Veel plezier met het nieuwe topic!
Link naar deel 1: [MW] Borstvoeding
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Even een vraagje, ik wil graag afkolven zodat vriendlief ook de fles kan gaan geven. Maareh hoeveel moet je eigenlijk afkolven? Baby is nu een maandje oud. Drinkt altijd flink. Is er een maatstaaf ofzo?
, vertelde ook dat de melk terugliep na ziekte. Zo is bij mij ook het begin van het einde gekomen. Destijds werd ik ook ziek en dat in combinatie met vermoeidheid (van niet doorslapen kleine) en toen had ik niet genoeg meer. En eigenlijk ook niet meer gehad. Maar ze krijgt nog steeds, al is het een maar beetje, ik ga het jaar echt wel volmaken

vandaag voor het eerst gebeten in de tiet met tanden, JEEJ
ik heb al een eeuw niet meer bij jullie gepost, maar heb nu even een vraagje. De borstvoeding gaat geweldig, maar ik wil nu beginnen met een voorraadje gekolfde melk aan te leggen. Wanneer kan ik het beste kolven? Tussen 2 voedingen precies of juist voor elke voeding even de druk eraf? Is het zo dat, als je kolft, je baby dan die dag minder binnen krijgt?? benangelique schreef:oeh linda, jij mag niet klagen met je nachten! tessa kwam de eerste 4 weken iedere 2 uur!
voor het berekenen van de hoeveelheid moedermelk neem het het gewicht van je kindje in kg's, dan keer 150 en gedeeld door het aantal voedingen.
voorbeeld van tessa: 4,5 x 150 = 675 : 7 = 95 ml. Ik geef er dus 100/110.
hoe krijg je ritme in een kind? de ene dag slaapt tessa 's middags enkele uren en de andere dag doet ze 2x een hazenslaapje van 20 minuten...
.
Dan haal ik alleen de spanning eraf en zit ik meestal op 120 a 140 ml. Doe dit ook als ze maar één borst gedronken heeft dan kolf ik uit de andere vaak nog 120.
Werd zelf om 6 uur wakker en dacht dat er wat aan de hand was.

schrok me dood man!