Of ze komen er na 2 maanden achter dat je rug is gebroken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Of ze komen er na 2 maanden achter dat je rug is gebroken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:48

Hey allemaal,

Afgelopen april ben ik van mijn paardje Nikita gevallen op concour tijdens het losspringen.
Ik ben toen door de ehbo overeind geholpen en op advies van hen naar de huisartsenpost gegaan in Helmond.
Daar hebben we wat gevoeld en ben ik zonder foto's met pijnstillers naar huis gestuurd...ik heb nog gevraagd of er geen foto's gemaakt moesten worden, maar dat was niet nodig.
Dus je denkt dan dat je alleen een kneuzing hebt.
Na weken van fysio gehad te hebben en nog een huisartsenbezoek verder schoot het nog niet op.
Nu ben ik bijna 2 maanden verder en de fysio en ik vonden het wel erg lang duren, vandaar dat ik gisteren naar de huisarts terug ben gestuurd, die heeft me vanmorgen foto's laten maken, nu blijkt dat ik gewoon mijn rug heb gebroken.............:(

Nou moet ik vrijdag naar het ziekenhuis naar de orthopeet om verder te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor het genezingsproces en ze gaan een MRI-scan maken om te kijken wat er precies beschadigd is.
Dus ben benieuwd hoe het gaat lopen en of ik uberhout nog wel ooit mag rijden/sporten enzo, weet helemaal niet wat ik nu moet verwachten, dus mocht er iemand ervaring hebben, hoor ik het graag..

X_Michelle_X

Re: Of ze komen er na 2 maanden achter dat je rug is gebroken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:51

Jemig! Heftig zeg!
Ik heb het met je te doen!
Heb er geen ervaring mee,, maar wat moet jij een pijn gahad hebben zeg!!
xx

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:53

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar wil je toch wel heel veel sterkte wensen :(:)

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:28

Jeetje.... dat is wel heel erg vervelend zeg.
Ik hoop voor je dat ze er nog wat aan kunnen doen. Zou jammer zijn als je niet meer kon rijden.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:32

ten eerste sterkte meid kwa breken kan ik je niet helpen de mri heb ik al 2 keer voor wat anders maarja.
het is gewoon een witte buis waar je ingeschoven wordt terwijl je op een soort tafel ligt ik zelf vond het wel spannend mar het viel reuze mee.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:33

Jee dat ze dat niet door hebben!

Ik heb ook wel eens mri gehad, ik was super zenuwachtig, maar het viel mee, je mag gewoon muziek luisteren dus dan kan je lekker een beetje ontspannen :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:35

Heftig zeg! Je bent wel een bikkel hoor! Hoop het beste voor je. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:38

Zo gaat dat helaas vaker tegenwoordig, te makkelijk iemand wegsturen en afdoen met niets ernstigs hoor.

Bah hier kan ik zo boos om worden.

Jij heel veel sterkte en ik duim voor je dat het verder niet nadelig is voor je verdere leven met je rug.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:39

damn woman... dat moet pijnlijk zijn (geweest) :(:)
heb geen ervaringen met rug breken, wel met hernia's. MRI apparaat stelt niks voor. koptelefoontje op met muziek en ontspannen in een buis liggen. sterkte!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:43

Zo jeetje sterkte! Ik weet welke pijn je voelt.
Heb precies hetzelfde gehad.
Flinke klap gemaakt van mn paard, en echt een duidelijke krak in mijn rug gevoelt. Met ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, en daar foto's laten maken. Nee hoor mevrouw, niks te zien, zal vast gekneusd of misschien wel zwaar gekneusd worden, ga maar weer lekker naar huis en rustig aan doen he!
Nou, ik zei gelijk , dit klopt niet dit kan niet, ik heb zo'n verschrikkelijke pijn!
En dan een tijd daarna opgebeld worden dat ze wel een breuk gevonden hebben en dat ik met spoed terug moest komen naar het ziekenhuis. en ja hoor, 2 onderste ruggenwervels gebroken.
Nou daar ben je lekker mee zeg, zelfs nog na foto's maken.
Hoop voor je dat het allemaal goed komt, wil je niet bang maken, maar is voor mij nu 3 maanden geleden, en heb er nog steeds veel pijn aan, en moeite met inspanning, en voor pijn na inspanning.
Heel veel sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:45

Ik heb mijn nek gebroken en ik zat na 3 maanden weer zonder pijn op het paard. :) Veel succes in ieder geval, ik hoop dat het allemaal meevalt.

Ik denk dat je je niet al te ongerust moet maken want ze laten je nu ook nog rondlopen. ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:45

Jeetje wat heftig. Het gebeurd wel vaker hoor dat ze mensen afdoen met dat het niets ernstigs is. Zo heb ik ook nog last van mijn knie van een val van 2 jaar terug. "Er zit vocht in dat is een automatische reactie, is met een paar dagen rustig aan doen weer weg". Uhuh, niet dus! Kruisbanden gescheurd.

Ik hoop echt dat ze wat voor je kunnen doen, zodat je gewoon altijd kunt gaan sporten en er niets aan overhoudt!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:51

Mijn moeder is in oktober met haar zussen weeste winkel is de bus chauffeur te hard over een drempel gereden met gevolg dat mijn moeder en een van de zussen de rug gebroken hadden mijn moeder heeft 4 dagen plat gelegen in het ziekenhuis en haar zus hebben ze na het fotos maken weer naar huis gestuurd was niks aan de hand bellen ze een dag later terug dat de rug toch gebroken is!
Dit is dus 8 maanden geleden en mijn moeder kan nog niet functioneren zoals eerst!
Nog steeds therapie nu zijn ze bezig om 3weken achter elkaar elke dag van 8.00 tot 17.00 naar een revalidatie centrum te gaan.

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:54

Ooh jeetje, dat is schrikken. :(:)

Ik heb (ga ik even vanuit dat het zo blijft) precies het tegenover gestelde . Twee weken terug van paard gevallen en veel pijn. Niet echt het idee dat het gebroken was en vond het ook licht overdreven toen ik in het ziekenhuis op de plank werd vast gelegd incl halskraag en er uren lang foto;s en scans gemaakt werden. Veel gedoe en inderdaad niks aan de hand. Alleen een kneuzing.

Sterkte!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:56

belachelijk zeg.

dat was met mijn broer ook, die had zijn kaak gebroken op 3 plaatsen, er waren foto's gemaakt en die artsen zeiden dat er niets gebroken was, zijn kin werd gehecht(lag helemaal open)

komen we er 3 weken later achter(mijn broer zelf eigelijk)
dat zijn kaak toch gebroken was, want zijn 2 voortanden(onder) kon hij gewoon de een naar benede dieuwe, en de ander bleef staan.

Nouww..... lekker zulke domme fouten dat ze maken

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:57

Zo is mijn vader ook naar huis gestuurd. Hij was door zijn enkel gegaan in een kuil ofzo? En had er behoorlijk last van, naar de huisartsenpost. Er is geen dokter naar wezen kijken, alleen zijn assistente, foto's waren ook absoluut niet nodig, we doen er een verbandje om en het komt wel weer goed. Een week later nog last, nou toen toch maar eens foto's maken op verzoek van de eigen huisarts! Had hij zijn enkelbanden ingescheurt of wat ook.. natuurlijk niet zo erg als jou rug, maar dit is een voorbeeldje van dat zo'n huisartsenpost je maar zo weer naar huis stuurt!

In elk geval heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:01

Wat erg zeg! :(:)

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 18:09

Een MRI heb ik al vaker gehad en ben daar dus ook niet bang voor, hoop alleen dat ik weer volledig herstel en dat ik ook weer kan rijden...maar we wachten af, vrijdag weet ik meer gelukkig

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:13

Verdikkeme zeg, dat is niet niks! Wat enorm kwaadmakend/gekmakend/frustrerend nu! Ik hoop dat je toch te horen krijgt dat het allemaal nog herstelbaar is met oefening, want dit is echt wel ziek.

Ben zelf ooit weggestuurd na een val van een paard met een vermeend gekneusde schouder waar een scheur in het schouderblad bleek te zitten later, maar goed, dat is niet onherstelbaar, is allemaal genezen zij het dat het wat langer duurde.

Heeeel veel sterkte en beterschap!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:11

Zo, dat is wel heel erg heftig.
Bij mijn broertje kwamen ze er ook na 2 weken pas achter dat hij zijn knieschijf gebroken had (eerst was 't groeipijn, daarna een slijmbeursontsteking, maar een foto was absoluut niet nodig....)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:35

nou dat is wel op tijd..... :(

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:36

Jeetje, daar komen ze ook lekker op tijd mee. Hopelijk geneest alles nu gewoon goed en kan je met een paard maanden weer rustig op een paard stappen :(:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:39

Balen zeg!

Mijn moeder had precies hetzelfde. Na een aantal weken bij de fysiotherapeut te hebben gelopen, klachten werder erger, toch maar foto's gemaakt en toen bleek er een scheur in een wervel te zitten.

Sterkte en beterschap toegewenst!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:39

Ik ken het verhaal, khad rond men 15 een moeilijk verzorgpaardje waar ik wel eens vaker naast lag, en ja wel wa rugpijn, en volgens de huisarts gewoon groeipijnen, en toen het na 3 maanden nog steeds 'groeipijnen' waren, ben ik op een maandagochtend wakker geworden volledig verlamd, ik kon alleen nog maar men hoofd bewegen. Blijkbaar gebroken ruggenwervel met geknelde zenuw. die huisarts heeft een serieus proces gekregen (een vriend van mijn papa is advokaat). 2 jaar revalidatie heeft het me gekost en ik rij nu toch al 2 jaar terug paard.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:40

Collega van mij heeft een jaar of 2 terug ook z'n rug gebroken bij een val (van een ladder).

Moest een tijd echt kalm aan doen maar doet inmiddels alles weer.
Incl. moterrijden, stoeien en ravotten met de kids enz.

Hoop voor je dat alles weer goed komt. Sterkte de komende tijd.