Pil(len) vergeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

praatgraag86

Pil(len) vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:41

In de eerste week van de pil ben ik de eerste twee pillen vergeten, woensdag en donderdag. Nou hebben mijn vriend en ik op zaterdag en zondag seks gehad, maar ik heb geen morning after pil gehad. De dagen erna was mijn maag wat draaiierig, maar dat kan natuurlijk ook puur toeval zijn geweest. Bijna een week erna zat ik op het toilet en zei vriendlief zo vanuit het niets: Wat ruikt je plas raar, anders als normaal! Ben niet bang, wat komt dat komt, maar toch even graag jullie meningen hierover.

Ps: Misschien een zwak excuus, maar was bezig met een kuur staaltabletten omdat ik behoorlijk bloedarmoede had, die tabletten moest ik 3x per dag nemen, was zo druk bezig dat niet te vergeten dat ik 'de pil' vergat.
Laatst bijgewerkt door praatgraag86 op 17-05-10 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:42

Mijn mening is, eigen schuld dikke bult en zo snel mogelijk een zwangerschapstest halen!!! En gebruik de volgende x een condoom mocht je de pil vergeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:43

Eerste week ben je sowieso niet veilig als je een pil (of zelfs meerdere) vergeet.
Gewoon je strip afmaken en daarna meteen een test gaan halen natuurlijk.

En je had vandaag nog de MAP kunnen halen, waarom heb je dat niet gedaan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:43

Simpel; morgen even een testje kopen en dan weet je het.
We kunnen hier van alles bedenken, maar zekerheid heb je alleen met een test. Er zijn testen te koop waarmee je al heel snel kan testen, zelfs nog voordat je over tijd bent.

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:44

Er is toch een test die je 10 dagen na de gemeenschap kunt doen?

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:44

Het zou zo kunnen zijn. Vooral omdat je in de eerste week al de pil bent vergeten en ook nog eens twee. de vergeten pillen alsnog ingenomen? Op internet is er ook wel veel over te vinden op verschillende sites en forums

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:46

Nope, was te laat met alsnog innemen. Het is ook niet erg mocht ik zwanger zijn hoor, vriendlief was er stellig van overtuigd dat ik heus niet zwanger zou worden hiervan en ja heb me hierdoor laten ompraten maar later kwam de twijfel

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:46

Ruikt jouw vriend aan je plas? :D

Even zonder gekheid, de eerste week is niet de beste tijd om je pil te vergeten. Zeker omdat je in je eerste week dus op ongeveer de 5e/6e tm de 12e/13e dag van je cyclus zit, en je aan het eind van die week dus ook op je vruchtbaarste punt zit (over het algemeen).

Wat zegt de bijsluiter? Ik zou sowieso de komende tijd het zekere voor het onzekere nemen en een condoom gebruiken. Als je dan toch in de winkel bent direct een test meenemen en hopen dat hij negatief aangeeft. (tenzij je graag zwanger wilt zijn, natuurlijk :) ) Weekje wachten met de test is misschien nog slimmer, nu zal hij nog niet betrouwbaar zijn..

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:48

Haha nee kleine badkamer he ;)
Veranderd de geur van je urine zo snel dan?

Bijsluiter zegt week met condoom, daarna weer veilig, maar die week is al voorbij want we praten inmiddels over het weekend van 8 mei

Iemand ervaring met de testen van Testpoint?

x_Jose

Re: Pil(len) vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:59

Hmm je komt wel een beetje laat met advies. Het is al tien dagen geleden. Dus binnenkort maar even een test halen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:02

Gewoon een test halen TS.
En waarom testpoint? Morgen even binnenlopen bij de Etos of Kruidvat en je hebt betrouwbare testen.
(en voor de zekerheid, bij een negatieve uitslag ook nog een keer testen na je stopweek)

Vind het trouwens ook een beetje apart dat je je door je vriend laat overhalen m.b.t. veiligheid van de pil.
Of heeft hij zich er zo in verdiept?

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 23:09

eh nee dat niet maar laat de details waarmee hij me heeft overgehaald maar achterwege haha.al advies gevraagd op andere sites maar geen reacties. vroeg over testpoint omdat je met andere testen toch moet wachten tot na stopweek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:16

Sorry maar dat is toch wel erg dom, als je twee pillen vergeet en dan wel onveilige seks hebt... Eerste 7 dagen na vergeten van de pil ben je niet beschermd dus in principe is de kans groot dat je nu zwanger bent.

Zou ook nooit naar een man luisteren m.b.t. advies over dit soort zaken... Niet zo heel slim wat je gedaan hebt.

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:13

Ben ik me ook heel erg bewust van hoor, dat het niet zo slim was, geef ik ruiterlijk toe, maar ik maak er geen probleem van omdat een mogelijke baby niet gepland was nog (al vind ik plannen altijd wat raar klinken) maar zeer zeker gewenst

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:44

Een keertje de pil vergeten is niet erg, maar 2 keer begint toch wel riskant te worden, zeker als je erna nog onveilig seks hebt gehad. In de bijsluiter van mijn pil staat dat je je huisarts moet raadplegen als je 2 dagen achter elkaar de pil vergeet.
Mijn huisarts heeft me ook al eens gewaarschuwd dat als ik ooit een keer diarree heb(tijdens de 21 dagen dat ik de pil neem), dat ik die volledige maand niet veilig ben. Mijn vriend en ik zijn nog totaal niet klaar voor een baby, we willen het wel allebei (baby zou dus wel gewenst zijn), maar we willen eerst beide afgestudeerd zijn en vast werk hebben. Om deze reden neem ik de pil en gebruiken we een condoom. In het begin gebruikten we geen condoom, maar we vonden het beide niet fijn om zo bang rond te lopen. Ik heb namelijk heel vaak last van misselijkheid, en dan is het niet leuk om te vrezen dat je zwanger bent.

Ik zou toch voor een zwangerschapstest gaan kijken, zodat je zeker kan zijn.

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:46

Nee dat begrijp ik, als je nog niet klaar bent met je opleiding enz.
Vriendlief en ik zijn dat al wel een hele tijd, en werken allebei fulltime.
Dus wat dat betreft zit het wel goed.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:09

praatgraag86 schreef:
vriendlief was er stellig van overtuigd dat ik heus niet zwanger zou worden hiervan
Heeft ie nooit biologie gehad? Juist de eerste en de laatste week pillen vergeten is niet goed! Gauw een test halen, dan kun je altijd kijken wat er daarna moet gebeuren.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:12

Ben benieuwd naar de uitslag van een test... !

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:26

Hoef niet te bedenken wat er daarna moet gebeuren, abortus is gewoonweg geen optie
Zit trouwens nu ziek thuis, vanochtend was ik zo ontzettend moe, alsof ik helemaal niet geslapen had. Kan nu dus niet naar de winkel want kans om een collega tegen te komen is aanwezig. Ga via internet een test bestellen, hopen dat dat in de brievenbus past, want ben morgen overdag niet thuis.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:48

Ah joh... gewoon even snel naar het dorp fietsen.. Als je collega tegen komt, zeg je toch gewoon dat je even aspirines aan het halen bent? Ik zou het, als ik jou was, nu willen weten... ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:53

Ben benieuwd hoor! :j

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:55

Gisteren was ik voor het eerst na mijn bloedarmoede weer vroeg op de dag moe, misschien is de bloedarmoede wel terug, dat kan ook, lijkt me niet dat je na 1,5 week al moe wordt, zou niet best wezen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:02

Zit je nu in de stopweek dan? Anders heeft een test geen zin.

Ik had afgelopen maand precies hetzelfde, 2 pillen vergeten en onveilige seks. Super dom natuurlijk! Ben gelijk naar de dokter gegaan en die zei dat de kans op zwangerschap vrij klein was, ook al is het in de 1e week.

Maar toch kan een zwangerschaptestje geen kwaad. Succes :)

praatgraag86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:06

nee zt niet in stopweek maar er zijn testen die je ruim ervoor al kunt doen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:08

Vreemd, de dokter zei toch echt tegen me dat het niet kon..