Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen:
Ik heb al een tijdje een super lieve vriend, maar hij heeft soms last van gigantische woedeaanvallen.
En dan niet zo maar woedeaanvallen, hij is hierbij echt helemaal van de wereld, al zijn spieren staan strak gespannen, hij kan geen fatsoenlijke zin meer maken/niet goed meer praten, hij ademt heel raar, alsof hij geen lucht meer krijgt en hij heeft tijdens zo'n aanval gigantische hoofdpijn (dat maakt hij op zijn beurt tijdens een aanval duidelijk door op zijn hoofd te slaan). Hij is dan niet meer fatsoenlijk aanspreekbaar en is dus extreem agressief op zo'n moment. Gelukkig weet hij in deze staat zijn vrienden wel van zijn vijanden te onderscheiden, en vrienden kunnen hem dan (met ongeveer 3 a 4 personen) op de grond drukken. Hij is een tijdje heel woest, en dan zakt hij ineens weg. Soms vanwege de rare ademhaling, maar niet altijd. Na een minuutje of 2 wordt hij dan weer 'wakker', maar nog steeds in zijn woedeaanval. Dit herhaalt zich dan een hele tijd. Als niemand Bach Rescue spray bij zich heeft (hier kalmeert hij iets van,waardoor zo'n aanval meestal korter is) kan zo'n aanval wel 2 uur duren. Hij weet als hij uit zo'n aanval komt ook niet meer wat er is gebeurd. Hij kan zich niks van zo'n aanval herinneren. Hij is dan dus echt even weg van de wereld.
Ik vind dit helemaal niet erg, maar ik ben toch wel benieuwd wat dit precies is, gezien mijn vriend het ook niet weet.
Waarschijnlijk worden de aanvallen veroorzaakt door negatieve gevoelens die hij zelf niet goed kan verwerken, maar dit weet ik zelf ook niet zeker.
Wie o wie kan mij en mijn vriend hiermee helpen?