tshirt ruikt opeens altijd naart kattenpis na paar min!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

tshirt ruikt opeens altijd naart kattenpis na paar min!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 10:51

oké hele rare vraag, (weet overgins niet of het hier goed staat) echter ik las het topic van aceton geur en ook iets over ammoniakgeur en toen dacht ik hierheen..sommige mensen hebben er wel eens last van.
Je hebt dan opeens een T-shirt die je niet meer aan kunt doen want binnen een paar min ruikt het onder je oksel naar kattenpis om het zo maar even te noemen. Dit kan bij een T-shirt zijn die je al vaker aan gehad hebt maar ook eentje die je nauwelijks gedragen hebt. Als die geur er eenmaal 1x geweest is krijg je het altijd terug! tevens hoef je dat shirt echt niet aan te hebben gehad met sporten!

iemand een idee hoe dit ontstaat (gewoon ervan uitgaan dat je je shirt gewoon altijd goed wast en jezelf natuurlijk ook)
Ik ken iemand die dat met enkele shirts heeft en omdat geur vaak door bacteriën komt heeft ze zichzelf als het T-shirt al met ontsmettende zeep/waspoeder gewassen en nog helpt dat niet..je ruikt het ook niet als het net gewassen is maar pas als het in aanraking komt met je lichaam en je het dus 5 min aan hebt
ben benieuwd :)

Urielle

Re: tshirt ruikt opeens altijd naart kattenpis na paar min!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:09

Het heeft te maken met bacterieën idd, en als het goed is zit de oplossing in het wassen met Dettol in de wasmachine.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:11

Nooit gehad.

Gelukkig maar!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 11:11

mm dat zal ik eens onthouden dan... meer suggesties zijn welkom natuurlijk...
weet alleen niet of ze dat al eens geprobeert heeft (volgensmij wel meen ik me vaag te herrineren)

nee ik gelukkig ook nog nooit, maar ken er genoeg die het wel eens met 1 of meer shirts gehad hebben..vind het een raar iets, bedoel het ligt echt niet aan die mensen zelf..die wassen zich netjes enc
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 25-05-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:12

wassen met scheut azijn helpt ook...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:13

Dit probleem heb ik ook!
Zal die dettol-tip onthouden...
Al heb ik de meeste shirts al weggegooit :o

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:15

Ik heb wel eens gehoord dat de bacterien alleen dood gaan bij 90 graden. Tis alleen jammer dat de meeste shirts niet zo blij zijn met die temp.

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen dus ik zou die lotion aanraden van Rexona. Moet je maar eens zoeken bij kruitvat ofzo.

Ik had er door een ziekte ook last van en heb die lotion drie keer gebruikt, alle oude shirts weg geknikkert en nu nergens meer last van. Gebruik de lotion nu 1 keer per week!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:17

Ja, die rexona is nu weer in de schappen en ik heb hem ook, stick gebruik je 2x in de week en weg zweetoksels, tenzij het erg extreem warm is. ;)
Maar die geur is iig weg :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:09

waassen met idd een flinke scheut azijn erin
je kunt het shirt ook een dagje laten weken in azijn verdund met water (1 op 1 ) en dan wassen met nog een scheutje

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:10

kaatje77 schreef:
Ja, die rexona is nu weer in de schappen en ik heb hem ook, stick gebruik je 2x in de week en weg zweetoksels, tenzij het erg extreem warm is. ;)

Ik gebruik Odorex. 1x in de week opdoen voor het slapen gaan, 's ochtends afwassen en ik zweet helemaal niet meer onder m'n oksels, zelfs niet als het extreem warm is. Is speciaal tegen overmatig transpireren, kostte me €3,- dacht ik .

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:23

Ik heb een aantal tshirts gehad waar dat dus ook was, snapte er niks van want waste altijd netjes (dus niet dat de was eerst een week in de wasmand ligt) en douche ook vaak genoeg... Heb uiteindelijk zelfs 2 shirtjes weggegooid uit wanhoop (waren gelukkig al wat ouder).
met Dettol wassen en de rexona lotion/stick ga ik allebei proberen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:13

Focussed schreef:
kaatje77 schreef:

Ik gebruik Odorex. 1x in de week opdoen voor het slapen gaan, 's ochtends afwassen en ik zweet helemaal niet meer onder m'n oksels, zelfs niet als het extreem warm is. Is speciaal tegen overmatig transpireren, kostte me €3,- dacht ik .

Odorex heb ik ook gehad, maar die werkte niet echt bij mij.
Merk dat die stick van Rexona echt veel doeltreffender is, ik gebruik hem maar 2 x per week in case..... :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:17

Van Odorex hoor ik idd wel vaak dat het bij de ene top werkt, en bij de ander voor geen meter.

Er is nog een, van een ander bedrijf, die is ook meteen een stuk duurder €15,-.. Goh kan ff niet op de naam komen, iets met een T. Die schijnt echt onwijs goed te zijn :j

Ik vind de sticks van Rexona persoonlijk niet goed werken :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:36

Dit gebeurd erg snel als je de schone was iets te lang in de wasmachine laat ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:38

Ik herken het, heb het alleen met shirts van Vera Moda, verder niet. Morgen zal ik eens Dettol kopen, had al wel met glansspoelmiddel de was gespoeld, maar dat hielp ook niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:40

Pff ik herken het ook, k had er heel lang geen last meer van gehad en laatst had ik een dure body aan gehad van Wolford en nu stinkt ie al als ik hem een half uurtje aan heb gehad, die geur wil er gewoon niet uit en wat helemaal vervelend is, is dat het vrij gevoelige stof is, dus je kunt hem niet heet wassen ofzo.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:44

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:49

Komt door het zweet, normale deo's helpen dan ook niet volgens mij?

Probeer eens zo'n flesje van odorex, dat is een anti transpirant.
Extra dry heet het ofzo, moet je met een watje op je schone oksel deppen (niet na het net scheren, is niet goed).
Maar tegenwoordig heb je geloof ik ook een soort roller ofzo, heb je geen watjes meer nodig.

@phormicola : Dan gaat het muf ruiken, niet naar 'kattenpis' hoor := :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:52

@DeadStar: idd goed om erbij te zetten, niet na het scheren. Ik heb dat natuurlijk wel gewoon gebruikt na het scheren (maar dan de spray van Therme) JEMIG, eerst deed het pijn en daarna de rest van de nacht liggen krabben...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:53

Ik heb het ook gehad met een truitje maar dat kwam waarschijnlijk omdat deze al redelijk oud was en het in de stof was gaan zitten, kon je het 10 keer wassen maar de geur bleef..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:46

mmm ja ik heb het dus toevallig nu ook met een nieuw shirt (viel me net in) ..maar rare is dat je het bij de 1 niet hebt en de ander wel :S dus lijkt me stuk dat het aan jezelf ligt..ik zweet daar namelijk ook helemaal niet zoveel..iig ga eens doorvertellen over die tips..dat andere meisje heeft het dus ook soms bij een heel nieuw shirt en de ander opeens na weet ik hoevaak aandoen..zij zweet eigenlijk ook nouwelijks daar en die geur komt na 5 min dat je het aan hebt ofzo alweer omhoog...vind maar irritant :P

maar goed alvast bedankt voor de tips ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 21:48

phormicola schreef:
Dit gebeurd erg snel als je de schone was iets te lang in de wasmachine laat ;)

dat is idd een muffe geur. gewoon opnieuw wassen :P ben ook wel eens een wasmachiene vergeten OEPS haha
maar die kattenpis geur ruik je zo niet aan een pasgewassen shirt hoor..ruikt heerlijk..je doet hem aan en huppa 5 min later (winter of niet) je gaat het ruiken...zeer vervelend voor de persoon zelf hihi

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:49

AlexandraM schreef:
mmm ja ik heb het dus toevallig nu ook met een nieuw shirt (viel me net in) ..maar rare is dat je het bij de 1 niet hebt en de ander wel :S dus lijkt me stuk dat het aan jezelf ligt..ik zweet daar namelijk ook helemaal niet zoveel..iig ga eens doorvertellen over die tips..dat andere meisje heeft het dus ook soms bij een heel nieuw shirt en de ander opeens na weet ik hoevaak aandoen..zij zweet eigenlijk ook nouwelijks daar en die geur komt na 5 min dat je het aan hebt ofzo alweer omhoog...vind maar irritant :P

maar goed alvast bedankt voor de tips ;)

Het ligt heel erg aan het materiaal van je kleding.
Wol staat er om bekend goed luchtjes vast te houden, katoen ademt daarentegen erg goed.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:56

Ha! Ik ken het ook.. Ik heb 1 ultiem : zuur-zweet-truitje en het gaat er écht niet meer uit. Ik doe hem dan ook nooit meer aan, maar vind het zonde om hem weg te gooien, in de hoop dat er een recept is voor het wegkrijgen van die nare lucht.
Dettol dus?

Odorex werkt bij mij ook niet, en vind het niet zo ideaal want die soort anti-transpiratie plakken je huid gewoon dicht, odorex is imo gewoon een soort lijm. Zweten kan niet meer, mits het niet zoveel is dat het er gewoon doorheen breekt.

Rexona heeft ook een stick? hoe werkt die dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:14

Al die spulletjes werken vaak hetzelfde