Af en toe voel ik me zo eenzaam..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Af en toe voel ik me zo eenzaam..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:43

Hallo! :wave:

Ik merk dat ik er nu toch echt meer last van begin te krijgen, vandaar dat ik dit topic open.
Ik wil echt niet zielig overkomen, maar ik wil het gewoon even kwijt :)
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, vandaar dat mijn verhaal misschien wat warrig overkomt.

Sinds een paar weken voel ik me best wel eenzaam.
Ik zit nu niet op school ivm stoppen met studie, en ook had ik nog geen werk gevonden.
Nu gelukkig wel, maar wanneer ik mag beginnen is nog onbekend.

Ik probeer natuurlijk wat af te spreken met vrienden, maar die heb ik sowieso niet veel.
En ze zijn natuurlijk hartstikke druk met het afsluiten van hun schooljaar en hun werk.
Dit kan ik hun ook totaal niet kwalijk nemen en dat doe ik ook niet. Alleen dat hun het zo druk hebben, en ik zo niet maakt mij mezelf eenzaam voelen.
Sommigen wonen ook ver weg (Den Bosch oid) en het is een uur met de bus, dus je kan niet even zomaar even langs gaan.

De laatste weken zit ik thuis, thuis dus. Ik kan natuurlijk ook gaan shoppen of paardrijden.
Maar ik moet me even inhouden te gaan shoppen ivm geldgebrek ;)
En paardrijden met dit weer, doe ik liever s avonds, want het is zo ontzettend warm.

Vaak zit ik dus de hele dag in de tuin met een boek, of op de computer, of tv te kijken.
Meer niet, en ik wil ook wel weer eens lekker naar hemelrijk (recreatiepark hier in de buurt, hartstikke leuk altijd in de zomer!), bij vrienden thuis hangen, terrasjes pakken, zwemmen ed.

En ik ben zo blij dat ik nu werk heb gevonden, waardoor ik niet meer hele dagen thuis zit en me misschien niet meer zo eenzaam zal voelen.
Ik ga dit jaar trouwens ook niet op vakantie.
Na de zomer begin ik met voetballen, mijn eerste seizoen, heb er ontzettend veel zin in, maar ben ook bang voor de mensen daar.
Hoe zullen ze op mij reageren? Zullen ze me aardig vinden? Zullen ze me toelaten in de groep? Zullen ze me proberen weg te jagen?
Kán ik wel überhaupt voetballen, aangezien mijn enkel nog steeds niet helemaal genezen is van een val in februari.
(Als voetbal uiteindelijk niks wordt, ga ik weer terug naar tennis)

Gister weer een situatie waardoor ik me alleen voelde.
Nederland moest voetballen, hartstikke leuk, ik als voetbalfan kijk natuurlijk mee.
Ouders gaan naar de kroeg, en waar zit ik?
Thuis, op de bank, met mezelf.. En daar kan ik zooo van balen.
Ik had een vriendin gesmst of ze mee wilde naar de kroeg om te gaan kijken, maar ze ging al met andere vrienden en nee ik kon niet mee.

Ik merk gewoon dat als ik me zo voel, eenzaam, dat de fut er totaal uit is.
Dan heb ik nergens meer zin in.
En ik geef toe, ik ben heus niet de makkelijkste en kan voor sommigen best wel arrogant overkomen, hoewel dit totaal niet mijn bedoeling is.
Dit zal denk ik mijn gezichtsuitdrukking zijn of zo, ik probeer zoveel mogelijk te lachen. Ik probeer het beste uit het leven te halen en ben eigenlijk helemaal niet zo'n type dat bij de pakken neer gaat zitten en het maar op z'n vrije loop te laten.

Maar als ik alleen zit, valt er weinig te lachen.

Ik heb gesolliciteerd bij de landmacht en politie, maar ben in beide gevallen afgewezen, vanwege mijn dagelijkse medicatie wat niet kan daar. Dat heeft ook effect op mij gehad, ik wilde zo graag, ik heb er alles voor gedaan, maar helaas mocht het niet baten.
Dus na de zomer begin ik op het VAVO om mijn Havo diploma in 1 jaar, hopelijk, te halen. Ik kom van Vmbo-T af. En ik heb de stap van Havo naar Vmbo-T al eens gemaakt, en die is ENORM, op havo werkte ik zo hard, nou ja, dat was de bedoeling geweest maar ik ben niet voor niks terug gezakt op vmbo-t en op vmbo-t voerde ik niks uit. En nu maak ik de stap andersom.
Na vmbo heb ik ong 2 jaar geen echte scholing gehad, waardoor aankomend jaar zo zwaar voor mij zal worden.
Ik zal waarschijnlijk ontzettend veel moeten leren en huiswerk maken, om alles bij te houden.
Waardoor ik ook weinig tijd zal hebben voor vrienden.

Ik ben iemand die graag mensen om zich heen heeft, ik praat best veel en lach ook heel veel wanneer ik bij vrienden ben, ook kan ik luisteren.
Maar als er niemand is.. Tja vul zelf maar in ;)
Ik denk dat ervoor moet zorgen dat ik nieuwe vrienden maak, het is wel heel moeilijk om te doen hoor.
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen en hoe ik het aan moet pakken.

De laatste tijd zit er ook een kriebel vast in mijn maag, ik weet niet hoe ik het anders moet noemen.
Een gevoel of zo, ik denk dat het mijn gevoel is van eenzaamheid.

Nou ik ben in ieder geval opgelucht dat ik het even eruit heb gegooid, ik praat niet makkelijk over mijn gevoelens.
En kan ze ook niet zo goed in een logische volgorde uiten, hopelijk snappen jullie het een beetje ;)

Ik zou ook wel graag tips willen voor wat kun je allemaal doen als je toch alleen zit?
Misschien zelfs mensen die in zo'n soortgelijke situatie zitten als mij?

Bedankt voor het lezen van mijn 'verhaal'

Groetjes!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:48

het lijkt wel of ik me verhaal hier neer heb getypt..(net ff wat anders want ik zit niet meer op school...en werk heb ik jammer genoeg ook niet...........ben bang dat er meer mensen zijn die dit hebben.....ik zou je tips willen geven maar ik weet het ook niet.....
wel vreemd om dit zo te lezen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:50

Ik snap je helemaal :(:)
Ik ben net klaar met mijn studie en heb helaas ook nog geen baan gevonden, best lastig nu.

En inderdaad, ook ik ben iemand die graag bezig is. Ik voel me zo verdomde nutteloos als ik niks doe. En bokken ect.
valt niet onder iets doen.
Nu ga ik wel overdag naar de paarden omdat hitte me niet zo heel veel doet. Maar daar ben je naar een uurtje of twee ook wel weer klaar. Ik pak nu allemaal maar de fiets, is goed voor me conditie en houd me bezig. (zo'n drie kwartier heen en ook weer terug).

Daarnaast ben ik aan het solliciteren.

Maar vergeet niet, je vrienden hebben het wel druk. En als jij straks weer werk hebt zul je ook minder tijd hebben. Het is eigenlijk hetzelfde als met vriendjes. Als iemand een vriendje heeft zal die waarschijnlijk minder tijd hebben voor vrienden. Dat vinden de vrienden dan niet leuk, maar omgekeerd toen ze waarschijnlijk precies hetzelfde.

Maar waarom kon je eigenlijk niet met die groep mee naar de kroeg?

En voor het voetballen. Ja, gewoon doen! Ik snap die angst wel, maar als je nooit wat probeert gebeurt er nooit wat :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:58

Zal ook stukje gewenning zijn. Eerst omringt door mensen (vnl klasgenoten e.d.) en dan nu ineens 'niks'.
De voornaamste menselijke contacten zijn dus collega's (klasgenoten vallen daar onder) en die heb je nu niet en komt alles kouder binnen.
Ik kan me goed voorstellen dat 'eenzaamheid' (echte eenzaamheid vind je meer in bejaardenhuis) gevoelens van onzekerheid oproepen.
Er komen vanzelf weer mensen om je heen en is het een soort 'zelfoplossend probleem'.
Je kan het ook zien dat je nu echt ff tijd voor jezelf hebt :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 11:00

@xNursiex, ja ik kan ook wel naar de paarden gaan, maar ik kan niet goed tegen de hitte en de zon. Dus vandaar dat ik dan niet ga ;)

En ik kon niet mee met hun, omdat ze er al waren en ze vroegen niet of ik ook kwam. En ik vind het niet leuk om mezelf op te dringen van; goh zal ik ook komen?
(Had ik misschien achteraf best wel kunnen doen, maar dat is altijd achteraf praten)

@mltex, ja zo kun jeh et wel goed omschrijven. Eerst had ik iedere dag mensen om me heen, en nu niet meer. En dan mis je de sociale bezigheden, waardoor je eigenlijk wel afhankelijk bent van je vrienden.
En ik heb nou wel een beetje TE veel tijd voor mezelf :+ Ik hou er niet zo van, een paar dagen is goed, maar het moet geen weken duren.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:07

Ik zit eigenlijk ook een beetje in dezelfde situatie. Mijn vriend heeft het afgelopen week uitgemaakt na 3 jaar.
Ik ging erg veel met hem en zijn vrienden om. En mijn vrienden zijn ook druk met school en hebben nu ook geen tijd.

Gelukkig heb ik vanmorgen een baantje gevonden voor in de zomer maanden want de hele vakantie thuis op de bank ik moet er niet aan denken ;)

Echt tips kan ik je helaas ook niet geven...

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:07

Ik herken het ook helemaal. Alle muren in dit huis heb ik nu wel zo aandachtig bekeken dat ik alle mankementen wel uit kan tekenen.. Ik hang veel op stal rond en heb gelukkig gezellige stalgenoten.
Ik heb wel vakantie werk over een tijdje heb ik in ieder geval iets te doen.
(wat wel heel toevallig is dat ik nog geen 10 min van Uden vandaan woon :+ , dus als je je ooit weer verveeld stuur maar een PB tje :D )

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:08

ik zie 2 mensen, Vught en Uden, met hetzelfde dilemma, meeting? Ik ben zelf erg makkelijk in nieuwe contacten maken, maar als ik in een situatie als bovenstaande zou zitten zou ik proberen om eens wat te meeten. Helemaal op een groot forum als bokt is er altijd wel iemand die zin heeft om iets leuks te doen. Zo heb ik ook al regelmatig eens een oproep gedaan, zoals bijvoorbeeld of er iemand zin heeft om mee te gaan op de kar. Als ik geen bijrijder heb dan kan ik soms zomaar via bokt iemand vinden waar ik een hele leuke en gezellige dag mee beleef :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:11

Ik herken het ook afgestudeerd maar geen baan kunnen vinden, elke dag maar weer voor de computer en de tv, gaan wandelen met de hond maar met deze hitte hou ik het niet uit kan heel slecht tegen de warmte.
Tips kan ik niet geven maar blijf wel volgen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 11:13

Haha wat toevallig, zo dicht in de buurt allemaal :+

Dat werk scheelt echt enorm, dat is bij iedereen denk ik wel.
Je zit, zoals Dide zegt, gewoon tegen een muur aan te kijken om te zien of er iets niet klopt aan die muur..

@Amable, zelf ben ik niet zo makkelijk in contacten maken en vooral niet in meeten.
Ik heb het ooit eens geprobeerd in zo'n topic op bokt, wat uiteindelijk op niks is gelopen.
Ik heb geen auto, geen paardenliefhebbende ouders, alleen eens scooter dus alles is op afstand gebonden.

Op stal ben ik vaak alleen, aangezien het een soort prive stalletje is, met camping erbij, is het er nooit zo druk.
Behalve nu op de mini-camping dan, maar dat zijn vooral 'ouderen' á la 60+ of 10-

Ik heb trouwens wel eens mensen gemeet die ik via internet heb leren kennen, dan ben je een tijdje best wel close met elkaar, maar uiteindelijk is het toch allemaal verwaterd. ( ook weer door de afstand)

chocobroodje

Re: Af en toe voel ik me zo eenzaam..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:20

Ik ben sinds kort afgekeurd dus ik werk ook niet en herken je verhaal wel. Gelukkig heb ik veel afleiding en kan ik me ook goed alleen vermaken. Zoek wat vrijwilligerswerk zo leer je ook weer mensen kennen. Of ga met je paardje mee met dagtochten/puzzelritten of organiseer er zelf 1. Daag jezelf uit met andere dingen en onthoud dat je niks minder bent omdat je (nog) niet werkt. Komt goed joh :j

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:03

Ik voelde me hetzelfde een tijd geleden ..
ben vorige week maandag na een jaar in de VS naar huis gekomen ..
en die eerste dagen gewoon thuis zitten (vrienden waren druk met examens ..) voelde ik me echt eenzaam en nutteloos ..
maar bij mij is dat nu gelukkig gedaan omdat mijn vrienden wel weer terug tijd hebben ..

Ik begrijp wel dat het moeilijk is om nieuwe vrienden te maken .. maar het is niet onmogelijk hoor !!
Als je gaat voetballen maak je meteen weer nieuwe vrienden
je gaat voor je havo diploma .. misschien maak je daardoor ook weer nieuwe vrienden
EN je gaat starten met werk .. dus je gaat zeker nieuwe mensen ontmoeten :))

misschien zijn dit moeilijke tijden voor jou .. maar je moet gewoon weten dat de betere tijden in zicht zijn en eigenlijk zelfs bijna gaan beginnen !!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 09:22

Nou 'gelukkig' ben ik niet de enige die zich wel eens alleen voelt..
Vandaag zal ik weer de hele dag thuis zitten, vrienden zitten overdag op t werk, anderen zijn zelfs al op vakantie..

:O

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:44

bestaan er tegenwoordig nog echte vrienden en vriendschappen?
Ik vind dat ze best hadden kunnen vragen of je ook kwam,waarom vroegen ze dat niet in het vooruit aan je?Best een beetje flauw!
Ik denk dat je er goed aan doet om nieuwe contacten te leggen,vriendschap komt van 2 kanten en niet van 1 kant!
Ik kan me best voorstellen dat je je eenzaam voelt. :(:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 17:07

funnyhorses schreef:
bestaan er tegenwoordig nog echte vrienden en vriendschappen?
Ik vind dat ze best hadden kunnen vragen of je ook kwam,waarom vroegen ze dat niet in het vooruit aan je?Best een beetje flauw!
Ik denk dat je er goed aan doet om nieuwe contacten te leggen,vriendschap komt van 2 kanten en niet van 1 kant!
Ik kan me best voorstellen dat je je eenzaam voelt. :(:)

Ja dat vind ik ook, en wanneer dat niet zo is ben ik er ook vrij snel klaar mee ;)
Vandaar dat mijn vriendenkring niet zo groot is..

Waarom ze het niet vroegen heb ik niet gevraagd..

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:11

Vriendin van mij heeft het zelfde ongeveer, alleen zij heeft een 'druk beperking' (kan niet goed werken als er drukop haar zit, gewoon werk of school gaan bijna niet, ze is overgevoelig voor die dingen).
Zij zat dus thuis met haar uitkering, geen school, geen werk, en 2 vrienden (ik en 1 ander) die werken en school hebben.
Zij is toen vrijwilligers werk gaan doen op een zorgboerderij met paarden, eerst als deelnemer, later mocht ze ook beetje leiding geven, ze deed dat 2 of 3x per week.

Zolang je nog geen betaald werk hebt is vrijwilligers werk dus misschien een optie, ik weet niet hoe je dat trekt qua geld enzo, maar voor tijdelijk misschien een goede tijdsbesteding :)

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:05

Ik herken me ook precies in jou verhaal.. Ik heb ook heel vaak dat gevoel en ik verpest vaak de boel zelf bij mn vrienden..Njaa.. vrienden.. zoveel zijn het er naar mijn idee volgens mij niet meer. Net zoals je zegt ik loop ook al tijden met de brok spanning in mijn keel en als ik sommige mensen zie kom ik of niet uit mn woorden, of zeg iets heel stoms, of ik ga lopen lachen van de zenuwen... iniedergeval ik een nog rotter gevoel en kom vaak nog vaak vaag over. Wat bij mij heel goed helpt.. is OPRUIMEN... hiermee voel ik me nuttig en gaat het gevoel ook een beetje weg.. Ook ben ik een poosje terug gewoon gaan schilderen.. en hou ik me veel bezig met zaken die ik moet regelen zodat ik niet meer zo snel te tijd heb om mee eenzaam te voelen.. maarja dat gevoel blijft altijd wel bij sommigen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 21:13

Aan opruimen heb ik wel zon ontzettende hekel :=
Daarin ben ik echt heel laks :o

Schilderen kan ik echt niet, ik ben niet echt creatief..
En tja, ik heb niks om te regelen..
Alles wat geregeld moet worden is al geregeld..

Volgens mij is het ook wel te merken dat de fut er even uit is bij mij..
Zoals ik zei; als ik me zo voel, dan heb ik nergens zin in..

En juist nu is het ook belangrijk dat ik initiatief neem, hopelijk begrijpen jullie het een beetje.
Ik moet gewoon dringend eens iets met vrienden doen, het is zeker al 2 weken geleden dat ik ze heb gezien..

En ik heb niet zo heel veel keus, dus ben best wel afhankelijk..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:34

gewoon lekker bokken en alles van je af schrijven!
je ziet wel dat er nog meer mensen zijn die zich zo voelen.
en niet denken dat je zeurt ofzo maar lekker op die toetsen rammen hihi dat lucht vast op en wie weet hou je er een leuke mail maat aan over die je nog es kunt treffen.
laat de moed niet zakken daar ben je nog veelste jong voor,probeer leuke dingen te doen en veel naar buiten te gaan!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:35

ik herken mezelf er wel een beetje in.
Ik heb ook niet een hele hand vol vrienden, wel trouwe, maar die hebben ook hun bezigheid.
Nu de vakantie eraan komt, en het lekkere weer er is, wil ik ook graag leuke gezellige dingen doen.
Maar dan zie je dat iedereen al wat heeft (werk, op vakantie, of al afgesproken) en dan zit je daar in je eentje. En dan moet je zelf maar wat verzinnen om te gaan doen, en paarden de hele dag is ook niet alles:(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:42

Wow ik herken dit echt heel erg
Ik ben ook gestopt met school en geen werk, weinig vriendinnen....
Gelukkig ga ik in sept weer naar school en heb ik nu een vakantie baantje, maar heel veel doe ik nu ook niet.
Zit veel thuis beetje pc en tv, voel me soms ook best eenzaam....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:42

en toch he......echte vrienden laten je niet "zitten"!
die vragen op zn minst of je ook mee wil of komen bij je langs ofzo.
tegenwoordig is iedereen zooo ontzettend op zichzelf,jammer want het kan zooo leuk zijn.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:44

Ik heb 1 vriendin, naja vriendin
We waren altijd harstvriendinnen en nu...
Als ik vraag of ze wat leuks wil doen zegt ze nee geen tijd enz enz
Altijd maar een nee, nu vraag ik haar maar niet meer, maar zij maak ook niet helaas

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:46

dat is wel erg vervelend ja!
hopen dat je op je werk leuke collega's hebt en op school leuke nieuwe klasgenoten waar je buiten de tijden ook nog mee om kunt gaan!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:47

Meldt mij ook even, heb ook weinig vrienden.
En ben voor 100% afgekeurd dus werken zit er voor mij ook niet in helaas.
Probeer wel zo veel mogelijk dingen te doen maar je gaat idd niet even in je eentje de kroeg in teminste ik niet.
Ga kijken of ik vanaf volgende maand kan gaan sporten dan leer je ook wel mensen kennen.
Echt tips heb ik niet voor je, zit zelf al te bedenken hoe ik aan wat meer vrienden kom.