[Dag 5] Nog even volhouden!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

[Dag 5] Nog even volhouden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:15

Niet alleen de nagels gaan er bij mij aan, maar ook ál het vel er om heen. in een zeer extreme vorm.
letterlijk tot bloedens toe. al bijna 2 jaar lang, of het ooit zal genezen is de vraag...
Het doet zeer, vreselijk zeer, het brand en het trekt. maar stoppen lukt niet :n
het is gewoon jezelf pijnigen...
Mijn vingers zijn misvormd, en hebben rare hoeken etc.

Dag 5 van niet gebeten! Mijn nagels worden mooi, het zijn iets langer als stompjes nu.
Je kent het vast wel...

De vraag blijft alleen of mijn vingers zelf ooit zullen gaan genezen...

Wie doet er mee? We gaan voor de 20 dagen en onszelf dan trakteren op een heerlijke pedicure/manicure! :D

EDIT: Een tip voor iedereen die al lang nagelbijt. Als je nagels gaan groeien; gebruik verharder! :j
Je nagels zijn niet gewend om lang te zijn, ze zullen de eerste tijd dus erg kwetsbaar zijn, en snel breken/scheuren etc.
Gebruik dus continu verharder, en..... VIJLEN :D

XJuul

Re: [Dag 5] Nog even volhouden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:25

Tipje: als je nagels niet meer pijnlijk zijn er nepnagels overheen plakken. Dan kan je niet bijten. Bij mij blijven ze een week zitten en in die tijd zijn mijn nagels al weer flink gegroeit :P

Ik bijt nu alleen mijn duimen nog... de rest is mooi lang en genezen. Heb nu op mijn duimen nepnagels en dan alles gelakt zodat het 1 geheel wordt :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:27

Weet wel dat nepnagels in veel gevallen je eigen nagel beschadigen (die je met lijm oid vastplakt) en omdat je eigen nagel al zo beschadigt is, is het niet verstandig. Lak er dan liever een kleurtje overheen, dat houdt je ook tegen (in de meeste gevallen).

Zelf bijt ik al jaren geen nagels meer, maar wel het vel en idd tot bloedens toe :o Ik ga mee voor het 20 dagen niet doen, maar ben bang dat het niet gaat lukken :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:28

Ik wil ook graag stoppen. Ik was eerst gestopt met mijn nagels bijten maar ben toen begonnen met mijn nagelriemen. Overal hangen velletjes en ik heb regelmatig wat bloed aan mijn vingers. Vreselijk. Ik ben nou begonen met het lakken van mijn nagels, in de hoop dat dat wat helpt...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:28

Nepnagels zou ik afraden. Je eigen nagels krijgen hierdoor geen zuurstof meer en verstikken. Juist zo worden ze slap en breekbaar.
Heb het probleem niet hoor van nagelbijten. Maar heb eerder een keer leuke nepnagels over mijn mooie nagels gedaan. Ik doe het nooit weer. Mijn eigen nagels waren een prutje. Dit ook met nagellak. Als ik netjes wil zijn druk ik er nagellak op, maar het gaat er dezelfde avond af. Zonde voor mijn eigen nagels.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:30

Nog een tip!
Zet de eerste dagen op 2 vingers ( bijvoorbeeld de pinken eerst ) een kruis met watervaste stift op je knokkels. Dan mag je de eerste dagen niet bijten op waar een kruis op staat, de rest laat je nog even.
Zo kun je het opbouwen! :j

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:32

Ik ga meedoen!
Het is me al een keer gelukt (voor anderhalve maand hihi), maar de verleiding was weer groot.
Dus dat wordt afkicken vanaf nu :(:)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:35

ook ik deed vreselijk bijten net zoals jij. Tot bloedens toe. Ik was het op een gegeven moment zo vreselijk zat, dat ik hars nagels heb laten zetten. Heb ze nu een jaar of 6 en geen een keer meer gebeten! Ik kom er niet doorheen, en vind het niet mooi als ik mijn harsnagels kapot bijt!

Zet hem op, het gaat vast lukken!!

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:35

hier meld zich ook een heftige nagelbijter, nouja niet alleen nagelbijter.

zondag hebben ze mij gebruikt 'acrylnagels voor extreme nagelbijters' jammer genoeg was ik van de 4 de enigste die ze bestempelde met de naam nagelbijter.

ik heb er nu sinds zondag acryl opzitten en waag het niet om met mijn gezicht bij mijn nagels te komen, wel is bij een paar nagels de tip ( nepnagel onder de acryl ) onder de acryl uitgekomen en hier ben ik erg alert op, en zit ik dus ook weer aan te trekken.

ook hoorde ik bij de cursus dat de vingertoppen van een nagelbijter omhoog gaan staan als je je vingers strekt, bij mij zit er nog net geen 90 graden hoek in.

de nagels van een nagelbijter groeien ook sneller als een normaal mens die geen nagels bijt.

go on girl! veel succes en ik doe met je mee.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:41

voor mij zou het ook een uitkomst zijn

wil er ook super graag van af. het is me 1 keer een week of 2 3 gelukt maar ja niet voor lang

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:57

Voor mij was het ook altijd niet voor lang.
Ik had soms echt mooie nagels en dan stond ik van "ja en nu? nu heb ik het. en nu? "
En dan ga je weer bijten! :roll:

Tof dat er zoveel mee doen! Met zijn alle moet het vast en zeker lukken! :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:00

Ik betrapte me er alweer op :')

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:00

Ik heb geen last van lelijke nagels na gebruik van nepnagels, ik smeer eerst een laagje nagelverharder dus de lijm gaat dan gewoon met nagellakremover mee van mijn nagels af. Na het afhalen meteen in de blanke lak en ze zijn weer prima. Bij mij heeft het dus prima gewerkt, nu mooie nageltjes :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:06

Leanee schreef:
Ik betrapte me er alweer op :')

Hier ook ;(

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:07

hier nog een verwoed nagelbijter. De velletjes eromheen ook tot bloedens toe. De huid rondom mijn nagels is verhard door al het littekenweefsel. Ik loop altijd wel met minstens twee of drie pleisters om mijn vingers heen, omdat het behoorlijk kapot is en omdat ik me ervoor schaam als het zo kapot is. Af en toe is het me wel eens gelukt om een paar weken niet aan mijn nagels te komen, maar de velletjes eromheen lukt gewoon niet. Zucht, ik denkt niet dat ik er ooit vanaf kom.
Niet alleen de nagels van mijn vingers bijt ik eraf, ook teennagels moeten eraan geloven. Die trek ik er zelfs helemaal af, gevolg is dat je drie dagen met ontzettend pijnlijke voeten loopt en nooit mooie schoenen kan dragen.
Ik ga het proberen om 20 dagen niet te bijten, nou hopen dat er geen haakjes aan mijn nagels komen :P

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:13

oh dit is wat voor mij.. alleen word dat heeeeel moeilijk. Ik zal proberen vanaf vandaag niet meer te bijten tot over 20 dagen.

Men dit word zwaar.. bij al mn hele leven.. :P

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:18

Ik wil ook meedoen! mijn nagels zijn alleen slachtoffers als ik stress heb of druk ben! En dat is inmiddels al een paar maanden! daardoor hebk niets meer over! Ik vind het alleen wel altijd smerig dat ik van die zwarte randjes heb!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:22

ik heb nog wel iets over.. :o maar ook niet veel..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 13:27

InekeH87 schreef:
hier nog een verwoed nagelbijter. De velletjes eromheen ook tot bloedens toe. De huid rondom mijn nagels is verhard door al het littekenweefsel. Ik loop altijd wel met minstens twee of drie pleisters om mijn vingers heen, omdat het behoorlijk kapot is en omdat ik me ervoor schaam als het zo kapot is. Af en toe is het me wel eens gelukt om een paar weken niet aan mijn nagels te komen, maar de velletjes eromheen lukt gewoon niet. Zucht, ik denkt niet dat ik er ooit vanaf kom.
Niet alleen de nagels van mijn vingers bijt ik eraf, ook teennagels moeten eraan geloven. Die trek ik er zelfs helemaal af, gevolg is dat je drie dagen met ontzettend pijnlijke voeten loopt en nooit mooie schoenen kan dragen.
Ik ga het proberen om 20 dagen niet te bijten, nou hopen dat er geen haakjes aan mijn nagels komen :P

Teennagels zijn bij mij wel mooi gelakt en lang :D ( niet te lang uiteraard. )
Maar met haakjes moet je vijlen!!! blijven ze mooi rond, en zit je er niet aan te peuteren...

Ik had eerst helemaal niets meer over, er kón gewoon niets meer af. en dan ga je over op vel totdat er weer iets van je nagels af kan :n
nu zit er aan 6 vingers van de 10 een mooi klein wit randje, ben er trots op :D En het voelt oppeens ook heel erg lang _O-
Ik wil graag ook harsnagels/gelnagels maar dat mag helaas niet van mijn moeder. Ben tenslotte ook nog maar 14 dus heb daar ook weinig over te spreken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 13:28

Btw, ik wil mijn nagels ongeveer op deze lengte hebben. Dat lijkt me echt mooi! :+:

Afbeelding

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:34

Ik zou juist geen nagelverharder gebruiken, daar worden je nagels uiteindelijk alleen maar zwakker van ..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:34

brr, als ik langere nagels zie dan mijn stompjes krijg ik spontaan het idee om nog verder te bijten. Stel je voor dat ze ergens achter blijven hangen. Ik wordt al naar bij het idee. En toch zou ik wel wat langere nagels willen hebben :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 13:35

dressagelady schreef:
Ik zou juist geen nagelverharder gebruiken, daar worden je nagels uiteindelijk alleen maar zwakker van ..

Ze breken anders gelijk ;) Je zou dus de eerste maanden dit kunnen gebruiken ( maanden/weken ) uiteraard daarna niet meer maar dat spreekt voor zich.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:41

;(
Ik meld me ook :S. Stomme irritante dingen, wie heeft het mij ooit verteld dat het een goed idee is om je nagels te gaan bijten.. bedankt! Nu kom ik der nooit meer vanaf :S.

Ik word er echt gek van, maar zou niet weten hoe ik moet stoppen (eigenlijk stom, heb ik commentaar op rokers die niet willen/kunnen stoppen doe ik het zelf niet eens, en ik ik heb geen eens een nicotine stofje die me zegt dat ik moet bijten) het is gewoon puur en alleen mijn eigen ik.

Help!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:43

Sinds ik vitamine B slik zijn mn nagels een stuk harder en scheuren ze niet meer!
Alleen moet ik nog wel opletten dat ik niet aan velletjes enz.. loop te trekken :P :')