Haren wassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Haren wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:56

Hoevaak wassen jullie je haren en met welke shampoo en wat doen jullie er vervolgens mee? (Wat smeer je er in, föhn je het, stijl je het etc..)

Gister heb ik mijn haren geknipt en toen werd gezegd dat ik het beter niet meer elke dag moest wassen omdat mijn haar de laatste tijd best droog is. Maar het punt is dat mijn haar best snel vet is. Dus weet iemand een shampoo zonder siliconen die gewoon bij de Etos/DA oid te koop is en waar je haar niet heel erg snel vet van wordt? Ik gebruik nu gewoon elke dag shampoo zodat ik het elke dag kan wassen, maarja het is dus niet goed volgens de kapper. :+

ZusJacobs

Re: Haren wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:58

Ik was mijn haar om de dag met Levendige kleur van Andrelon.
Mijn haar is er super zacht van :) Bijna alles van Andrelon werkt goed voor mijn haar.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:59

Afbeelding

je oplossing :+ Het is droogshampoo voor vet haar, dus als je vet haar hebt even insmeren en dan heb je geen vet haar meer , zo schijnt het :Y)

Dit staat erbij:

Hij is terug van weggeweest, de droogshampoo.

In de jaren 70 en 80 was het helemaal hot (en handig), droogshampoo. Want je hoefde niet meer elke dag je haar te wassen. Nee, je gebruikte gewoon wat droogshampoo en weg was je vette haar. Lee Stafford heeft de Poker Straight Dry Shampoo nieuw leven geblazen en het werkt nog steeds als vroeger. Je sprayt de shampoo op je haar en dan masseer je het in. Even uitborstellen en je haar is weer fris en ruikt heerlijk. (Naar oa. chocolade, caramel, framboos en vanille.)

Behalve de Dry Shampoo bestaat de Poker Straight lijn ook nog uit een shampoo en conditioner en beiden doen wat zij beloven: zij maken je haar stijl en zijdezacht. (Vanaf nu te koop bij oa. Etos.)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:00

De reden dat je haar snel vet wordt, is omdat je j haar elke dag wast, hierdoor haal je constant het beschermingslaagje eraf zeg maar. Ik zou gewoon beginnen met om de dag wassen, dan heb je misschien de 2e dag wel vet haar maar na een tijdje went je haar hieraan.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:01

Ik was het maximaal één keer in de drie dagen, ongeveer. Vaker is echt slecht voor mijn haar, dan wordt het enorm futloos en dun.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:03

ik was mijn haar bijna elke dag en dat kan prima!
je moet in elk geval niet te warm water gebruiken,dan beschadig je je haar namelijk

wat je moet doen bij haar wat snel vet word is alleen shampo op de bovenkant van je hoofd doen.
alleen in het midden dus wat en daar insmeren.
want vanuit daar word je haar vet namelijk.

als je alleen dat inzeept en wast dan glijd de shampo bij het uitspoelen langs de rest van je haar en word het prima schoon.

ik gebruik zelf shampo van guhl voor gekleurd haar en een shampo van schwarzkopf(repair en care)
deze wissel ik af.

ik moet mijn haar wel dagelijks wassen, zit bijna elke dag bij de paarden en die geur zit zelfs in mijn haar dus wil het wel fris houden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:07

Ik gebruik shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Denk niet dat daar siliconen in zitten... Die is trouwens volgens mij ook bij Etos te koop. Sowieso bij De Tuinen.
Ik heb 't precies hetzelfde hoor. Ik was 't ook iedere dag maar ik douche mezelf ook iedere dag. En alleen douchen maar dan m'n haar niet wassen, daar word 't helemaal raar van.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:11

geen shampoo voor vet haar kopen, dit irriteert de hoofdhuid en stimuleert het om nog meer talg aan te maken.
de alleen shampoo op de wortels en bovenste gedeelte van het haar, hoofdhuid niet te veel "masseren".
en conditioner of een masker alleen op het onderste gedeelte gebruiken.
ook niet te warm water en liefst zelf met koud naspoelen.

ik gebruik eigenlijk het liefst shampoo van bij de kapper, dit kost wel meer in aanschaf, maar verbruik er ook wel 5-10x minder van...
ik probeer m'n haar niet elke dag te wassen maar om de 2, met m'n lange haar duurt het verschrikkelijk lang om de schuim eruit te krijgen en te drogen (gebruik nooit een droger, want hier wordt m'n haar te droog van). Anders wordt het nog sneller vet en de punten te droog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:13

De schoonmaakdiva,s adviseren om af en toe met afwasmiddel te wassen, dan wordt je haar pas goed schoon.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:15

_Marianne schreef:
Ik was het maximaal één keer in de drie dagen, ongeveer. Vaker is echt slecht voor mijn haar, dan wordt het enorm futloos en dun.

Dat doe ik inderdaad ook. Eerst elke dag omdat het snel vet word, maar dan werd het alleen maar nog sneller vet. Nu met één keer in de drie dagen is het amper vet en ziet er een stuk voller en glansender uit. Ik gebruik wel altijd volume mouse van fructis om het net nog wat voller te laten lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:15

StillAngel schreef:
Afbeelding

je oplossing :+ Het is droogshampoo voor vet haar, dus als je vet haar hebt even insmeren en dan heb je geen vet haar meer , zo schijnt het :Y)

Dit staat erbij:

Hij is terug van weggeweest, de droogshampoo.

In de jaren 70 en 80 was het helemaal hot (en handig), droogshampoo. Want je hoefde niet meer elke dag je haar te wassen. Nee, je gebruikte gewoon wat droogshampoo en weg was je vette haar. Lee Stafford heeft de Poker Straight Dry Shampoo nieuw leven geblazen en het werkt nog steeds als vroeger. Je sprayt de shampoo op je haar en dan masseer je het in. Even uitborstellen en je haar is weer fris en ruikt heerlijk. (Naar oa. chocolade, caramel, framboos en vanille.)

Behalve de Dry Shampoo bestaat de Poker Straight lijn ook nog uit een shampoo en conditioner en beiden doen wat zij beloven: zij maken je haar stijl en zijdezacht. (Vanaf nu te koop bij oa. Etos.)

Oh ideaal, dit ga ik dan sowieso halen! Ook handig voor dingen als logeren en kampen en zo.. :o

_Marianne schreef:

Hier heb ik gelukkig geen last van.. Ik heb extreem dik haar en ook heel veel slag/beetje krullies, dus dat zit wel goed. :o

ellepel schreef:
ik was mijn haar bijna elke dag en dat kan prima!
je moet in elk geval niet te warm water gebruiken,dan beschadig je je haar namelijk

wat je moet doen bij haar wat snel vet word is alleen shampo op de bovenkant van je hoofd doen.
alleen in het midden dus wat en daar insmeren.
want vanuit daar word je haar vet namelijk.

als je alleen dat inzeept en wast dan glijd de shampo bij het uitspoelen langs de rest van je haar en word het prima schoon.

ik gebruik zelf shampo van guhl voor gekleurd haar en een shampo van schwarzkopf(repair en care)
deze wissel ik af.

ik moet mijn haar wel dagelijks wassen, zit bijna elke dag bij de paarden en die geur zit zelfs in mijn haar dus wil het wel fris houden.

Ik rijd geen paard dus daar wordt mijn haar in ieder geval niet vies van! :) En hockey heb ik normaal gesproken (nu zomerstop) 3x p/w dus ik hoef het inprincipe maar 3x p/w te wassen omdat het dan fris is, maar ik vind het gewoon lekker om elke dag met schoon haar de deur uit te gaan. O:)

_Tara_ schreef:
Ik gebruik shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Denk niet dat daar siliconen in zitten... Die is trouwens volgens mij ook bij Etos te koop. Sowieso bij De Tuinen.
Ik heb 't precies hetzelfde hoor. Ik was 't ook iedere dag maar ik douche mezelf ook iedere dag. En alleen douchen maar dan m'n haar niet wassen, daar word 't helemaal raar van.

Ja hier dus ook! Ik douche het liefste echt elke dag en dan moet ik het gewoon wassen, anders zit het niet..

petitparis schreef:
geen shampoo voor vet haar kopen, dit irriteert de hoofdhuid en stimuleert het om nog meer talg aan te maken.
de alleen shampoo op de wortels en bovenste gedeelte van het haar, hoofdhuid niet te veel "masseren".
en conditioner of een masker alleen op het onderste gedeelte gebruiken.
ook niet te warm water en liefst zelf met koud naspoelen.

ik gebruik eigenlijk het liefst shampoo van bij de kapper, dit kost wel meer in aanschaf, maar verbruik er ook wel 5-10x minder van...
ik probeer m'n haar niet elke dag te wassen maar om de 2, met m'n lange haar duurt het verschrikkelijk lang om de schuim eruit te krijgen en te drogen (gebruik nooit een droger, want hier wordt m'n haar te droog van). Anders wordt het nog sneller vet en de punten te droog

Shampoo voor vet haar gebruik ik sowieso nooit :)!

Ik heb geen zin om dure shampoo's te kopen omdat ik shampoo een paar keer lekker vind en dan ga ik me irriteren aan de geur en wil ik een andere.. Ik heb (/had) ook heel erg lang en dik haar, en ik ben ook echt ruim 10 minuten bezig met uitspoelen van m'n haar O:).

Ik ga eens kijken naar de shampoo van _Tara_ en naar die droogshampoo.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:18

Ik was mijn haar meestal om de dag. Dan gebruik ik Herbal essences, shampoo + cremespoeling.
Als ik het ga stijlen doe ik er nog anti pluis spul in van Schwarzkopf en als ik krullen doe, doe ik er mousse in.

Soms word het ook wat sneller vet, maar dan probeer ik het meestal een dagje vet te laten en het dan daarna wassen. Dan gaat het wel beter. :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:36

ik was het iedere dag, anders is er gewoon geen model in te krijgen en is t gewoon harstikke vet..
ik was het met Panthene en doe er daarna crèmespoeling in
af en toe föhn ik het, maar meestal laat ik het gewoon op een natuurlijke manier drogen :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:40

Ik was mijn haar om de dag of om de 2/3 dagen. Hangt er van af wat ik heb gedaan, kwa sport. Ik was mijn haar nu met de Bananenshampoo en conditioner van The Bodyshop!

Om af te kicken, raad ik je aan om je haar eens een week niet te wassen. Je haar kickt dan af, als je dan gaat wassen om de zoveel dagen, word je haar minder vet. In die week word je haar natuurlijk enorm vet, dus ik raad je aan om je haar in een paardenstaart te doen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:42

Ik was mijn haar elke dag met Andrelon voor normaal haar. Of met Herbal essentials, heb de blauwe en paarse ervan (1 met kokosnoot extract, de ander weet ik zo gauw niet)

Mn haar is niet vet en ook niet droog. Je moet het alleen boven op je hoofd inmasseren en met uitspoelen maakt het de lengtes gelijk schoon. Je moet alleen niet teveel masseren omdat je met masseren je talgklieren stimuleerd en daardoor wordt het natuurlijk vetter.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:45

Ik ook meestal om de dag. Heb het een tijdje elke dag gewassen, vanwege een zeer indringende stalgeur, maar daar heb ik nu geen last meer van, dus kan het ook wel wat minder. 2e dag is het altijd wel wat vetter, vooral mn lok, maar die veeg ik ook vaak uit mn gezicht en daardoor wordt hij snel vet.
Nadeel is wel dat ik ontzettend veel jeuk krijg als ik langer dan om de dag ertussen laat. :( Krabbelen maakt mn haar ook weer vetter, dus moet echt minstens om de dag gewassen worden.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:54

Ik was mijn haar om de dag/ om de 2 dagen. Mijn haar is ook best snel vet, dus meestal is het de 2de dag een beetje vet maar het is juist slecht om het dan elke dag te gaan wassen.
Ik was mijn haar met shampoo en cremespoeling van elvive voor haar dat snel vet word ;) (De roze)
Ik heb ook een tijdje andrelon geprobeert maar dat werkte helemaaaal niet goed voor mijn haar, werd het futloos van, en volgens mij ook sneller vet. Dus das voor iedereen verschillend :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:55

ik was het elke dag, en ben een echte shampoo-sloerie, dus geen vast merk. Net welk geurtje me aanstaat :)
Vervolgens gaat er leave in conditioner in & föhn ik het, al ondersteboven hangend (lang, dik haar en geen zin om met nat haar de deur uit te gaan)
Verder geen fratsen :)

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:58

Ik was het iedere dag. Ik gebruik Andrelon perfecte puntjes, zowel shampoo als cremespoeling.

Daarna föhn en stijl ik het.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:02

Ik was het zo'n 3 keer per week met Andrelon 2 in 1 shampoo. Ik had geen zin meer in geklooi met cremespoelingen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:04

doordeweeks was ik het alle dagen, zit voor mijn werk dagelijks op de motor en van een helm word het echt niet beter.
Dn was ik het ook gewoon met de goedkoopste shampoo van de supermarkt, als ik een paar dagen niet hoef te rijden was ik het met Andrélon zomerblond en dan kan ik het zo 3 dagen niet wassen..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:06

Droog shampoo is inderdaad een goede voor jou! :)

Ik gebruik ook droogshampoo. Zelfde probleem als jij :) Het helpt echt goed tegen vet haar.. T is een klein klusje en je hebt weer frisse lokken.
Ik heb gewoon eentje van 3 euro van swarchzkopf. Bij de etos vandaan dacht ik :)

Ben een week naar een festival geweest, week niet gedoucht.. en een week geen vette vieze haren gehad dankzij dat spraybusje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:09

Juangi schreef:
Ik was mijn haar om de dag of om de 2/3 dagen. Hangt er van af wat ik heb gedaan, kwa sport. Ik was mijn haar nu met de Bananenshampoo en conditioner van The Bodyshop!

Om af te kicken, raad ik je aan om je haar eens een week niet te wassen. Je haar kickt dan af, als je dan gaat wassen om de zoveel dagen, word je haar minder vet. In die week word je haar natuurlijk enorm vet, dus ik raad je aan om je haar in een paardenstaart te doen.

M'n haar een hele week niet wassen gaat me écht niet lukken want ik moet ook werken van de zomer en zo, niet zo charmant dan met vet haar.. Maar ik ga het zeker om de dag wassen in de vakantie. :j

Jibbel schreef:
Ik ook meestal om de dag. Heb het een tijdje elke dag gewassen, vanwege een zeer indringende stalgeur, maar daar heb ik nu geen last meer van, dus kan het ook wel wat minder. 2e dag is het altijd wel wat vetter, vooral mn lok, maar die veeg ik ook vaak uit mn gezicht en daardoor wordt hij snel vet.
Nadeel is wel dat ik ontzettend veel jeuk krijg als ik langer dan om de dag ertussen laat. :( Krabbelen maakt mn haar ook weer vetter, dus moet echt minstens om de dag gewassen worden.

Dat heb ik ook! Echt zo'n jeuk dan, iets minder prettig :=.

Ik doe trouwens ook nog haarbeschermer er in omdat ik mijn haar ook föhn en stijl regelmatig.

em_papillon schreef:
Droog shampoo is inderdaad een goede voor jou! :)

Ik gebruik ook droogshampoo. Zelfde probleem als jij :) Het helpt echt goed tegen vet haar.. T is een klein klusje en je hebt weer frisse lokken.
Ik heb gewoon eentje van 3 euro van swarchzkopf. Bij de etos vandaan dacht ik :)

Ben een week naar een festival geweest, week niet gedoucht.. en een week geen vette vieze haren gehad dankzij dat spraybusje :D

Oh echt ideaal dus, ik ga dat spul echt snel even halen ene keer :j!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:11

Ik gebruik John Frieda straight ahead, geen idee over er siliconen inzitten, maar t is echt geweldig spul! Mijn haar is ook droog en pluizig, en snel vet. Maar dit werkt super..
Wissel het af met kokosnoot shampoo&conditioner, bij de etos gekocht, euro of 4 per fles (zijn grote flessen!)

Ik was het meestal om de 2 dagen. Deed eerst om de dag, maar heb nu extensions, en dan is het best veel werk.
Na het wassen doe ik er een serum in, ook van John Frieda, en een leave-in conditioner.
Soms wat volume mousse maar niet altijd.
Ik fohn het haast nooit, doe wel vaak stijlen.

Daarna nog een beetje serum in de puntjes, en heb een creme van john frieda voor op droog haar, gaat t glanzen. :j

En over droogshampoo: Heel handig, maar niet met zwart haar ;)
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 22-06-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:12

Ik was iedere dag me haar, eerst shampoo dan cremespoeling.
Dan laat ik het of opdrogen of fohn ik het droog!