Pesten....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Pesten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:40

hoi

ik word altijd uidgesolden voor lelijke en dikke
terwijl mijn vriendinnen zegge dat het niet zo is
en ze schelden ook altijd dat mijn pony naar de slacht
moet en dat ik haar niet waard ben
naar de leeraren gaan hept niet want ze slaan me na school
dan in elkaar wat moet ik doen?
iedereen zegt negeren maar het helpt gewoon niet meer

groetjes |(

Pepper3

Re: Pesten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:41

Naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling samen met je ouders natuurlijk. veel succes ;)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:42

jelledaantje schreef:
Naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling samen met je ouders natuurlijk. veel succes ;)

ik heb geen bewijzen dus doen ze er niks aan
mijn vader zegt dat ik me aanstel

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:43

Naar je leraren want doen doen ze het te minste niet onder school, dan het met je ouders
bespreken! Het gebeurd steeds vaker.. :n

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:45

Ik heb even in je profiel gespiekt..
Je bent absoluut niet dik! En onthoud: geen één mens is lelijk!
En dat ze lopen te zeuren dat je pony naar de slacht moet, betekent gewoon dat ze jaloers zijn ;)
Ik weet het is heel moeilijk om het van je af te zetten, maar probeer het toch!

En als ze jou echt slaan enzo? Aangeven bij de politie! :j
(Wel samen met je ouders ;))

En misschien is het een idee, om een keer met je ouders om tafel te gaan zitten, en alles vertellen wat ze met je uitspoken, zoals slaan enzo..
Heb je van het slaan enzo geen blauwe plekken?? Dan kun je dat misschien aan je ouders laten zien..
Weet alleen niet of dit ook als bewijs telt bij de politie?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:45

Jeetje meid wat ontzettend rot dat ze dat doen..
Als je het zelf maar niet gaat geloven.
Ik denk dat het toch het beste is om hulp te zoeken, want anders gaat het nooit over. Dus of toch een leraar/vertrouwenspersoon op school, of je ouders.. Als je naar een leraar oid. gaat, dan hoeven de pesters er toch niet meteen achter te komen?
Sterkte!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:46

Nou naar de politie gaan vind ik enigzins overdreven :P

Met je ouders naar school en het probleem op tafel leggen, anders doen je ouders een klacht over je school.

Voor jezelf; kom op he, even de pit erin! Je weet zelf dat je meer waard ben dan hun zeggen.. Kom voor jezelf op! Verweer je tegen de klappen of mep lekker terug.
Alles komt altijd goed :)
Succes!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:48

em_papillon schreef:

Met je ouders naar school en het probleem op tafel leggen, anders doen je ouders een klacht over je school.

Voor jezelf; kom op he, even de pit erin! Je weet zelf dat je meer waard ben dan hun zeggen.. Kom voor jezelf op! Verweer je tegen de klappen of mep lekker terug.
Succes!

ik mepte aleens terug en
dan komen ze met de heele school
aangewandelt
en dan ga ik het liefst naar huis rennen

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:48

Sodeletuut schreef:
Jeetje meid wat ontzettend rot dat ze dat doen..
Als je het zelf maar niet gaat geloven.
Ik denk dat het toch het beste is om hulp te zoeken, want anders gaat het nooit over. Dus of toch een leraar/vertrouwenspersoon op school, of je ouders.. Als je naar een leraar oid. gaat, dan hoeven de pesters er toch niet meteen achter te komen?
Sterkte!

ze komen er wel achter want ze volgen me door de heele school
en anders zijn er altijd kinderen die mij veraden

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:49

De hele school? :') Pff dat zouden de leraren toch wel op moeten vallen of niet..

Huppakee naar die school met je ouders!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:50

em_papillon schreef:
De hele school? :') Pff dat zouden de leraren toch wel op moeten vallen of niet..

Huppakee naar die school met je ouders!

er zijn nooit leraren in de aula
en als die er zijn dan vragen ze alleen wat er is
en als ik het vertel dan zeggen ze dat ik overdrijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:51

Herken dit heel goed. Ben intussen 21 en heb nog steeds last van de gevolgen van het pesten (Het gaat steeds beter, maar heb dagen dat ik sta te janken voor de spiegel (ben ook altijd voor lelijk uit gemaakt)).
Het enige wat bij mij geholpen heeft is verhuizen naar een (kleinere) school waar ze wel een fatsoenlijk beleid tegen pesten hadden. Verwacht ook niet echt dat praten etc. gaat helpen, de hele omgeving is negatief voor jou en zal dat blijven.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:51

em_papillon schreef:

Succes!

Als je na school wordt geslagen enzo?
Ik had dat echt wel aangegeven! :j...
Als het 1x gebeurd, dan kun je het nog een keer door de vingers zien, maar als het vaker gebeurd, dan had ik het wel aangegeven! :j

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:52

Dus, dan blijf je maar zitten en gepest worden?

Je moet wel dingen ondernemen om het jezelf beter te maken! Waarom wil je niet naar school met je ouders?

Succes, je komt er altijd sterker uit :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:53

Hoeveel leerlingen zijn het eigenlijk, die je pesten en achtervolgen? Als ze je in elkaar slaan na school, wat doen ze dan precies? Gebeurt het elke dag, elke schooldag, eens in de week? Zijn het kinderen uit je eigen klas of uit andere klassen?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:53

Snoompje schreef:
Herken dit heel goed. Ben intussen 21 en heb nog steeds last van de gevolgen van het pesten (Het gaat steeds beter, maar heb dagen dat ik sta te janken voor de spiegel (ben ook altijd voor lelijk uit gemaakt)).
Het enige wat bij mij geholpen heeft is verhuizen naar een (kleinere) school waar ze wel een fatsoenlijk beleid tegen pesten hadden. Verwacht ook niet echt dat praten etc. gaat helpen, de hele omgeving is negatief voor jou en zal dat blijven.

ik ben vroeger ook al vaker gepest toen zat ik in een thehuis en noemde ze me altijd
pleegplantje en dikke en het is je eigen schuld dat je niet meer bij je ouders woont
en een keer werd het zo erg dat ik nu een liteken op me arm heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:54

Dat je er sterker uit komt maakt de situatie helaas niet leefbaarder op dit moment em_papillon...
Je kunt de schade beter beperken en weg gaan uit die rot omgeving. Een frisse start doet wonderen :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:55

Shadow0 schreef:
Hoeveel leerlingen zijn het eigenlijk, die je pesten en achtervolgen? Als ze je in elkaar slaan na school, wat doen ze dan precies? Gebeurt het elke dag, elke schooldag, eens in de week? Zijn het kinderen uit je eigen klas of uit andere klassen?

het is bijna de heele klas ik denk 15 kinderen van de 19
wat doen ze dan: ze slaan me op de grond en schoppen me dan hard
het gebeurd bijna elke dag als het niet gebeurd lopenze de heele tijd achter me aan
en het zijn kinderen uit mijn eigen klas
(de 4e klassers doen ook mee)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:56

shantalufyou schreef:
Snoompje schreef:

ik ben vroeger ook al vaker gepest toen zat ik in een thehuis en noemde ze me altijd
pleegplantje en dikke en het is je eigen schuld dat je niet meer bij je ouders woont

Hoe zou je je gemoedstoestand momenteel beschrijven? Zou je deze depressief kunnen noemen (met alle gevolgen van dien)?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 11:57

hoe bedoel je dat presies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:57

Ik PB je wel even :)

em_papillon

Snoompje schreef:
Dat je er sterker uit komt maakt de situatie helaas niet leefbaarder op dit moment em_papillon...
Je kunt de schade beter beperken en weg gaan uit die rot omgeving. Een frisse start doet wonderen

Of winnen..
doorzetten tot het eind.. laten zien wie je bent.. zorgen dat je hun respect krijgt!
Als je niet eerst genoeg zelfvertrouwen kweekt en 'went' aan het pesten zal je dat op elke andere plek ook worden.. dan maakt verhuizen naar andere school niks uit.

Ulrika

shantalufyou schreef:
Snoompje schreef:

Kijk ik denk dat dit het probleem is...misschien heel hard je reageert alleen door nog meer te vertellen hoe ziellig je bent...dit schiet niet op! DOE ER WAT AAN! ik ben zelf ook gepest maar als je niet sterk in je schoenen gaat staan en maar zielig blijft praten kom je er niet doorheen hoor!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:59

Precies Ulrika,
Niet jezelf laten verdrinken in je eigen verdriet. Zoek een doel wat je wilt bereiken en knok er voor.. op wat voor manier dan ook.. zulke slappe hap heb je weinig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:01

em_papillon schreef:
Dus, dan blijf je maar zitten en gepest worden?

Je moet wel dingen ondernemen om het jezelf beter te maken! Waarom wil je niet naar school met je ouders?

Succes, je komt er altijd sterker uit :)

Je zal het vast goed bedoelen, maar ik krijg echt de kriebels van je opmerkingen. Aangifte is echt niet overdreven, als TS in elkaar geslagen wordt is dat fysieke mishandeling en daar kan wel degelijk wat mee gedaan worden door de politie.

Verder komt alles niet altijd goed en komt niet iedereen overal sterker uit. Er loopt nog een topic over (het leven na) pesten hier en daaruit blijkt wel dat deze dingen meestal diepe sporen nalaten.