Zonnebrand creme, olie of...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zonnebrand creme, olie of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:58

Hallo luitjes,

Nu het mooie weer is aangebroken zullen er vast meer mensen zijn met dit 'probleem'
welke zonnebrand creme koop je? koop je olie koop je creme, koop je vloeibare bak en braad croma? ;)
Mijn grootste ergenis is dat het vettig is. Je plakt en je zweet zoals een kaas in de zon.. bah bah!
Wie heeft dé tip voor een mooie bruine teint zonder dat je plakkerig blijft?!

barst los! :D

Milou

Re: Zonnebrand creme, olie of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:59

Nou ik zou sowieso beginnen met créme, en geen olie, bij olie gaat het alleen maar harder.
Ik heb hier eentje van Nivea, factor 20, the caring sunspray.
Absoluut niet plakkend, maar werkt super!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:00

Ik heb transpirante zonnebrand factor 15, maar ben gister wel goed verbrand.. Als ik wat bruiner ben ga ik vaak in de olie, maar eerst smeer ik met zonnebrand :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:01

Ik heb Ambre Soleil (zo heet het geloof ik?), plakt vrijwel niet, smeert makkelijk en het is een verstuiver dus geen met zand beplakte druppels op mijn tube (iets waar ik echt niet tegen kan). Ik heb nu factor 15, ideaal voor een normale huid die snel bruint.

Als ik een mooie onderlaag heb stap ik eventjes over naar olie factor 6 van Nivea zodat ik binnen een paar dagen heeeul bruin ben, en daarna ga ik weer factor 15 smeren gewoon voor protectie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:02

Ik heb nu nivea factor 15 maar man, man, wat voel ik me dan viessss!!! die plakt echt vreselijk..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:03

ik koop altijd spray van garnier, die plakt niet en is niet wit. beschermt super

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:05

Share schreef:
Ik heb nu nivea factor 15 maar man, man, wat voel ik me dan viessss!!! die plakt echt vreselijk..

Die heb ook! Wat een bende. :P Heb nu een andere ook van nivea, met bruinings bende er in. Maar die raad ik je niet aan! Ik verbrand niet, maar door die troep dus wel. Factor 20 is dat trouwens ook nog eens.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:07

Ik heb Ambre Solaire Clear Protect spray, factor 50 en waterproof. Plakt niet, erger nog, je spuit het op en het is meteen niet meer zichtbaar. Net twee weken heel veel in zee gelegen op een surfplankje in bikini en niet verbrand, ondanks dat ik een inwitte huid heb. Ik ben blij met mijn zonnenbrandspulletje dus.

Enige nadeel is dat er iets van alcohol inzit (anders is het niet waterproof), dus wel flink met aftersun smeren om te voorkomen dat mijn huid uitdroogt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:10

Inderdaad, Ambre Solaire kopen!
Die is echt zo vervlogen, je spuit het erop en tis praktisch al weg. Onwijs fijn, want dat plakkerige/vette gevoel vind ik altijd zo smerig :r

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:11

Kaka schreef:
Ik heb Ambre Solaire Clear Protect spray, factor 50 en waterproof. Plakt niet, erger nog, je spuit het op en het is meteen niet meer zichtbaar. Net twee weken heel veel in zee gelegen op een surfplankje in bikini en niet verbrand, ondanks dat ik een inwitte huid heb. Ik ben blij met mijn zonnenbrandspulletje dus.

Enige nadeel is dat er iets van alcohol inzit (anders is het niet waterproof), dus wel flink met aftersun smeren om te voorkomen dat mijn huid uitdroogt.

die heb ik in een gewone fles (dus gewoon smeren) en die plakt dus wel en ik verbrand er alsnog door...zoals elke zonnebrand die ik tot nu toe heb gebruikt met factor 50+...1 ochtendje of middagje in de zon geeft als resultaat knetterverbrand bij mij, ondanks insmeren (ben nog steeds aan het vervellen van het verbranden van 2 1/2 week geleden)...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:11

hier geen zonnebrand nodig :+
maar nu ivm verse tattoeage's doe ik het maar even wel
en dan factor 20 van loreal
heerlijk spul,plakt niet, gaat mooi bruin op zonnen, en ruikt ook nog lekker :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:12

lammie2701 schreef:
Kaka schreef:

die heb ik in een gewone fles (dus gewoon smeren) en die plakt dus wel en ik verbrand er alsnog door...zoals elke zonnebrand die ik tot nu toe heb gebruikt met factor 50+...1 ochtendje of middagje in de zon geeft als resultaat knetterverbrand bij mij, ondanks insmeren (ben nog steeds aan het vervellen van het verbranden van 2 1/2 week geleden)...

Is P20 dan niet iets voor jou?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:13

lammie2701 schreef:

:(:) Au, dat zal pijn doen. Zo blijkt maar weer dat wat voor de een werkt, voor de ander een drama is. Ik ben blij dat ik eindelijk een zonnenbrandspulletje gevonden heb die zorgt dat ik echt niet verbrand (zo'n beetje elk merk gehad, tot de watersportmerken aan toe)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:14

lammie2701 schreef:
Kaka schreef:

wel een turkse baby zonnebrand geprobeerd? Nou kan je vertellen dat je die troep er alleen af krijgt met warm water en zeep!
je gaat er helemaal wit van zien :+

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:15

Plakkende zonnebrand creme vind ik ook heel vies. Vooral als er dan nog kleren overheen moeten zo als bijvoorbeeld bandjes van een topje. Dan plakt alles.

Zelf gebruik ik 50+ van Nivea. In zo'n grote spuit fles. Goed inwrijven, dan plakt hij niet.
En vooral heel vaak opsmeren... haha.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:16

Ik gebruik nu een aantal jaren Australian Gold als zonnebrand, erg fijn spul! Deze is het. Nog nooit verbrand met dit merk en heb nooit hoger dan factor 8. En het ruikt super lekker zoet. :D

Heb ambre solaire gebruikt maar dat vond ik vreselijk spul, het rook zo chemisch! Nivea plakt heel erg, ook niet fijn. We hebben nu ook een fles van Roc staan, factor 20, die is ook heel fijn! Ruikt ook al zo lekker. :P
Laatst bijgewerkt door Mareska op 05-06-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

ikdoemaarwat schreef:
lammie2701 schreef:

wel een turkse baby zonnebrand geprobeerd? Nou kan je vertellen dat je die troep er alleen af krijgt met warm water en zeep!

het is niet zo dat het eraf gaat, maar doordat ik zo weinig pigment heb pakt mijn huid de beschermende factor niet die erin zit...

Blackberry28

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:17

lammie2701 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

het is niet zo dat het eraf gaat, maar doordat ik zo weinig pigment heb pakt mijn huid de beschermende factor niet die erin zit...

ja en ik doel op het feit dat als het zo dik en wit is de zon er niet doorheen komt? (althans leek me een logische gedachte)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:18

ik heb zelfs een keer een fles gehad die me 80,- heeft gekost (weet merk niet meer) en zelfs daar verbrande ik nog mee...was factor 60

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:19

ikdoemaarwat schreef:
lammie2701 schreef:

ja en ik doel op het feit dat als het zo dik en wit is de zon er niet doorheen komt? (althans leek me een logische gedachte)

als het door het witte zou moeten komen dat de zon er niet doorheen komt dan zou ik dus echt niet mogen verbranden...hahaha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:50

Ik heb Nivea Sun zonnemelk, 'protect & bronze'. Absoluut niet vet, fijn spul, trekt snel in en dan merk je er niks meer van.
Ik heb laatst ook zonneolie gebruikt maar dat blijf je voelen, heel vervelend.

(Ben er niet mee verbrand, maar ik verbrand niet heel snel. Het is me laatst gelukt door specifiek van 12 tot 3 onafgebroken in de volle zon te zitten zonder enige vorm van bescherming. Toen voelde het aan het eind van de dag tenminste lekker warm aan - pijnlijk was het eigenlijk niet eens echt. Mag dan niet verantwoord zijn maar ik wilde de zon in mijn huid!)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:14

Ik gebruik de créme van Australian. Factor 15 + bronzer. Ik gebruik normaal Australian voor onder de zonnebank, dus dit is de 'gewone zon' versie zeg maar :D. Ruikt lekker, trekt snel in en is niet vet. Heerlijk!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:10

Marloes, waar kan je die krijgen?? Ik wil die ook al een tijdje, maar zie m nooit ergens :S

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:46

WillemYntJee schreef:
Marloes, waar kan je die krijgen?? Ik wil die ook al een tijdje, maar zie m nooit ergens :S

Bij de grotere Etos zaken zijn ze...

Zelf heb ik het liefste factor 100, kan me niet wit genoeg, misschien ook omdat ik anders volledig onder het exceem zit. :(