Scheren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMargot

Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 22:57

Hoop dat het hier goed staat en er nog niets over was, kon niets recents vinden.
Heeft iemand hier nou écht een goede tip voor het scheren van bikinilijn enzo?
Je leest vanalles en nu begint het zomerseizoen natuurlijk weer,
maar heb nog nooit iets bijzonder goeds erop gevonden, blijft altijd lastig
het niet geirriteerd te houden :P

Anoniem

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:00

Verzorgende scheergel voor gevoelige huid gebruiken, een scherp scheermesje (dus niet al een paar keer je benen ermee gedaan hebben bv) en na het scheren even een likje sudocreme erop tegen de irritatie.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:02

Ik zit met hetzelfde als ik het daar scheer heb ik de week erna alleen maar jeuk en rode bultjes geen gezicht.
Als dat eenmaal weg is is het alweer lang genoeg om te scheren.
Ik heb al verschillende after shave creme's geprobeerd en scrubben enz. maar tot nu toe werkt niks.
Ik zit er zelfs aan de denken harsen een keer te proberen al lijkt me dat wel vrij pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:08

Ook Sudo geprobeerd ZB18? Werkt echt als een tierelier.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:09

Dat nog niet, dat kan ik nog weleens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:10

Kan ik je echt van harte aanraden. Gewoon bij de drogist, kost niet veel, is eigenlijk voor babies geloof ik.

edit; ff plaatje voor je opgezocht, is makkelijker zoeken in de winkel:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:12

[MW] Bikinilijn ontharen.

:)

Op pagina 2 staat een heel fijne naverzorging!
Scrubben niet doen ;) maakt de huid kapot na het scheren, en zitten dan al geen dode huidcellen meer en dat is het enige waarvoor je echt hoeft te scrubben heb ik me laten vertellen... Hoe dan ook, mijn ervaring is sowieso dat het daarvan gaat irriteren.
Veel after shave crèmes zijn niet geschikt voor zo'n gevoelige plek, en trekken in de kleine wondjes die soms ontstaan door het scheren. Ik heb daardoor een keer vreselijke uitslag gekregen...

Ik krijg trouwens steeds minder uitslag, hoe botter het mesje wordt :')
Maar dat komt denk ik omdat mijn huid bij de aanzet een beetje in een 'kippenvel' vorm staat, automatisch, ik heb van mezelf heel dik haar (ook op mijn hoofd enzo :P ) Dus met een erg scherp mesje scheer ik ook allemaal kleine stukjes huid mee... Bah :=
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 23-05-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:13

Er is een heel topic geloof ik, zal even zoeken...

Epileren.... epilady en pincet
scheren is één dag goed, dan jeukt het 5 dage verschrikkelijk, bultjes,..
Maar epileren is pijnlijk en eist wel doorzettingsvermogen, maar lekker glad en geen bultjes of jeuk meer.. Ook veel langer haarvrij ;-)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:14

Kirr__ schreef:
Er is een heel topic geloof ik, zal even zoeken...

Epileren.... epilady en pincet
scheren is één dag goed, dan jeukt het 5 dage verschrikkelijk, bultjes,..
Maar epileren is pijnlijk en eist wel doorzettingsvermogen, maar lekker glad en geen bultjes of jeuk meer.. Ook veel langer haarvrij ;-)

zie mijn reactie, al gepost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:09

Jaimyliefje schreef:
Scrubben niet doen ;) maakt de huid kapot na het scheren, en zitten dan al geen dode huidcellen meer en dat is het enige waarvoor je echt hoeft te scrubben heb ik me laten vertellen...

Maar als je scrubt 'moet' dat ook voor het scheren. :)
Dit komt van een site over het scheren van een baard, maar dat komt op hetzelfde neer: ;)

Citaat:
Het voordeel van scrubben voor het scheren is dat je de ingegroeide baardharen losscrubt.

Als je daarna scheert, scheer je ook de ingegroeide baardharen af en voorkom je die vervelende kleine ontstekingen. Je huid wordt er dus mooier en gladder van.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:57

Als je scrubt om dode huidcellen weg te halen hoeft dat niet voor het scheren, las ik laatst in een tijdschrift. Het scheermesje neemt ook alle dode huidcellen mee, het heeft dus ook een scrubbende werking.

Heeft iemand ook tips om je bikinilijn echt mooi glad te krijgen? Ik blijf altijd stoppeltjes voelen...

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 17:31

@ plien91 jaa dat heb ik nou ook.
Heeft er iemand hier ervaring met harsen of dat niet?
Weet iemand de prijzen/hoelang het wegblijft/ hoe pijnlijk het is? :Y)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:37

Zie boven, het topic wat ik gepost had... En dat loopt zelfs nog geloof ik!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:43

Ik heb het vorige week voor het eerst laten harsen samen met mijn oksels en het viel me mee. Oksels waren wel minder gevoelig dan mijn bikinilijn maar het viel me echt alles mee! Nu is het alleen even afwachten hoe lang het duurt voor het terug is, ik heb vrij veel beharing dus vermoed dat het niet zo heel lang duurt, maar het schijnt iedere keer minder te worden dus we zullen zien!

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:09

@MissPromiss hoeveel moest je er voor betalen?
Heb je het ergens laten doen? :)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:41

gebruik PFB vanish te koop bij de drogist! als je het iedere dag even erop doet heb je er geen last meer van!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:19

Ik heb nu iemand in het dorp gevonden die het doet voor 16 euro.
Ga het serieus overwegen want bij mij is het na anderhalve week nog ontstoken en deels ingegroeid.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:50

Klinkt heel raar misschien..
Maar ik scheer alleen met een scheermesje onder de douche en verder niets, alleen water. Als ik er van alles op ga smeren tijdens het douchen/scheren gaat het bij mij juist irriteren, het enige wat ik doe is zwitsal smeren na het scheren. En heb nooit last gehad van irritaties op deze manier :j

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:36

Ik heb gelukkig nooit ergens last van hooguit me benen af en toe maar wat maakt die irritatie uit dan op je bikinilijn ? alsof je met je benen wijd op het strand of zwembad gaat liggen.. niemand die het ziet hooguit je man-vriend of jezelf.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:41

zonnebloem18 schreef:
Ik zit met hetzelfde als ik het daar scheer heb ik de week erna alleen maar jeuk en rode bultjes geen gezicht.
Als dat eenmaal weg is is het alweer lang genoeg om te scheren.
Ik heb al verschillende after shave creme's geprobeerd en scrubben enz. maar tot nu toe werkt niks.
Ik zit er zelfs aan de denken harsen een keer te proberen al lijkt me dat wel vrij pijnlijk.

Ik zou niet gaan harsen, pijnlijk klusje lijkt me!
Gewoon scheergel tegen de gevoelige huid kopen! ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:45

Leslie90 schreef:
Klinkt heel raar misschien..
Maar ik scheer alleen met een scheermesje onder de douche en verder niets, alleen water. Als ik er van alles op ga smeren tijdens het douchen/scheren gaat het bij mij juist irriteren, het enige wat ik doe is zwitsal smeren na het scheren. En heb nooit last gehad van irritaties op deze manier :j

Ik doe precies hetzelfde, ik scheer onder de douche met enkel water.
Nooit last van rode huid, ingegroeide haartjes of pukkeltjes. Ik doe er Dove creme op na het douchen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:49

Ik scheer inderdaad ook alleen met water, op het moment dat ik na het scheren (en ook tijdens) ga smeren met spulletjes krijg ik juist bultjes.

Ik ben een tijd terug geweest (voor het eerst) om te harsen (brazilian wax :D) maar vond het resultaat echt teleurstellend. Omdat ik normaal scheer konden niet alle haartjes meegepakt worden, plus dat het na nog geen week alweer 'aan de oppervlakte' kwam. Dus ik ben gewoon weer aan de weer met scheermesjes.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:52

Eigenlijk is het wel logisch dat je last van bultjes en ontstekingkjes krijgt na het scheren als je er iets op gaat smeren. Je hebt net je huid een beetje beschadigd door het scheren en als je er dan iets opsmeerd dan dringt dat in je beschadigde huid, dan gaat het juist ontsteken. Als je al iets op wilt smeren, smeer er dan iets op wat speciaal voor de beschadigde huid is (sudocrem zoals Sonja al schreef), of iets ontsmettends.

irismagic1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:52

ik doe er altijd van die creme op voor baby's weet niet hoe het heet maar werkt wel

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:16

ik hoorde ook dat er vrouwen
waren die met de (nieuwe) scheermesjes van man/vriend
gingen scheren bij bikini lijn en dat dit veel beter
werkte, iemand hier ervaring mee :Y)