Tandenpijn, wat voor pijnstilling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Tandenpijn, wat voor pijnstilling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:14

Mij blijft het helaas niet bespaard.. Ik heb sinds een paar uur echt ontzettend last van mijn tanden.
Ik vrees een gaatje .. of 2 := (ben al eventjes niet bij mijn grote vriend de tandarts geweest := ) en mijn verstandskiezen komen door...
Paracetemol al wel op, maar dit werkt toch niet helemaal je van het..
Dus wat hebben jullie nog voor tips om het weekend over te komen?
Maandag sowieso een afspraak maken bij de tandarts, maar moet het toch tot die tijd nog even uitzingen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:15

Ibuprofen is dan het enige wat bij mij helpt.
Niet gezond misschien, maar beter als niet kunnen slapen van de pijn :=
Ik kreeg echt hoofdpijn van de pijn.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-06-10 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:15

ibuprofen!
tenminste bij mijn mams helpt het, die heeft laatst kies laten trekken, en met ibruprofen heeft ze er geen last meer van :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:16

Ibuprofen is bij mij dan ook het enige wat werkt.

Yogo

Ik zou ook zeggen ibuprofen, maar je hebt ook al 2 paracetemols op. Weet niet of die combinatie verstandig is..

Freechoice

Iets met codeïne er in helpt iets beter...
Succes, ik weet hoe je je voelt :(:)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:18

ibuprofen, heb ooit van tandarts advies gekegen als dta niet werkt combineren met paracetemol.

Maja als het een ontsteking is gaat dat je ookniet helpen.
Gaatjes doen bij mij eigenlijk nooit echt pijn, behalve met koud/warm of zoet :P

Ben geen tandarts fan meer :') dus ijsjes eet ik niet, hete dranken drink ik niet. en kauw al een jar alleen met rechts :')
Alles went zeg maar :')

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:18

Paracetemol is al eventjes geleden, dus dat is geen probleem om nu Ibu te slikken.
Dat ga ik maar even nemen voor ik naar bed ga, heb ik er vannacht nog wat aan.

Ja idd Cayenne, heb een zeer hoofd (en oor rechts) ervan..

Ik heb nooit tandenpijn.. Maar zoals ik het nu voel hoef ik daar dus niet rouwig om te zijn :=

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:19

Ibuprofen 600mg :j wordt door kaakchirurgen altijd voorgeschreven als pijnstillers.
Mag je naast paracetamol innemen, maar ik zou eerst proberen om een goede paracetamol spiegel op te bouwen, dus 4 keer per dag 2 tabletten. Als dit nog niet helpt, dan pas iets sterkers.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:19

Wil je niet ontmoedigen, maar bij mij hielp totaal helemaal niets. Ook mijn ibuprofen 600 die ik voor mijn oorontsteking 3x per dag mocht slikken (ipv de 1x voor de menstruatiepijn)
Vind ibuprofen wel altijd fijner dan paracetamol, helpt ook beter bij mij.
Ben ook al een tijd niet meer bij de grote boze wolf geweest, kreeg laatst oproep voor de controle, heb al een no-show voor mijn laatste behandeling.. Moet nog voor 2 gaatjes, maar na die verschrikkelijke hell van een wortelkanaalbehandeling (alhoewel ik niets voelde van de behandeling omdat ik al zo lang met pijn had rond gelopen dat de wortel dood was..) in de 3 maanden daarvoor gevulde kies heb ik een ongelofelijke hekel aan mijn tandarts.. can't help it..
kou hielp, en tja toch ibuprofen denk ik..

Wardie schreef:
Ibuprofen 600mg :j wordt door kaakchirurgen altijd voorgeschreven als pijnstillers.
Mag je naast paracetamol innemen, maar ik zou eerst proberen om een goede paracetamol spiegel op te bouwen, dus 4 keer per dag 2 tabletten. Als dit nog niet helpt, dan pas iets sterkers.

die krijg ik alleen bij de huisarts vandaan.. en helaas kon ik er daar 4 van per dag slikken (slecht van me, met 3 zit je als op de max dosering..) op het laatst hielp helemaal niets.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:20

Bon_Bon schreef:
Ben geen tandarts fan meer :') dus ijsjes eet ik niet, hete dranken drink ik niet. en kauw al een jar alleen met rechts :')

Jaaa, dat deed ik dus ook. Was echt doodsbang voor de tandarts, dus ook jaren niet geweest.
Tot ik aan beide kanten verging van de pijn, en ibuprofen hielp wel, maar goed, een langere tijd ibu slikken is ook niet gezond :+
dus toch maar gegaan. Ik heb een hele rits afspraken achter elkaar gehad waarin niets gedaan werd, zodat ik er aan kon wennen. Inmiddels ben ik redelijk van de angst af.

en wat schreef de tandarts uit na de behandeling? :D juist, een recept voor Ibuprofen 600 (of 800, weet ik niet meer). Ideaal! Ik liep een week te zweven en heb geen pijn gevoeld, maar goed.. ik voelde ondertussen echt helemaal niets meer door die hoge dosis :')

Daarna overigens nooit meer hoofdpijn gehad van de tandpijn, want daar wordt je ECHT gek van!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-06-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:23

Nymphadora schreef:
Ja idd Cayenne, heb een zeer hoofd (en oor rechts) ervan..

Dan heb je kans dat het een zenuw is die bloot ligt oid.

Wat bij mij ook wat verzachte, was thee drinken.
Het verdoofde en verzachte de pijn wel iets, maar weg gaat het er natuurlijk niet van.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:19

Cayenne schreef:
Bon_Bon schreef:

Jaaa, dat deed ik dus ook. Was echt doodsbang voor de tandarts, dus ook jaren niet geweest.
Tot ik aan beide kanten verging van de pijn, en ibuprofen hielp wel, maar goed, een langere tijd ibu slikken is ook niet gezond :+
dus toch maar gegaan. Ik heb een hele rits afspraken achter elkaar gehad waarin niets gedaan werd, zodat ik er aan kon wennen. Inmiddels ben ik redelijk van de angst af.

en wat schreef de tandarts uit na de behandeling? :D juist, een recept voor Ibuprofen 600 (of 800, weet ik niet meer). Ideaal! Ik liep een week te zweven en heb geen pijn gevoeld, maar goed.. ik voelde ondertussen echt helemaal niets meer door die hoge dosis :')

Daarna overigens nooit meer hoofdpijn gehad van de tandpijn, want daar wordt je ECHT gek van!

Ben voorheen nooit bang geweest voor tandarts, had alleen een hekel aan mn een na laatste, dus toen van praktijk veranderd en bij een tandarts terecht gekomen die beweerd voor angst patienten te zijn maar zo een ongelooflijk k*lere wijf is :( boren doet altijd pijn! hoe ze het ook verdoofd, als je je hand opsteekt slaat ze je hand weg ipv te stoppen :s
Mocht absoluut geen frisdranken en vruchtsap meer drinken, ik tijdje volgehouden, kom ik daar begint ze van Jaaa en je hebt toch gedronken , dat zie ik toch aan je tanden :s :s :s naja toen was ik er klaar mee, dat werkt blijkbaar ook niet.

Kiezen trekken daarentegen vind ik no-problem, alle 4 verstand zijn er uit, 2 oude melkkiezen (zat niks onder) en 2 gewone zijn al foetsie, maakt me niks uit, maar begin niet over boren... brr

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:21

Wardie schreef:

Amen! Ik zit nu vanwege een eruit gesneden (ontstoken) verstandskies, met gesprongen hechtingen (dus groot gat in mn mond) op 4x 1000 paracetamol en 3x 600 ibuprofen en dan is het nét te redden.

Sterkte met je tandpijn, is niet fijn!

Ps ibuprofen 600 is alleen te verkrijgen op recept, je kan evt de HA post bellen (heb ik vorige week ook gedaan) dat ze een receptje sturen naar de apotheek?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Tandenpijn, wat voor pijnstilling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:46

Aspro werkt ook goed! Alleen is dat ook een bloedverdunner (dacht ik). Ik heb ook heel vaak tand/kies pijn gehad, wat ook goed hielp was koud water drinken, heeeeeel erg veel. In het begin doet het pijn, totdat het de kou gewend is en dan is het verdoofd. :j

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:54

Het beste wat werkt, vind ik, is inderdaad Brufen 600/800, al dan niet in combinatie met paracetamol als het echt niet uit te houden is.
Het nadeel is dat dat alleen verkrijgbaar is met een recept.
Mocht je die nou niet hebben dan kun je Nurofen bruisgranulaat 400 nemen. Dit is eigenlijk hetzelfde als de Brufen maar dan met een lagere dosis ibuprofen en gewoon te verkrijgen bij een drogist.

Sterkte met je tandpijn.
Laatst bijgewerkt door pres op 12-06-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:57

Ibuprofen inderdaad dat werkt alleen bij tandpijn bij mij.
Ben blij dat ik er nooit meer last van heb. := Ergste pijn die je kan hebben is tandpijn. :\

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:39

Paracetamol (2 stuks) combineren met ibuprofen. Om de 6 uur zo'n combinatie nemen.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 16:42

Ik ben even van de Ibu afgestapt, is helemaal drama voor mijn maag :')
Dus hou het maar even bij PCM 1000 mg en maar flink een spiegel gaan opbouwen nu.
Want merk het wel aan mijn mond als het uitgewerkt is.. Echt een vervelende pijn.

Cruesli: Ibu 600 mg hoeft niet via de HA ;)
Gewoon eentje van 400 en 200! ;) Ideaal :D
En die zijn beide gewoon bij de drogist te krijgen

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:23

Misschien naar de tandarts?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:47

Tooske schreef:
Misschien naar de tandarts?

Of misschien even wat beter de OP lezen?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:11

Het is morgen vrijdag. Dan kan je gewoon nog naar een tandarts. Zeker voor een noodgeval.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:27

Ik krijg van de tandarts altijd Brufenbruis. Dit werkt perfect. Tenzij de ontsteking al zo ver is dat ook dit niet meer helpt. Het is niet te verkrijgen bij de drogist, je moet het echt vragen bij de tandarts. Sterkte!!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:30

Johanna59 schreef:
Het is morgen vrijdag. Dan kan je gewoon nog naar een tandarts. Zeker voor een noodgeval.

Ja nou zoiets bedoel ik ook lezen kan ik in ieder geval wel hoor.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:33

Bon_Bon schreef:

Ik had het kunnen schrijven als mijn vader me niet naar de tandarts zou sleuren... Máár ik zit sinds kort bij de angsttandarts en dat is echt een verademing! Ik ben zelfs al een keer alleen geweest; ze zijn aardig, begripvol en doen je geen pijn :Y)