Wat te zeggen tegen een nagelbijter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Wat te zeggen tegen een nagelbijter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:52

Ik ken mensen (familie, gezin, vrienden...) die in het bij zijn soms enorm kunnen nagelbijten.
En ik kan je zeggen, het ziet er niet smakelijk uit...

De personen zijn erg nerveus, dat weet ik. Maar als ik er wat van zeg, krijg ik bijna een knal voor me kop omdat ik ze zo enorm betrap iedere keer weer. Hoe kan ik het nou zeggen, zonder een ruzie aan te wakkeren? Zonder een knal te krijgen? Want soms gaat het echt mal... Helemaal als je een tijdje er over laat gaan (zeg: half uur) en dan pas iets zegt...

Hoe lossen jullie dit op?
Bijten jullie zelf ook nagel?

GaitMonster

Re: Wat te zeggen tegen een nagelbijter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:53

Geef me de tip. Ik doe niet echt nagelbijten meer zoals vroeger, maar ze zijn wel altijd kort en zit er altijd aan de pulken. Ook aan de randjes eromheen.

Ik lees mee en hoop de manier te vinden dat ik ermee kan minderen/stoppen :+

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:55

Ik ben ook een nagelbijter en doe het ook vaak onbewust in het bijzijn van andere mensen. Vaak zeggen mensen er niks van, alleen als het irritant wordt dat je echt dat 'getik' hoort zeg maar dan wel. Maar ik probeer het natuurlijk niet te doen met andere mensen erbij.

Als jij je eraan stoort dan zou ik het gewoon zeggen, het is inderdaad niet heel smakelijk dus dan moeten zij zich maar aanpassen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:56

Ik zit ze op dit moment helemaal op te vreten, ik vind het zelf ook verschrikkelijk, het doet zelfs pijn. Maar het gaat onbewust en het is echt een verslaving. Ik merk wel dat lakken helpt, ik dirf dan niet meer te bijten. Ik ga maar weer een potje halen :+

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:58

Ik was ook een nagelbijter tot ik van een vriendin gelnagels cadeau kreeg, ook al heb ik even geen gelnagels op ik bijt niet meer :D :D Knap iemand die de harde gel doorgebeten krijgt.
Doordat je ook eindelijk ziet dat je nagels lang mooier zijn ben ik niet meer gaan bijten.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:59

Ik bijt al heel me leven nagels :') Niet extreem kort ik bijt ze altijd af tot je geen wit randje meer ziet zegmaar.
Ik doe het altijd alleen als ik me verveel of zenuwachtig ben.
Vorige zomer probeerde ik ze wel te laten groeien, dat was aardig gelukt tot ik mezelf niet meer in kon houden en toen had ik 1 nagel weer kort gebeten, tja en 9 lange nagels en 1 korte nagel ziet er niet uit, dus had ik ze allemaal maar weer afgebeten. :')

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:59

ik bijt ook wel nagels maar niet extreem. ik zit er ook vaak aan te pulken maar kom nooit in het vlees zegmaar.
bah, wat klinkt dat vies..
ik snap dat het irritant is want als een ander het doet vind ik het ook irritant.
ik zeg altijd. : heb je honger ?

ik snap eigenlijk ook niet waarom ze dan zo boos worden daarover. het is ook irritant!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:01

Ik heb verschillende dingen gedaan:
lolly geven, kauwgom, en dingen gezegt als:
stop is, mijn nagels zijn lang genoeg. of: tis enorm ongezond hoor.

maar niks helpt...

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:02

Ik bijt ook nagels, ze zijn echt kort nu.. Verschrikkelijk. Ik ga dit even volgen.... Misschien kom ik er dan wel vanaf :P

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:05

Jaa ik vind het ook verschrikkelijk als andere mensen helemaal hun vingers afkluiven, dus echt van die stompjes hebben :P. Het ziet er ook nogal spastisch uit :=
No offense ofzo hoor, voor de nagelbijters ;)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:05

Oooh hou op, schei uit.
Vriendin van me doet het, en vooral als ze zenuwachtig is..
En echt, heel d'r vingertopjes zijn lelijk en afgebeten. We zeggen ook 100 keer, hou daar nou eens mee op, zal .. (naam van een jongen) vast niet leuk vinden, haha nou dat helpt wel voor een paar minuten :))

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:29

Misschien van te voren een afspraak maken met de nagelbijter. Ik bijt zelf nagels en daar ben ik niet altijd bewust van. Als er dan zomaar iemand daar iets van zegt word ik heel erg geirriteerd maar als iemand eens zegt (wanneer ik geen nagels bijt) dat hij het heel vervelend vindt. Dan vind ik het beter te accepteren als hij dan er iets van zegt.

Voor de meeste nagelbijters is het ook heel erg vervelend. Ik wil helemaal geen nagels bijten maar ik doe het toch, doe het helaas al mijn hele leven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:32

ik bijt ook nagels, maar snap niet wat er erg aan is := Als je er niet naar wil kijken, kijk je toch de andere kant op?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:33

het gehoor vind ik gewoon enorm onsmakelijk Veroorjoo

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:36

Ik ben een ontzettende nagelbijter..
Maar mij heeft het enorm geholpen om gelnagels te zetten.. Geen gebijt meer aan de nagels en aan de nagelriemen.. Perfect :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:38

vind het echt verschrikkelijk als mensen nagels bijten, je hoord het afbreken/ knappen van de nagels en sommige mensen zie je gewoon echt hun hele vingers afkluiven erg onsmakelijk om over het beeld nog maar te zwijgen. Het ziet er toch ook echt niet uit als mensen hun vingers afkluiven.

Tuurlijk iedereen bijt wel eens nagels, als je een hakeltje hebt of iets maar de echte fanatieke lingen := nee kan er echt niet over!
Mijn moeder doet het ook en mijn zus deed het tot sinds kort, die is er van de een op de andere dag mee gestopt mijn moeder blijft kluiven en heb er dan ook menige malen "ruzie" om met der

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:38

EngeltjeS schreef:
het gehoor vind ik gewoon enorm onsmakelijk Veroorjoo

ik maak geloof ik geen geluid. Maar ja, ik ben wel een diehard nagelbijter. Ik heb het zelf niet eens door wanneer ik het doe. Soms heb ik een wit randje aan mn nagel, waar ik heel trots op ben. En dan is hij ineens weer weg, en zou ik niet weten wanneer ik hem eraf gebeten heb :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:40

Ik kan er absoluut niet tegen als mensen tegen mij zeggen dat ik niet mag nagelbijten...........

echt, word dan ernstig boos :) :)

het is of mijn nagels of jouw hoofd welke er afgebeten word :D :D :D

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:40

ik ben ook een extreem nagelbijter, en als de nagels niet meer kunnen zijn het me velletjes er naast.. kunstnagels vind ik zwaar irritant het geeft druk op je nagels en je kan er niks mee doen.

toch zou ik er ook wel van af willen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:41

Mijn vriend bijt ook nagels. Is absoluut geen zenuwachtig type. Hij zei altijd dat hij er makkelijk mee kan stoppen en om dat te bewijzen heeft hij ook een tijdje niet gebeten. Resultaat: langere nagels. Zag er ook niet uit bij hem trouwens. Naja, gewoon een gewoonte dus en hij kauwt nu weer vrolijk verder.
@EngeltjeS: Ik hóór hem niet bijten trouwens, dat is wel heel ernstig. Hij doet het stil. Dat scheelt dan nog.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:42

Kom eens een kijkje nemen in ons topic! Misschien zie je dan dat als je niet bijt, wat voor leuks je met je nagels kunt doen! Zie onderschrift!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:57

Mijn vader zingt altijd: 'Yvonne zit niet op je nagels te bijten, bah wat vies Yvonne' maar of ze dat nou zo leuk vinden _O-

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:25

Ik heb 20 jaar nagels gebeten (en vond het een vreselijk gezicht), toen poosje acrylnagels gehad tot ze weer mooi lang en hard waren, en toen zo maar 2jr vanaf gebleven, op een zwak moment weer eens nagels gebeten, maar dan weer een poosje naar de nagelstudio et voila; de dwang is er weer vanaf! Er iets van zeggen werkt echt niet bij mij.. het is een -onbewuste- gewoonte/dwang.. En zelfs als je er iemand bewust van maakt wil dat echt niet zeggen dat ze er dan genoeg mee 'kunnen' om er vanaf te blijven.. Bonnetje nagelstudio dus :Y) (er komen tegenwoordig ook mannelijk bijters ;) )

Het mooie van acylnagels; ik vind het geen druk gevoel geven (zag ik hierboven ergens), en je kan ze voor alles gebruiken, ik gebruik ze ook als 'schroevendraaier' soms :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:53

Hier nog een die tot een jaar geleden dr nagels altijd afbeet... En nu nog steeds af en toe (vandaag weer een ringvinger gesneuveld :o). Tja, wat doe je er aan? Doe goedjes die je op je nagels moet smeren werken hier niet, dan pulk ik ze er wel af. Of haal dat spul van mn nagels met mn tanden := Wil moet toch echt van binnenuit komen, anders lukt het niet. Mijn nagels zijn nog steeds mijn zwakke plek, kan echt niet tegen kleine haaltjes oid, hoe klein ze ook zijn, ik wil ze weghebben :P

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:01

Heino schreef:
Hier nog een die tot een jaar geleden dr nagels altijd afbeet... En nu nog steeds af en toe (vandaag weer een ringvinger gesneuveld :o). Tja, wat doe je er aan? Doe goedjes die je op je nagels moet smeren werken hier niet, dan pulk ik ze er wel af. Of haal dat spul van mn nagels met mn tanden := Wil moet toch echt van binnenuit komen, anders lukt het niet. Mijn nagels zijn nog steeds mijn zwakke plek, kan echt niet tegen kleine haaltjes oid, hoe klein ze ook zijn, ik wil ze weghebben :P

Dit is bij mij precies zo.
Eens een nagelbijter altijd een nagelbijter imo.
Over het algemeen gaat het bij mij nu erg goed, maar doordat mijn nagekls zo zwak zijn geworden van het bijten van vroeger, scheuren ze nu wel vaker.

Ik ben er ook nog niet achter, hoe je eraf kunt komen.
Ik was op een gegeven moment erg trots op 1 wit randje op mijn pink. Die wilde ik koste wat het kost behouden.
Zo is het bij mij gegaan. Wel is de nagel op mijn pink nog geregeld eraf geweest :o
Lukt ook zeker niet in 1x.
Vroeger had ik bites.(kennen jullie dat)
Dat was een hele vieze nagellak. Wil je geloven dat ik die gewoon 'lekker' vond? Als ik maar aan mijn nagels kon zitten denk ik.

Nagelbijten gebeurd echt niet altijd bewust.
Ik weet dat het vervelend klinkt en er niet fris uitziet, maar vaak gebeurd het onbewust.