Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het zit tussen de orenPollewoppy schreef:Blijheid: Klinkt niet stom. Dat is vast wel iets dat je moet oefenen, vooral vaak herhalen? Niet dat ik dat niet wil proberen hoor, maar dat ik niet te snel resultaat verwacht en opgeef. Eigenlijk dus vooral streng zijn voor mezelf en zeggen: Nu niet?

Bedankt Blijheid! Het werkte nu al
TurdusMerula schreef:Tempus schreef:Pas gaan slapen als je echt moe bent? Zodat je je bed weer associeert met slapen ipv met denken?
Zodra je lichaam dit weer doorheeft lukt slapen ook vaak beter.
Nu is bed gelijk aan denken
Vooral niet doen, dan is je ritme echt stuk daarna...
Blijheid schreef:Het klinkt misschien heel stom, maar wat bij mij helpt (en dan vooral 's nachts, overdag geen last) is me duidelijk voornemen om het niet te doen. Tegen mezelf zeggen:"Je ligt nu heel onrustig te malen, dat is nergens voor nodig, je gaat nu slapen". Dan denk ik daarna bewust aan een rustig beeld bijvoorbeeld mijn pony die lekker in de wei staat te grazen. Zodra ik merk dat mijn gedachten afdwalen zoek ik dat rustige beeld weer op, dan slaap ik meestal zo
dan zeg ik ook op ten duur tegen mezelf, diep ademhalen, rustig blijven liggen, rustig, rustig.. EHH!! LIGGEN BLIJVEN, goedzo, rustig, rustig
en voor dat ik het weet