Angst om weer zwanger te zijn, blijft me achtervolgen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Angst om weer zwanger te zijn, blijft me achtervolgen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 19:17

Tja en dat maakt je leven niet bepaald makkelijk...
Vorig jaar kozen mijn man en ik ervoor dat we ons geluk wilden bezegelen met een kindje, binnen een maand was ik zwanger. :D
Inmiddels hebben we een hartstikke leuk zoontje van nu 6 maanden, maar de angst dat ik weer zwanger zou worden, of zwanger zou zijn zonder dat ik het snel genoeg in de gaten zou hebben blijft me achtervolgen en ik word er gek van.

Ik heb een onzettend nare zwangerschap gehad waar ik nu nog last van heb.
Ben echt 9 maanden geen mens geweest, ziek, misselijk, misselijk, moe moe moe, pijn, pijn, pijn. Bekkeninstabiliteit waar ik nu nog mee zit ( inmiddels al bijna een jaar) het gaat maar niet weg. Moet binnenkort naar een revalidatiearts, kan nog steeds niet paardrijden, kortom allemaal ***! Daarbij 30 kilo aangekomen ( waarvan ik er gelukkig al weer 24 kwijt ben) en ook een makkelijke bevalling is mij niet bespaard gebleven. Hels was het!

Ik ben inmiddels zover en mijn man ook, dat dit ons enigste kindje zou blijven. Nooit wil ik meer zwanger zijn of moeten bevallen!
Omdat ik nu nog steeds bekkeninstabiliteit heb van de zwangerschap zou een 2 kindje als mijn bekken weer goed zouden zijn ook niet slim zijn omdat de kans dat het met een 2e zwangerschap weer terug komt 85% is en dan is het nog maar afwachten of ik daar ooit weer van herstel.
Maar elke keer bekruipt me dat gevoel van..och god ik zal toch niet zwanger zijn? Ik heb plakaten om mijn nachtkast geplakt met koeienletters dat ik de pil in moet nemen, maar het liefst doe ik elke dag een zwangerschapstest.
Ik hoe idioot het is, daarom doe ik het niet. Mijn man wil zich over een aantal jaar wel laten helpen, nu nog niet omdat het allemaal nog zo vers is.
Word er gewoon gek van, ik slik netjes de pil dan moet er over het algemeen niks kunnen gebeuren, maar stel je toch voor dat het wel gebeurd! Zijn hier op bokt mensen die dit een beetje herkennen, of zal ik een soort van trauma hebben?

Bedankt voor het lezen.

Storm

Re: Angst om weer zwanger te zijn, blijft me achtervolgen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:19

Ik wil juist zwanger worden dus ik ken het niet.
Maar kan je wel een andere tip geven, waarom neem je geen spiraaltje? Dan hoef je niet meer zo bang te zijn op een zwangerschap, de pil kan je vergeten, maar een spiraaltje niet. Daarbij is er ook grote kans dat je niet eens meer ongesteld wordt en dat is wel heel prettig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:20

Wat ontzettend vervelend voor je dat het allemaal zo vervelend is gegaan en dat je er zo angstig van bent geworden.
waarom neem je geen spiraaltje, misschien geeft dat je meer rust?

Edit: Oh hihi, zelfde idee ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:21

Heb jij niet een ptss van je bevalling opgelopen was het eerste wat er in me op komt.

Maar ik ben geen arts en zit achter mijn pc. Ik denk dat je het beste met deze vraag naar een arts kan gaan. (of huisarts)

succes

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:23

en een nuvaring? die gebruik ik. Ik vergeet ook de pil.. super ding!

Arabesk

waarom laat je man geen knoopje leggen? Kleine ingreep en jij hoeft geen rommel te slikken

Zonnetje81

Of de prikpil?? Alleen het zijn allemaal 'onzichtbare/controleerbare' dingen. Maar ik denk niet dat het je probleem oplost, ik denk dat het letterlijk inmiddels tussen je oren zit. En weet je, ik kan het me enorm voorstellen, als mij dat was overkomen had ik zo ook kunnen reageren!!

Misschien eens met je huisarts bespreken? Want dit maakt je leven ook niet fijner, je bent immers toch enigzins getraumatiseerd.

Denk je dat je nog van gedahctne gaat veranderen? Anders misschien toch over nadenken om jezelf te laten helpen? Oke geen pretje, maar dan weet je wel ZEKER dat het niet kan gebeuren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:24

Of juist niet, als je niet zwanger wilt worden/zijn, dan is het moment dat je ongesteld wordt, altijd prettig ;)
@TS: ik herken het wel ietsiepietsie. Niet vanwege een vervelende zwangerschap of iets dergelijks, maar gewoon omdat we een kind genoeg vinden. Maar soms, als ik een keer niet zo lekker ben geweest ofzo, dan ben ik toch wel extra blij als het maandelijkse feest weer begonnen is.
Misschien kun je een keer met de HA praten, wellicht heeft hij of zij nog tips? Een spiraaltje is voor sommigen echt een uitkomst. Of sterilisatie?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:29

En toch zou ook nog niet kiezen voor een permanent iets. TS, je bent 25 jaar en je hebt in september vorig jaar een kindje gekregen, alles ligt nog zeer goed in je geheugen. De kans is misschien niet groot, maar is er wel, dat je tóch nog een kindje wil hebben over een aantal jaar, misschien pas over 10 jaar maar toch.
Ik zou niet voor een permanent iets gaan, zelfs niet als je het nu heel zeker weet. Een spiraaltje of de prikpil lijkt me een veel veiligere oplossing.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:31

Oh ik lees dat je 25 bent, dat is wel erg jong ja om permanent iets te doen. Misschien toch een tijdje dubbel op seksen? Je moet ergens rust zien te creeeren in je hoofd. Wat zegt je man ervan?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:33

De meeste gynaecologen zullen dat ook nog niet doen, iets permanents, als je nog geen 35 bent.
Ik heb ook een vriendin die op haar 30ste zeker wist geen kinderen te willen, maar ze heeft zich 5 jaar later toch bedacht en is blij dat de gyn het toen niet wilde doen.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 22-05-10 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:34

Alet74 schreef:
De meeste gynaecologen zullen dat ook nog niet doen, iets permanents, als je nog geen 35 bent.

Als je erop staat met gegronde medische redenen lijkt me dat van wel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:35

Maar als er voldoende andere middelen zijn om het zwanger-worden tegen te gaan, dan vraag ik het me af.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 19:37

Ik heb er wel over gedacht, sterrilisatie, maar ik denk niet dat er een arts is die dat bij iemand van 25 gaat doen. Zijn de verhalen die ik gehoord heb, en idd misschien is dat wel te abrupt.

Prikpil kun je erg van aankomen heb ik gehoord, dus daar heb ik altijd iets tegen gehad en ik had een collega van 42 die opeens zwanger was omdat haar spiraaltje was verdwenen. ;)
Daarbij zou ik dan volgens mij alsnog bang zijn, zelfs als ik ongesteld ben geweest dan denk ik ja..maar je hoord ook wel eens mensen die zwanger zijn en toch ongesteld. :=

Weet niet meer wie dat zei maar bedoelde iemand een postnatale depressie?
Hier werd ik idd de eerste week na de bevalling van verdacht, maar het is dacht ik zo wel goed gekomen. Ik heb geen gekke gedachten tegenover mijn zoontje, ben hartstikke gek met hem. Maar soms denk ik wel is als ik al die ellende toch van te voren had geweten, en dan voel ik me wel schuldig zo mag ik niet denken en ik meen het ook wel niet. Het is zo vervelend om dingen niet meer normaal te kunnen doen zonder daarna heel veel pijn te hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:41

Het is toch logisch dat je zo denkt? Alleen je bent wel bij met het resultaat in de zin van het kindje! Je moet jezelf zeker niet schuldig voelen, het een staat los van het houden van je kindje!

En dat van toch ongesteld worden en zwanger zijn, die angst had ik toen ik mijn 1e relatie had, toen had ik ook een beetje dat panische van dadelijk wordt ik ondanks de pil TOCH zwangern. Dus ik heb wel een beetje wat jij hebt, daarom snap ik het ook.

Sterriliseren is misschien wel abrupt maar als je het ZEKER weet...?? En niet vragen is zeker een nee...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:46

En Anti-conceptie & Condoom tegelijk gebruiken....dan zit je behoorlijk save lijkt me...

Persoonlijk raad ik ook de Nuvaring aan.....ik ken mensen die hierdoor juist zijn afgevallen.
Bij mij is er echter niets veranders (hoeft ook niet).

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:47

haha ik ken dit verhaal wel!
Ik zei ook NOOOOOOOIT meer, het was zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment met joggingbroek aan in bed lag, manlief mocht niet meer aan me zitten en bij een dag overtijd werden de testen al uit de kast gehaald...spiraaltje laten plaatsen
Na 2 jaar heel hard nee roepen kwamen de kriebels, spiraaltje er uit en na 2 maanden was ik zwanger.
Deze zwangerschap en keizersnede was niet te vergelijken met de 1e. Echt heel anders!
Wacht even met definitieve beslissingen maken en vertrouw een beetje op je eigen lijf!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:26

TS: misschien is het goed om toch eens naar de HA te gaan en je verhaal te doen. Lijkt me wel verstandig. Dit soort dingen moet je leven niet gaan beheersen, je moet wel kunnen genieten en niet elka maand in angst zitten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:29

Een vriendin van mij heeft ook een spiraaltje, maar is 2x zwanger geweest, helaas ook 2x miskraam

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:30

Praat hier inderdaad met je huisarts of gynaecoloog over. Ze zullen je absoluut begrijpen. Jouw lichaam is helemaal niet toe aan een nieuwe zwangerschap en jij zelf al helemaal niet.

Ik gebruik (om andere medische redenen) al een aantal jaren de prikpil en ben er erg blij mee!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:19

Je kunt je het beste laten adviseren door iemand met medische kennis. Die weet wat je hebt doorgemaakt en wat op dit moment het beste bij jou past.
Ik ken de angst wel, ondanks dat ik nog nooit bevallen ben. Ik heb gewoon een angst om zwanger te worden omdat ik geen kind wil.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:08

Hoe het precies zit met de prikpil, dat kun je ook aan de ha vragen, ik zou niet afgaan op de verhalen die gaa, maar vragen naar een objectief verhaal.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:10

ik heb mij 2 maanden geleden laten steraliseren. ik ben 28.
mijn gynaecoloog begreep het erg goed dat ik na 2 bagger zwangerschappen en bekkeninstabiliteit en een pre en postnatale depressie, nooit van mn leven meer zwanger wil kunnen worden.
onze kinderwens is ook vervuld met twee kinderen.

het is mogelijk om het onder plaatselijke verdoving te doen, het wordt dan vaginaal gedaan, met veertjes geloof ik die de eileiders dicht laten groeien. dit is onomkeerbaar.
bij mij is het via een laproscopie gedaan, 2 kleine sneetjes. deze manier is wel omkeerbaar. mocht ik toch nog een keer op mn achterhoofd vallen en dan ineens wel weer zwanger willen worden,.
nee hoor zonder gein.
de gyn heeft dit vanwege mijn leeftijd gedaan, maar van mij had het niet gehoeven.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:16

Gebruik een nuvaring!
Die dingen zijn hartstikke makkelijk, mijn ex vond het zelfs fijner, en je vergeet ze tenminste niet. Verder dezelfde werking als de pil...

Ik hoor ook van iedereen geweldige verhalen over het hormoonspiraaltje, die zijn nadat je een kind hebt gehad trouwens nog makkelijker te plaatsen ook... Dus dat kan je ook nog overwegen. Hormoonspiraaltjes zijn hééél veilig, en in tegenstelling tot de pil, kom je er in elk geval niet van aan ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:17

Arabesk schreef:
waarom laat je man geen knoopje leggen? Kleine ingreep en jij hoeft geen rommel te slikken

Was net mijn gedacht :') Prikpil of nuvaring heb ik minder ervaringen over gehoord...