Kind met uitslag; wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Kind met uitslag; wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:44

Hoi allemaal,

Sinds een paar uur zit mijn dochter van 7 vol met dit soort uitslag op haar armen, nek en een beetje op haar voeten. Ze had het gisteren ook, maar toen trok het na een paar uur weg (ze had het toen ik haar van school haalde). Vanmorgen was het weg, maar wederom, toen ik haar uit school haalde was het er weer helemaal. Het jeukt een beetje en soms zegt ze 'auw' (maar wil niet toegeven dat het pijn doet).
Ik zit zelf te denken aan zonne-allergie, zou dat kunnen? Of zien jullie er iets anders in?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 02-06-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:45

Ja lijkt op zonne allergie, want zo zie ik er ook uit als ik me niet heb ingesmeerd :)
Ik gebruik nu overdag een spray van Piz Buin, is totaal niet vet en trekt direct in, onwijs fijn spul, factor 20 en heb nergens meer last van :)

Blue_Eyes

Re: Kind met uitslag; wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:46

Thanks! Ik zat ook al te denken om haar morgen een fles zonnebrand mee naar school te geven.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:47

Ja en smeer haar iig zelf ook even in voor ze naar school gaat (altijd smeren voor je de zon in gaat, niet pas in de zon :) ). Als je een hoge factor neemt, hoef je ook niet zo snel weer te smeren :)

bij mij werken overigens niet alle merken zonnebrand tegen de zonne allergie (en bij mijn vader ook niet) dus het is miss even goochelen tot je een goede hebt gevonden, maar miss valt het ook wel mee :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:48

Ik zou zo op het eerste gezicht ook gokken op een zonne allergie.
Ik zou haar morgen eens goed (laten) insmeren en dan kijken hoe het is waanneer ze weer thuis komt.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:48

Een meisje uit me klas heeft dit ook . :(:)
Dan komt het opeens op.
en als het ze er mee naar de dokter gaat is het meestal weg.
Bij haar was ze alergish voor wasmiddel en nog een ander stofje

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:48

Ik heb een factor 50 in de kelder staan, dat lijkt me wel afdoende. Ik was sowieso van plan om zelf ook even te smeren ;) maar de school duurt tot 15.15 en tussen de middag spelen ze ook lang buiten. Dus misschien wil juf nog even smeren :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:50

Die is wel van dit jaar? want per jaar dat je het hebt staan verminderd de factor met 50% :) (ook weer zoiets om rekening mee te houden :) )
Daarbij is de sterkte van de zon de afgelopen weken sterker als in andere jaren, vandaar dat je dochter er nu opeens last van kan krijgen en eerder niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:53

Die is zelfs nog helemaal nieuw en nooit gebruikt. Linea recta de kelder ingegaan omdat het nog te vroeg in het jaar was voor zulk sterk spul. Maar inderdaad, de zonkracht is erg hoog op moment, dat merk ik zelf ook.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:54

dan moet je met factor 50 een heel eind komen :))

tis indd heel sterk, ik ben zowaar verbrand met pinksteren terwijl ik normaal eigenlijk nooit verbrand :+ Heb er wel mooie donkerbruine schouders van gekregen :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:54

Bij de Etos is P10 en P20 in de aanbieding. Een keertje smeren en je bent, als ik 't goed heb, 12 uur lang beschermd.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:56

Ziet er een beetje netelroos-achtig uit. Wordt het ook erger als je haar een klein krasje geeft, bijvoorbeeld met de achterkant van een pen? Bij netelroos zwelt die 'streep' dan vaak vrij snel flink op.
Kan een allergische reactie zijn, bijvoorbeeld op zonnebrandcreme of de zon zelf. En jeukt enorm...
Enige dat bij mij hielp was antihystamines, maar volgens mij gaat het meestal snel vanzelf over.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:57

Zo te zien zonne allergie, ik heb helaas het zelfde als ik in de zon heb gezeten.
Maar met een goeie zonnebrand en hoge factor kan ik het meestal voorkomen.
Om het nu te verzachten kan je er menthol zalf op smeren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 16:58

MootjeH schreef:
Ziet er een beetje netelroos-achtig uit. Wordt het ook erger als je haar een klein krasje geeft, bijvoorbeeld met de achterkant van een pen? Bij netelroos zwelt die 'streep' dan vaak vrij snel flink op.
Kan een allergische reactie zijn, bijvoorbeeld op zonnebrandcreme of de zon zelf. En jeukt enorm...
Enige dat bij mij hielp was antihystamines, maar volgens mij gaat het meestal snel vanzelf over.

Het lijkt niet echt te jeuken... als je het vraagt dan zegt ze wel 'ja, het jeukt,' maar ik zie haar niet krabben of zo.

@Zorry, thanks. Ik heb er nu calendulan emulsie op gesmeerd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:59

Mijn zonne-allergie ziet er altijd anders uit, maar wie weet verschilt dit per persoon. Als je het niet vertrouwt, ga je toch wel even naar de HA?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:59

Wat vervelend, Ellen!
Inderdaad morgen even insmeren en kijken of dat helpt :)

Anders zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Succes ermee :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:01

Yep zonneallergie, calcium tabletten schijnen goed te helpen.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:04

Het lijkt idd op zonneallergie, onze jongens hebben het ook.
Voor hun heb ik sinds een tijdje Urtizon ( is homeopatisch) en tot nu toe lijkt het goed te werken.
Het is oa verkrijbaar bij een Da drogist en kost iets van 8 euro.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 17:04

Alet74 schreef:
Mijn zonne-allergie ziet er altijd anders uit, maar wie weet verschilt dit per persoon. Als je het niet vertrouwt, ga je toch wel even naar de HA?

Tuurlijk. Ik heb sowieso in mijn hoofd om naar de dokter te gaan, maar die is natuurlijk weer op vakantie ^) Desnoods morgen naar de vervanger.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:21

lijkt op netelroos, advies bel je huisarts krijg je zalf om het te onderdrukken en vooral niet in de zon met die arm wordt het erger van en let op wat ze op het moment eet

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:30

Volgens mij kunnen eikenprocessierupsen ook dergelijke uitslag veroorzaken en ik geloof dat deze alweer actief aanwezig zijn in eiken.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:33

Lijkt op wat mijn zoontje heeft,hij krijgt daarna ook nog pukkeltjes op armen,ellebogen,handen en knieen.Hij heeft zonneallergie.
Ik smeer hem in met factor vijftig,de bultjes met calendula zalf van VSM en zonneblaasjesgel van het kruidvat.
Daarmee komt hij goed de zomer door.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:33

ik heb het zelf ook, lijkt er wel op bij mij heet het urticaria, ik heb het onder mijn voeten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:36

Mijn zoon had vorige week vergelijkbare bultjes, die erg jeukten. Het was volgens de huisarts een acute aanval van galbulten waarschijnlijk, hij heft anti-histamine tabletten gekregen en was er meteen vanaf!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:41

zou zonne allergie kunnen zijn maar ik dacht dan meer aan blaasjes? heeft ze ms in gemaaid gras gezeten want weet dat mijn ex dan ook zo'n soort uitslag kreeg.