Eten voor narcose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Eten voor narcose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:44

Hallo!

Ik moet voor een kleine ingreep (15-20min) onder narose. Maar vanmmiddag pas om 14.45. Ik moet me melden om kwart over 1.

Ik mag volgends het briefje 4 uur van te voren alleen wat ligts eten. Dus dat houd in beschuit met jam..

Weet iemand of het ook chocolade hageltjes mogen zijn? Of een bakje yoghurt met mueslie? Of een beschuitje kan ik het onmogelijk uithouden :o

Gr madieke

take_one

Re: Eten voor narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:45

Je kan toch even bellen naar het ziekenhuis? :)
Bakje yoghurt zou ik niet doen, je mag namelijk geen melkproducten hebben voor een operatie, ik tenminste niet.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:47

wat raar, voor zover ik weet mag je nooit wat eten voor je narcose, je moet volledig nuchter zijn...
Chocolade zou ik niet doen, dan maar beschuit met jam ;-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:47

Yoghurt niet, dat is te zwaar. Je kunt er een kopje thee drinken, of een glaasje water. Geen frisdrank drinken.

Chocolade hageltjes mogen wel, maar ik zou het wel bij 1 beschuitje houden, het is maar 1 dagje...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:48

Ik zou het ook niet te zwaar maken, ook al hou je het voor je gevoel er niet op uit. Meestal ben je flink misselijk na een narcose en het lijkt me niet zo fijn voor jezelf als je toch teveel of te zwaar hebt gegeten en alles er weer uit komt.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:49

Hm.. Ja maar ik haaaat bellen. :o

maar neem aan dat een bakje yoghurt wel om 2 uur verteerd zou zijn? Het gaat er alleen om dat als je moet overgeven er geen eten in je luchtpijp komt..

Je kan niet niets eten als je pas om kwart voor 3 geholpen word, toch? Ik val dan echt flauw als ik te weinig eet. Ookal span ik me niet in..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:50

MissDonna schreef:
Hm.. Ja maar ik haaaat bellen. :o

maar neem aan dat een bakje yoghurt wel om 2 uur verteerd zou zijn? Het gaat er alleen om dat als je moet overgeven er geen eten in je luchtpijp komt..

Je kan niet niets eten als je pas om kwart voor 3 geholpen word, toch? Ik val dan echt flauw als ik te weinig eet. Ookal span ik me niet in..

Als ik jou was zou ik me gewoon houden aan het advies van het ziekenhuis, dat krijg je niet voor niets mee. Niet eigenwijs zijn, als je perse meer wilt eten, eet dan een tweede beschuitje, maar geen yoghurt, dat valt zwaar en tis zuur.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:51

Eet gewoon 3 beschuitjes, opzich kan het niet heel veel kwaad denk ik.
Ik heb geloof ik voor mijn operatie ook nog iets kleins gegeten. :o
Melkproducten zou ik echt laten, toen ik voor mijn oorcorrectie moest mocht ik dat niet.. vraag me niet waarom maar het mocht gewoon niet.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:52

je mag voor een operatie niet eten omdat je het dan tijdens de operatie ook weer zou kunnen opgeven. Hiermee loop je het risico dat het in je luchtpijp loopt wat verstikking tot gevolg kan hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:53

Even aanhakend op MLoeser: en daarom mag je enkel lichtverteerbaar voedsel eten zodat dat al je maag gepasseerd is op het moment dat je onder narcose gaat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:53

3!!!!! beschuitjes?

Ik heb helemaal niks gegeten (avond ervoor) en op tanden poetsen na niks binnen gekregen en toch moest ik overgeven tijdens de operatie. Wat levensgevaarlijk is aangezien je beademd word.

Mijn advies? Hou het gewoon bij dat ene beschuitje en wees niet eigenwijs :n

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:54

Nou, dan heb jij nog geluk..!! Ik heb vanmiddag een colonscopie en mag sinds gistermorgen al niets meer eten, behalve bouillon! En ondertussen wel weer 2 liter laxeervloeistof wegtikken.. Ik hoef nu nog niet te rennen maar dat kan nooit lang meer duren!

Ik krijg ook een roesje, maar ik mag ook niks eten omdat ze natuurlijk mn darmen gaan bekijken ;)

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:54

Je mag echt geen melkproducten nemen, daar ga je spijt van krijgen. Ik zou me gewoon houden aan een beschuitje, morgen weer een dag toch!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:55

Petulan schreef:
Nou, dan heb jij nog geluk..!! Ik heb vanmiddag een colonscopie en mag sinds gistermorgen al niets meer eten, behalve bouillon! En ondertussen wel weer 2 liter laxeervloeistof wegtikken.. Ik hoef nu nog niet te rennen maar dat kan nooit lang meer duren!

Ik krijg ook een roesje, maar ik mag ook niks eten omdat ze natuurlijk mn darmen gaan bekijken ;)

Kleanprep? :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:56

Nee, colofort met aardbeienranja er door heen ;) Opzich aardig te doen hoor. Ik ben al over mn honger gevoel heen!
Heb nu mn eerste liter op, maar hoef nog niet te rennen.. Hm, kan nooit lang duren haha :')

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:57

Ik zou me toch maar gewoon aan het advies van het ziekenhuis houden en 1 beschuitje met jam nemen. Ze geven dat advies niet voor niets. Denk dat je met dat beschuitje nog mazzel hebt. Ik werd vorig jaar 's middags om een uur of vijf geopereerd en mocht de hele dag (inclusief de avond daarvoor) niets meer hebben. Zelfs geen slokje water. Ik leef ook nog steeds, dus ik denk dat jij het op een beschuitje ook wel gaat halen. ;)

Bramasole

Bij ons zijn ze heel streng, heb je wel gewoon gegeten voor de operatie mag je weer naar huis en kom je weer op de wachtlijst.

Ik vind het een beetje raar dat je deze vraag zelf niet stelt aan het ziekenhuis, wat moeten wij jou nou voor antwoord geven, kan toch nooit betrouwbaar zijn.

ElsB

Hoe meer je eet, hoe meer kans dat je na de operatie hardstikke misselijk wordt en moet overgeven. En da's helemaal niet leuk, kan ik je uit ervaring vertellen. :( Niet doen dus.

Balou_k

Ik mocht ook niet eten, vanaf 12 uur snachts en de operatie zou om 10 uur ochtend zijn.. liep alsnog uit tot 12 of 1 uur weet het niet meer precies.. maar ik had wel een operatie van 4 en een half uur. weet niet of de tijden dan anders zijn ?
Je mag wel thee en water etc.
hagelslag mag wel, jam..
Ik had niks gegeten maar wel gerookt natuurlijk, nou ik heb het geweten ook..
Ik zou het echt bij een beschuitje houden..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:58

ElsB schreef:
Hoe meer je eet, hoe meer kans dat je na de operatie hardstikke misselijk wordt en moet overgeven. En da's helemaal niet leuk, kan ik je uit ervaring vertellen. :( Niet doen dus.

Het gaat niet om na de operatie, maar om TIJDENS de operatie ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:59

Ja, het gaat inderdaad over, tijdens de operatie.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 08:59

MLoeser schreef:
je mag voor een operatie niet eten omdat je het dan tijdens de operatie ook weer zou kunnen opgeven. Hiermee loop je het risico dat het in je luchtpijp loopt wat verstikking tot gevolg kan hebben.

dat weet ik, dat zei ik net zelf.

Beschuit is licht verteerdbaar. Dan moet ik het daar maar mee doen. Ik ga nu eten anders is het staks te laat ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:00

Als ik jou was zou ik niet teveel eten :n. Komt er allemaal (hoogstwaarschijnlijk weer uit :Y)). M'n broertje had dit ook, heeft verder ook niet veel gegeten en dat is hem wel goed bevallen :)).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:03

Mocht je echt te flauw worden mag je ook boullion nemen wat is gezeefd.

Dit kreeg ik in het ziekenhuis toen ik wachte op een operatie en echt bijna van de benen ging omdat ik geen eten had gehad vanaf de vorige avond.

Mijn zus is perfusionist (bediening hart/long machine), heeft mij toen duidelijk gewaarschuwd voor de gevaren die er aan kleven als je je niet aan de voorschriften van het ziekenhuis houdt.

Ff doorbijten dus.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:11

Petulan schreef:

Succes, dat heeft mn vriend vorige maand ook gehad :)
Het ergste was volgens hem de smaak van de laxeervloeistof ghehe

En TS, niet zo miepen, hou je gewoon aan de voorschriften, die zijn er niet voor niks en vanmiddag mag je alweer gewoon eten na de behandeling