Hoe afvallen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miepje17

Hoe afvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 20:10

Ik volg al een beetje jullie topics over afvallen voor Jo-jo-ers. Ik denk dat ik mezelf wel een jojo kan noemen. De ene week val ik af de andere kom ik gigantisch aan. Maar waar ik graag wat af wil vallen is vooral buik. bovenbenen aan de binnekant. Jullie train tips of dieet tips?

Op dit moment heb ik namelijk wel een pittige stage en hier eet ik tussen de middag wel 5 broodjes. Klinkt misschien veel maar rond een uur of 5 begin ik dan echt alweer naar te worden van de trek. Dus tips ? Oja en ik ontbijt altijd met yoghurt met cruesli.

Alvast bedankt!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:42

Ik doe dus Atkins,ik eet dus weinig kolhydraten, zodra ik er veel van eet krijg ik steeds meer trek.Eeen wit broodje betekend voor mij ik wil meer.

zodiacje

Re: Hoe afvallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:43

Marleen, kan je je honger wel goed stillen zonder koolhydraten dan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:48

Ja juist wel want kolhydraten eten is trek krijgen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:49

Ik denk dat afvallen vooral de kunst is van gezond en regelmatig eten en dan ook nog eens normale porties. Dus niet heel weinig gaan eten, geen tussendoortjes overslaan om vervolgens weer een lunch van bv. 5 broodjes te eten, niet te veel eten en geen voedingsstoffen van je dieet uitsluiten.

Moet ik lekker gaan zeggen als tientonner.. Het is veel makkelijker gezegt dan gedaan. In theorie weet ik, wss net als vele anderen en misschiend ook wel als jij, hoe het moet, maar in de praktijk is dat toch een stuk lastiger.

Een goede balans tussen je eten en het sporten zou het moeten doen... Maargoed, dit weet ik ook al jaren, maar vecht ook al jaren tegen de kilo's. Met mijn 18 jaar ben ik toch denk ik al wel ruim 10 jaar bezig met afvallen. En je raad het al, ik ben alleen maar, weer, aangekomen..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:50

Eet je wel tussendoortjes? Je kan dan een plak ontbijtkoek of een appel eten... het stilt je honger zonder dat je heel wat binnen krijgt. Verder schijnt het dat je van koolhydraten sneller trek krijgt dan van eiwitten. Je kan dus dan beter eiwitten eten dan koolhydraten.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:51

Ik zit ook een beetje met mijn buikje en bovenbenen.
Volgens mijn vriend, fanatiek sporter, moet ik iedere dag 5 minuten buikspier oefeningen doen, dat zou al heel veel verschil maken...
En verder hoor ik vaak dat je juist wat vaker op de dag iets kleins moet eten, om de twee uur iets, dan blijft je lichaam verbranden.
Succes!!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:52

Ik doe het southbeach, wat een beetje hetzelfde principe is als Atkins, dus geen koolhydraten en ook geen suikers.
De eerste 2 weken is het het moeilijkste vol te houden, maar daarna wordt het steeds makkelijker.

Je merkt gewoon dat je lichaam zich omstelt en je geen 'honger' meer hebt in dat soort dingen.
Ik zou je aanbevelen om zoveel mogelijk bruin brood ipv wit brood te eten, oftewel brood met granen.
Neem smorgens een goed ontbijt, Kellogs met fruit ofzo, of anders een bruine boterham. Ik neem smorgens tussendoor altijd yoghurt.
Tussen de middag bruin brood, of een salade met kaas/ gerookte kip. Dan smiddags eet ik weer een yoghurt.
Savonds avond eten, genoeg groenten, vlees, maar op dit moment dus geen aardappelen, pasta, rijst. Dan pak ik savonds nog wat amandel noten, of ander soort noten.

Dan krijg je genoeg binnen. Hoe meer volkoren je eet, hoe beter je vol zit en hoe minder snel je honger krijgt. Verder eet ik dus 6 x per dag en altijd regelmatig.

Edit; ben in 3,5 week 3 kilo kwijt en heb geen honger gehad omdat ik zoveel eet tot ik genoeg heb.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:56

ik dacht dat bruin brood juist koolhydraten waren?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:59

Ja in alles met meel zitten koolhydraten, maar als je je brood niet wilt laten kun je beter overstappen naar de bruine versie, volkoren ofzo, omdat die beter opgenomen wordt door het lichaam en je er sneller vol van zit dan van wit brood.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:59

Je zou ook sonja bakker kunnen doen... en dan voor de man. Is net ff wat meer en heb je wel nodig als je hard werkt :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:00

Oké, thanks montyrulezz!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:00

zodiacje schreef:
Ik zit ook een beetje met mijn buikje en bovenbenen.
Volgens mijn vriend, fanatiek sporter, moet ik iedere dag 5 minuten buikspier oefeningen doen, dat zou al heel veel verschil maken...
En verder hoor ik vaak dat je juist wat vaker op de dag iets kleins moet eten, om de twee uur iets, dan blijft je lichaam verbranden.
Succes!!

Dat klopt ook hoor, meer bewegen helpt ook heel goed omdat daarvan je stofwisseling sneller gaat werken. Hoe minder je doet hoe lager je stofwisseling is. Een flinke wandeling met de hond helpt al!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:04

zodiacje schreef:
Oké, thanks montyrulezz!

Haha heb ook al vanalles geprobeerd hoor, en heb over verschillende dieten en voedingsstoffen al heel veel gelezen.
Maar helaas geld bij mij hetzelfde. Ik ben deze winter toen ik 3 maanden nauwelijks heb kunnen rijden en meer op de bank zat als van de zomer weer 5 kilo aangekomen, die ik er nu met moeite weer af moet zien te krijgen.

Ik moet gemiddeld 1 x per jaar op dieet om een beetje op gewicht te blijven. Ik ben 1.76m en weeg nu 76,5 kilo.
Dat was 3,5 week geleden dus 79,5 kilo. En toen schrok ik wel want wil perse niet over de 80 heen. Ik wil terug naar de 74 kilo en dan vind ik het weer goed ;)

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 21:25

Ja met de tussendoortjes is soms lastig want met werken eten wij nooit iets omdat de kinderen tussendoor zeg maar ok niet krijgen. Dus 1 stuk fruit en smiddags 1 biscuitje.. En verder misschien is Sonja toch een dergelijek oplossing en zowieso het snoep/chips vette hap overslaan. Vind dat wel erg moeilijk hoor.

Vant winter ben ik erg ziek geweest en toen dus erg afgevallen maar die 7 kg zit er nu weer dus dik aan. Maarja misschien is dan sporten ook een optie! Doen jullie ook aan sport en zoja wat helpt voglens jullie het beste?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:27

Ga naar een dietiste toe. Zij kan je helpen om een gezond en verantwoord voedings patroon op te zetten. Realiseer je ook dat buik en boveneen afvallen heel moeilijk is. Je valt van boven naar beneden af. Eerst je gezicht, dan je borsten, buik, benen en billen.

Succes.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:33

miepje17 schreef:
Ja met de tussendoortjes is soms lastig want met werken eten wij nooit iets omdat de kinderen tussendoor zeg maar ok niet krijgen. Dus 1 stuk fruit en smiddags 1 biscuitje.. En verder misschien is Sonja toch een dergelijek oplossing en zowieso het snoep/chips vette hap overslaan. Vind dat wel erg moeilijk hoor.

Vant winter ben ik erg ziek geweest en toen dus erg afgevallen maar die 7 kg zit er nu weer dus dik aan. Maarja misschien is dan sporten ook een optie! Doen jullie ook aan sport en zoja wat helpt voglens jullie het beste?

Het voordeel van sonja vind ik dat je precies weet wat je moet eten zonder dat je er bij na hoeft te denken of het goed is of niet. Ik las laatst trouwens iets dat je gewoon een dag moet inlassen waar je alles kan en mag eten wat je de rest van de week niet eet. Aan de andere kant, je moet er wat voor over hebben.

Die tussendoortjes kan je toch in je pauze nemen? dan hoeft het ook geen probleem met de kids te zijn.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 21:34

DAt is waar. Ja Sonja spreek mij ook wel het meeste aan! Zal nog wel een hele opgave worden maar ben er wel bereid toe!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:36

miepje17 schreef:
DAt is waar. Ja Sonja spreek mij ook wel het meeste aan! Zal nog wel een hele opgave worden maar ben er wel bereid toe!

Je hoeft het ook niet maanden achter elkaar te doen...

Ik vind sonja nog steeds een goede manier en ga er binnenkort weer aan beginnen en daarnaast lekker veel fitnessen, hond wandelen en paardrijden. Er mogen wel heel wat kilotjes af :7

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:40

Vooral meer bewegen. Dan bouw je spier op en verbrand je in rust ook meer. Zelf weet ik inmiddels alle ins en outs van gezond eten, maar het ook doen blijft lastig. Soms gaat het 3 maanden goed, dan weer 3 maanden slecht.
Misschien is een dietist een idee, die kan het programma afstemmen op jouw wensen en dagindeling.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 21:51

Oke, nja dietist klinkt ook weer zo heftig! Haha en het gaat niet om heel veel kilo's maar gewoon echt de vetjes en een kilo of uiterlijk 10.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:25

Met Atkins heb je geen jojo, want Atkins is een leven stijl die je je hele leven vol houd.En je mag best lekker eten hoor.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:15

Voor je buik helpen buikspieroefeningen, ik heb een aardig stel zwembandjes maar in de tijd dat ik naar de sportschool ging deed ik veel roeien, hardlopen en buikspieren en dat helpt veel voor een "strak" buikje.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:21

Ik ben ook bezig met lijnen en volg het Dr Frank dieet. Dus geen koolhydraten. Dit is ook wel vol te houden tot nu toe.

pepjack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:22

Gewoon gevarieert blijven eten. IK ben 6 kilo afgevallen door gewoon te blijven eten en de lekkere tussendoortjes te laten staan. En wat ook heel belangrijk is veel water drinken. En ik eet wel een patatje. Maar met mate. Als je alles laat staan en je gaat dan een keertje wat lekkers eten slaat het lichaam direct alles op.Het is nog altijd zo waar het woordje te voor staat is niet goed.

Van brood en aardappelen wordt je echt niet dik