wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:27

naar aanleiding van alle zwangerschapstopics die er hier op bokt rondwaren en waar ik fanatiek poster ben nu ik EN een zwangerschap heb meegemaakt EN daaraan een prachtig meisje heb overgehouden, hier alle zaken die je niet meer kunt als de beeb zich eenmaal heeft aangedient.

Begint de ellende al met aambeien bij moeders, lekkende tieten en andere ongemakken, het leven staat toch wel helemaal op z'n kop als de hummel er eenmaal is...

een greep uit de onmogelijkheden als beeb er is:
- zonder bh met zoogcompressen slapen omdat je bed anders kletsnat wordt...
- gedachteloos de deur uit gaan met enkel je uberhippe handtasje in je handen. lukt dus niet omdat daar niet EN voeding EN reserverkleertjes EN billendoekjes EN luiers in passen...
- buikspieroefeningen doen omdat je buikspieren niet meer weten wat werken is na 9 maanden 'uitrekstand'
- je kleren van voor de bevalling weer aan omdat er dan zo'n losse buikflap overheen hangt en dat niet echt fraai is
- uberhaubt de deur uit zonder allerlei zooi voor de oppas (lees: hubbie) klaar te zetten

en nog veel meer!
ik zeg, vul aan die lijst!

:+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:29

Heb je eindelijk tijd voor 2,ff gezellig samen............
Wordt je onverwachts gestoord door je kind van 5.......Komt niet altijd gelegen :o

benangelique

Re: wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:30

oh, sex idd! lekker romantisch terwijl je oren op steeltjes hebt en als babyfoon dienen :Y)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:31

een flinke lachbui in de 1e maanden van je bevalling is toch ook wel uitgesloten toch?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:32

Ik mag hopen dat je bedoelt in de eerste maanden NA je bevalling ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:32

pff zou het zo even niet weten wat je met kind neit meer kan
ow ja je onbezorgde leven is voorgoed voorbij!
maar wil je toch even wijzen op je laatste zin
ik hoor vaker vrouwen over hun man praten(vader van de kids) dat papa oppast
dat vind ik dus niet kloppen papa is dan gewoon thuis een mama past toch ook niet op?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:33

haha ja, tenzij je het leuk vindt om iedere keer een schone broek aan te doen?

daar vallen dan ook gelijk onder:
springen
lachen
niezen
hoesten
plas ophouden omdat er geen wc in de buurt is
paardrijden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:33

Gelukkig kan ik er al een flink stel uit je eerste post schrappen :D
Wat Mar77 zegt is inderdaad ook een goede, maar gaat over, hahahaha. Wat niet meer zo makkelijk gaat is 'ff' boodschappen doen, gaat toch best wat werk zitten in het mee slepen van een koter!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:33

MiSz_SaNdY schreef:
pff zou het zo even niet weten wat je met kind neit meer kan
ow ja je onbezorgde leven is voorgoed voorbij!
maar wil je toch even wijzen op je laatste zin
ik hoor vaker vrouwen over hun man praten(vader van de kids) dat papa oppast
dat vind ik dus niet kloppen papa is dan gewoon thuis een mama past toch ook niet op?

chill! het is gewoon een post om een grappig topic op te starten! natuurlijk past een papa niet op, die verzorgt ook gewoon... maar soms voelt het wel zo haha

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:35

Gelukkig wordt het steeds makkelijker! Die aap van mij is nu 1,5 en dan kan je eens af en toe een slaapje overslaan enzo :).

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:36

oke ik chill al haha maar snap wat je bedoelt maar ik hoor t namelijk zo vaak in mn eigen omgeving

maar inderdaad leuke beginpost heb je gemaakt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:36

Moet je nagaan wat het scheelt als ze op school zitten ;) Ik heb ineens de dagen van half negen tot half vier open, als ik niet hoef te werken (en dat is nou juist vaak 's avonds en zaterdagochtend :D)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:37

En dan nog ff ouder en dan kunnen ze zelf uit bed komen en gaan dus aan de wandel.En dan kunnen ze je behoorlijk alen schrikken op sommige momenten.Staan ze ineens achter je ofzo, heel sneaky naar beneden geslopen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:38

haha dat klopt ik zag laatst ineens een hand onder de deur door komen zit je net lekker voor de buis te hangen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:39

Rustig eten als er een klein monstertje naast je zit en ook honger heeft.
Spinazie in je haar, aardappel aan je mooie jurkje en een stuk vlees -die de hond snel weghapt- op de grond...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:42

Ehhh,

- slapen...
- Stiekem een zak chips wegwerken
- stiekem wat dan ook naar binnen werken
- die zak chips die je stiekem wou gaan wegwerken in een la leggen waar ze bijkunnen
- 5 minuten de krant lezen als ze de beschikking hebben over viltstiften
- ongestoord naar de wc
- proberen iets leuks te scoren in een kledingwinkel als je ze bij je hebt
- met één winkelkarretje-met-lollig-stuur boodschappen doen als je twéé kindjes bij je hebt
- ehhh

ik verzin vast nog wel meer...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:44

ik heb een zoon van 6 jaar,en een dochtertje van 3 jaar,zij zal in februari naar school gaan.
pas dan word het voor moeder wat ''gemakkelijker'' om haar eigen ding te doen.
nu kan ik alleen gaan rijden als mijn vriend thuis is,even snel iets doen met de kids er bij zijn valt altijd tegen!

ik heb er echt aan moeten wennen om mij zelf achteraan te zetten,ik denk dat het bij de meeste zo wel zal gaan......eerst kids,dan je partner dan het beeste spul en dan kom ik. :o
maar ik zou mijn kids voor geen goud willen missen (dhu welke moeder wel :+ ) maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er niet naar uit kijk als ook mijn dochter volgend jaar naar school zal gaan!
zodat ik zelf wat meer tijd heb voor mij zelf.(of klinkt dit nu erg egoistiesch?)
en toch zeg ik geniet er van nu ze nog zo klein zijn........ze zijn echt zo groot :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:45

Ik heb een hele goeie die echt niet meer kan zodra je kinderen hebt, ik ben ervaringsdeskundige: UITSLAPEN...

Vroeger kon ik met gemak op zondag tot 12 uur in mijn nest blijven liggen. Helaas heb ik twee ochtendkinderen op de wereld gezet, die het voor elkaar krijgen om om half zeven te beginnen met spelen. En dat doen ze niet zachtjes. Uitslapen lukt dus niet. Met een beetje geluk lukt het om tot half negen te blijven liggen, maar dan moeten ze wel echt lief spelen.
En dan zijn ze een weekendje logeren, hoihoihoi, we kunnen uitslapen. Boehoe, helaas, dat lukt dus echt niet meer. Het zit er zo in dat je vroeg wakker bent van de kinderen, dat je ook dan om die tijd wakker wordt...

Nog een jaar of 8, dan willen ze niet meer vroeg opstaan...

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:48

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 14-07-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:53

kleinvosje schreef:
Ik heb een hele goeie die echt niet meer kan zodra je kinderen hebt, ik ben ervaringsdeskundige: UITSLAPEN...

Vroeger kon ik met gemak op zondag tot 12 uur in mijn nest blijven liggen. Helaas heb ik twee ochtendkinderen op de wereld gezet, die het voor elkaar krijgen om om half zeven te beginnen met spelen. En dat doen ze niet zachtjes. Uitslapen lukt dus niet. Met een beetje geluk lukt het om tot half negen te blijven liggen, maar dan moeten ze wel echt lief spelen.
En dan zijn ze een weekendje logeren, hoihoihoi, we kunnen uitslapen. Boehoe, helaas, dat lukt dus echt niet meer. Het zit er zo in dat je vroeg wakker bent van de kinderen, dat je ook dan om die tijd wakker wordt...

Nog een jaar of 8, dan willen ze niet meer vroeg opstaan...

Wel hoor... tot een uur of 9 lukt prima :o Langer kan ik zelf tohc niet blijven liggen dus is goed zat :D

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:54

Uitslapen. :D

Of tóch uitgaan met oud en nieuw,om 7 uur 's ochtends thuiskomen om oma af te lossen,en dan vanaf 7:30 in de huiskamer zitten met een vrolijk kwebbelend kind :+

In een bikini op het strand gaan liggen :o

Ontbijt overslaan. (dat is dan weer goed voor je,zeggen ze)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:55

Tivoli, ik lig echt heerlijk in bikini op het strand hoor, 's zomers! En ontbijten doe ik niet, dat doen de kinderen met hun vader terwijl ik haren borstel, tassen inpak, lunchpakketten klaar maak en de honden uitlaat....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:56

kleinvosje schreef:
Tivoli, ik lig echt heerlijk in bikini op het strand hoor, 's zomers! En ontbijten doe ik niet, dat doen de kinderen met hun vader terwijl ik haren borstel, tassen inpak, lunchpakketten klaar maak en de honden uitlaat....

Nou,ik zou het rustig kunnen doen,in bikini,maar met al die elegante strepen voel ik me meer een zebra :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:57

Die vervagen met de jaren!Bij mij zie je ze haast niet meer!

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:59

Uitslapen???

Ik weet geen eens meer wat dat is. :D
Ik haalde 5 jaar geleden met gemak de middag.
Je bent zo in het ritme dat Als je dan een keertje kan uitslapen je dan als nog vroeg wakker wordt.

@kleinvosje: hoe lang zijn die jaren dat ze vervagen?