Wie stopt er mee met roken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTwink

Wie stopt er mee met roken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:11

De titel zegt het al....wie stopt er mee met roken?
Zelf sinds drie uur geleden gezegd tegen mezelf dat ik stop. Had al een week nicotinekauwgom in huis en heb het boek de opluchting gelezen (die ik nu wel door de raam wens te smijten want het loopt niet echt op rolletjes)

Ook mensen die gestopt zijn HELP hoop graag jullie motivering, hoe je gestopt bent en hoe het verlopen is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

JodieR

Re: Wie stopt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:14

Ik wil binnenkort ook stoppen met roken.. :o Rook er nu nog 6 op een dag (vanaf een pakje perdag) Maar als ik stop, kan ik elke week paardrijden! Wou er volgende week mee beginnen..

Dus ik volg dit even! Echt super goed van je dat je gestopt bent :D Hou het vol!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:17

Ik ben nu een tijdje gestopt met roken, ik ben 's avonds gestopt met roken, ik zou niet midden op de dag kunnen stoppen, dan heb ik het lekkere gevoel al gehad.....

En wat mij hielp was, ik sleepte overal sigaretten mee naartoe, ik heb meer moeite met het idee ik kan niet roken dan met ik rook niet want ik ben gestopt....
Ik heb ze nu niet meer bij me, maar ze liggen nog steeds thuis.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:19

succes dames +:)+ als je wilt dan kan je het ook.

Ik ben zelf half oktober 2009 gestopt met roken. Ik heb het boek van allen carr gelezen, echt super. Ik had nooit verwacht dat dat zou helpen, misschien heeft het ook niet geholpen. Maar hoe dan ook, ik heb sinds het lezen nooit meer gerookt.

Als ik je wel 1 tip mag geven, geen nicotinekauwgom of pilletjes of pleisters of wat dan ook. Je probeert van je nicotineverslaving AF te komen, ga dat nou niet blijven voeden met kauwgom of wat anders, zo houd je alleen de verslaving in stand en maak je het dus nog moeilijker om te stoppen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:25

LZP --> MW

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:29

Ik ben vandaag precies 9 jaar gestopt met roken. Het begon als een weddenschap ( die heb ik gewonnen :Y) ) met mijn vriend en mijn schoonvader. Ik heb nicotinepleisters gebruikt. Wel moeite gehad in het begin, ik miste echt iets in mijn handen. Dat is niet gek ook, ik rookte anderhalf pakje per dag weg. Op een gegeven moment hing ik wel erg aan die pleisters moet ik zeggen. Maar nadat ik al drie keer mijn pleister was vergeten zonder dat ik het in de gaten had ben ik ook daarmee gestopt. Kent ( vroegah barclay) vond ik lekker en ik steek ze af en toe wel eens aan voor mijn moeder. :D
Maar goed, verder dan dat ga ik niet, zeker omdat ik astma heb en veel te bang ben dat ik het benauwd krijg als ik wel over mijn longen ga roken.
Al met al vond ik het meevallen en zou het zo weer doen ( wat ik natuurlijk niet van plan ben want dan zou ik eerst weer moeten gaan beginnen met roken)
Vriendlief rookt overigens nog steeds, die was na twee weken alweer begonnen, en daar heb ik overigens helemaal geen moeite mee ( gehad).

Succes ermee in ieder geval!! Hoe vol, gaat vast helemaal goedkomen! +:)+

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:34

Die kauwgom is gewoonweg smerig....zal ik dus waarschijnlijk niet meer in mijn mond duwen bahbah.

Ik wilde eerst ook minderen en dan stoppen. Alleen, dat minderen lukte een a twee dagen en dan hoppa zat ik al snel weer aan een pakje per dag.
Heb een eerdere stoppoging gehad en hield het toen zeven dagen vol. Heerlijk!

Heb nu sigaretten hier, draaide ze zelf en manlief weet nog niet dat ik ondertussen een halve dag gestopt ben ;) Maar ben ervanaf gebleven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:44

Heel veel succes TinkerTwink! +:)+

Ik ben in december gestopt met roken. Ik rookte sinds ik 14 was. Heb dus in verhouding vrij kort (ruim 4 jaar) gerookt. Eerdere pogingen mislukten altijd. De reden? Eigenlijk wilde ik niet stoppen.
Toen ik in december voor de 5e keer in 1 jaar tijd bronchitis had, vond ik het tijd om te stoppen. Nooit weer een sigaret aangeraakt. Daarna heb ik het boek "Heel Nederland stopt!" gelezen en dat helpt om het vol te houden. Ik mis het soms wel hoor...

Het belangrijkste is volgens mij, dat je echt een doel voor ogen hebt waarom je stopt en dat ook zo wil houden. Ik wil het niet meer zo benauwd hebben, en door dat voor ogen te houden lukt het me nog steeds om geen sigaret meer aan te raken.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:51

Maar is het echt zo wat ze zeggen dat het een hele opluchting is als je gestopt bent met roken? :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:53

Ja, ik vind van wel. Het geeft me gek genoeg meer rust, niet meer constant die drang 'Ik moet ook nog roken!!'
Je houdt echt tijd over, ik kwam de eerste maand overal veel te vroeg. Normaal was dat mijn tijd voor een sigaretje, nu stond ik maar wat bij de bushalte uit m'n neus te vreten.

Dus nog een goede tip als je stopt; wat later vertrekken dan gewoonlijk. :D

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:53

JodieR schreef:
Maar is het echt zo wat ze zeggen dat het een hele opluchting is als je gestopt bent met roken? :)

:j heel erge opluchting ja, het is heerlijk om niet meer te hoeven roken, om niet meer te hoeven stoppen met wat je aan het doen bent om te gaan roken, of om aan de hele wereld te laten zien dat je je zelf niet genoeg in de hand hebt om te stoppen. Het is heerlijk om je geld uit te geven aan dingen die jij leuk vindt en die je graag wilt hebben :j ja het is echt een opluchting

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:55

Haha :) Ik wil wel heel graag stoppen, maar denk dat het nog niet helemaal gaat lukken omdat ik er nog niet 100% achter sta.. Maar ik kan dan wel elke week gaan paardrijden als ik ben gestopt :j

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:57

Ik zal zeggen na dag drie van mijn vorige poging vond ik het een ware opluchting. Zeker als ik al die andere mensen in de sneeuw zag koukleumen hahaha.
Nu, vandaag vind ik er geen enkele opluchting in. Sterker nog, ben zo gejaagd als iets. Maar het hoort erbij....

Ga het gewoon doen. Heb 11 jaar gerookt tot soms wel 40 sigaretten per dag. Kan je nagaan hoe ik hoestte en dat elke dag :s

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:58

ik sta er ook geen 100% achter, al jaren niet en al jaren roep ik ik stop. Echt! Ik wil het wel maar er achter staan is iets anders.

Roken is ongezond...feit. Maar niet alle kwaaltjes komen door het roken. Dat is iets wat er bij mij niet ingaat. Vriendin, nooit gerookt wel overleden aan kanker, mijn tante vorig jaar hetzelfde verhaal en zo ken ik er meer....

Nee 100% is veel, maar 80% wil stoppen en dat moet genoeg zijn.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:59

Vanaf volgende week ga ik je 100% steunen :j dan ga ik echt stoppen.. Nu nog te veel feestjes dit weekend :=

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:03

Hier nog 1 die wil stoppen maar gewoon simpelweg te zwak is....

Vriendin van mij is nou 6 week gestopt. Bij haar was het direct klaar.

Maar bij mij werkt het niet zo makkelijk helaas. Ben als eens eerder een half jaar gestopt geweest.....maar toch met mijn domme hoofd weer begonnen.

Ik wil zo graag stoppen, het is vies, het is duur en ook nog eens ongezond.

Ik woon bij mijn pa, en die rookt ook. Dus dat maakt het er niet makkelijker op. Die vriendin van mij had het daarom ook veel makkelijker. Haar vriend rookt niet.

Ik ben echt te zwak * draait ondertussen shagie*

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:04

ik ben eigenlijk alleen om het geld gestopt. Ik had op dat moment totaal geen lichamelijke klachten (op conditie na dan ) dus ziektes stonden veel te ver van mijn bed om een reden te zijn om te stoppen. Ik had wel uitgerekend dat mijn vriend en ik samen elke maand € 250,00 oprookte. Dat was voor mij reden genoeg om te stoppen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:06

Daar komen wij volgens mij ook wel aan met zijn 2en.

Ik heb al mijn hele leven bronchitis. Rook al mijn hele leven :). Mijn mams is nooit gestopt met roken, en rookte ook gewoon waar wij bij waren.

Mijn paps heeft echt een rokersblafje... maar hij wil niet stoppen helaas. Maar ja, hij rookt ook al dik 50 jaar.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:09

Ik wil ook stoppen, maar het lukt niet helemaal..
Ik zag een paar weken terug op tv een filmpje, daar was ik wel zo van geschrokken.
Na dat filmpje had ik me zelf voor genomen NU ga ik echt stoppen met roken.
Was echt zeker van mezelf, ik mocht alleen van mezelf nog als we opstap gingen roken.
Dan kon ik het peukje niet missen :7
Bijna al mijn vrienden & vriendinnen roken, als je dan even gezellig zit, is een peukje erbij wel lekker :P
Maar goed, ik heb misschien 3 weken niet gerookt & daarna begon ik vriendinnen al te vragen mag ik een sigaretje van je, maar eentje..
Het werden er wel steeds meer. Ik rook nu misschien 1/2 op een dag , vind ik al best knap van mezelf. Als ik de hele dag thuis zit heb ik er geen behoefte aan. Gelukkig :D Maar als we gezellig met z'n allen zitten.. dan is het moeilijk :7
Maar ik wel nu echt wel eens stoppen hoor, niet 1 sigaret op een dag! Helemaal niks meer!
Eigenlijk is roken best vies al je er zo bij na denkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:10

Een jaar of 6 geleden ben ik gestopt met roken en heb sindsdien nooit meer echt de behoefte gehad om weer te beginnen. Wat mij heel erg heeft geholpen is dat ik echt niet meer wilde roken, ik wilde er niet meer mee gezien worden omdat het er echt heel armoedig en sneu uitziet. Het boek van Allen Carr heb ik ook gelezen en daar heb ik uitgehaald dat het makkelijker is om een omgeving waar niet gerookt wordt op te zoeken en goed om je heen te kijken hoe mensen die nooit gerookt hebben totaal geen punt van maken om niet te kunnen roken. Wat je niet moet doen is het jezelf verbieden, want dat werkt niet. Na 3 weken ga je je beter voelen, maar je moet dus wel eerst even die 3 akelige weken door.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:16

En niet al je gewoontes veranderen! Ik ging rustig nog mee naar buiten "roken" of juist wel even stoppen met wat ik aan het doen was en een rondje lopen o.i.d en gewone kauwgom eten...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:22

Ik ben nog niet helemaal gestopt :n Ik rook nog voor de gezelligheid, dus dat zijn misschien hooguit 6 sigaretten in de week.
Sinds vorige week maandag ben ik gestopt met op het werk roken en roken omdat het moest.
Het gaat me echt enorm makkelijk af hoor :j Heb er helemaal geen last van ook.
Collega's zijn op dit moment ook even naar buiten om te roken, nou zit ik hier met een gevoel van trots dat ik he tlekker wel volhoud om niet meer te roken op het werk :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:29

_Hedwig_ schreef:
En niet al je gewoontes veranderen! Ik ging rustig nog mee naar buiten "roken" of juist wel even stoppen met wat ik aan het doen was en een rondje lopen o.i.d en gewone kauwgom eten...

:j :j
Mijn klasgenoten stonden buiten met een sigaret, ik met een lolly. :D Zo heb je toch de gezelligheid van het samen-zijn.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:32

Ik had met mijn collega's afgesproken sowieso niet meer op het werk te roken. Zij waren het allang weer vergeten ik heb me er aan gehouden en ik hou me er nog steeds aan :j En ga dit ook zeker weten doorzetten want ik heb er echt 0,0 moeite mee.
En hoewel het nu pas een dikke week is, begin ik me echt al beter te voelen, het sporten gaat makkelijker en ik ben gewoon vrolijker :j

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:32

Het zit echt allemaal tussen je oren.
Ik ben vorig jaar in januari zo ineens gestopt met roken (zonder nicotine kaugom etc) en geen enkele sigaret meer aangeraakt, terwijl mijn mannetje nog steeds om mij heen rookt.

De 1e paar dagen is het een lichamelijke behoefte daarna moet je het op wilskracht doen.
Het is in werkelijkheid namelijk veel gemakkelijker niet te roken of chocolade te eten dan het wél te doen.
Het is je geest die je van het tegendeel overtuigt.
Af en toe heb je nog wel eens de drang in bepaalde situaties, in mijn geval vooral als het gezellig is met zijn allen en iedereen om mij heen rookt, lekker glaasje alcohol erbij, maar tot op heden heb ik mezelf het steeds uit mijn hoofd gepraat en ik heb er nu zelfs last van dat mijn man rookt.
Ik vind het gewoon smerig en ik hoef ook echt geen kus van hem na het roken van een peuk. :r
Lichamelijk voel ik mij veel fitter en ben wel iets aangekomen in gewicht, maar dat is ook logisch want je krijgt meer eetlust als je niet rookt.
Niet zo zeer ter vervanging van het roken, maar roken houdt je slanker doordat het je eetlust wegneemt.

Ik ben nog steeds erg trots op mezelf dat ik dit zo volhoud! *D
En het is helemaal niet zo moeilijk dan je denkt...
Je moet er ook niet over nadenken, je moet het gewoon doen.
Als ik het kan, dan kan iedereen het.
Ik probeer mijn mannetje ook te overtuigen dat hij het ook kan, maar hij zegt zelf steeds dat het hem niet gaat lukken alleen hij doet er niet eens moeite voor om het te proberen.
Dan weet je natuurlijk zeker dat je gaat falen, maar probeer het gewoon.
Elke keer als je denkt; ik heb zin in een peuk dan moet je tegen jezelf zeggen: NEE, ik doe het niet!
Je hebt er altijd een keuze in, Ja of Nee, meer is het niet.