Ik heb mijn regels om de 2 weken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_WB

Ik heb mijn regels om de 2 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:05

Heej ,

Nu jha, op mijn verjaardag 14 mei waren mijn regels net gedaan,
2 weken erna begonnen ze openieuw,
nu we 2 weken verder zijn zijn ze er weer!
Ik weet echt niet wat ik heb... Gistere zijn ze weer begonnen, en het lijkt wel op een stort bad :(
Ik heb binnen 2 weken een uitstap met het school naar een waterpark, al een geluk dat ik ze daar niet heb...
Maar de 8é julie tot de 17 é julie ga ik op kamp naar Italie :D aleen begin die vakantie zou ik ze dan terug krijgen.

Helpt het echt om de pil te nemen en zo je maandstonden uit te stellen?

x_Elise

Re: Ik heb mijn regels om de 2 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:07

Je regels? :=
Wat is dat? :+
Of bedoel je dat je om de twee weken ongesteld bent?

Abeltje77

Belgisch zie ik?

Regels is................. ongesteldheid?

Ja, de pil helpt daarin wel. Maar niet nu, dat is te korte termijn. Je kunt er evengoed wel aan beginnen, zodat je het voor een volgende keer wel kunt regelen.
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 18-06-10 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

ja :j

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:07

jha ongesteld (:

Zonnetje81

Ik had dat ik vanaf mijn laatste dag ongesteld dan weer na 11 tot 14 dagen weer ongesteld werd. En dan 8 dagen lang stortvloed. Voor mij een reden om na 3 jaar (toen dat weer erger werd) aan de pil te gaan. En wat een VERLOSSING, had ik 10x eerder moeten doen!!! Ik ben nu gewoon 5 dagen ongesteld met aanloop naar mijn topdag op de 3e dag en dan de 5e dag bijna niks meer. Het is te plannen wanneer je ongesteld wordt. Ik zou zeggen: DOEN!!!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-06-10 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

dutchy_

Oh wat vervelend! Maarja als je nog jong bent is het normaal dat het onregelmatig is volgens mij.

Als je de pil neemt kun je het inderdaad gewoon uitstellen. Je moet normaal 3 weken de pil slikken en dan een week niet. Maar je kan ook na 3 weken gelijk met een nieuwe strip beginnen en dan stel je het uit.

Al weet ik niet of het in het begin meteen werkt, want toen ik aan de pil begon werd ik gelijk 5 weken achter elkaar ongesteld en pas werkte het echt.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:12

er zijn ook pilletjes te krijgen die het eenmalig uit stellen. gewoon voor mensen die niet aan de pil zijn.

Die zijn er voor gemaakt en helpen echt! deed ik vroeger voor vakanties ook wel.
gewoon even je huisarts bellen > Primolut heet dat.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:44

regels gedaan,.. ik dacht die moet vaak de vensterbank schoonmaken ofzo ?? Ha ha,.. :D

Bij mij heeft de pil erg geholpen voor het krijgen van regelmaat.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:47

LZP --> MW

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:03

lejo schreef:
er zijn ook pilletjes te krijgen die het eenmalig uit stellen. gewoon voor mensen die niet aan de pil zijn.

Die zijn er voor gemaakt en helpen echt! deed ik vroeger voor vakanties ook wel.

Die zijn inderdaad goed (nooit gebruikt, alleen verhalen gehoord).
Zelf werd ik altijd heel onregelmatig van de pil (normaal een regelmatige cyclus) en pas bij de zwaardere pilen werd ik weer regelmatig.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:30

Als ik jou was zou ik toch zeker een afspraak maken met een gynnacoloog. Het kan onschuldig zijn maar dat hoeft zeker niet. Ik ken iemand die dat ook altijd had en die was vervolgens op haar 18e al in de overgang. En dat is niet alleen heel erg als je graag ooit kinderen wil maar je hebt dan ook kans op botontkalking e.d.
Niet om je bang te maken, maar hier moet serieus naar gekeken worden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:26

Had ik ook: 2 weken niet ongesteld, 1 week wel. Erg frustrerend. Sinds ik de pil slik, kan ik ongesteld zijn wanneer ik wil (ik slik door).
Dus ja: het kan zeker een uitkomst zijn! Houd er rekening mee dat je op de eerste dag van je menstruatie moet beginnen om veilig te blijven.

Onzin over gyneacoloog: niet nodig hoor. Je hebt gewoon een korte cyclus. De HA schrijft de pil voor en je bent al klaar.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:32

hoe oud ben je? en hoelang ben je al ongesteld?
Het kan namelijk bij sommige meiden tot ruim 2 jaar duren voordat de cyclus regelmatig is ;) heeft allemaal met je hormoonhuishouding te maken :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:52

lejo schreef:

Die heb ik ook wel een tijdje gebruikt, ontzettend handig! Ben nu aan de pil, en oh, wat is dat een verlossing :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:40

Het viel me ook onmiddellijk op dat je van België was, ik gebruik ook het woordje "regels". :Y)
Ik ben van de dokter moeten beginnen met de pil om dezelfde reden als jij. Ik was ongeveer 13-14 jaar.
Ik was ongesteld, dan 10 dagen niet, en dan weer een 10tal dagen wel, dan weer niet,...
De dokter zei dat ik met de pil moest beginnen omdat mijn lichaam de normale cyclus moest leren. (3 weken niet, 1 week wel)

Het had alleen maar voordelen dat ik met de pil moest beginnen. Ik kan sindsdien perfect zeggen wanneer ik ongesteld ga worden, ik kan ervoor zorgen dat ik op vakantie niet ongesteld word, én ik moest niet aan mijn ouders vragen voor de pil omwille van gemeenschap met vriendjes. :Y) (ik keek altijd enorm hard tegen dat gesprek op, maar ik heb die preek dus nooit gehad :D )

Misschien kan je best even langs de huisarts gaan en je probleem uitleggen. Hij/zij zal je perfect kunnen zeggen wat het best toepasbaar is op jou.
De pil is in ieder geval wel iets geweldig, ik vind het zalig om perfect te weten wanneer ik ongesteld word.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:36

Rebel_Jits schreef:
Had ik ook: 2 weken niet ongesteld, 1 week wel. Erg frustrerend. Sinds ik de pil slik, kan ik ongesteld zijn wanneer ik wil (ik slik door).
Dus ja: het kan zeker een uitkomst zijn! Houd er rekening mee dat je op de eerste dag van je menstruatie moet beginnen om veilig te blijven.

Onzin over gyneacoloog: niet nodig hoor. Je hebt gewoon een korte cyclus. De HA schrijft de pil voor en je bent al klaar.

Wat nou onzin. Niks geen onzin. Zoals ik zeg kan onschuldig zijn maar het kan ook een ernstigere oorzaak hebben.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:59

Ts is nog maar 14 he..
Is niet heel raar dat de cyclus dan nog onregelmatig is. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:02

Sophie_midas schreef:
Ts is nog maar 14 he..
Is niet heel raar dat de cyclus dan nog onregelmatig is. :)

ik was 13 toen ik hieraan begon, maar ik was het dan ook al 2 jaar :)
ik was ook zo onregelmatig als de TS en ben echt blij dat ik dit gedaan heb zeg :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:07

lejo schreef:

He, dat is handig! Ik wist niet dat dat bestond, maar daar ga ik achteraan :j
Geeft dat alleen geen bijwerkingen in die zin van daarna tijd onregelmatig ongesteld?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:51

supersambo schreef:
Wat nou onzin. Niks geen onzin. Zoals ik zeg kan onschuldig zijn maar het kan ook een ernstigere oorzaak hebben.

nou ja, beetje overdreven om direct naar een gyn te rennen is het wel, de huisarts lijkt me een prima tussenstop om je probleem eens voor te leggen.
Voor primolut moet je er toch heen en voor de pil ook, dus ik zou me niet direct zorgen maken en gewoon eens gaan praten en vragen.
op je 14e is het helemaal niet vreemd als je nog erg onregelmatig bent. Als een huisarts het echt niet vertrouwd stuurt hij je heus door.

wbt de andere vraag, de primulut geeft voor zover ik weet geen bijwerkingen (ieder mens is anders natuurlijk en je kunt op hormonen heel heftig reageren, maar dat geen veel voorkomend iets iig)
Je begint gewoon een paar dagen voor je vakantie met slikken en je stopt als je terug bent/ 1 dag voor je terug gaat. Dan komt de ongesteldheid vanzelf weer op gang.
Het biedt overigens geen bescherming, maar dat zal op je 14e nog niet echt een issue zijn (maargoed, ik meld het toch maar even, je weet maar nooit ;) )

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:54

In België is het haast onmogelijk om niet bij de gyn te belanden als je aan de pil wilt, meestal gaat de HA daar niet over :)

Ik zou eerst ter controle naar de gyn gaan :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:57

Bij mij was er geen sprake van een gyn, en ik woon bij mijn weten nog steeds in België :Y)
De huisarts doet ook de jaarlijkse controle (uitstrijkje nemen), er komt geen gyn bij te pas.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:00

Ik kan ook gewoon naar de huisarts om de pil, en ik ben ook van België ;). Ik moet wel om de 6 maand een onderzoek, maarja, dat nemen we er dan weer bij :o .
TS; ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en met hem overleggen wat de beste oplossing is hoor, zoals de meesten hier dus zeggen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:16

wat er bedoeld wordt is dat als je om de twee weken menstrueert er te weinig tijd is voor de eicel om te rijpen en dan te springen. Er is dus geen ovulatie (eisprong) waardoor het niet mogelijk is om zwanger te worden. Nou denk ik dat de TS niet zwanger wil worden op deze leeftijd dus dat is geen probleem :P En in het begin zijn veel meisje onregelmatig ongesteld. Ik zou me nog niet te veel zorgen maken daarover. Maar het vervelende van zo vaak menstrueren is wel dat je veel bloed verliest en makkelijk bloedarmoede zou kunnen krijgen. Daarvan krijg je klachten als moeheid, sterretjes zien bij opstaan (heeft iedereen wel een beetje, maar neemt toe) en een bleke huid etc. Als het lang aanhoudt zou ik idd even overleggen met de HA voor een oplossing