Wie weet hét middel tegen wratten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Wie weet hét middel tegen wratten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 10:20

Wratten? :o (op mijn vinger)

Ja, ik weet dat je ze kunt laten aanstippen bij de dokter maar daar begin ik niet (meer) aan.
Ik heb Formule W al geprobeerd, dat doorzichtige spul dat wit opdroogd en dat je 3 weken elke dag op moet doen. Dat werkt niet bij mij :n Mede omdat ik onregelmatig werk, ook 's nachts en het dan vergeet en dat spul werkt volgens mij pas als je het echt elke dag doet.
Nu zijn er nog genoeg andere middeltjes tegen wratten, maar voordat ik inkoop ben ik benieuwd over welke jullie tevreden zijn?
Laatst bijgewerkt door Mars op 16-05-10 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ter verduidelijking titel afgemaakt

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:23

Ik had een ontzettend hardnekkige op m'n ringvinger. Lekker in het zicht natuurlijk. Ik ben de tel alweer kwijt maar ik geloof in 3 jaar wel een stuk of 50 keer laten aanstippen met de HA. Maarrrr de good news: Hij is eindelijk weg! *\o/*
Misschien toch even volhouden bij de huisarts?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:24

's Ochtends (ochtendurine) over je handen heen plassen schijnt te helpen. :Y)

Is zelf aanstippen geen optie? Met bijvoorbeeld: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
Heeft bij mij goed geholpen (wel wat drastischer aanpakken dan in de gebruiksaanwijzing staat...)

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:24

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:26

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 10:27

Nee, aanstippen doe ik niet meer. Wrat is 3 keer aangestipt en 3 keer ontstoken waarvan de laatste keer zo erg dat ik aan de A.B moest.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:49

Had zo'n setje dat je zelf kon 'aanstippen' werkte echt prima!! Zal eens even kijken of ik de naam nog kan achterhalen!

Edit: gevonden, hoe logisch: http://www.wratweg.nl/

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:54

Mhm nee dan zou ik dat maar niet meer proberen.
Hoe groot is de wrat? Ik heb ook appelstroop onder een pleister geprobeerd en daar ging ook elke keer een laagje mee weg, ochtendurine schijnt te helpen maar heb ik niet geprobeerd, en andere huistuinenkeuken middeltjes zoals aardappel erop enzo zouden ook moeten helpen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:58

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Elco

Re: Wie weet hét middel tegen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:33

Weg laten snijden in het ziekenhuis..Ik had er een stuk of 20 op me handen en bleven maar terug komen..Dus had geen andere keus ..maar ze waren en bleven wel weg..

Succes ik weet hoe vervelend die dingen zijn..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:34

Bordkrijt maar dan wel langere tijd dagelijks gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:21

Ik heb ook last van een paar wratjes.
En 1 groeit half onder me nagel :\
En naar de HA durf ik er niet heen te gaan :o

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:24

Paula schreef:
's Ochtends (ochtendurine) over je handen heen plassen schijnt te helpen. :Y)

Is zelf aanstippen geen optie? Met bijvoorbeeld: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
Heeft bij mij goed geholpen (wel wat drastischer aanpakken dan in de gebruiksaanwijzing staat...)

gadverdamme! :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:26

Ik heb van de huisarts een soort geel spul gekregen wat je er 1x per dag op moest doen en dan de volgende dag eraf moest krabben. Op die manier kon ik m binnen een paar weken gewoon helemaal 'wegkrabben'. Hij zei dat het normaal gesproken door dermatologen in het ziekenhuis gebruikt wordt. Je moest wel goed uitkijken dat je het goedje enkel op de wrat deed want het zou wel schade aan je huid toe kunnen brengen. Ik weet helaas niet meer hoe het heet...

Ik was ook helemaal wanhopig. 2x aan laten stippen, 1x weg laten snijden. En hij kwam maar terug en zat inderdaad ook half onder mn nagel. Daarom was het wegsnijden ook zo'n drama (zonder verdoving :( )

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:32

Ik had hele plakkaten met voetwratten. Van mijn schoonmoeder heb ik toen propolis-tabletten gekregen. En hoewel ik er niet in geloofde durfde ik geen nee te zeggen, want ze was nog niet zo lang mijn schoonmoeder :). En wat denk je? Na een paar maanden waren ze allemaal weg en heb ik er noooooit meer last van gehad...

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:35

Over paardenzweet halen !
Doe dit een stuk of 3 keer en je kunt ze er zo "afpakken" :P

Had er in totaal 17 op me handen, paar keer over paardenzweet gehaald.. En nu heb ik er geen 1 meer :D!

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:43

heb ze vroeger gehad onder me voet 1 of 2
naar de dokter en aangstipt en 't was weg.

wat een ''leuke'' huis-tuin en keuken tips zeg.
urine,paardenzweet,bordkrijt
mocht ik ooit weer wratjes krijgen dan weet ik wel raad :Y)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:25

Mijn kinderen hadden ze heel hardnekkig. Je hebt nu van dat bevriesspul (niet Wartner) waarmee je ze zelf bevriest. Dat heb ik 3 keer gedaan ofzo en opeens vielen ze bij beide kinderen er vanzelf uit. :) Ben alleen de naam kwijt, maar de drogist enzo heeft dat gewoon in de vrije verkoop.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:14

Ik heb in de Telegraaf een nieuwe tip gelezen tegen wratten!
Duckt tape van 3M (te kopen in de bouwmarkt) er omheen wikkelen als een pleister. Een week laten zitten en dan weken in lauw water. Daarna afveilen met een nagelveiltje of een puimsteentje en daarna weer een nieuwe 'pleister' maken.

Heb zelf geen wratten meer, maar misschien heeft iemand er wat aan. :)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:55

Mijn HA vertelde me overigens dat wratten ook een levensduur hebben, en dat ze op een gegeven moment gewoon verdwijnen omdat ze dan aan het einde van hun levensduur zijn. Dus het had bij mij net zo goed aan de levensduur van de wratten kunnen liggen en niet aan de pillen van mijn schoonmoeder :D

En bij jullie dus misschien ook wel :j

daffodil

Re: Wie weet hét middel tegen wratten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:58

Ik heb de enige en echte tip waardoor ik en velen met mij voorgoed van hun wratten af zijn gekomen.

Koop een Stinkende Gouwe, dat is een vaste plant met gele bloemetjes, plant m ergens en breek een stukje steel af en knijp het gelige vocht eruit en smeer dat op je wrat. Paar keer herhalen en hij komt noooooooit meer terug.

Wij hadden altijd een paar planten in de tuin staan en gelijk als ik ook maar dacht dat er één kwam, paar keer aanstippen en weg ermee. Ik heb er nu al ruim 25 jaar geen last meer van......

Bellona_K

Re: Wie weet hét middel tegen wratten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:41

Bij mij hielp ook niks, alleen laten aanstippen door de HA. Toen is een wrat aan de binnenkant van mijn ringvinger gaan ontsteken, waardoor er een mega grote blaar van 2cm. onstond. Ik kon niks meer met die vinger doen, zelf niet buigen. De blaar durfde ik niet over te prikken, omdat ik bang was dat er door dat vocht andere wratten zouden onstaan. Uiteindelijk is de wrat wel weggegaan (die blaar haalde hem omhoog), maar ik hoop dat ik dat niet meer mee maak. Helaas werken andere dingen zoals formule W niet bij mij.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:52

Ik had vroeger ook altijd veel wratten, niets hielp, maar heb uiteindelijk een truukje gevonden (werkt een beetje zoals de tip van Iris met de ducktape)

Ik smeer de wratten zo'n 3 dagen 2x per dag in met formule W. Dan gaat er een (halve) week lang een goed plakkende pleister (ik deed sport tape, dat plakt een stuk beter) overheen, met het plak deel op de wratten. De pleister wordt wel vies, jammer dan, desnoods een schoon stukje overheen plakken als het erg smerig wordt. Nat mag het gerust worden, dat weekt de boel lekker los. Na een dag of 5 haal je de tape eraf en trek je zo de losgeweekte wrat mee. Zit ie heel diep dan stip je het restant nog een paar keer aan en nog een paar dagen tape en dan is ook het laatste restje weg.

Ik had er best een aantal onder mijn voet (lekker in het eelt) en zag het niet zitten om die te laten bevriezen bij de HA om vervolgens een week met blaren onder m'n voet te zitten. Bovendien werkte dat ook voor de wratten op mn hand niet. Op deze manier heb ik ze allemaal weg gekregen (pijnloos ook nog!) en nu nergens meer last van.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:59

duck tape werkt super :D atans bij mijn mams :)