Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:09

N.a.v. het topic wat je nooit tweedehands zou kopen.

"Smetvrees?", die vraag/opmerking krijg ik regelmatig naar m'n oren geslingerd.
Vind het zelf nogal een breed begrip :o

Wat vind jij nou echt vies?

Ik pak zelden een deurkruk vast met m'n handen, was m'n handen héél vaak, wisselgeld/pinautomaten/trapleuningen/etc. vind ik echt te smerig voor woorden. Oh, en het openbaar vervoer...wat zat er voor mij op die stoel? Ben dan ook heel blij met m'n rijbewijs.
Ook kan ik het niet laten erbij na te denken tijdens het uiteten gaan wie er vóór mij met hetzelfde bestek zat te eten. Laatst vond ik tijdens een etentje een lange haar in het eten, maar kreeg keurig een nieuw bord met nieuw eten gelukkig.
In m'n auto ligt ook standaard een pompje 'zeep zonder water' voor 'het-geval-dat'...

Meer mensen met zulke dingen?
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 15-06-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:11

Ik was gewoon mijn handen voordat ik iets ga eten, dat ze tussendoor vies zijn door een pinautomaat kan me weinig schelen.

Met van die kweekonderzoekjes heb ik weleens aangetoond dat de wcbril schoner is dan de deurkruk _O- geen dingen die je moet weten als je smetvrees hebt denk ik :+

Klaasje

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:13

Inderdaad, bespaar me de details, haha. Toen ik nog op school zat nam ik wanneer ik kon ook m'n eigen laptop mee, om de vieze toetsenborden te onwijken :o Ook zoiets.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:15

Klaas jij hebt gewoon luxeproblemen schat :D
Het heeft wel een klein beetje weg van smetvrees inderdaad.. :=

Ik heb er helemaal geen moeite mee trouwens, ben een echte ransbak :+ Als er snoep op de grond valt, hebben we altijd de 3 seconden regel nog! Tussen 0 en 3 seconden mag je iets nog weer oppakken om alsnog op te eten :))

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:16

Oei ik heb wel smetvrees......
In een restaurant checken of alles schoon is.
Nergens naar het toilet durven alleen thuis bij pa & ma en werk.
Als ik ergens overnacht bedenk ik wat er allemaal onder die lakens gebeurd is en op die matras :+
Pashokjes vind ik ranzige dingen maar soms ontkom je er niet aan.
Ik voel me vies als ik ergens anders iets eet, drink of toch echt heeeeeel nodig moet plassen :D
Ik was een keer in een vakantiehuis, heb ik eerst de vaatwasser ontsmet, toen al het bestek, borden en kookgerei erin gedaan en eerder wilde ik het niet gebruiken, heb het hele huis volledig choongemaakt en nog gruwelde ik overal van.....

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:16

Wist je trouwens dat je handen vóór het wassen vaak schoner zijn dan na het wassen (qua bacteriën) :D
Laatst bijgewerkt door loesje688 op 15-06-10 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:17

O ik ben daar echt niet zo moeilijk mee hoor. Was soms zelfs m'n handen niet nadat ik naar de wc ben geweest. Een boterham eten nadat ik bij de paarden ben geweest zonder handen te wassen, geen probleem.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:18

Ik ben ook zo'n miep die echt tig keer d'r handen wast..
Wat ik ook smerig vindt; borden afwassen waar mensen van gegeten hebben, of etensresten uit het putje van de wasbak halen :r brrr...
en zo heb ik nog wel meer }:0 wat dat betreft was het niet zo'n goede zet om in de zorg te gaan werken :+ hoewel het daardoor wel wat minder extreem geworden is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:20

Tara ik ben ook zo'n ransbak :+

Het interesseert me niks en ik kan me weinig bij smetvrees voorstellen. Maar als je je zo laat beperken dat je nergens anders naar de wc gaat of niet op vakantie gaat, denk ik wel dat het niet 'normaal' is :o

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:21

Nee, zou wat worden met mijn studie als ik smetvrees had :+ .

Wel alles redelijk proper graag en natuurlijk op stage loop je jezelf constant te ontsmetten dus dan word het ergens ook wel een beetje gewoonte.
Ik houd de middenweg aan in het dagelijkse leven.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:21

@ Miep en Kytha: Héél herkenbaar beide!
Toen ik nog op mezelf woonde gebruikte ik handschoenen bij het afwassen en schoonmaken.
Verstopte putjes? Vraag liever de buurman even :=

Wat betreft het werken in de zorg: Dat leek mij voorheen altijd super leuk, maar alle 'je weet wel' werkzaamheden hebben me echt tegengehouden.
Sta dan ook bij het minste geringste te kokhalsen :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:25

Kytha schreef:
Ik ben ook zo'n miep die echt tig keer d'r handen wast..
Wat ik ook smerig vindt; borden afwassen waar mensen van gegeten hebben, of etensresten uit het putje van de wasbak halen :r brrr...
en zo heb ik nog wel meer }:0 wat dat betreft was het niet zo'n goede zet om in de zorg te gaan werken :+ hoewel het daardoor wel wat minder extreem geworden is.

Etensresten uit het putje van de wasbak, doe ik gewoon met blote handen. Geen probleem.

@ Nicolletje: Mij interesseert 't allemaal ook niet zo := Ik was vaak alleen m'n handen als er andere mensen ook hun handen staan te wassen. Beetje groepsdruk zeg maar :') Eigenlijk ook stom. Alleen met kip ben ik dan wel voorzichtig of als ik sta te koken en ik heb bv net een ei ergens in gedaan, dan zit er vaak nog wat eiwit aan je vingers. Dat spoel ik er wel snel ff af.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:27

:= de vaat en het putje zijn voor mijn vriend :+

Ik ben absoluut geen zorgelijk typje maar ik vertik ook zeer zeker om de luier van mijn neefje en nichtje te verschonen :D
Kots van de kat..... vriendlief de klus want ik ga over mijn nek :P

Maar goed ik zeg maar altijd iedereen heeft zijn eigen uitmuntendheden :=

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 18:28

Ook zo leuk, zwembaden e.d. Hoe ze het ook schoonhouden, dat zit me toch echt tussen m'n oren en betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik er in doorsla.... :\

Als ik de mogelijkheid heb haal ik het liefst ook een doekje om het stuur van de auto en microfoon bij optredens als er iemand anders in/aan heeft gezeten.

qwertyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:28

Ik heb daar ook een beetje last van inderdaad....

Ik vind bijvoorbeeld nat wc papier in de wc echt heel vies.
Ik was mega vaak mijn handen.
Ik raak ook zo min mogelijk deurkrukken aan.
Verstupte putjes en haren in een douche van een hotel.
En haren in mijn eten. En zwembaden vind ik ook nogal smerig...
Laatst bijgewerkt door qwertyg op 15-06-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:29

Kots van de kat, diarree van de hond, ook geen problemen mee. Behalve mensenkots, dat vind ik wel echt heel vies.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:34

Voor de mensen met echte smetvrees: is op vakantie gaan voor jullie nog wel leuk en ontspannend? Wat moet kamperen voor jullie een hel zijn :+

Ik heb uberhaupt nog nooit over nagedacht wie er op de stoel voor me zou hebben gezeten :+ In ov check ik wel of de stoel iig niet ranzig is, maar kan mij het schelen wie erop gezeten heeft.

Ik heb wel dat ik heel vaak mijn handen was en vaak probeer m'n handen schoon te houden. Ik vind schoonmaken (o.a.) vervelend omdat ik het vies vind. Wat hier ook al genoemd wordt haat ik ook: etensresten (vooral uit de wasbak idd) en vieze putjes. Ook het vuil doen is niet mijn favo klus. En ik ben beetje panisch met eten. Vlees mag niet op dezelfde plank als groente en de vleesplank moet goed afgewassen worden. Maar af en toe spreek ik mezelf streng toe; ik heb het dan ook geen smetvrees. Je moet gewoon kunnen leven. Bovendien is het prima voor je weerstand om eens wat minder smetteloos te zijn.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:36

Oh mij maakt dat echt niet uit haha ik was wel gewoon netjes mijn handen enz maar toetsenborden/deurklink/geld aanraken dat maakt me niet uit :)

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:39

Sommigen mensen slaan wel wat door O:)

Ik ben niet zo heel erg snel vies van dingen.. Maar kots enz. vind ik wel vreselijk vies :o

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:45

_Tara_ schreef:
Kots van de kat, diarree van de hond, ook geen problemen mee. Behalve mensenkots, dat vind ik wel echt heel vies.

Heel herkenbaar. :))

Verder geen smetvrees. Ik was wel regelmatig mijn handen, maar lang niet zo extreem als bovenstaande voorbeelden.
Openbare WC's vind ik wel vies, dan moet er een dikke laag pleepapier op de wc-bril. :j
In het openbaar vervoer kan het me niet schelen wie er voor mij op die stoel heeft gezeten, als de stoel er maar niet ranzig uitziet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:48

Hondenstront (onder mijn schoen :( ), dat vind ik nou écht vies.

Van mijn eigen katten of vriend of paarden ben ik echt niet vies :n
Mijn eigen doucheputje of gootsteen met etensresten vind ik ook niet echt vies? Ik heb het er zelf ingestopt? :=

En ja ik ben ook zo een die denkt dat een beetje viezigheid alleen maar je weerstand versterkt. Ik raap dus ook rustig een (niet al te plakkerig) snoepje of sigaretje op als het valt :=

Ik was trouwens als het even kan mijn handen liever niet te vaak, tenzij ik handcrème meeheb. Ik krijg zulke droge handen van zeep en schoonmaakmiddel.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 18:55

in een openbare wc zal ik ook nooit een deurkruk aanraken met de blote hand ik doe dat altijd met mijn elleboog ook ga ik absoluut niet op vreemde wc brillen zitten zelfs de kraantjes vind ik vies en ben dan ook altijd heeeeel blij als het er een is met zo'n sensor

dan probeer ik ook altijd te vermijden dat ik aan de leuning van een roltrap zit
die voelen altijd zo vies en kleverig dus nee

inderdaad het bestek in een restaurant vertrouw ik ook niet helemaal

handen geven + zoenen vind ik ook niet fijn (als het niet mijn man is)

maar voor de rest ben ik niet zo erg vies van dingen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:01

Hier nog iemand! Ik herken me echt in bovenstaande dingen. :') Ik houd er echt niet van om naar openbare toiletten te gaan, deurkrukken en trapleuningen aan te raken etc. Ook ben ik eigenlijk vies van iedereen (drinken van iemand anders bijvoorbeeld). :o

Best irritant eigenlijk..

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:07

Jeetje, ik denk er niet eens bij na wanneer ik een trapleuinig vastpak of een deur open doe.. Dat gaat wel een beetje ver..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:20

ik heb daar helemaaal geen last van.. ik begin smorgens om 9 uur ong op stage (pensionstal) ga voeren, theedrinken vervolgens paarden naar het land doen en uitmesten en dan gewoon brood eten.. ik was mn handen pas als ik thuis kom voor het avond eten.. het maakt me echt niks uit..