Osteopaat???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Osteopaat???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:56

Ik loop al 2 jaar met rug - en nekklachten, ben vaste klant (geweest) bij de Fysiotherapie.
Ben het zo ontzettend zat om daar met mijn 19 jaren jong elke week heen te gaan. :(:)

Heb vandaag mijn eerste bezoek gebracht bij de osteopaat, volgende week maandag gaat hij met mij aan de slag.
Zijn er hier meer mensen die osteopathie volgen? Wat zijn jullie ervaringen hier mee? :)

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:01

Ik ben onder behandeling van een osteopaat, ik had nek,rug en schouder klachten.
Bij mij heeft het niet geholpen! Ik ben uiteindelijk bij een Manuele arts geweest.. (3x), en heb nooit meer ergens last van gehad.
Ik mag ook gewoon terugkomen mocht ik klachten krijgen.
Word vergoed door ziektenkosten verzekering omdat het valt onder alternatieve geneeswijzen.
Sterkte ermee.

_manuela_

Re: Osteopaat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:04

Ik heb een osteopaat die ook manuele technieken toepast. Die doet gewoon alles in 1 keer. Dus daar hoef je niet 2 keer per week heen. na 1 keer is het los.
Ik heb eerder zo een osteopaat gehad die maar wat mijn hoofd vasthield etc en dat hielp dus echt niks.
Er is dus nogal wat evrschil in osteopaten en ze zijn echt niet allemaal goed.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:07

Mijn osteopaat doet ook aan manuele technieken voor zover ik begrepen heb uit zijn taal, het ging me allemaal zo snel.
Vind het best spannend weet eigenlijk niet echt wat ik me erbij voor moet gaan stellen.
Vandaag heeft hij overal wat gevoeld en gedrukt dus ben benieuwd maandag. :)

Hoeveel keer moet je gaan dat het echt effect heeft? :)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:12

Ik ben zelf wat hypermobiel waardoor ik vrij snel weer vast zit. Ik denk dat ik eigenlijk 1 behandeling per maand wel nodig heb. Maar na elke behandeling ben ik ook helemaal los. Je mag sowieso niet vaker dan 1 keer per 2 weken gaan omdat je lichaam 2 weken nodig heeft voor herstel.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:15

Oke! Gelukkig hoef je er dus niet elke week heen, zo ver was ik nog niet om dat te vragen.
Ben het zat om elke week overal heen te lopen, lijk wel een problemen persoon. :=

Hij zei dat je je na een behandeling best moe en ziek kan voelen, is dat ook echt zo?

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:19

je kan wel iets vermoeider zijn en hoofdpijn krijgen. Ik zou wel geen inspannende dingen meer erna doen. Maar vind al vreemd dat hij je alleen laat komen voor onderzoek. Bij mijn osteopaat was de eerste keer onderzoek en behandeling en een uur en een kwartier later was ik van hoofd tot teen recht gezet.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:21

Ik zou eigenlijk ook meteen behandeld worden, maar we waren een half uur te laat dus vandaar dat hij geen tijd meer had helaas. :)
Heb nu toch al 2 jaar lang pijn, kan nu ook nog wel even wachten. :D

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:24

Als je een Osteopaat hebt die Manuele handelingen uitvoert zou ik wel eerst vragen of hij dat ook mag!
De Manuele arts waar ik kwam heeft mij verteld dat ze het vaak doen en niet mogen.
En daarom zou ik voor een Manuele arts kiezen en niet voor een Manuele therapeut.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:26

Serieus?
Ze hebben een grote praktijk met meerdere "artsen".
Maakt het veel uit dan denk je? Mogen of niet, als ik er vanaf ben en het kan geen kwaad zou ik zoiets hebben van: waarom niet. :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:34

Ik ben ook hypermobiel, ik herken dat wel van manueeltje82, telkens weer zit m'n rug vast op twee plekken.
Mijn fysiotherapeut is gelukkig ook manueel therapeut dus die heeft inmiddels al meerdere maken en soms met flink krakende geluiden de boel weer losgemaakt. Soms krakt m'n rug 's morgen al spontaan als ik 's morgens nog ontspannen in bed lig en me omdraai...
Helaas zit ik al aan m'n maximum aantal behandelingen die vergoed worden, maar ik ben heel creatief geworden in het maken van allerlei rare draaien en bewegingen om de boel weer los te krijgen. Moet er dan wel op tijd bij zijn, geen hele week de pijn negeren want dan zit het weer écht vast.
Ik heb ook éénmaal een vervanger gehad toen m'n eigen peut ziek was, tjonge, wat een slager, die zat grof geweld te gebruiken en het effect was dat alles nog vaster kwam te zitten + licht gekneusde ribben. Dus inderdaad, als iemand je wil kraken, vraag dan wel of die persoon daar wel de papieren voor heeft.

Wat ik van een osteopaat weet, is dat die toch over het algemeen wel meteen aanpakken, zodat je met 1-3 behandelingen over het algemeen toch echt wel klaar ben. Voor osteopaat zou ik trouwens maar 26,00 per behandeling vergoed krijgen, uurtarief is al snel 75-80 euro, dus voor dat geld wil ik wel boter bij de vis.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:25

ik heb ook bij de osteopaat gelopen
maar 3x hoor niet zo vaak.
voor mij was het voor mijn migraine, er zaten allemaal ''verknellingen'' in mijn mild, en nek die de migraine veroorzaakte. (hoop dat ik het goed uitleg zo, is alweer een tijdje geleden)
ook was er hoe hij dat noemde een trauma in mijn schedel.
door het te veel vallen van de trap,fiets etc.. :+
klinkt heel dramatisch viel wel mee, gewoon kraken en weg was de migraine. hij heeft me helemaal losgekraakt en daarna nog 2x en ik ben helemaal van mijn migraine af. topvent!
ben erg blij dat ik geen pillen meer hoef te slikken! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:52

Ik ben voor mijn rug in januari ook naar de osteopaat geweest. Heeft enorm geholpen. Heb toen 3 behandelingen gehad ofzo, en nu doe ik iedere 3 maanden een check up. Ik heb er veel baat bij. :)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:59

Hm, dit klinkt ook misschien als een oplossing voor mij.
Ik loop ook al heel lang voor mijn hypermobiliteit bij een manuele fysiotherapeut, maar dat werkt maar heel eventjes en dan zit het weer vast.
Denk dat ik dit is ga proberen :)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:47

Annash schreef:
Ik ben voor mijn rug in januari ook naar de osteopaat geweest. Heeft enorm geholpen. Heb toen 3 behandelingen gehad ofzo, en nu doe ik iedere 3 maanden een check up. Ik heb er veel baat bij. :)

Same here!
Heb een redelijk vorm van scoliose en blokkades in het parasympatisch systeem (dat zorgt voor rust en herstel).
Heb echt stukken minder last van m'n rug, helemaal pijnvrij zal het nooit worden.
Ontspannen gaat nog steeds moeilijk, maar ik heb m'n momenten. :D
Wil nu de zomer zo doorkomen en dan weer een check-up.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:04

@Gimli: aangezien je in limburg woont naar wei ga jij dan?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 12:33

sannnnee schreef:
ik heb ook bij de osteopaat gelopen
maar 3x hoor niet zo vaak.
voor mij was het voor mijn migraine, er zaten allemaal ''verknellingen'' in mijn mild, en nek die de migraine veroorzaakte. (hoop dat ik het goed uitleg zo, is alweer een tijdje geleden)
ook was er hoe hij dat noemde een trauma in mijn schedel.
door het te veel vallen van de trap,fiets etc.. :+
klinkt heel dramatisch viel wel mee, gewoon kraken en weg was de migraine. hij heeft me helemaal losgekraakt en daarna nog 2x en ik ben helemaal van mijn migraine af. topvent!
ben erg blij dat ik geen pillen meer hoef te slikken! :D

Dit is wel heel erg positief! Harstikke fijn voor je. :D

Veel mensen die zich ziek voelen hier na een behandeling??

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:55

manueeltje82 schreef:
@Gimli: aangezien je in limburg woont naar wei ga jij dan?

Mario Willems in Voerendaal, hele fijne kerel!
In Heerlen zit ook 'n goeie en in Valkenburg is ook 'n praktijk, keus genoeg. ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:58

Ik loop ook al een aantal jaar bij een osteopaat. Voor keel klachten die komen doordat mijn nek en rug vastzitten. Bij mij komt het waarschijnlijk voort uit stress.

Fysio hielp voor mij niet. Ik heb meestal een aantal afspraken in weken achter elkaar, en dan bijvoorbeeld een half jaar niet.
Ik vind het erg fijn, want heb er veel profijt van :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:54

take_one schreef:
Veel mensen die zich ziek voelen hier na een behandeling??

Niet ziek, maar toen m'n nek gekraakt werd wel een beetje zweverig, maar dat ging eigenlijk met een half uurtje alweer over.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:00

Ik ben na 'n behandeling helemaal loom, niks meer waard.
Osteo zegt ook altijd 'lekker in bad en niks meer doen' en die raad volg ik ook mooi op. :j

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:47

heej

ik ben ook onder behandeling bij de osteo paat.
na de eerste keer dat ik gekraakt was kon ik ineens veel meer.
was echt een raar gevoel ik ga om de 2 weke n en ik moet zeggen dat het me harstikke goed bevalt

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:47

ik ben net 15 en al 2 jaar zo ongeveer elke maand bij de osteopaat. Ik vind het echt super, werkt voor mij gewoon heel goed. Ik heb een probleem met mijn bekken waardoor mijn schouder inzakt, door hem is dit nu veel minder :)

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:01

Er waren mensen die mij dit aanraadde omdat ik constant moe ben. En niks uit een bloedtest wees. Maar ik durf niet (':
En ik heb gelukkig toch ook niet meer zoveel last van mijn vermoeidheid. :p

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:10

Bij mij ligt het er een beetje aan hoe ik me na de tijd voel.
Heeft het erg vast gezeten, dan ben ik net een vaatdoek. Heb dan ook wel een zwaar gevoel in mijn hoofd.
Zit het niet zo heel vast, dan heb ik vaak een licht zeurende spierpijn.