Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Caroo schreef:nee, want daar zitten ook veel suikers in. Je kan het ook afwisselen met kruidenthee zonder suiker en gewoon water.
Ik weet niet of elke dag hetzelfde drinken slecht voor je is of niet.

dorientjuh schreef:Miss_Caroo schreef:nee, want daar zitten ook veel suikers in. Je kan het ook afwisselen met kruidenthee zonder suiker en gewoon water.
Ik weet niet of elke dag hetzelfde drinken slecht voor je is of niet.
Oh echt? Wat stom. Geldt dat ook voor rooibosthee en groene thee canberry denk je?
Specials schreef:Zoals de titel al zegt, Is het slecht voor je als je altijd maar 1 ding drinkt?
Ik drink bijvoorbeeld alleen maar ice thea, Dag in dag uit altijd ice thea...
Nu kan ik me herinderen van vroeger dat mn mamma altijd zei dat het slecht voor je is, Maar is dit ook zo?
1 pak per dag, Heerlijk vooral citroen! mo_van_dijk schreef:Limonade barst van de suikers. Een voorbeeld, 1:7 menging van Carvan Cevitam: 17 gram suiker op 100ml!
Ik dronk alleen maar thee zonder suiker, met als gevolg dat ik twee weken geleden nierstenen heb gekregen van het oxaalzuur wat in thee zit. Zo gezond hoeft thee dus niet te zijn!
Citaat:Oxaalzuur en derivaten komen voor in verschillende planten, met name rabarber en klaverzuring. Voedingsmiddelen die aanzienlijke hoeveelheden oxaalzuur bevatten zijn cacao, chocolade, de meeste noten, bessen, bonen en bieten. Ook komt het voor in peterselie en spinazie.
Sonja schreef:En die zitten barstensvol aspartaam en da's ook niet best voor je lijf...
Kruidenthee zonder suiker, water, en matig zuivel of vruchtensap. Dan heb je goed drinken te pakken.
AnnaaX schreef:Dat ligt er maar net aan wat je drinkt.
Als je de hele dag cola drinkt is dat slecht, als je de hele dag water drinkt is dat gewoon goed