Angstige avond op de huisartsenpost..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Angstige avond op de huisartsenpost..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:34

Gisteravond, heerlijk weer! Lekker gaan barbequen bij vrienden met mijn vriend samen.

Lekkere salade, heerlijk! 2 volle borden opgeschept, jeutje wat was die lekker.
Ik ben er mee bekend dat ik allergisch ben voor hazelnoot, banaan en garnalen, maar hier zaten pijnboompitten in. Geen probleem dus dacht ik, had ze ook nog nooit op.

Vlak na het 2e bord, ik begon me raar te voelen. Het leek alsof iemand mijn keel steeds verder dicht ging knijpen, ik kreeg het ook was benauwder, dus ik dacht.. Oh oliebol..dit gaat niet goed!

Naar mijn weten had ik thuis mijn medicijnen liggen, (minuut of 15/20 rijden van waar ik zat) dus ik gaf aan dat ik even langs huis reed omdat ik een allergische reactie had. Er werd nog de vraag gesteld of er iemand mee moest, maar ik wou ook geen paniek zaaien dus ik zei dat dat niet hoefde, ik wist ook niet dat zo heftig ging worden..

Toen ik net opweg naar huis was, kreeg ik het zo vreselijk benauwd, ik kreeg steeds moeilijker lucht, praten ging me steeds moeilijker af, mijn hartslag schoot omhoog en begon me niet goed te voelen.
Ik ben dus direct naar het ziekenhuis gereden (was 5 minuten er vanaf nog) en gelijk gebeld naar het ziekenhuis dat ik er aan kwam.

Toen ik inmiddels aankwam daar, was het zo erg dat ik het gevoel had dat ik zo knock out kon gaan (wat was ik blij dat ik heel was aangekomen in het ziekenhuis).
Ik ben direct naar achteren geloodsd, neer gelegd, hartslag gemeten (130 was die) en nadat ze wat vroeg wat ik had gegeten, waar ik zowat al geen antwoord meer op kon geven, kreeg ik vrijwel direct een spuit in mijn armspier om wat verlichting te geven. De tranen stroomde over mijn wangen want ik dacht serieus dat ik er tussen uit ging knijpen. Dit kwam denk ik ook in combinatie omdat ik dit nog nooit had gehad plus dat ik toch alleen was en het voelde gewoon heel erg beangstigend allemaal.

Na een kwartier begon het wat af te zwakken en werd het wat houdbaarder gelukkig, ik moest nog wel even blijven zodat ze me konden checken of het wel goed bleef gaan.
Ik ben zelf ook weer naar huis gereden, (ik kreeg me toch op mijn flikker van het personeel daar en ze drukte mij op mijn hart dat ik volgende keer direct 112 moest bellen of laten bellen) want ik zag op dat moment ook geen andere optie. Er was niemand beschikbaar die mij even kon ophalen en zo ver woonde ik niet van het ziekenhuis af.

Ik zit nu aan de Tavegil en Prednison..ik ben doodop en mijn arm doet nog zeer van die prik.

Ik ben volgens mij nog nooit zo bang geweest, maar ik heb mijn lesje geleerd, ik bel volgende keer direct 112..

jamieblont

Re: Angstige avond op de huisartsenpost..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:37

wow ! Da's wel even herftig ja!! gelukkig is er verder niks ''ergs'' gebeurd!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:38

Zo hey, dat is inderdaad even flink schrikken! :(:)
Gelukkig ben je er helemaal heel huids en weer gezond van afgekomen!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:39

Volgende keer dus ook geen pijnboompitten eten dus :)
Of was het wat anders waar je allergisch op reageerde?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:50

Bedankt. Nee ik denk inderdaad de pijnboompitten. Verder heb ik niks gegeten wat ik nog nooit eerder had gegeten.
Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts voor een Epipen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:10

zow heftig marjoos
maar goed dit zal je geen 2e keer overkomen
:(:)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:16

Klikt heavy zeg ik zou doods bang zijn geweest

Hopenlijk kom je er weer helemaal boven op!

Worden pijnboompitjes niet verwerkt in een fabriek waar ook hazelnoot verwerkt word?

Ik heb dat met pinda's enz alles wat daar verwerkt word kan gevaarlijk zijn

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:21

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig is het goed afgelopen en goed dat je zelf naar het ziekenhuis bent gereden!
Inderdaad beter dat je voortaan altijd een epipen op zak hebt voor het geval dat..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:29

Jee wat heftig! Gelukkig heb je het veilig gehaald naar het ziekenhuis en is het allemaal goed afgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:51

He Mar dat is naar :(:) gelukkig is het goed afgelopen :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:57

zo dat is ff schrikken zeg, het is gelukkig goed afgelopen en nou maar ver uit de buurt van pijnboompitten blijven hoor

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:33

Jemig schrik me rot!!
Godzijdank dat het goed is gekomen!! :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:38

Dat is niet niks zeg :n Gelukkig is het redelijk goed gekomen maar begrijp goed dat je er nog van onder de indruk bent. Fijn als je zo'n pen krijgt, dan kun je zelf spuiten.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:41

Oef jeetje dat is schrikken zeg.
Maar gelukkig een goede afloop!

Fijn dat je een afspraak hebt staan voor de epipen!
handig ding :j

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:45

Jemig wat zal jij geschrokken zijn. Wil totaal niet betweterig klinken......... maar als je niet tegen hazelnoot kan..... waarom neem je dan in godsnaam een ander soort nootje?? Gelukkig is het goed afgelopen deze keer. Ik hoop echt voor je dat je die epipen nooit nodig zal hebben. Sterkte met je herstel..... :(:)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:50

Jemig dat was schrikken dan zeg. Ik geloof trouwens niet dat een pijnboompit echt een nootje is hoor. Misschien kan je huisarts eens testen waar je precies allergisch voor bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:53

Zo dat is schrikken...maar 112 kan ook een minuut of 20 duren eer ze er zijn..Zorg dat je altijd wat bij je hebt, gewoon in je tas, op je werk, in je auto..gewoon altijd ergens bij kunnen...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:53

Jeetje, dat is angstig... :(:)
Maar wat ik niet begrijp... je was met je vriend bij die vrienden... zag hij dan niets aan je dat het niet echt lekker ging en waarom ging hij niet met je mee? Of kwam hij je ophalen in het ZH? Dat vraag ik me gelijk af.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 21:51

rainbow8 schreef:
Jemig wat zal jij geschrokken zijn. Wil totaal niet betweterig klinken......... maar als je niet tegen hazelnoot kan..... waarom neem je dan in godsnaam een ander soort nootje?? Gelukkig is het goed afgelopen deze keer. Ik hoop echt voor je dat je die epipen nooit nodig zal hebben. Sterkte met je herstel..... :(:)

Nou, ik dacht serieus dat het gewoon wat anders was. Ik had het nog nooit op..dus vandaar.
Bedankt allemaal, ik ben echt onwijs duf en raar van die Prednison heb ik het idee (en de impact op je lijf van die aanval), kan dit kloppen dat het ook door de Prednison komt?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:12

Dat kan zeker een bijwerking zijn van de prednison ja. :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:11

Jeetje Marjolein, wat heftig zeg. :(:) Flink schrikken ook. Goed dat je een Epipen krijgt, die dingen kunnen je leven redden!!!

Van Tavegil (alle antihistaminica) kan je heel moe en duf zijn. Ik ben in oktober met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat ik per ongeluk pindasoep had gegeten. Had gelukkig een Epipen die ik ook heb gebruikt, maar in de ambulance daalde mijn bloeddruk alweer sterk. Daarna ook Prednison en antihistaminica gekregen. Met het laatste mocht ik niet autorijden etc.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:33

Jeetje wat zul je je angstig hebben gevoeld brr...
Maar fijn dat je weer thuis bent en dat het naar omstandigheden weer redelijk gaat!
Beterschap!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:38

jeetje, dat is schrikken!! en ik snap dat je geen andere optie zag op dat moment, maar inderdaad, wat super fijn dat je heelhuids in het ziekenhuis bent aangekomen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:29

Zo dat is heftig. Wat ben jij hard voor jezelf zeg. Volgende keer maar iets milder zijn voor jezelf en hulp vragen ;) Maar nog beter, hopen dat er geen volgende keer komt.

Hopelijk voel je je snel weer wat beter!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:20

Zo, je lesje wel geleerd ;) Soms moet je iets minder hard voor jezelf zijn en gewoon om hulp vragen, het zou je leven zomaar kunnen redden. Lijkt me wel eng om zoiets mee te maken, maar waarschijnlijk zit je zo in dat moment dat het achteraf enger lijkt, of niet?

Ga nu niet panisch van allerlei dingen worden. De ex van m'n man is zogenaamd voor zo'n beetje alles allergisch en als ze al een klein bultje ziet bij haar of d'r dochter wordt ze helemaal panisch en dan staat de epi paraat...het is ook het enige waar ze over kan praten :roll:

Geloof me, wat een *piep*wijf :D Maar zo ben jij denk ik gelukkig niet ;)