Koortsdromen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Koortsdromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 16:45

Ik heb al hier en daar gezocht op internet, en het leek me leuk om hier een topic over te maken..

Koortsdromen ervaar ik als echt afschuwelijk. Niet door het onderwerp, maar het gevoel dat je erbij hebt. Dat je steeds wakker word, maar niet van die droom afkomt... en het gaat maar door.
Gisteravond had ik het weer. Ik sta er om bekend dat ik koorts krijg bij flinke stress, waar ik gisteravond last van had omdat ik vandaag af moest rijden. Ik lag in bed en voelde gewoon dat ik verhoging had.. Dus ik ga snel slapen, poosje liggen draaien en eindelijk in slaap gevallen. Ondertussen begon mijn droom.. het ging echt helemaal nergens over. Ik reed in mijn lesauto en bij de Makro (in het examengebied) was het ongelovelijk druk, zo druk dat er chaos ontstond bij de uitgang van het parkeerterrein.. en ik kon niet verder. Geen probleem zou je zeggen, maar op dat moment krijg ik ook dat nare gevoel dat ik vrijwel áltijd heb 's nachts of 's avonds als ik koorts heb. Ik kan het niet helemaal omschrijven, maar het voelt alsof je iets vast wilt pakken met je wijsvinger en je duim, maar dan blijkt het veel dunner te zijn dan je denkt.. en dat gevoel gaat echt zo ver dat ik er helemaal gek van wordt :=

Hebben jullie hier ook last van, koortsdromen? Ik ben echt heel benieuwd hoe jullie deze ervaren.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:56

Oew... ja dat gevoel komt mij heel bekend voor!
Vooral dat gevoel dat je iets vast wil pakken en dan het dan dunner is dan dat je denkt... of juist dikker!
Hier thuis noemen wij dan een dik-dungevoel! Mijn broertje en vader hebben het ook maar mijn moeder kan zich er niks bij voorstellen.
Als ik het zo over typ voel ik me er al helemaal naar van worden :=

Wel grappig dat wij thuis dus niet de enige zijn ;)

Anne.

Re: Koortsdromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 16:59

Ja, dat heb ik inderdaad ook, echt heel naar.. Ik kan 't ook gewoon niet omschrijven hoe het precies voelt..

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:01

Da's vervelend. Maar ik las dat je vandaag moest afrijden? Ben je nou wel of niet geslaagd?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:42

ooooo dat gevoel ken ik precies iets vast pakken wat niet wil omdat je vingers te dik zijn ofzo, ooo dat is zo irritant.
maar ook dat je bijv. op een baan moet stappen en dan snel gaat en dan weer moeite moet doen om te lope

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:44

ik ken dat gevoel ook, maar ook dat dingen ineens veel verder weg lijken dan dat ze zijn..

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:56

Mij overvalt dan weer juist een hele erge angst, echt vreselijk gewoon. Ik kan mij die dromen dan nog weken (al is het niet maanden) nog herinderen. En dan vraag ik mezelf af wat er nou zo eng was?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:56

Ja klopt! Dat herken ik zo erg!

Of dat je een boek schrijft, en dat het boek ineens 2 km lang is ofzo.
En dat dingen heel verweg lijken ja.

Ik vind die dromen altijd zo raar...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:57

fionaf09 schreef:
ooooo dat gevoel ken ik precies iets vast pakken wat niet wil omdat je vingers te dik zijn ofzo, ooo dat is zo irritant.
maar ook dat je bijv. op een baan moet stappen en dan snel gaat en dan weer moeite moet doen om te lope

Oew ja jij omschrijft het gevoel nog beter, je vingers inderdaad te dik en dat gene wat je wilt pakken te dun.... bah!!

Ik zie ook altijd het cijfer 1 die dan heel mooi glad en zacht is tussen een heleboel rotzooi staan, ieuw!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:59

Heb ik ook weleens last van ja! :j Dat je iets wil pakken en dat het ineens 2km hoog is ofzo! :\
Of ik droomde ook weleens dat ik rechtop in bed ging zitten en dan de kamer 'meten' door 2 vingers naast elkaar te houden ofzo? En dan de hele kamer door... Vond ik ook zo eng... Echt belachelijk zulke dingen!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:06

hoe kan dat eigenlijk die dromen ?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:35

Het is wel het gevoel dat je iets vast wilt pakken en dat het dan te dun is.. maar je doet het niet in je droom ofzo, echt heel stom..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:47

ja ik ken het.
Dan word je wakker, ben je blij dat het maar een droom was en toch dat gevoel niet kwijtraken. En dan daarna gewoon verder dromen terwijl je weet dat het een droom is, echt heel vaag...

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:07

Oh ja, dat herken ik ook wel van koortsdromen.

Wat ik ook vaak heb/had als ik koortsig was dat er een bepaald soort monotoon galmend geluid voort duurt in de droom dat me najaagt. Zoo irritant en bijna eng..

Dat ik moet lopen om iets te bereiken maar het valt nooit te behalen of er worden dingen naar me gegooid (door?? niets??) of het pad waarop ik loop word als een soort brei stroop achtig. Muren bewegen en kronkelen etc.. etc.. zo irritant :+

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:10

Nou ja zeg, jullie omschrijven gewoon precies de dingen waar ik ook last van heb in mijn slaap ... :oo Het dik/dun gevoel. Heb het ook nooit met iemand erover, omdat ik zelf al niet weet hoe ik het moet omschrijven :o Of het idd ergens niet bij kunnen komen ....

Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat dit nou betekend.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:12

Wat ik trouwens ook wel eens heb als ik heel moe ben/koorts heb.. is dat ik alles zie alsof het heeeel ver weg is.. dan is alles klein en lijkt het inderdaad net alsof je ergens niet bij kunt.. zo vreemd wat je lichaam allemaal met je doet..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:12

Ik heb het ook zéér regelmatig, en hetgene wat ik het verschrikkelijkst vind, is dat ik vaak gewoon in mijn slaap koorts krijg en dus helemaal ZEIKNAT van het zweet wakker wordt. En dan heb ik zo'n angst gevoel, echt heel erg.

En dan ook niet meer in slaap kunnen komen omdat 'iets' niet klopt, en dan een week met hofdpijn lopen.

Als iemand weet wat het zou kunnen betekenen en wat eraan te doen zou zijn, graag! Ik wil het wel horen!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:16

Ik heb het een keer gehad toen ik klein was.
Toen hoorde ik harry, ron, hermelien, perkamentus en sneep op de gang schreeuwen en rennen. :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 09:39

Hmm. fijn. Ik heb dus nogsteeds koorts, kennelijk kwam het niet door mijn rijexamen.
Vannacht heb ik dus echt een koortsdroom/paniekaanval gehad.. gewoon eng. Ik kan niet onder woorden brengen waar het over ging of wat ik ervaarde, maar zo iets engs heb ik nog nooit meegemaakt.
In mijn droom rende ik naar het toilet.. dat heb ik dus kennelijk ook 'in real life' gedaan.. Mijn moeder schrok van het licht dat ik aanzette op de gang en kwam naar me toe toen ik weer op bed lag.. echt, ik schrok me het apelazarus.. Was ik aan het staren naar de deur, zie ik ineens een hoofd om de hoek :')
Ik schijn dus nog half slapend/half wakker een beetje dood erbij gelegen/gezeten te hebben met een 'paniekerig gezicht'..
Nouja, dat zijn dus mijn koortsdromen..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:54

Gelukkig heb ik zelden koorts, maar áls ik hoge koorts heb ben ik ook helemaal gaga.
Ofwel zie ik de muren dansen, of alle mensen zijn blauw met vervormde bewegende gezichten, of ik probeer door een deurgat te gaan en knal tegen de muur omdat dat deurgat 3m opzij springt, of ik denk dat ik in brand sta en nog veel meer van die absurde dingen. Als ik dan slaap zijn de dromen idd helemaal surrealistisch, niet te beschrijven eigenlijk.

Het gevoel ergens niet bij te kunnen of verhoudingen die niet kloppen (ineens heel klein/groot/ver weg) heb ik ook in gewone dromen zonder dat er koorts is. Bij mij is dat dan (onbewuste) stress.
Echte angst of paniek heb ik niet, ik weet dat het stress (of koorts) is en vindt het hooguit wat raar, maar niet angstaanjagend.
Alleen 's morgens niet weten of je het nu gedroomd hebt of dat het echt gebeurd is, is vervelend. Of denken dat je wakker bent en eigenlijk slaap je nog. Heb zo al een paar keer gehad dat ik m'n wekker hoor afgaan, opsta, mij aankleed etc. Alles heel normaal, tot ik bvb niet door een deur kan gaan, pas dan besef ik dat ik nog lig te slapen en wordt ik echt wakker *en moet ik racen omdat ik mij dus overslapen heb*. Heel raar is dat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:12

Dat heet ijlen :Y)
Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik heb sinds m'n 10e ofzo al niet meer geijlt :=
Ik ging me dan hele rare dingen afvragen. Ik weet nog dat ik een keer met hoge koorts bij m'n ouders in bed lag en die hadden houten planken op de slaapkamermuur. Na 3 uur afvragen of ik het wel moest vragen deed ik het dan toch maar en vroeg: "Mama, mag ik ook eens zo'n plank op de muur slaan?" :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 19:31

Ik ben 18, en het is geen ijlen..

Citaat:
ijl bn 1 met grote tussenruimten: ~ haar dun 2 van geringe dichtheid: ~e lucht 3 licht in het hoofd; duizelig
1ij·len ijlde, i geijld spoeden, snellen
2ij·len ijlde, h geijld (door koorts) verward, onsamenhangend spreken

Mij heb je niet horen spreken hoor ;)
Nee, het is echt alleen 's nachts (als ik koorts heb).. als ik al een poos lig te slapen.. dan krijg ik die dromen, heel naar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:02

Oh ok, nooit gehad dan :)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:30

Anne. schreef:
Wat ik trouwens ook wel eens heb als ik heel moe ben/koorts heb.. is dat ik alles zie alsof het heeeel ver weg is.. dan is alles klein en lijkt het inderdaad net alsof je ergens niet bij kunt.. zo vreemd wat je lichaam allemaal met je doet..

dat heb ik dus als ik heeeeeeel moe ben en lig in bed maar ik nog wel wakker ben. Heel bizar. Ik heb dat geen koorts. Ik denk dat het oververmoeidheid is ( dan kan je hallucineren)
Ik heb dat wel als ik inslaap. maar droom er niet over.

Ik kan het nooit omschrijven wat het is. Ik ehb het ook nog nooit verteld eigelijk :o
Is het dan geen voorbode van Migraine?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:56

Anne. schreef:
Ik kan het niet helemaal omschrijven, maar het voelt alsof je iets vast wilt pakken met je wijsvinger en je duim, maar dan blijkt het veel dunner te zijn dan je denkt.. en dat gevoel gaat echt zo ver dat ik er helemaal gek van wordt :=

Oh ik snap precies wat je bedoelt, hoe het precies voelt kan ik ook niet omschrijven.. Maar ellendig dat ik me dan voel!!
Dacht dat ik de enige was met zulke dromen bij koorts, aangezien ik het nooit heb kunnen verwoorden, maar uit t topic blijkt het echt een koortssyndroom..

Heb dat gevoel trouwens een keer gehad terwijl ik wakker was en op bed lag.. was niet ziek toen.. Poeh was je wakker bent is het nog 100 x erger

Maar als ik koorts heb heb ik ook van die dromen.. en ook atijd veel boosheid en agressie zit er in die droom, niet van wat je in je droom ziet, maar het gevoel..