Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:01

Meer mensen hier last van? Ik vergeet namelijk gewoon soms echt te eten ... :7
Ik heb zelf glutenallergie dus mag ook niet veel eten, maar als ik op school ben in de pauze vergeet ik soms te eten en te drinken ...
Een meid van 15 zoals ik heeft voldoende voedingsstoffen en vocht nodig etc die ik nu echt niet binnen krijg. :n
Dat is altijd goed gegaan, tot gisteren ....... #)

Ik werd onder de gymles ineens heel erg misselijk, en had de hele dag al bijna tot niet gegeten.
Werd erg duizelig, en kon niet meer op mijn eigen benen staan. Ze hebben me naar de kleedkamer gebracht waar het eigenlijk steeds slechter met me ging. Ik kon niet meer normaal op een stoel zitten want dan zou ik down gaan ...
'T werd 't gewoon echt gevaarlijk, en ik moest gaan liggen op een matje. Ik begon erg te trillen, en ze hebben mijn moeder op gebeld om te vragen of ze wat eten konden brengen.
Mijn moeder is gekomen met eten, en toen kon ik eigenlijk nog niet normaal staan en werd helemaal slap.
Ze hebben mij met de auto naar huis gebracht, en nu lig ik hier al vanaf gisteren aan het einde van de middag op bed. Af en toe wel eens even lopen. ;)

Maar .... dit was dus echt even een waarschuwing van 1 van mijn engeltjes op mijn schouder. Ik moet nu echt oppassen ....
Ik vind het heel moeilijk om een vast patroon aan te houden, maar realiseer me nu echt dat ik dat wel moet gaan doen ...

Hoe kan k dat eetpatroon goed op z'n rijtje krijgen...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:03

Hoe kun je in de pauze vergeten te eten? Bij mij aten al mijn vrienden ook in de pauze, dus dan eet je gewoon gelijk met hen.
Je kunt natuurlijk ook je vrienden vragen of zij met je mee willen opletten; dat ze je gewoon aan het eten zetten als je weer eens eet.

En altijd ontbijten, dat is ook zeer belangrijk! Maak jezelf gewoon op bepaalde tijdstippen te eten.

butengeweun

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:08

ik weet wat je bedoeld met het vergeten van eten en wat je lichaam je even vertelde was nu moet je eten. Heb het vaker gehad snel een opkikker naar binnen (weet niet of dat mag door de gluten) dan ging het wel weer.

Maar probeer zeker nu je nog op school zit en regelmatige pauzes heb je aan te leren om te eten. Laat je vriendinnen opletten. Zelf voor het drinken had ik mezelf geleerd plassen is gelijk weer drinken (vol glas) (had ook heel veel blaasontsteking door te weinig drinken). Zo leerd je lichaam het ook.

Als ik nu buiten aan het werk ben vergeet ik ook vaak te lunchen en dan begint mijn lichaam om een uur of 3 toch echt te protesteren.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:09

Ik heb ook zo'n slecht eetpatroon...

Ik hou een eetdagboek bij waarin ik opschrijf wat ik wanneer heb gegeten en het is nogal confronterend om te zien hoe vaak je niet eet. Daardoor ga je vanzelf (iets) meer eten.

Ook doe ik mindfullness oefeningen met eten om me bewuster te worden van mijn hongergevoel. Dus heel bewust proberen te eten, er aan ruiken, het bewust proeven, de structuur voelen. Zijn moeilijke oefeningen maar op den duur werken ze wel :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:11

Eetdagboek moet ik voor de dietiste al bij houden, omdat die mij verteld hebt dat als ik zo door ga het niet lang vol hou...
En sinds gisteren heb ik dat geweten, ik dacht echt dat ik weg was ...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:15

en is dat dan niet confronterend voor je?

Ik moet er persoonlijk ook bijschrijven wat ik dacht terwijl ik aan het eten ben. Daar is onder andere uit gekomen dat ik walg van de geluiden die mensen en ikzelf maak tijdens het eten. Daardoor vermijd ik het om te eten en daar moet ik nu mee aan de slag. Misschien dat jij onbewust ook een heel negatief gevoel verbindt aan eten?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:17

Ik vind het inderdaad heel erg vervelend om mensen te horen eten.. Dan krijg ik echt de kriebels.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:18

dagboek heb ik geprobeert en werd er gek van .vergat altijd de helft (buitenwerk en regen en dan een dagboek gaat niet samen)

Maar inderdaad veel ruiken en begin met kleine beetjes eten. Ik heb zelf dan ruik ik het dan denk ik heerlijk maar zodra het op mijn bord ligt na een paar happen geen honger meer. Nu telkens kleine beetjes en 3 keer opscheppen gaat er al meer in. Maar veel is het niet.

maar probeer eerst je regelmaat erin te krijgen.

Voordeel voor mij is ik mag wel alles eten en het liefst ook wat vetter (komen er misschien wat meer kilo's bij)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:19

_Sannee schreef:
Ik vind het inderdaad heel erg vervelend om mensen te horen eten.. Dan krijg ik echt de kriebels.

Heb je hulp? Want ik denk niet dat je dit probleem alleen met een dietiste op kan lossen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:22

En als je nou zelf aan de gang gaat met eten? Zelf recepten zoeken van wat je lekker zou vinden, de booschappen, koken. Misschien als je er actiever mee bezig gaat, dat je 't dan ook leuker gaat vinden.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:22

hoe kun je op school vergeten te eten als iedereen eet...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:24

Aladinnetje schreef:
hoe kun je op school vergeten te eten als iedereen eet...

Dat kan en zeker op een school dan gebeurt er nog van alles om je heen en voor je het weet heb je niet gegeten en is de pauze om.

Maar meid zoek echt hulp dan kom je ervan af meld het ook tegen je ouders dat die zorgen dat je in iedergeval ontbijt en je avond eten goed eet. En meld vriendinnen dat je moet eten in de pauze en dat ze er op letten.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:26

ik ben inmiddels 34 en heb ook geen vast eet patroon en ik ben er ook een die het domweg gewoon vergeet....maar eet ik dan, eet ik meteen voor 2 dagen....tja...ik weet echt niet gezond maar doe het al zo lang.
soms hoor ik mensen zeggen "ik heb honger"
sorry ken het gevoel niet.
en ja ik ken het ook ff snel duizelig worden....tja dan rammelt de bel dat ik toch echt wat moet gaan eten.
gelukkig drink ik wel veel koffie.......dus vocht krijg ik wel binnen.
heb me er nooit niet zo druk over gemaakt...ik doneer zelfs bloed.
en ook daar ben ik vaak in orde om bloed te geven zo weet ik ook meteen dat alles nog op pijl is.
verder zo`n dagboek is voor mij geen optie ben zelden nooit thuis, opschrijven ik ben bang dat ik dat vergeet.
maar misschien is het wel een optie voor een ander.
wat ik toen mee kreeg van de dokter....in de ochtend eten kan ik ook niet....ze zei"neem een paar droge koekjes....nou sorry hoor maar krijg dan in de morgen echt niet weg.
tja......
misschien heeft het ook te maken met dat ik alleen woon...2 uur in de keuken voor mezelf nee bedankt……..soms stiekem tegen niemand vertellen hoor loop ik binnen bij mensen rond 6 uur....die mensen ken ik heel goed.....en die zeggen altijd jo eet hapje mee...dan wel krijg ik overdosis vitaminen binnen...
en nee ik zeg niet dat het gezond is.
Laatst bijgewerkt door frangelica op 03-06-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:28

nja makkelijker gezegt dan gedaan! ik krijg 9 van de 10 x echt niks door mn strot in de morgen! en heb dr vaak ook geen tijd voor.

Ik eet ook heel ongelijkmatig, soms alleen het avondeten, soms in de middag en soms vaker enc enc.. gewoon als ik langzaam honger krijg eet ik.Dit heb ik niet zo vaak en eet ook echt niet absurt veel als het avondeten er is. KWa vitamine ben ik kern gezond want houd van fruit en groente (eet dus bijna elke dag een kom salade)

iig als je er last van hebt zou ik idd toch beter gaan opletten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:28

Als je echt geen honger voelt, kan 't ook zijn dat er in je hormonen iets niet klopt. Dat is namelijk een hormoon die een seintje aan je hersenen geeft dat je honger hebt als je maag leeg raakt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:28

Ik heb geen anorexia hoor. :+ 'T is alleen zo dat ik af en toe gewoon aleen vergeet te eten,e n dan 's avonds ga snacken.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:30

_Sannee schreef:
Ik heb geen anorexia hoor. :+ 'T is alleen zo dat ik af en toe gewoon aleen vergeet te eten,e n dan 's avonds ga snacken.

ik ook niet hoor...
weeg 56 kilo ben 1.63 lang dus niks mis mee dacht ik. }>
dacht overguns dat ik ennige was met zo`n raar eet gewoonte maar niet dus.....
Laatst bijgewerkt door frangelica op 03-06-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:31

Ik zeg ook niet dat je anorexia hebt oid :+

maar als je er zulke negatieve gevoelens aan verbindt wordt het heel moeilijk om dat patroon zelf te veranderen. Als je dat toch wilt is mijn tip om een schema te maken voor jezelf zodat je je daaraan moet houden qua eten :)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:32

en idd dokter makelijk praten.....in de morgen heb al van alles geprobeerd maar krijg het ook dom weg niet weg.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 12:33

Ik moet om de 3 maanden voor me glutenallergie naar 3 verschillende dokters. dus daar praten we altijd over gewicht enz, en dat is altijd keurig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:24

bromfiets schreef:
en is dat dan niet confronterend voor je?

Ik moet er persoonlijk ook bijschrijven wat ik dacht terwijl ik aan het eten ben. Daar is onder andere uit gekomen dat ik walg van de geluiden die mensen en ikzelf maak tijdens het eten. Daardoor vermijd ik het om te eten en daar moet ik nu mee aan de slag. Misschien dat jij onbewust ook een heel negatief gevoel verbindt aan eten?

nou wauw, dat heb ik dus precies ook... En als andere mensen eten, die geuren etc. :r ...
Ik heb gewoon echt een hele grote aversie tegen eten. Behalve tegen koekjes en chocola enzo, dus toen had ik nogal overgewicht :+

Dus die koekjes en alles die eet ik niet meer, en wat nu overblijft is een zwaar beperkt eetpatroon die ook nog eens z'n tol eist van m'n lichaam en gezondheid (van de week half ingestort ivm uitdroging etc. ) -O- ... Niet supertof oid. Zelfs als ik me voorneem gewoon te eten vergeet ik het idd gewoon :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:28

Tja.. Hoe kweek je een ernstige eetstoornis? Naar de dokter en naar de psycholoog zou ik zeggen. Jij hebt op meer dan één vlak hulp nodig.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:03

Ik ben nu net weer wakker. Heb de hele middag geslapen, en dus nog niet veel gegeten of gedronken. Me moeder wijst me er wel heel er op.
Ik ben nog heel slap, en heb veel hoofdpijn van gisteren dat ik nog niet naar school ben gegaan.
Vanavond eten we sperzieboontjes, en zal ik eens flinke happen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:06

waarom ga je nu niet eten dan? Desnoods iets wat je lekker vind.

Want nu word je er toch wel aan herinnert lijkt, en als je dan alsnog weigert dan is dat wel een beetje dubieus hoor.. Vind ik.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 17:09

Ik zal nu even een glas cola nemen aangezien ik misselijk bent, en dat meestal wel helpt.
En ik zal ook even een banaan eten nu. :)