Dagje sauna met pijnlijke afloop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Dagje sauna met pijnlijke afloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:15

8 mei leuke dag naar de sauna met mijn beste vriendinnetje... slippers van daar gekocht en hele dag opgelopen. heerlijk genoten.. had wel eind van de dag een schaaf wondje van de slippers aan mijn voet maarja dat heb ik wel vaker..

Zondag 9 mei wezen kijken bij een paardje super lief dier echt mijn ding :) helemaal in de wolken

Maandag 10 mei niks aan de hand

Dinsdag 11 mei: naar het werk niks aan de hand op het werk merkte ik dat beetje last kreeg van dat wondje voelde beetje vreemd met lopen enz. Savonds doe ik mijn schoen uit dat ging erg moiezaam en wondje zag er beetje raar uit was gevoelig.. ach joh gaat wel over

Woemsdag 12 mei: word wakker en ga achter de computer zitten voelt toch allemaal niet zo lekker.. lopen doet zeer en mijn voet is dik.. op naar de dokter..
Die zegt ja mevr dat is WONDROOS..

conclusie een dikke pijnlijke voet die jeukt en waar ik niet op kan staan. 3000 mg antibiotica per dag naar binnen en nat verband.

En nu? Morgen niet nog een keer bij het paardje kijken want lopen gaat al niet laat staan paardrijden. Morgen op krukken naar de bruiloft van een nicht en dus ook geen lekker glas champgane omdat ik niet mag drinken in combinatie met de antbiotica.
Zit de hele dag met mijn kont op de bank en mijn vriendje doet mij verzorgen.. Gelukkig is hij zo lief geweest om de computer naar beneden te halen want naar boven de steile trap krijg ik niet voor elkaar :) zo blijf ik nog een beetje bij met alles :)

dank jullie wel voor het lezen ik ga mij hier nog een week of 2 mee vermaken :D

crazy_funky

Re: Dagje sauna met pijnlijke afloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:18

jeetje daar ben je ook lekker klaar mee.. denk je oh klein wondje van een slipper.. krijg je wondroos.. :\
en al helemaal balen dat je een bruiloft hebt..
gelukkig heb je een lief vriendje :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:23

Zo..dat is heel vervelend hoor. Hopelijk knap je snel weer op.. daar kun je inderdaad echt een tijdje zoet mee zijn. Beterschap :(:)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:26

Hoop dat het snel over is kan zo ook niet werken

Weet iemand trouwens in welke mate dit besmettelijk is? werk in de gehandicaptenzorg en heb wel mensen rondlopen met open wonden! was natuurlijk mijn handen enz

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:29

Jemig Maayk, echt mooi klaar mee hè!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:36

Das ook balen zeg! Lekker nagenieten van je dagje sauna....

Wat betreft besemttelijkheid: het is een bacterie die dit veroorzaakt en die heb jij natuurlijk bij je nu. Het beste kan je even contact opnemen met je bedrijfsarts en/of leidinggevende of je ook extra maatregelen moet nemen. Die kunnen het het beste inschatten.

Beterschap enne, goed rustig aandoen hè.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:37

rustig aan doen staat niet in mijn woordenboek na een dag bank word ik al helemaal gek

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:39

He inderdaad dat is wel heel vervelend. Ik heb er verder geen ervaring mee maar wil je beterschap wensen :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:41

Themba schreef:
rustig aan doen staat niet in mijn woordenboek na een dag bank word ik al helemaal gek

Je bent je bewust van de risico's als je dat niet doet??? Is meestal wel een redelijke stimulans om het toch rustig aan te doen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:45

vertel me eens de risico's dat houd mij denk ik wel op de bank als ik het jouw zo hoor zeggen hihi

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:12

Als je niet rustig aandoet en je AB niet goed slikt, heb je kans dat je lymfebanen aangetast worden. Als dat gebeurt, zit je voor de rest van je leven met een oedeemvoet.... Met alle bijbehorende problemen (waaronder dus de kans op herbesmetting met de wondroos, wondroos die niet tot zeer moeilijk weggaat etc), lijkt met niet dat je dat wilt.

De kans is niet groot, maar lijkt mij genoeg reden om je lijf alle mogelijkheden te geven goed te herstellen!

Genoeg motivatie? ;)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:14

haha zeker weten... motiveert mij weer om morgen de hele dag op de bank te zitten. savonds wel bruiloft maar dan dansen vanaf de stoel haha

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 10:51

Na hoeveel dagen moet je eigenlijk verschil gaan zien?? heb nou dag 4 pillen en heb het idee dat mijn voet juist weer dikker word.. het hele pijnlijke is er wel vanaf alleen is nog erg dik ondanks koelen en rust

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:01

Hou je je been gedurende de dag wel hoog? Op zich mag hij nog rood en dik zijn, je zou niet de eerste zijn die aan een korte kuur AB niet genoeg heeft, maar echt dikker worden is bij mijn weten niet helemaal de bedoeling.
Zorg dat je hem vandaag goed hoog houdt, word het in de loop van de dag wel erger dan zou ik toch de HAP even contacteren wat je hiermee aan moet. Als ik je aan de tel zou krijgen met deze vraag zou ik je langs laten komen, ik durf dit zo niet te zeggen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:11

heb gistern bruiloft gehad maar ook daar braaf in een hoekje gezeten met voet op de stoel en me laten bedienen hihi..... en nu weer met voet omhoog.. ik hoor ook dat zwachtelen kan helpen? maar dat moet de vp doen lijkt mij?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:21

Zwachtelen zou inderdaad kunnen helpen, maar als het niet goed gedaan word, doe je er meer kwaad dan goed mee. Het is namelijk wat anders dan een drukverband aanleggen. Daarnaast moet eerst de koorts overzijn (ik weet niet of je koorts hebt trouwens...). Het is in elk geval niet iets om zelf te gaan doen, en zal vermoedelijk ook niet door de mensen op de HAP gedaan worden. Dat is echt werk voor de assistentes en artsen van dermatologie.

Het is wel vreemd dat als je zo netjes je been omhoog legt, dat hij dikker lijkt te worden. Is hij nog erg rood? En is het rode ook afgetekend door de arts?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:22

heb geen koorst gehad...

ja vind ik ook raar.. durf nou hlemaal niks meer te doen..opstaan vermijd ik

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:32

Op internet staat heel veel over wondroos

wondroos hou je leven lang

wanneer over is en je krijgt weer een plekje kan zo weer wondroos krijgen

wondroos doet lang over om te genezen en kan over je geheel been verder gaan

voldoende rust + pillen en gezond eten helpt

kan zijn dat je zelf ziekhuis opname krijgt

iedereen kan wondroos krijgen

vaak is wondje die weinig zorg krijgt en dit eruit komt

Veel sterkte en beterschap

goed de wond schoon houden en per dag schoon maken + schoon verband

mij vader heeft gekregen uit even de tuin doen en splinterje in zijn been

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 11:33

rood os hij ook nog gisterenb was het om het wondje meer paars.. nu weer dat furige oord.. nee is niet afgetekend..
zwelling zat 1st tot mijn 3e teen nu al bij de kline teen.. en ook meer richting de enkel getrokken..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:12

Als het ook roder word, trekt de infectie verder ipv dat het minder word. Dit is in geen geval goed. Als ik jou was (maar misschien heb je dat al gedaan) zou ik de HAP bellen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 16:39

heb de HAP gebeld .. jad ik al gedaan hihi
heb zwaardere medicatie gekregen dus nu hopen dat het overgaat hij gaf een indicatie van 2 tot 4 weken de murne komen nu al op mij af!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:41

Goed dat je gebeld hebt, zij vertrouwden het dus ook niet. Hebben ze dit keer het rode wel afgetekend?

2 tot 4 weken, blijkbaar heb je een beste infectie te pakken..... dat een dagje sauna zo af kan lopen zeg, dat had ik nooit verwacht! Misschien van iemand een leuke serie op dvd lenen zodat je de dagen een beetje doorkomt??? In elk geval heel veel beterschap!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 16:49

ja er staat nu een leuk lijntje omheen... jahh schijnbaar ben er niet blij mee maarja niks aan te doen...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:21

Hè getsie Maayke, wat een pech zeg!
Rustig aan doen hoor, Kimberley (paardje) wacht wel op je hoor :j :o

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:39

Merk gelukkig al een groot verschil.. pijn is er amper nog. zwelling afgenomen en de oordheid is ook minder.. ik heb hoop maarja ben aan de andere kant bang dat ik nog wel een week zo zit..
dokter zei 2 tot 4 weken moet ik dan ook echt 2 tot 4 weken op de bank zitten???