Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:24

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen topic hierover vinden. Ik vraag me namelijk het volgende af.

In de winter heb ik nergens last van (met laarzen aan), maar zomers als het warmer wordt begint de hel weer; zomerschoenen dragen >;) Denk dan aan ballerina's, open schoenen, pumps etc. Ik kan er even op lopen, maar na een tijdje beginnen ze al zeer te doen. Altijd op de zelfde plekken; boven op de grote teen (op het bot) en achter op mijn hakken. Zo erg dat dat het vel op den duur kapot gaat en het nog zeerder doet. Zelfs van slippers krijg ik het. Ik heb nu eindelijk 1 paar nette schoenen gevonden waar ik het niet bij krijg.

Ik vraag me echt zwaar af of ik de enige ben? #) Ik zie iedereen op open en nette schoentjes lopen, maar heeft dan niemand hetzelfde probleem als ik? Ik moet eigenlijk bij alle zomerschoenen bij voorbaat pleisters plakken en zelfs dat helpt eigelijk nog niet eens. En ja.... ik heb de goede maat schoenen aan ;)

upendo

Re: Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:25

Heb je wel de goede maat schoenen dan? :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:25

Ik heb mijn voeten altijd kapot, ook al heb ik schoenen al 2 jaar ik loop nog blaren :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:27

upendo schreef:
Heb je wel de goede maat schoenen dan? :)

Even mijn laatste zin lezen ;)

En idd maakt het bij mij ook niet uit of ik ze 2 dagen, een jaar of 6 jaar heb.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:29

Maar wet je dat zeker?
Het lijkt me dat je schoene te klein zijn als je altijd op de achterkant van je hiel plekken hebt.
En ik heb in de zomer een half maatje groter, je voeten zetten ook iets uit door de warmte.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:30

Ik heb ooit eens maat 40 (maatje groter gehad) en dat ging echt helemaal niet. Door het lopen loop je je schoenen uit en daardoor werden ze te groot. Ze vielen me dus steeds uit.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:31

Kapot als in: blaren en daarna wondjes?
Grote kans dat je niet genoeg eelt op die plekken hebt dan. Daar moet je even doorheen gaan, die fase. Op den duur kan je op alles lopen, zonder problemen ;)

En anders preventief blarenpleisters plakken? Je hebt ze met zo'n gel, die zijn super. Zelfs als je een blaar hebt, kan je nog rondlopen met grote druk op die plek.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:31

Ik weet niet hoeveel je uitgeeft aan schoenen, maar zelf heb ik er alleen last van de goedkopere schoenen. Bij dure schoenen heb ik er geen last van.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:32

upendo denk dat de TS best zelf kan beoordelen of ze de juiste maat heeft ;)
Als ik naar mijzelf kijk, ik heb ook altijd kapotte voeten, wel eens een maat groter geprobeerd maar omdat die te groot waren ging ik schuiven en waren mijn voeten er nog erger aan toe dan met de juiste maat.

Dure schoenen maken hier niets uit, heb wel altijd leer :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:32

Misschien komt het door de bouw van je voeten? Ik heb een onwijs hoge wreef en daar komen allerlei problemen bij kijken, moet echt de juiste schoenen hebben anders verga ik van de pijn. (Gek genoeg moet ik door m'n hoge wreef op hoge hakken lopen, dat zit het lekkerst :) )

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:33

Gewoon altijd pantykousjes erin doen :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:33

Ooh hier heb ik ook last van :oo
Ik kan echt niet in die zomer- instap-schoentjes lopen :=
Moet dan altijd alle maatregelen nemen als pleisters plakken of iets anders (pleisters verschuiven altijd wel of gaan dan dubbelvouwen waardoor ze aan je voet blijven plakken), echt heel vervelend!
Heb het vooral als het warm buiten is en mn voet gaat uitzetten.

Krijg altijd blaren bij die open schoentjes :(
Slippers heb ik geen last van trouwens.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 04-06-10 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:35

Die spray tegen blaren moet heel goed zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:35

Rebel_Jits schreef:
Kapot als in: blaren en daarna wondjes?
Grote kans dat je niet genoeg eelt op die plekken hebt dan. Daar moet je even doorheen gaan, die fase. Op den duur kan je op alles lopen, zonder problemen ;)

En anders preventief blarenpleisters plakken? Je hebt ze met zo'n gel, die zijn super. Zelfs als je een blaar hebt, kan je nog rondlopen met grote druk op die plek.

Nou ik krijg eigenlijk geen blaren, het vel gaat meteen kapot. Ik heb het ondertussen al zo ontzettend vaak gehad dat ik volgens mij al een onwijs dikke eeltlaag moet hebben :+

@ zonnebloem18: blaren spray? Te koop bij een kruidvat ofzo?

Blaarpleisters heb ik idd gehad, maar door dit warme weer zweten mijn voeten en laten ze los. Schiet dus ook niet op :+

Thanks voor de reacties. Ik weet niet wat jullie onder dure schoenen verstaan? Maar mijn zomerschoenen zijn meestal rond de 60 euro, echt leer.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:37

Hier werken blarenpleisters inderdaad ook niet :n
Gaat altijd verschuiven/los zitten xD En dan heb je een grote plak-zone bij je hiel waardoor het nog erger wordt door het schuren daartegenaan.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:40

Van datzelfde mintgroene merk van de blaarpleisters (weet even niet hoe dat heet) heb je een soort blaar stick, vet dat je op je hielen smeert en dat een soort beschermend laagje vormt.
Werkt bij mij in mijn rijlaarzen erg goed. (die zijn nog wat stug)
Geeft je huid de tijd om dikker te worden, want als het elke keer kapot gaat komt er nooit een stevige huid.

Maar inderdaad, meestal zijn het de goedkope schoenen, met slechte pasvorm die de blaren veroorzaken. een poosje goeie schoenen met een katoenen sok zou hetzelfde effect moeten hebben, maar is een stuk minder charmant natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:40

Zijn je schoenen niet te breed?
Ik heb nu ook een paar schoenen die qua maat goed zijn, maar net te breed, hiedoor ga ik er toch in schuiven met als gevolg dat mijn huid stukschuurt. Met smallere schoenen heb ik daar geen last van, het is alleen wel érg goed zoeken voor ik iets hebt dat past.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:41

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:41

Sokken in open schoenen vind ik geen porum, dat doe ik dus ook niet :+ Panty's zou nog kunnen, maar die vind ik echt niet fijn.

Ik ga eens kijken voor zo'n blaarstick! Thanks!

@ blijheid: nee volgens mij niet. Ik heb vrij brede platte voeten....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:42

Die sticks heb ik ook gehad, werkte niet en als je een blaar/kapotte plek krijgt bij de bovenkant van de achterkant van je schoen en je het daar smeert krijg je vetvlekken op je schoenen die je errug lastig weg krijgt :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:44

Ik heb het ook inderdaad, vooral op mijn enkels en hiel.
Blarenpleisters werken redelijk, en het is ook echt de goede maat schoenen, maar toch loop ik mezelf iedere keer met nieuwe schoenen weer helemaal kapot. Toen ik in Disneyland was liep het bloed gewoon door mijn schoen heen :\ Het gekke is dat het (meestal, niet altijd) aan de rechterkant is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-06-10 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 09:45

Ik ben overigens wel blij dat ik niet de enige ben. Je ziet iedereen op die schoentjes lopen en niemand lijkt er last van te hebben....

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:45

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:46

Nee, je bent zeker niet de enige!
Ik heb vorige week een blaar opgelopen en daarna heb ik wanneer het maar ff kan sandalen of iets anders aan dat niet tegen de achterkant van m'n voet drukt. Op die manier kan het even genezen.
Vandaag moet ik m'n nieuwe schoenen weer aan dus dan maar weer preventief blarenpleisters plakken, al helpt dat maar tijdelijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:48

Hoe lang blijf je met schoenen doorlopen? Tot het echt helemaal kapot is of trek je ze al uit wanneer het gevoelig begint te worden.

Mijn rechtervoet is net iets breder en daar heb ik ook regelmatig dat het net wat prettiger zou zijn wanneer de schoen 2mm breder was. Zo heb ik nu ook weer een paar die op het randje zit. Ik trek deze nu aan tot het gevoelig wordt en dan gaan ze uit tot de gevoeligheid weg is en dan trek ik ze pas weer aan. In het begin was een dag echt de max, wanneer ik 's avonds thuis kwam moesten ze echt uit. Nu heb ik ze al de hele week aan en schroom ik ook echt niet om ze aan te houden wanneer we boodschappen gaan doen oid.

De truuk is dat je je voeten niet kapot laat gaan, maar ze uittrekt voordat je voeten kapot gaan. Dan kan de huid herstellen, maar wordt deze niet nog gevoeliger (wat wel het geval is wanneer je je voeten kapot laat gaan) en kweek je ook een beetje "eelt" waardoor je de schoenen uiteindelijk veel langer kan dragen.

Overigens, op het moment dat je voeten op bepaalde plekken gevoelig zijn moet je echt schoenen aantrekken die absoluut niet knellen op dezelfde plekken, want anders schiet je er nog niks mee op.