Vage klachten wat kan het zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s_spikker

Vage klachten wat kan het zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:27

Hallo

Ik heb nu al een week of 1,5 a 2 van die stomme klachten. maar ook weer niet echt om mee naar de huisarts te lopen.
Het begon met steeds misselijk, soort last van mij maag.
Ook heb ik nu steeds last van buikpijn in de onderbuik. Soort ongesteldheids gevoel of dat door gaat komen.
Ook erg last van mijn onderrug. Dat voel ik nog het meeste. Zodra ik op sta bv doet het erg pijn en moet ik echt weer even in de benen zien te komen.
Ook ben ik steeds moe en kan nu echt lang slapen. Van savonds tot ik naar bed ga tot een uur of 12 in de middag. Ook gerust dan smiddags nog een aantal uur.
Deze klachten lijken mij ook niet echt normaal maar ook weer niet levendsbedreigend
Wat zou het kunnen zijn? Heerst er een soort griepje dat meer mensen hier last van hebben misschien?

Janine1990

Re: Vage klachten wat kan het zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:55

Veel slapen doet mij denken aan bloedarmoede??? Gezien het ongesteldheidsgevoel zou dat misschien een mogelijkheid zijn???

Kan het misschien ook zijn dat je niet voldoende vitaminen en mineralen en bouwstoffen binnen krijgt???

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:56

Misschien een verwaarloosde blaasontsteking, of ehm, t eerste waar aan ik moest denken, zwanger?!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:58

Door de klachten die jij hebt kwam ik erachter dat ik ongewenst zwanger geworden was, wat uiteindelijk uitgelopen was op een miskraam bij 8 weken.

Nu wil ik je niet bang maken ofzo, maar dat was het eerste wat in mij opkwam.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:00

Ik dacht ook als eerste aan zwanger zijn..
Toch even langs de huisarts misschien? :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:00

Hé deze klachten heb ik ook! En vaak duizeligheid, niet alleen als ik opsta.. En dat ik altijd best veel dorst heb. Maar ben vanochtend naar de dokter geweest voor mijn rug en die heeft me doorgewezen naar de fysio. Dus ik wacht dat eerst even af.
Maar dat buikpijn, ongesteldheidsgevoel, heb ik af en toe 3 weken heel erg, dan weer een hele tijd niet, dan 1 dag wel weer heel erg dus dat vind ik een beetje te vaag om voor naar de dokter te gaan. Is dit bij jou wel duidelijker?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:05

Ik heb dezelfde klachten, heb spastiche darm.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 15:06

Bloedarmoede zou ik niet weten eigenlijk. Heb daar naar mijn weten nog nooit last van gehad.
De laatste tijd eet ik juist weer een stuk gezonder. fruit en bruin brood etc. Wel zit ik ook snel vol maar heb ook weer vaker honger. Beetje appart.

Ik slik al een heel aantal jaar de pil, ik slik deze heel vaak door en neem zelde pauze voor ongesteld te worden.Dus zwanger ? Hoor altijd dat mensen zoveel tijd gestopt zijn met de pil en nog niet zwanger.
Heb wel sex gehad met een jongen zonder condoom maar ik had een paar dagen erna al last van deze klachten dus dan lijkt me dat t niet komt omdat ik zwanger zou zijn? Of is dat wel zo snel mogelijk?
Meestal merk je toch de eerste maand niet dat je zwanger bent? pas als je overtijd zou moeten zijn?

Dat buikpijn en pijn in mijn onderrug heb ik deze week eigenlijk al constant net zo zeurderig gevoel dat je ongesteld moet worden. Wat eigenlijk niet kan omdat ik de pil gewoon doorslik altijd.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:06

8nnemiek schreef:

Das het beste advies dat er is gegeven. Even een testje halen en langs huisarts...

EDIT (zie je laatste post nu pas):

Even testen meid, dan ben je in ieder geval van de onzekerheid af. Dus hup naar de drogist!
(en als je seks hebt, is er nou eenmaal de mogelijkheid dat je zwanger kan worden)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:10

s_spikker schreef:
Bloedarmoede zou ik niet weten eigenlijk. Heb daar naar mijn weten nog nooit last van gehad.
De laatste tijd eet ik juist weer een stuk gezonder. fruit en bruin brood etc. Wel zit ik ook snel vol maar heb ook weer vaker honger. Beetje appart.

Ik slik al een heel aantal jaar de pil, ik slik deze heel vaak door en neem zelde pauze voor ongesteld te worden.Dus zwanger ? Hoor altijd dat mensen zoveel tijd gestopt zijn met de pil en nog niet zwanger.
Heb wel sex gehad met een jongen zonder condoom maar ik had een paar dagen erna al last van deze klachten dus dan lijkt me dat t niet komt omdat ik zwanger zou zijn? Of is dat wel zo snel mogelijk?
Meestal merk je toch de eerste maand niet dat je zwanger bent? pas als je overtijd zou moeten zijn?

Dat buikpijn en pijn in mijn onderrug heb ik deze week eigenlijk al constant net zo zeurderig gevoel dat je ongesteld moet worden. Wat eigenlijk niet kan omdat ik de pil gewoon doorslik altijd.

Ik stopte met de pil en was de eerste keer al meteen zwanger, en ik kreeg na paar dagen ook zo een zeurderig ongesteldheidsgevoel.. en ben nu 14 weken zwanger.
Niet om je ongerust te maken maar de mogelijkheid bestaat.
En ik slikte ook altijd door. :)
Zo een testje kost 5 euro bij kruidvat en sluit een hoop uit. Zou zowiezo even langs huisarts gaan, aangezien je er flink last van heb.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 15:12

SunnyBL schreef:
8nnemiek schreef:

Das het beste advies dat er is gegeven. Even een testje halen en langs huisarts...

EDIT (zie je laatste post nu pas):

Even testen meid, dan ben je in ieder geval van de onzekerheid af. Dus hup naar de drogist!
(en als je seks hebt, is er nou eenmaal de mogelijkheid dat je zwanger kan worden)

Is een test nu al betrouwbaar dan? Heb net eventjes zitten lezen en staat heel vaak dat je het kan doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Maar ik slik dus de pil door. en heel stom dus ook niet netjes van 1 stripje maar van meerdere en door elkaar en niet netjes per dag. Dus geen idee wanneer eigenlijk.
Of als ik nu zou stoppen met de pil en ongesteld word is het dan ook niet zwanger?
Of krijg je als je de pil doorslikt gewoon nog een bloeding als je zwanger bent?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:13

s_spikker schreef:

De pil werkt anders dan de prikpil (die gebruik ik, ik word echt nooit ongesteld), het kan zijn dat je even een stop moet inlassen aan het einde van je strip, om alles door te laten breken??? Hoewel het volgens mij weinig verschil zou moeten maken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:15

s_spikker schreef:
Is een test nu al betrouwbaar dan? Heb net eventjes zitten lezen en staat heel vaak dat je het kan doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Maar ik slik dus de pil door. en heel stom dus ook niet netjes van 1 stripje maar van meerdere en door elkaar en niet netjes per dag. Dus geen idee wanneer eigenlijk.
Of als ik nu zou stoppen met de pil en ongesteld word is het dan ook niet zwanger?
Of krijg je als je de pil doorslikt gewoon nog een bloeding als je zwanger bent?

In jouw geval zou ik sowieso overgaan op de prikpil :Y)
Chaoot :P

Als je de pil slikt en je doet een test tijdens je ongesteldheid, is het nog niet betrouwbaar, aangezien je gewoon een doorbraakbloeding hebt en niet echt ongesteld wordt, aangezien er geen baarmoederslijmvlies aangemaakt wordt door de pil.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 15:15

Zou kunnen, wanneer is je stopdag? Vanaf dat moment zou je kunnen testen. Die van het kruidvat schijnen niet alleen goedkoop maar ook nog eens supergoed te zijn.
En anders probeer je er nu 1 en voor de zekerheid over 2 weken nog een keer.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:02

Ik heb geen idee wanneer ik eigenlijk zou moeten stoppen omdat ik van meerdere strips de pil pak want dan kan ik bv mn oude niet vinden of zit die in een andere tas en maak ik een nieuwe open en slik ze ook niet op de dagen omdat ik hem toch altijd doorslik bijna.
Dus is een beetje lastig te zeggen vrees ik.
De klachten zijn wel een aantal dagen erna (sex) begonnen maar kan toeval zijn denk ik.
Dit was 16 dagen geleden

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:11

Ik slikte ook gewoon de pil (ook altijd door).
Ik wist dat overgeven de betrouwbaarheid van de pil kon verminderen, maar niet dat het ook met diaree kon.

Ik had niet overgegeven, alleen diaree gehad (buikgriep), een paar weken later bleek ik alsnog zwanger te zijn ondanks dat ik de pil altijd netjes optijd slik en hem niet vergeten was.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:14

Axel_Clauw schreef:
Ik wist dat overgeven de betrouwbaarheid van de pil kon verminderen, maar niet dat het ook met diaree kon.

Ik had niet overgegeven, alleen diaree gehad (buikgriep), een paar weken later bleek ik alsnog zwanger te zijn ondanks dat ik de pil altijd netjes optijd slik en hem niet vergeten was.

Hoe ben jij er achter gekomen dan? toen jij stopte daarna met je pil werd je toen wel of niet ongesteld? omdat het geen "echte"bloeding is van je baarmoederslijmvlies

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:55

Hmm, ik zou gewoon morgenochtend even naar de HA gaan om je urine te laten checken. Ik vind het meer klinken als een blaasontsteking.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:01

Lien2 schreef:
Hmm, ik zou gewoon morgenochtend even naar de HA gaan om je urine te laten checken. Ik vind het meer klinken als een blaasontsteking.

Oke ik heb alleen niet een branderig gevoel als ik moet plassen en dat ik heel vaak moet zegmaar.
Wel weer misselijk op het moment. Maar bij zwanger heb je dat meestal smorgens toch? bij mij is dat dus meestal in de avond. ook zo raar

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:18

s_spikker schreef:
Lien2 schreef:

Oke ik heb alleen niet een branderig gevoel als ik moet plassen en dat ik heel vaak moet zegmaar.
Wel weer misselijk op het moment. Maar bij zwanger heb je dat meestal smorgens toch? bij mij is dat dus meestal in de avond. ook zo raar

Bij een blaasonsteking heb je idd meestal een branderig gevoel en moet je vaak, maar dat hóeft niet. Maar de kalchten moe, pijn in de onderrug, pijn in buik kúnnen ook duiden op een blaasontsteking. Dus voor je je meer in het hoofd gaat halen (zwanger) zou ik gewoon even langs de HA gaan. Met een eenvoudig testje met een strip kunnen ze zo zien of je een blaasontsteking hebt.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:26

Ik snap niet dat die deur bij de HA altijd plat gelopen moet worden. Was laatst ook op het nieuws dat mensen te vaak naar de Ha gaan.
De meesten klachten verdwijnen binnen 6 weken wel. Je gaat echt niet zomaar dood. En als je komt wordt je toch weer weggestuurd. Want als het niet echt nodig is moet je echt geen antibiotica slikken. Je lichaam kan een hoop dingen zelf oplossen.
Mijn huisarts suggereert altijd als je geen koorts hebt en geen bloed (urine, ontlasting) dan is het meestal niet zo erg.
Ik zou zeggen kijk het even aan en koop een zwangerschapstestje.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:36

s_spikker schreef:
Axel_Clauw schreef:

Hoe ben jij er achter gekomen dan? toen jij stopte daarna met je pil werd je toen wel of niet ongesteld? omdat het geen "echte"bloeding is van je baarmoederslijmvlies

Ik stopte met de pil om weer ongesteld te worden, vervolgens was ik 14 dagen later nog steeds niet ongesteld.
Ben toen naar de dokter gegaan omdat de krampen steeds erger werden, en toen had ik bloed af laten nemen (had 2 negatieve testen en 3 positieve) en daaruit bleek dat ik inderdaad zwanger was.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:44

Je kan, als je aan de pil bent gewoon ongesteld worden ookal ben je zwanger.

Ik heb momenteel ook lage buik- en rugpijn. Vandaag is gebleken dat ik een blaasontsteking heb. Ochtendurine opvangen en naar de HA brengen, het is maar een kleine moeite, maar dan kun je dat uitsluiten. Bij mijn HA had ik binnen een dag al de resultaten.
Mocht daar niks uitkomen zou ik meteen een afspraak met de HA maken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:47

Lynske78 schreef:
Ik snap niet dat die deur bij de HA altijd plat gelopen moet worden. Was laatst ook op het nieuws dat mensen te vaak naar de Ha gaan.
De meesten klachten verdwijnen binnen 6 weken wel. Je gaat echt niet zomaar dood. En als je komt wordt je toch weer weggestuurd. Want als het niet echt nodig is moet je echt geen antibiotica slikken. Je lichaam kan een hoop dingen zelf oplossen.
Mijn huisarts suggereert altijd als je geen koorts hebt en geen bloed (urine, ontlasting) dan is het meestal niet zo erg.

Lang leve het vragenuurtje van de assistente!
Toch kun je maar beter geen 6wkn wachten als je een blaasontsteking hebt. Je lichaam kan veel, maar die medicijnen zijn er niet voor niks.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:24

LynnDenise schreef:
Lynske78 schreef:

Lang leve het vragenuurtje van de assistente!
Toch kun je maar beter geen 6wkn wachten als je een blaasontsteking hebt. Je lichaam kan veel, maar die medicijnen zijn er niet voor niks.

Idd blaasonsteking kan een nierbekkenonsteking worden en dat kan zelfs dodelijk zijn. Maar je merkt vanzelf als het slechter met je gaat. Dan ben je echt wel doodziek.
Maar ik zou voor een simpele blaasontsteking geen antibiotica willen. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk en iedere situatie is ook anders.
Je kunt ook iets nemen met cranberry's erin.
Als je geen medicijnen neemt en je lichaam overwint z'on onsteking zul je in de toekomst er beter tegen bestand zijn.
Antibiotica zou een laatste redmiddel moeten zijn en nu wordt het vaak als regel voorgeschreven bij dit soort dingen. Omdat mensen niet met lege handen bij de dokter weg willen gaan.

Vandaag op het nieuws;

5 van de meest gevaarlijke schimmels voor mensen zijn inmiddels resistent voor antibiotica.(met andere woorden als je een zwakke weerstend hebt en je hebt z'on schimmel opgelopen heb je gewoon pech) Ik wil wel eens weten waar dat naar toe gaat over 50 a 100 jaar met die schimmels, bacterieen en virussen.