het lucht in mijn darmen probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arwennn

het lucht in mijn darmen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:42

hallo bokkers!!

beetje rare titel misschien maar ik zit echt al heeeel lang (en dan bedoel ik serieus jaren) met het probleem
dat ik regelmatig lucht in mijn darmen heb. Nou dat lucht wil je opzich niet op elk moment er uit hebben :P dus dan gaat
het zo raar borrelen in je buik en ik word er helemaal gestoord van! Ook wordt mijn buik dan dikker door de lucht.. het is niet zo dat het
echt pijnlijk is maar wel een irritant gevoel wat je weg wil hebben, maar elke keer als je dat lucht wel vrij laat komt het vrolijk weer
terug :(
heb al van alles geprobeerd zoals yakult en activia en zelfs probiotica pilletjes.. dat laatste hielp wel het beste maar ik vroeg me af of er meer bokkers zijn met dit probleem?
en wat doen jullie er aan?
ik heb het namenlijk bijna elke dag en ik ben het wel een beetje zat..

groetjes Annet!

xEliine

Re: het lucht in mijn darmen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:43

Ik heb net hetzelfde en je kan er niet echt iets aan doen denk ik. Is ook te zien met wat je eet..; Maar inderdaad het is erg vervelend :(

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:44

Misschien moet je eens goed bekijken wat je eet. Als je van bepaalde producten veel eet, zoals bananen, raken je darmen ook verstopt. Snap helemaal wat je bedoeld, is heel vervelend! Ik heb er ook alleen last van als ik teveel bananen eet.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:45

bananen eet ik dus nooit, ik eet veel vezels en ik vermijd brood met pitjes en sesamzaad enzo want daarbij is de reactie altijd erger
ook kijk ik uit met sausjes in eten, dat doe ik minder of helemaal niet.. al is dat ook niet altijd lekker dus zo nu en dan negeer ik die darmen maar en eet ik lekker sausjes :P
fijn dat er zo snel gereageerd wordt! :)

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:47

Arwennn schreef:
hallo bokkers!!

beetje rare titel misschien maar ik zit echt al heeeel lang (en dan bedoel ik serieus jaren) met het probleem
dat ik regelmatig lucht in mijn darmen heb. Nou dat lucht wil je opzich niet op elk moment er uit hebben :P dus dan gaat
het zo raar borrelen in je buik en ik word er helemaal gestoord van! Ook wordt mijn buik dan dikker door de lucht.. het is niet zo dat het
echt pijnlijk is maar wel een irritant gevoel wat je weg wil hebben, maar elke keer als je dat lucht wel vrij laat komt het vrolijk weer
terug :(
heb al van alles geprobeerd zoals yakult en activia en zelfs probiotica pilletjes.. dat laatste hielp wel het beste maar ik vroeg me af of er meer bokkers zijn met dit probleem?
en wat doen jullie er aan?
ik heb het namenlijk bijna elke dag en ik ben het wel een beetje zat..

groetjes Annet!

ik ken dit probleem heel erg goed en ik heb er ook last van. mijn darmen kunnen teveel toegevoegde suiker (cola sinas icetea, snoep enz) niet goed verwerken en daar krijg ik gasvorming van. als je veel cola drink of veel suiker gebruikt zou je eens kunnen proberen om het te minderen. sinds ik heel weinig toegevoegde suikers binnenkrijg is het bij mij bijna weg. drink ik weer eens een blikje cola, dan heb ik de poppen weer aan het dansen. natuurlijke suikers uit fruit kan wel.
misschien de moeite waard om te proberen?? wel een week of 4 volhouden, want die suikers moeten eerst uit je lichaam

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:49

oh dat is wel een heel goed idee! en wat drink je dan bijvoorbeeld?
want opzich zit bijna overal suikers in.. of zoiets als crystal clear ofzo?
iig heel erg bedankt voor de tip ik zal het zeker proberen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:51

Pfff herkenbaar, momenteel is mijn buik weer een ballon en doet het zeer!!! Kom net van mijn paard af, moest me er af laten rollen bijna. Heb vandaag niet al te verstandig gegeten en dat merk ik direct (lees patat met een kaassoufle uit tijdnood).
Brood met pitjes hebben bij mij geen uitwerking gelukkig want dat vind ik erg lekker.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:52

Ik heb er ook last van, m'n buik zwelt gewoon op!
Vooral 's avonds na het eten is het net of ik 3 maanden zwanger ben :+

Ik volg het topic even mee, om te kijken of er tips zijn waar ik iets aan heb.

Met uien en prei e.d. iig voorzichtig zijn! haha ;)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:53

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:54

Prei is bij mij idd ook een trigger, dat kan ik niet veel eten. 1 stronkje door de bami/nasi oid gaat wel maar een hele preischotel uit de oven gaat absoluut niet (en laat ik dat nu net zo lekker vinden!!! :( )

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:56

Oh, dit volg ik even! :)
Ik heb dit nu al heel wat weken. Word er een beetje moedeloos van..

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:56

dat spoelen doen ze bij verhardingen staat er he.. maar kan me bijna niet voorstellen dat het zo erg kan zijn aangezien ik niet jaren ongezond eet ofzo! maar het kan altijd nog als echt niks werkt..
weet ook niet of je met zoiets langs een dokter moet, die kunnen ook niet door je buik heen kijken om te zien wat er is :P
@jennnn: ja zwanger lijk ik op het moment ook wel :') haha!!
@crazycactus: oei ja dat is echt drama voor je buik zulk eten haha!! sterkte :(:)
wel een beetje jammer dat bij heel veel het ander eten is, ik kan niet al het eten aan de kant schuiven helaas :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:57

Same here. Bij mij ligt het een beetje aan de zenuwen. :))

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:57

Arwennn schreef:

ik drink (heel afgezaagd) veel water en thee. crystal clear gaat goed en daarbij voor de smaak heb ik ook regelmatig gewoon een lekker glas ranja, niet te sterk aangelegd. extra tip, let ook op zoetstoffen van bijv. cola light, want daar reageer ik ook op.
roosivee multifit gaat ook nog redelijk, mits niet meer als 1 á 2 glazen op een dag en niet zo drie dagen achter elkaar. helemaal geen suiker is niet te voorkomen, want dat zit overal in. maar uit ervaring heb ik wel gemerkt dat als je de echte 'suikerbommen' laat staan er al snel verbetering zal komen. athans dat was bij mij. tipje ook van suiker moet je 'afkicken' en ontwennen. heb me de eerste twee weken af en toe echt flauw gevoelt. had dus altijd iets te eten in de vorm van fruit bij, maar ik was dan ook wel redelijk suiker verslaafd :P

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:58

zenuwen heb ik op dit moment ook wel en stress want heb maandag en volgende week woensdag laatste tentamens van het school jaar (lees: 6 in 2 dagen :roll: )
maar ik heb het al jaren dus daar kan het niet aan liggen.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:59

dippie25 schreef:
Arwennn schreef:

ik drink (heel afgezaagd) veel water en thee. crystal clear gaat goed en daarbij voor de smaak heb ik ook regelmatig gewoon een lekker glas ranja, niet te sterk aangelegd. extra tip, let ook op zoetstoffen van bijv. cola light, want daar reageer ik ook op.
roosivee multifit gaat ook nog redelijk, mits niet meer als 1 á 2 glazen op een dag en niet zo drie dagen achter elkaar. helemaal geen suiker is niet te voorkomen, want dat zit overal in. maar uit ervaring heb ik wel gemerkt dat als je de echte 'suikerbommen' laat staan er al snel verbetering zal komen. athans dat was bij mij. tipje ook van suiker moet je 'afkicken' en ontwennen. heb me de eerste twee weken af en toe echt flauw gevoelt. had dus altijd iets te eten in de vorm van fruit bij, maar ik was dan ook wel redelijk suiker verslaafd :P

hahaha ik ben meer suiker verslaafd in de zin van ijsthee en cola drinken! :P
maar crystal clear vind ik erg lekker dus dat moet ook goedkomen ;)
en ik ben meer chips verslaafd dan snoep dus ook dat valt mee haha!! (al zit er in chips vet :+ )

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:03

Heel toepasselijk.. Ik krijg deze reclame onder aan het topic;

Uw darmen reinigen?
Reinig uw darmen met FitForMe Detox Complete 15-daagse reinigingskuur
www.fitforme.nl/darmen-reinigen

:P

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:04

Hier een reclame van Yakult!!! Hihihihihi.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:05

heeeeeeeeeeeeel bekend probleem!!!

ik heb het van vet eten dan word mn buik heel dik en borrelen mn darmen dr vreeselijk oplos.

de grootste problemen heb ik met (olijf)olie.
en vloeibaare bak en braad omdat daar ook olie in zit.
sinds ik gewone(harde) boter gebruik van de zuivelhoeve ah gaat het prima.
nergens last van maar als ik bv chips van lays eet dan gaat het fout die bakken in zonnebloem olie.

ik hou dr zeker rekkening mee als ik ergens heen ga dat ik of voor t eten weg ga of buikpijn op de koop toe.
of ik neem zelf wat mee bij goede vrienden maar die weten t ook wel en houden er zelf al rekening mee.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:06

hmmm ik een schoenen reclame o'moda.... niks niet darmen reinigen hahaha

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:08

Ik had het probleem ook, toen ik gestopt was met melk drinken was ik ervanaf. Mijn darmen kunnen dus niet tegen melk.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:09

ik kreeg al de hoe gezond zijn jouw darmen test hier onder hahaha :')
maar bedankt voor alle reacties echt super!!! had ik neit verwacht dat er zoveel mensen zijn die er last van hebben.. heb altijd het idee dat mijn darmen de enige zijn die lawaai kunnen maken als die vuvuzelas van het stadion :')

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:09

@goldynf uit eten gaan is ook altijd een verzoeking idd. Helemaal als het eten later komt dan een uur of 7, dan kan ik soms niet meer lopen van de pijn. Zo vervelend.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:09

hoe is iedereen er achter gekomen waar je niet tegen kon? want ik lees nu echt heeeel veel dingen haha..

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:13

@Arwen; Dat dacht ik idd ook altijd. Toch fijn te weten dat er lotgenoten zijn ;) hihi..

ALs ik het hier zo lees zijn er een aantal mensen die tegen 'een bepaald iets' niet kunnen.

Hoe ben je daar achter gekomen? (Zou willen dat ik er bij mezelf dan ook snel achter kom ;))