5 jaar geleden denk ik). Binnenkort weer eens de huisarts lastigvallen hiermee, ik ben het gewoon beu. Heb er iedere dag last van (ik kan eigenlijk nooit normaal ademen), medicijnen helpen niet, kost me veel geld, en ik wil gewoon een betere oplossing. Helaas is mijn huisarts niet bepaald iemand die dit soort dingen serieus neemt, maar dat kan me niet echt schelen
Soms met hardlopen en met zwemmen merk ik het wel.