Te veel buikvet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Te veel buikvet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:14

Ik heb een echt zo'n dikke buik, terwijl mijn BMI goed is, was een paar maanden geleden trouwens nog te licht. Ik heb gelezen dat buikvet slecht is.
Wat kan ik er aan doen, zodat het weggaat? Sporten doe ik veel. Sinds februari doe ik bijna elke dag 100 x buikspieroefeningen, opdrukken etc. Doe ik misschien iets niet goed? Ook fiets ik elke dag en ben gewoon altijd in beweging. Of is het gewoon erfelijk?

Katja

Re: Te veel buikvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:16

Waar baseer je op dat je teveel buikvet hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:17

Heb je je hoeveelheid buikvet laten opmeten? :) Want dan weet je pas of je teveel hebt of niet. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:17

Niet iedere dag buikspieroefeningen doen... Je spieren heb echt om de dag rust nodig.
Daarnaast helpt dat niet om vet kwijt te raken. Vet verbranden doe je alleen met dingen als fietsen, hardlopen, zwemmen, dat soort dingetjes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:20

_Tara_ schreef:
Daarnaast helpt dat niet om vet kwijt te raken. Vet verbranden doe je alleen met dingen als fietsen, hardlopen, zwemmen, dat soort dingetjes.

Juist wel, krachtsporters hebben een zeer laag lichaamsvet gehalte. Duursporters juist hoger omdat vet essentieel is voor aerobe verbranding.
Vetopslag is voor een groot deel erfelijk, dus waarschijnlijk is het gewoon je zwakke punt. Door trainen kun je het idd onder controle houden maar dat gaat niet van vandaag op morgen. Denk eerder in maanden. Je kunt bij een sportschool advies vragen en een schema laten opstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:22

Daarnaast kan ook de pil een factor zijn van extra opslag. Dat is in mijn case het geval, evenals de erfelijke factor. :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:22

Ik heb het misschien wat verkeerd gezegt, maar ik kan echt duidelijk voelen dat het vet is. Waar kun je dat opmeten? Mijn taille-omtrek was volgens mij iets van 86 cm.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:23

Maar door alleen maar spieren te trainen, verdwijnt je vet toch niet? Die krachtsporters doen er echt nog een hoop conditietraining bij hoor. Anders verlies je geen vet.

Katja

Hoe lang ben je en hoe oud?

upendo

Unwritten schreef:
Daarnaast kan ook de pil een factor zijn van extra opslag. Dat is in mijn case het geval, evenals de erfelijke factor. :D

Ik WIST het! :')

Potdorie!

Ik wil ook de oplossing weten, van mijn halve wasbordje naar een waterbedje maar dan anders. -O-

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:24

Zolang er nog vet op je buik zit kun je je buikspieren trainen tot je een ons weegt: Eerst moet dat vet eraf.

Dus: Cardio. Hardlopen, skeeleren, crosstrainer, wandelen, enz enz enz. En dan wel minstens een half uur en doorzetten zodat je hartslag zo hoog mogelijk komt te liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:25

Vooral veel bewegen/sporten. Misschien kun je gaan hardlopen? Dan span je sowieso ook je buikspieren aan, terwijl je dat bij fietsen niet hebt. Anders kan je misschien ook een keer naar de huisarts gaan. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je misschien last hebt van je darmen en dat daardoor je buik wat meer opgezet is. Of misschien tips vragen bij een sportschool?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 18:25

Katja schreef:
Hoe lang ben je en hoe oud?

17 jaar, 1,65 m.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:26

Gucci_ schreef:
Ik heb het misschien wat verkeerd gezegt, maar ik kan echt duidelijk voelen dat het vet is. Waar kun je dat opmeten? Mijn taille-omtrek was volgens mij iets van 86 cm.

Er bestaan weegschalen die exact kunnen meten hoe hoog je vet en spierpercentage is in alle onderdelen van je lichaam. Het meet zelfs eenverschil in kracht tussen je benen en armen, heel nuttig apparaat als je het echt wilt weten. Staat vast wel ergens bij een arts of sportschool.

Ik zie hier een paar rare tegenstellingen. ALs je spieren wilt maken zullen deze gevoed moeten worden. Een magere hein maakt niet veel spier. Maar 1-zijdige training is inderdaad ook niet zo nuttig.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:26

Oh ik volg dit ook even, ben in 1 jaar ook van een half wasbordje naar een waterbedje gegaan haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:42

Maar hoe weet je dat je teveel buikvet hebt? aangezien dat niet betekent dat je het meteen hebt :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:46

upendo schreef:
Unwritten schreef:

Ik WIST het! :')

Potdorie!

Ik wil ook de oplossing weten, van mijn halve wasbordje naar een waterbedje maar dan anders. -O-

Nog een lotgenoot! Dagdag strak buikje, hallo flubberblubber!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:46

nodi schreef:
Oh ik volg dit ook even, ben in 1 jaar ook van een half wasbordje naar een waterbedje gegaan haha!

Hahahaha, hier ook 1! twee zwangerschappen vlak achter elkaar is ook niet echt bevordelijk! Het hangt er hier lekker bij! pff! :')

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:57

88cm is de maximale buikomvang die een vrouw mag hebben het beste is om onder de 80 cm buikomvang te zitten en inderdaad je kan buikspieroefeningen doen tot je een ons weegt maar dat zorgt niet voor vermindering van buikvet. Gezond eten, wandelen/hardlopen en krachttraining helpt bij vermindering van vet.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:01

markies schreef:
88cm is de maximale buikomvang die een vrouw mag hebben het beste is om onder de 80 cm buikomvang te zitten en inderdaad je kan buikspieroefeningen doen tot je een ons weegt maar dat zorgt niet voor vermindering van buikvet. Gezond eten, wandelen/hardlopen en krachttraining helpt bij vermindering van vet.

Dat vind ik nogal kort door de bocht.
je hebt nu eenmaal smalle en brede exemplaren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:08

als ik tussen de 80 en 88 zit dan leef ik niet meer volgens mij ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:12

Hier nog een met een verder slank lichaam en een flink buikje...
Ik wil het liefst plaatselijk afvallen, maar heb begrepen dat dat helemaal niet kan.. Helaas..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 19:47

Kinke schreef:
als ik tussen de 80 en 88 zit dan leef ik niet meer volgens mij ;)

Dan ben ik in de war, dan was het iets van 78 :P Ik zal het nog wel even opnieuw opmeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:51

Mijn buik is ook 86 hoor, ik heb een flink buikje maar ben niet persé te dik.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:55

Heino schreef:
Hier nog een met een verder slank lichaam en een flink buikje...
Ik wil het liefst plaatselijk afvallen, maar heb begrepen dat dat helemaal niet kan.. Helaas..

Hetzelfde hier! :)
Vind mijn buik vreselijk!.. het cijfer van gewicht wordt minder als ik lijn, maar mijn buik niet.. grrr