Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weet er helaas alles van. Zorg dat je in beweging blijft en als het echt lang aan blijft houden toch even langs de fysio of huisarts. Thats_Me schreef:Dat is zoooo pijnlijkWeet er helaas alles van. Zorg dat je in beweging blijft en als het echt lang aan blijft houden toch even langs de fysio of huisarts.
helpt heel goed, dan is het zo weer voorbij 

).loontje schreef:Wees er alsjeblieft zeker van dat het krampen zijn.Twijfel je ga dan direct naar je huisarts.
Ik had in 2008 een gelijk verhaal maar werd met de dag erger.Ben na 4/5 dagen naar de huisarts gegaan en die dacht aan zweepslag.Smeren en kous om voor de stevigheid en rusten was het advies.Een maand later zat ik in het ziekenhuis met een longembolie.Beiden hebben we niet gezien dat het geen kramp(zweepslag) was maar een tromboze been.Wat in mijn geval gelukkig goed is afgelopen.
wouterpaard schreef:Mijn zus heeft het wel andersom gehad zweepslag en moest rust houden en kreeg vanuit daar trombose. Maar jullie hadden het dus andersom?
Samo schreef:Een zweepslag is een grote of kleinere scheur in een spier, meestal in de kuit.
Trombose is een bloedstolsel in een bloedvat. Dit stolsel sluit het bloedvat geheel of gedeeltelijk af. Stolsel kan ook losschieten en naar je longen gaan (longembolie). Kan komen doordat je opeens veel moet rusten, dus weinig beweegt of erfelijk (factor V Leiden).